Żeby rozgrywka była trudniejsza, bohy są stosunkowo łatwe do zdobycia jak na lategame item
Wersja do druku
Już czuje jak na 1x expie z 1x lootem zaraz wylocą miliony bohów, jak usuną bohy z banshee questa to trochę to potrwa.
Już kurwa nie przesadzajcie może całkiem odjebcie 0.2 exp w ogole i lootem 0.1x. Może akurat do 40 roku życia wbijecie 120lvl.
Już by kurwa wszyscy utrudniali wszystko bo pograli troche na Medivce x2 kiedyś, gdzie było opór farm, run, hajsu, boty. Normalnie i tak byście sie osrali
gosciu zobaczysz na co stać profesorka, jak po pokoju się będą walały puszki po energolach, stary mu na blacie będzie krechy sypał, podłączony do kroplówki 24/7
chlopak wbije setke szybciej niż Ci się wydaje
Oczywiście żartuje, ale są inne czasy, inne taktyki i więcej wiemy o tej gierce.
Bardzo jestem ciekaw jakimi umiejętnościami się popiszą ludzie, który będą musieli grać tylko na jednej postaci. Bez 20 makerów robiących przez noc 100bp gfb, bo zrobienie tych makerów też w chuj zajmie.
jak profesorek już starą uczy w tibie grać i będą normalne zmiany tibijskie 48h pracy / 24h wolne walone tak jak na cieciówkach dla panów z grupą inwalidzką
Większość z nich nie zdaje sobie sprawy nawet jak to im pójdzie na 1x expie, bez MC z runemakerami i bez itemów z questów, które dawały dobry boost -bk, banshee, fibula, of. Ale mimo wszystko krzyczą utrudniać, nic kurwa nie utrudniać i nie wymyslac bo to sie zle skonczy na pewno. Ostatni raz grali w wymagającą Tibie w jakims 2007 roku, reszta otsów to bot, mc i wielokrotnośc expa, o czym my mówimy w ogóle.
Ale nie chodzi o to, że bohów będzie milion, ale żeby huncić necro to wystarczy 30 lvl sorc/druid z summonem, a bohy nosi się i na 150 lvl. Więc moim zdaniem pomysł dobry, by bohy dawało 50% obecnej szybkości, a jakieś inne buty co dawałyby taką szybkość jak obecnie leciały rzadko z jakichś dużo mocniejszych potworów np. banshee.
Zrozum też, że wielu ludziom akurat na tym właśnie zależy - by ta rozgrywka była bardzo długa, by do momentu jak w topce pojawi się kilkanaście 100 lvl minęło i 2-3 lata. I w taką grupę klientów jest wycelowany ten OTS. Jeżeli ktoś woli szybszą, dużo mniej czasochłonną rozgrywkę, to ma do tego prawo oczywiście, to niech wybierze tibię/medivią - co za problem? Ja na przykład jestem pewny, że w topce nigdy nie będę, bo normalnie pracuje itp., w pracy to co najwyżej runy będę mógł porobić kilka godzin dziennie, i chciałbym żeby taki docelowo np. 50 lvl po roku gry, jednak coś znaczył. Tibia jest po prostu nudna po wbiciu 100 lvl, przecież byliśmy świadkami "stoczeniu się" co najmniej dwóch gier: tibii oraz medivii. W obu przypadkach czynnikiem, który degenerują całą rozgrywkę są ułatwienia gry i przyzwolenie na boty. No to po co znowu iść w tym kierunku?
Smieszne są jeszcze te dostawy itemów z questów.
Cała gildia wbija 50 - masa useless crown setów.
Bright sword? Cały serwer już zaopatrzony w miecze
Zero grindu czy poswiecenia. Chociaż jakiś quest co sie robi z godzine rozmowy, bieganie, a nie kurwa wyuczone na pamięć zbieranie kluczy i rajd całej gildi do skrzynki.
Bohy widocznie były do tego przeznaczone żeby dawały jakąś przewagę już w etapie leveli początkowych, tak miały występować - ktoś miał farta dropnął - miał przewagę trudno. Chcecie to dodajcie jakies jeszcze lepsze buty od 120 lvla i tyle w temacie. Jestem za klasyką, co za dużo zmian to nie zdrowo. Co wy zakładacie, że spędzicie teraz 7-10 lat na Tibiantisie, że za łatwo?xD
Ja rozumiem, że należy traktować to na long term, ale caly czas mówie spójrzcie na gówno od Bolka, będziecie mieli i tak znacznie trudniej niz tam.
Opoznienie dotarcia do 100 poziomu nastąpi samo przez siebie... I tak w końcu jakieś no lifery przebiją się do tych poziomów i skonczy sie dla nich content i bedzie trzeba cos dodac, albo ich gra straci sens - jednak rozwiązaniem tego nie jest utrudnienie gry, żeby poziom z 9 na 10 wbijać 3h, bo ktoś powie utrudnijmy gre, wolniej biegajmy, słabiej uderzajmy.
Mam nadzieje, że Tibiarz podziela podobne zdanie i nie pozwoli na maksymalizacje utrudnień bo skończy sie, że będzie grało tam 45 osób nie mających żadnego zajęcia w zyciu albo otworzy im drugi server 0,1 rate i niech mają long terma i content na kolejnych 7 lat, zyskają sens życia.
I to nie jest tak, że ja chce łatwo, ja chce normalnie jak było, z wyeliminowaniem np tych itemów z questów. Reszta niech zostanie a nie jakieś kurwa orszi butsy
wyobraź sobie, że istnieją na arenie tibijskiej ludzie, którzy chcą serwera Medivii non-pvp
Do 0.1 też byś znalazł ludzi, uwierz mi
Placz to dopiero sie zacznie jak rat icc bez eq bedzie skladac jak szmate sdopiero sie imba zacznie
oczywiscie ze by znalazl xD np. ja bym zagral :) ale moze 0.2 nie 0.1
witam,
czy bedzie jakis regulamin co do nickow- czy osoba, ktora stworzy postac jakub spiewak moze zostac zbanowana
ponoc nicki typu pszczolka/zacieta plyta/wozkowy itp maja byc zablokowane a szkoda ;/ pogralbym zacieta plyta...
XD zacięta płyta jest zajebisty
ja już obmyśliłem wspaniały nick o to on: a takiego huja wam powiem żebyście mi zajeli
Ja bym robil wszystko co chomik mowi, chlopak zna sie na rzeczy :kappa
Mam pytanie może głupie morze mondre,
Czy będzie działał tutaj przedmiot trap, czy na 7.4 jeszcze go nie było?
Czy jak juz beda 250-300 lvle to czy beda wprowadzane jakies nowe miejscowki dla tych ze panow do zdobywania doswiadczenia?
xD dobrze, że się nie zapytałeś jaką trumnę sobie wybierze za parędziesiąt lat
Czy custom content obejmuje niespodziankę za wbicie 1000 levela?
Tibia [7.24] Hunting Dragon Lord gone wrong (triple death) - YouTube
końcówka filmu xD
moby pokroju guarda tez beda mialy jakis fast attack?
Demon, Dl, Drag, raczej takie potwory, które potrafiły wyprowadzić combo
które mają z czego wyprowadzić combo, bo taki rat nie ma spelli np.?
chyba proste co?
Nie jest to do końca wymysł Medivii, z tym że na Medivii zrobili chory regen, że na serwie x1 w łóżku mana leciała ci tak samo szybko, jak normalnie poza pztem. W Tibii ten regen był wielokrotnie wolniejszy i u nas będzie tak samo, ale zawsze możesz sobie te dodatkowe runy zrobić.
Nie ma ograniczenia levelowego. Ogranicza cię liczba łóżek (GH tylko dla aktywnych gildii) i liczba charów z paccem, które posiadasz, oraz wolny regen.
Nie ma w planach. W ogóle osobiście powątpiewam w sens inwestowania w tego typu reklamę. Będą za to inne.
Jak strona będzie gotowa, to @LordCompi ; ci powie, jaki limit requestów.
2 chary online jednocześnie poprzez danie x-loga na jednym będą traktowane jak MC. W przeciwnym razie ludzie mogliby wbijać sobie pz-locka, a potem na x-logu ładować manę kilkoma charami i tylko logować na każdego co 15 minut, albo się defować noobami na x-logu itp. To jest abusowanie x-loga.
Jest i może się różnić w zależności od spawnu.
Atakuje go. Summon może się leczyć.
Z czekaniem na respa piętro wyżej/niżej trzeba uważać, żeby go nie blokować.
Nie.
Bohy zostają. Alternatywą będą steel bootsy, które będą miały zboostowany arm.
Celem nie jest zrobienie jakiegoś niesamowitego hardkoru, tylko osiągnięcie podobnego poziomu trudności, jaki mieliśmy w starej Tibii. Więc jakiekolwiek "utrudnienia" względem tamtej wersji, mają tylko równoważyć fakt, że dzisiejsze community jest dużo starsze i o wiele bardziej doświadczone w tej gierce. Nic więcej.
Stara Tibia była dość trudna, ale już bez przesady z tymi skrajnościami, że ludzie nie dadzą rady z rooka wyjść i inne takie.
I nie chodzi tu tylko o utrudnienia, bo ogólnie wszelkie zmiany mają po prostu pomóc w jakimś stopniu przywrócić pewną część klimatu, jak np. z tymi armorami, żeby ludzie znowu chcieli ulepszać eq itp.
Tak należy na to patrzeć.
Był i jest.
"Fast attack" dotyczył tylko spelli (arrowy/bolty u mobów to też spelle). Z melee normalnie biją co 2 sekundy.
Zmiany dotyczące Rookgaardu, jakiś nowy item, dostęp do Spike Sworda, Maga, myśleliście coś o tym ? Widziałem, że na otlandzie też ktoś o tym pisał
Załóżmy że skiluje kniczem i wyszedłem zrobić sobie kanapkę lub lurkuje torga a w tym czasie przychodzi lord kompilator i sprawdza czy nie jestem botem i co oczywiste nie odpisuję, budzę się za 5 minut nie dając w tym czasie żadnych znaków życia, oznacza to bana czy nie?
działa to chyba na zasadzie, że masz 15 minut jeśli jesteś afk aby odpisać i jeśli nie odpiszesz, a się ruszysz lub rzucisz spella nadal bez odzywania się to wtedy zaczynają się konsekwencje czy to ban czy też teleport na wyspę cooka
btw będziecie mieli jakąś swoją wyspę?
15 minut i wtedy Cię kicka jeśli jesteś afk, raczej po 5 minutach tego, że odszedłeś od komputera, dajmy na to się wysrać nie powinieneś dostać bana, lecz myślę, że lepiej na pierwsze dni servera uszykować sobie jakieś większe wiadro pod nogi po prostu i pilnować swojej postaci pozdro
Jesteś w stanie wrzucić nagranie/gif z pathfindingiem mobow? Np. bieganie wokół non-walkable sqm z guardem/cyclopsem? Na tibianiku potwory można było ustawić żeby latały cały czas po 2 sqm, a na rl tak chyba nie było.
W jakim tempie knightowi rosl distance w porownaniu do np. sworda i na odwrot bedac palkiem jak szybko rosnie skill z broni dla rycerzy wzgledem distance.
A jaki iloczyn ma palek dla tarczy?
Korwin śpiewa - yellow submarine 10 hours - YouTube
Jeśli ta iglica serio wystartuje, to obiecuję, że przez pierwsze 10h expioli będę tego słuchał
bo u palka trafiony strzał liczył się za 2
E: znaczy ogólnie w diście
Aktualne wydarzenia na jednym z serwerów skłoniły mnie do zadania pytania odnośnie ewentualnych ataków ddos.
Jakaś gwarancja, że tego typu sytuacje nie będą miały miejsca na tibantisie?
Jak wydadzą pare k na dobrą ochronę, to żadne. Akurat maciuś to ma zabezpieczenia jak śląski hopto ots z 2k8 roku i żadnego pojęcia w temacie
Wrzucam te gify na życzenie. @Comxaa ;
Pierwszy gif to to, o czym mówisz. Tak jest praktycznie na wszystkich otsach:
https://i.imgur.com/mWqG4xs.gif
Drugi gif to Tibiantis/real Tibia AI. Tutaj taka sekwencja nie zadziała, jak będziesz tak robił, to monster cię złapie.
https://i.imgur.com/O5dewHb.gif
Ofc nadal można go kite'ować wokół krzaka, żeby nas nie złapał (jeśli ma małego speeda), ale nie na dwóch kratkach, tylko na trzech-czterech, albo dookoła i trzeba uważać.
A tak przy okazji - nie chcę tam chłopakom robić gnoju w temacie, ale w związku z pojawiającymi się głosami, że "w krótkim czasie startują dwa takie serwery", chciałbym zwrócić uwagę, że to zupełnie różne projekty.
Tekania to - z całym szacunkiem - "tylko" ots. Być może dopracowany i nie prowadzony przez "maćka", ale nadal z mechaniką otsową i wszystkim, co typowe dla otsów. Czyli optymistycznie taka lepsza Classic Tibia.
I nie jest to żaden atak, po prostu fakt.
Tibiantis to zupełnie inny charakter projektu. Inna architektura i inne założenia. Tu nie ma otsowych potworów z exhaustem, bugów typowych dla otsów, albo wzorów wyznaczanych "na oko" itp. Tibiantis używa praktycznie tych samych algorytmów, których używał cipsoft. A także przywraca mechaniki, których na otsach nie uświadczycie, a które faktycznie były w Tibii 7.4 (overspawn, refresh itd.). :)
To właśnie od początku było sensem naszego projektu i miało go odróżniać
Jeśli ktoś uważa, że rzeczy, którymi się zajmujemy, nie mają znaczenia (memowe kamyczki pod dwarven bridge), to polecam np. obejrzeć pierwszego lepszego cama z annihilatora na Medivii, gdzie paladyni na hp walą sobie sdki pomiędzy uhami bez problemu (jakiś profesorek to mógłby zrobić anni dwoma charami na MC), a potem porównać to z annihilatorem nagranym na starej Tibii.
[y]90j1YJNxsCo[/y]
Kilka miesięcy temu robiliśmy dokładne testy, z których wyszło, że na otsach 7.4 demony na anni waliły średnio około ~3x mniej spelli(!) niż powinny.
I to nie jest wyłącznie "medivijski bug". Wziąłem ją za przykład, bo najłatwiej znaleźć, ale tak zwyczajnie jest na otsach. Głównym problemem jest że wszystkie bazują na tym samym, przeważnie na jakiejś otwartej wersji tfs wziętej z otlandu, dlatego powielają te same zachowania (Medivia po prostu nie jest tu wyjątkiem) i często te same bugi.
A potwory to tylko wierzchołek góry różnic.
Oczywiście, każdy sobie może grać gdzie chce, wedle uznania. Chciałem tylko zaznaczyć tę różnicę, bo tkwi w niej cała istota naszego projektu.
Tak że Tekanii życzę powodzenia (byle nie za bardzo :kappa), ale proszę pamiętać, że Tibiantis i Tekania to nie klony czy jakieś bliźniacze rodzeństwo. Parafrazując pewne znane powiedzonko: "Tibiantis to nie ots" :kappa
igła post
e tibiasz ale zrob tak, zeby druid na anni nie mogl leczyc ziomeczkow zza sciany bo to bezsens w chuj
Pytania:
- odnośnie monsters AI, czy potwory zestackowane od razu sie rozchodza ze stacka? np. jak wpadna do dziury i sa 2 na stacku i ktos zejdzie? albo jak jest na ropespocie i sie zejdzie?
- czy można pushnac potwora na ropespot i w miedzyczasie uzyc liny na ropespocie, zanim potwor tam zostanie przesuniety? ludek pojdzie w strone ropespota, ale zanim dojdzie monster bedzie pushniety?
- zamykanie drzwi w przypadku gdy zajete sa oba sqm przed i za drzwiami, czy potwor takze od razu odejdzie ze stacka? (w sumie pierwsze pytanie dot. tego samego)
- czy tp to game weakness, ktorego nie mozna abusowac wg zasad?