znowu bedzie ten temat przerabiany eh xD
Wersja do druku
znowu bedzie ten temat przerabiany eh xD
No ja rozumiem przyzwyczajenie z innych serwerów, ale nie wiem, czemu ten temat wzbudza tyle kontrowersji i hur dur serwer przez to upadnie.
Po pierwsze, tak jak mówię, w Tibii nigdy tak nie było.
Po drugie, uważam, że to jest głupie, że wystarczy mieć parę garnków i w ciągu minuty zawsze wrócisz do miasta. Na wojnie np. jak jakiś team expi i jest rozproszony po całej mapie, to powinno nieść to ryzyko, że wróg wykorzysta sytuację. A nie, że góra 2 minuty i nagle cały team zgatherowany w jednym mieście. Przez to organizacja schodzi na dalszy plan i też dużo łatwiej jest zdominować serwer.
Albo kiedyś eksplorując mapę musiałeś mieć na uwadze, że możesz się gdzieś zapędzić i będziesz miał problem z powrotem. Na otsie nawet chodzenie po motlsie nie stanowi żadnego wyzwania, bo jak się zgubisz, to 4 garnki pod drabinkę i nara.
Co w tym jest takiego fajnego?
to będzie wspaniały kwik świń jak na otesku będą się chciały tpać garnkami od filipiaka a tu hu:kappa
Ę to spoko w takim razie nie wiedziałem. Ale w dp jedna osoba i jeden garenk działa czy 3ba 2 osoby
2 osoby. Depo czy nie, to niczego nie zmienia.
Obiekty, które można przesuwać, takie jak garnki, chesty itp. po prostu nie zablokują zalogowania w tym miejscu. Tzn. jeżeli będzie to 1 garnek, to zalogujesz obok niego, ale jeżeli wszystkie spoty będą zagarnkowane, to zalogujesz na garnku, tak to działało.
Żeby zrobić tp potrzebna jest postać (gracz, potwór, npc) lub mwall/druidowe drzewko, można też wykorzystać elementy 'otoczenia', tzn. zamknięcie drzwi, mostku, odrastającą trawę itp.
Np. z hg można się tpnąć x-logiem w dziurze z bugami, ale trzeba tak ustawić, żeby 1 był z tobą na stacku; albo exani hur upem tam na 1-kratkową "wieżyczkę" z dsem, więc nadal tpowanie jest możliwe także samemu, ale nie wszędzie, bo nie wystarcza do tego drabinka i parę garnków.
mam takie pytania :
1. jak zachowuje sie potwor, w ktorego rzuce energy/fire bombe, bo na otsach to roznie dzialalo, a nie wiem jak dzialalo na real tibii. tak samo sie zastanawiam, jakby zachowal sie potwor w danej sytuacji :
ide z mackiem15 na poha, zaczyna za nami zapierdalac GS ktory focusuje sie na mnie, rzucam bombe i na nia wbiegam, czy potwora obchodzi jakkolwiek firebomba czy normalnie sie na mnie wpierdoli mimo bomby pod nogami? a moze z racji tego, ze wejde na firebombe to potwor zmieni focus i zacznie gonic macka15?
2. skoro potwory nie ruszaja sie gdy nie ma nikogo na ekranie, to w jaki sposob wyglada ich ropowanie? bo wiadomo ze za starych czasow normalna sytuacja bylo spotkanie zropowanego potworka (chyba najlepszym przykladem sa DS na ghostlandzie) to w takim razie jak to zrobic gdy potwory sie nie ruszaja gdy nie ma nikogo na pietrze, a jakos sie trzeba ropnac i sprawic aby potworek do ropniecia byl na danym sqm? jedyne co mi przychodzi to uzycie liny w idealnym momencie, kiedy to potworek robi animacje w strone sqm z ropespotem, ale jeszcze na nim nie jest. my jestesmy na gorze a potworek zestuckowany na rope spocie. druga sprawa, skoro potwory sie nie ruszaja jezeli nikogo nie ma na pietrze, to czy gdy zluruje 8 mobow pod stacka, tak aby mnie obkrazyly, to nie ma szans zeby one odeszly i jedyna opcja na ich pozbycie sie to wybicie jednego z mobow i ucieczka, albo zejscie na ich pietro ze stealth ringiem?
Jak jest odporny, albo zadałeś mu dmg, to przejdzie przez fieldy. Jak nie, to nie.
Gsa nie obchodzi fire bomba, bo jest odporny na ogień.Cytuj:
tak samo sie zastanawiam, jakby zachowal sie potwor w danej sytuacji :
ide z mackiem15 na poha, zaczyna za nami zapierdalac GS ktory focusuje sie na mnie, rzucam bombe i na nia wbiegam, czy potwora obchodzi jakkolwiek firebomba czy normalnie sie na mnie wpierdoli mimo bomby pod nogami? a moze z racji tego, ze wejde na firebombe to potwor zmieni focus i zacznie gonic macka15?
Jak rzucisz energy bombę, to to samo co wyżej - jeśli zadałeś mu dmg, to i tak wbije w fielda, żeby cię gryźć, a jeśli nie, to poleci za maćkiem.
Potwory się nie ruszają, jak nikogo nie ma, ale jak znikasz z ich piętra, to mogą jeszcze wykonać zaplanowany wcześniej ruch. Dlatego przy skakaniu na schodach potwór nie będzie stał w bezruchu, tylko przy każdym skoku podejdzie 1-2 kratki bliżej.Cytuj:
2. skoro potwory nie ruszaja sie gdy nie ma nikogo na ekranie, to w jaki sposob wyglada ich ropowanie? bo wiadomo ze za starych czasow normalna sytuacja bylo spotkanie zropowanego potworka (chyba najlepszym przykladem sa DS na ghostlandzie) to w takim razie jak to zrobic gdy potwory sie nie ruszaja gdy nie ma nikogo na pietrze, a jakos sie trzeba ropnac i sprawic aby potworek do ropniecia byl na danym sqm? jedyne co mi przychodzi to uzycie liny w idealnym momencie, kiedy to potworek robi animacje w strone sqm z ropespotem, ale jeszcze na nim nie jest. my jestesmy na gorze a potworek zestuckowany na rope spocie.
Więc normalnie można to wykorzystać do ropnięcia.
Zawsze można też ropować w dwie osoby, najprostszy sposób.
TakCytuj:
druga sprawa, skoro potwory sie nie ruszaja jezeli nikogo nie ma na pietrze, to czy gdy zluruje 8 mobow pod stacka, tak aby mnie obkrazyly, to nie ma szans zeby one odeszly i jedyna opcja na ich pozbycie sie to wybicie jednego z mobow i ucieczka, albo zejscie na ich pietro ze stealth ringiem?
no co ty maciek15, napewno damy rade temu gs'owi. dawaj szybo bo sie spiesze, czekam na south west gate
E:
Załącznik 369196
zastanawia mnie jedna rzecz, skad na starej tibii dalo sie wyciaganc draga z kazzo do carlin/ab? czy mozliwe, ze w jakiejs wersji obok dwarven bridge rzeczywiscie nie bylo tych drzewek i dalo sie chuja tamtedy przeciagnac z kanionu?? czy jaki inny smok z "kazordoon" moglby to byc? czekam na opinie ekspertow
przecież tibia mówił że dało się tam po prawo od kanionu nie było krzaków/drzewek
Czy muszą być powtarzane te same pytania i zabieranie czasu tibijsce na dopracowywanie igiełki?
Były krzaki, to na otsach ich nie ma, widać kto czyta uważnie, a kto zabiera czas :kappa
Tibia wiki nie jest taka dokładna, zwłaszcza jeśli chodzi o 'ciekawostki' ze starszych wersji.
Tego draga się nie dało zlurować tamtędy. Wcześniej, czyli za czasów 7.1 i wstecz, mosty były na poziomie powierzchni (dwarven bridge, king's bridge, "mostko-skałka" do greenshore itp.) i wtedy to można było zlurować praktycznie wszystko wszędzie.
A dle z poha można było nie tylko pod bramę Venore, ale i pod depo, bo kiedyś w bramie zamiast schodów była drabinka.
[y]g0tW_tAbTjE[/y]
To wynalazek medivijski, dodali tam jakieś customowe domki i kładkę. Ale jak Bolek się skapnął, że gsy są lurowane, to ją usunął.
Ten mostek normalny mógł kiedyś być na poziomie powierzchni, tak jak pisałem, ale nie za czasów 7.4, tylko dużo wcześniejszych. I wtedy to i dwarven bridge był płaski, więc tak czy siak można było ciągnąć gsa.
Ale cipsoft stopniowo pozmieniał takie mosty/skałki, na 7.2 już praktycznie wszystkie były piętrowe. Może jeszcze oprócz tego na west od venore, ale go i tak można obejść bagnami od południa. Mapper chyba nie wiedział i też poprawił.
I jak idą pracę na stan dzisiejszy? Bedziemy start w 2k19 czy w 2k20?
Pozdrawiam serdeczenie
kurde taka wersyjka gdzie szlo dla do venore dp sobie sprowadzic to ciekawsza jednak ;/ szkoda ze tu tak nie bedzie.
Czy to bedzie dzialac?
How to rope lootbags in tibia 7.4 and below - YouTube
I czy da sie cos takiego z mobem wykonac, czy tez po wykonaniu jakiejs akcji jednak ten push jest cancelowany?
bedzie dzialalo bylo mowione na otlandzie
te tibijasz tylko tego 20/21 nie otwieraj bo wtedy wiedzmin bedzie ogladany rozumiemy sie
Z tym dragonem z kazo do ab to było tak ,że na south od dragona była dziura której nie widać poki się w nią nie wpadło(taka sama kiedyś była na pohu) wystarczyło z dragonem podbiec do niej a on wpadał na dół- poźniej się go ropało up kolo dwarf bridge i szło się do ab
Tak samo robiło się lury ze wszystkiego co było na pohu w dziure z respem demodrasa bo działała na tej samej zasadzie
nazwij serwer aurea/aldora plx bo tam se gralem za gowniaka 7 letniego.
ehh juz dzisiaj bym se pogral i porobil trolla w 5 z czego tylko 3 ludzikow wyszlo by zywo z tego
czy jest/będzie lista zmian w stosunku do oryginalnej wersji? np. firesword +5 ataku więcej, zmiany w drudzie itp w jakiejś jednej liście bez szperania po 50 tematów
proszę moderatorów o nie warnowanie, przejrzałem tematy
tibiarz jak progresy?
kiedy haj rejt
A jak ty chcesz tak rzucić mobem, jak tymi szynkami? xD
Ogólnie to nie wiem, czy ten sposób w ogóle działał, filmik jest z otsa.
Osobiście robiłem to inaczej (na real tibii). Kładło się worek koło ropespota, odchodziło na kilka kratek, triggerowało przesunięcie worka na ropespota (z dystansu) i gdy postać już do niego dobiegała, to szybko use with liną. Jeśli wyszło, to worek się przerzucał i od razu nas ropało. Jest to trochę inny mechanizm.
Tak czy siak, na cipowym 7.7 żaden z tych sposobów nie zadziała. Tak jak i nie działa inny trik: z wyciąganiem itemu leżącego pod innym.
Robiło się to podobnie, kładło się np. 3gp na ziemi, na to udko, a na kratkę obok 1gp. Przerzucaliśmy to 1gp na tamtą kratkę jednocześnie od razu podhaczając udko i przeciągając je na kratkę, gdzie pierwotnie leżało 1gp. Wtedy 1gp leciało na udko, a już po tym udko leciało na kratkę obok. W efekcie tam na jednej kratce mieliśmy stacka z 3gp i 1gp (niepołączone) i na osobnej udko. Czasem jak uciekałeś z lootbagiem, a ktoś ci na niego rzucał śmieci, to można było zaobserwować podobne zachowanie, że leciał item na worek, a worek i tak był przesuwany, ale to działało tylko w małym odstępie czasowym.
Więc są różnice w tego typu mechanikach między 7.7 a 7.4. Tak samo mam wątpliwości z tym pushowaniem graczy, bo tutaj jak kogoś pushujesz, a on położy pod siebie item, to pushnięcie się zawsze canceluje.
Ogólnie ta zależność move/use to jest jedna z rzeczy, które zostały nam do zrobienia. Trzeba to jeszcze zbadać dokładnie i zaimplementować zgodnie z tym, jak było na 7.4. Na start otsa będzie git.
Ale ogólnie z ropowaniem mobów to nie ma większego problemu, bo tak jak pisałem, jak wejdziesz na górę, to mob może się jeszcze ruszyć.
@Comxaa ;
1)Rozważacie uzależnienie w jakimś zakresie obrażeń melee od poziomu doświadczenia rycerza?
2)Nie pamiętam dokładnie, ale czy w rl tibii nie było tak, że aby zrobić runę należało ją trzymać w spocie przeznaczonym dla broni? Jak jest u Was?
3) Czy dobrze plotka głosi, że domki będą dostępne dla graczy z FACC ?
1) nie, zostaje oryginalny tibijski wzór
nawiasem mówiąc, to nie ma wzoru na "obrażenia melee", w tibii i melee i dist korzystały z tego samego wzoru na dmg, różnica była tylko taka, że dist jeszcze losował trafienie, a potem ignorował defa
2) nie ma spota "dla broni", są po prostu ręce, i tak - blanka musisz trzymać w ręce, obojętnie której, albo nawet w obu jeśli chcesz zrobić 2 runy
3) nie obiecujemy, ale była taka myśl, żeby udostępnić dla facców małe domki, czyli do jakiegoś limitu powierzchni/liczby łóżek (ofc facc i tak nie może łóżek używać)
te mini domki dla facc to spoko sprawa znowu bym chciał zobaczyć zaludnione kawalerki w ab'dendriel:kappa
Jeżeli wyobrazili sobie układ współrzędnych, gdzie ludek roi na 0,0, mob na (1,1), a ropespot na (2,2), to przesuwam moba na 2,2, ale zanim, zostanie on pushniety na to pole, to używam na nim liny. Jest chyba delikatny delay na pusha. A, że cały czas idę styczny do moba, to moglby zostać pushniety w czasie drogi do ropespota. @tibia77 ;
Podoba mi się ten program mieszkanie facc+, jest to polityka socjalna godna naśladowania
tibiasz ale skaraby i larwy to ty z ank zachowaj ok :)
Cena domkow bedzie taka jak kiedys? Zawsze wydawalo mi sie, ze to smieszne pieniądze i domek powinnien swoje kosztowac. Dodatkowo jak myslicie o wprowadzeniu dla facc, to dla nich przynajmniej drozej powinno byc.
Przed głównym startem zamierzacie zrobić jakąś porządną reklamę, aby wbiło jak najwięcej ludzi, czy brak środków na opłacenie jakiś dobrych streamerów, banery, grupy fb itp, gówienka? ;>
uwaga przygotowalem taka infografike mam nadzieje ze pomoze ona nowym graczom w wyborze iglaka
https://i.gyazo.com/5992a53e5043a259...598b734181.png
tekania jest mieszano-syfiasta?
ciezko powiedziec przed startem. wydaje mi sie ze jedna noga w grobie, a druga w syfie, ale nie znam nie oceniam, wiec dalem kredyt zaufania
To chyba medivia powinna mieć oddzielną kategorię "jebany syf"
Dajcie tak wcześniej troche, żeby można było odpalić farme i iść do pracy :kappa
czy to na pewno jest 128 sqm? Nie jest to tak, ze nie ma się stałego promienia zasięgu, ale że można mapclickowac jedynie w kwadracie, wiec jest ograniczenie ile maksymalnie można odejść w dwóch wspolrzednych (możliwe że 128 sqm pionowo i poziomo? Co jeżeli w tym kwadracie nie ma bezpośredniego przejścia, ale jest poza nim, czy pathfinding dla ludka znajdzie drogę w takim przypadku ?