
Spis treści
1. Instalacja i uruchomienie.
2. Fight Tools
3. Other Tools
4. AFK Tools
5. Information Tools
6. Cavebot Tools
7. Config
8. Kilka słów od autora
1. Instalacja i uruchomienie
Ściągamy bota z oficjalnej strony (http://www.tibiaauto.net/). Myślę, że nikomu nie trzeba tłumaczyć jak zainstalować bota. Jednakże popularna TA wymaga biblioteki Python 2.4.3.dll bądź Python 2.4.4.dll (wśród użytkowników panuje opinia, że 2.4.4 jest lepsza, stabilniejsza).
Bibliotekę umieszczamy w folderze z instalką i botem, bądź w katalogu systemowym. Jednakże jeśli nie chcemy ciągle kopiować tego samego pliku zalecana jest instalacja Python.2.4.*.msi. Zarówno bot, jak i python muszą być zarejestrowane podczas zalogowania na komputerze jako Administrator. Jeśli masz kłopot z instalacją bota, a używasz Windows Vista to kliknij TUTAJ (http://www.tibiaauto.net/wiki/index....s_Vista_issues). Antywirus Avast szaleć przy pobieraniu pliku - z tego co wiem jest to spowodowane reklamą, która się wyświetla w bocie. Po zakończeniu instalacji uruchamiamy klienta Tibii oraz bota. Jeżeli instalujemy jedną ze starszych wersji bota, możemy zostać poproszeni o wpisanie kodu aktywacji. Uzyskamy go na stronie http://www.tibiaauto.net/code.php wklejając tam podany w okienku bota Runtime ID. Po wszystkim powinno nam się pojawić okienko z listą klientów, oznaczonych nazwami aktualnie zalogowanych postaci.

Wybieramy postać i klikamy OK. Powinno się nam ukazać główne okno bota.

2. Fight Tools
a) Auto UH – w tej zakładce możesz ustawić leczenie siebie, oraz wybranych przyjaciół za pomocą run leczących. PAMIĘTAJ, że musisz mieć otwarty backpack z runami.

Self healing features
UH when HP below – użyj runy jeśli HP spadnie poniżej wpisanej wartości
Healing rune type – rodzaj runy, której chcesz używać
Fallback to the other rune type - używa innych run, jeśli brak wybranej runy.
Activate hotkey (%ta selfuh) - po wpisaniu komendy %ta selfuh w oknie gry, leczy cię (stosowane przed update 7.8, kiedy wprowadzono celowanie z run na hotkeyach)
Group healing features
UH when HP below[%] - wartość w procentach, poniżej której bot będzie leczył przyjaciela
Healing rune type - rodzaj runy, której chcesz używać
Fallback to the other rune type - używa innych run, jeśli brak wybranej runy.
Group members to heal - lista osób, które chcemy leczyć (przyciskiem >>> dodajemy; przyciskiem <<< usuwamy postać z listy)
Sleep after UH cast [ms] - przerwa między kolejnymi użyciami runy (standardowo na oficjalnych serwerach jest to 2000 ms)
b) Auto aim - (OBECNIE USUNIĘTA FUNKCJA) w tej zakładce możemy ustawić automatyczne celowanie z run za pomocą komend %ta <nazwa runy>. Raczej od update 7.8 rzadko stosowane. Backpack musi być otwarty.

Z rozwijanej listy wybieramy rodzaj runy. Do wyboru mamy: LMM, HMM, GFB, EXPLO, SOULFIRE, SD.
c) Fluid Drinker - w tej zakładce ustawiamy kiedy bot ma używać danych potionów

HP below - wartość HP, poniżej której bot będzie używał potiona. Z prawej strony wybieramy jego rodzaj.
Mana below - wartość Many, poniżej której bot będzie używał potiona. Z prawej strony wybieramy jego rodzaj.
Custom HP/Mana item - wybrany przez nas przedmiot do użycia.
Sleep after drinking - przerwa, pomiędzy piciem następnych potionów (standardowo na oficjalnych serwerach jest to 1000 ms)
Drop empty flask - wyrzuca puste viale.
Use with closed backpacks - używanie potionów z zamkniętych backpacków (musimy je mieć ustawione na hotkeyach!)
5% mana/hp variance to use item - zachowuje 5% rozbieżności pomiędzy używaniem potionów. Jest to narzędzie przeciw antybotowemu systemowi CipSoftu. Ma to na celu ominięcie rzekomego sprawdzania powtarzalności czynności wykonywanych przez postać.
d) Ammo Restack - w tej zakładce ustawiamy automatyczne uzupełnianie amunicji i broni miotanej.

Ammo to restack - rodzaj amunicji, którą bot będzie uzupełniał (np. strzały, bełty)
Restack ammo at - uzupełnianie, gdy ilość amunicji spadnie do podanej wartości
Restack ammo to - uzupełnianie do podanej wartości
Throwable to restack - rodzaj broni, którą bot będzie uzupełniał (np. włócznie, gwiazdki)
Restack throwable at - uzupełnianie, gdy ilość broni miotanej spadnie do podanej wartości
Restack throwable to - uzupełnianie do podanej wartości
Throwable pickup area - obszar, z którego postać będzie podnosić broń (od update 8.0, wszelka broń miotana nie upada nie ziemię)
Pickup throwables to backpack - podnoszenie do broni do plecaka
Pickup throwables to ręki - podnoszenie do broni do ręki (lewej)
Move items covering throwables - przesuwanie itemów zakrywających broń
Restack to right hand - uzupełnianie do ręki prawej
Pickup periods (s) - czas, następuje przerwa pomiędzy jednym podnoszeniem, a drugim
No pickup when cap below - anulowanie podnoszenia, jeżeli cap jest mniejszy od podanej wartości.
e) Auto looter - funkcja ta służy do automatycznego lootowania. Jeżeli używasz cavebota, to odradzam używanie tej funkcji. Plecaki są numerowane w kolejności otwarcia.

Auto open killed monsters and gather statistics - automatycznie otwiera ciało zabitego potwora (jeżeli znajduje się jedną kratkę od postaci) i zaczyna zbierać loota. Jednocześnie zbiera i zapisuje dane o loocie do pliku tekstowego.
Loot worms/GP/food/custom - zbiera robaki, pieniądze, jedzenie, oraz wybrane przedmioty (jak edytowac listę wybranych przedmiotów w dalszej części poradnika)
Loot while in Depot - lootuje także będąc w depo (z otwartych pojemników). Lepiej pozostawić odznaczone, ażeby uniknąć niechcianego zabierania itemów z depo.
3. Other Tools
a) Enable Light - funkcja ta umożliwia uzyskiwanie różnych typów światła w grze.

Light definition - typ uzyskiwanego światła.
Power - natężenie światła
Color - tutaj ustawiamy kolor światła (0-215)
b) Auto grouping - automatyczne grupowanie tych samych przedmiotów
c) Sort Loot - Sortowanie loota. Numery pojemników są przydzielane według kolejności ich otwierania.

Sortable item - wybrany item dodany zostaje dodany/usunięty do/z wybranego pojemnika przyciskami >>> oraz <<<
d) Auto Banker - funkcja ta pozwala na automatyczne chodzenie do wybranego przez nas banku i deponowaniu określonej sumy. Możemy określić jeden z dwóch warunków: limit pieniędzy, bądź określona ilość capa. Drogę do banku musimy mieć odkrytą poprzez zaznaczenie [Extented research map] w zakładce [Show Map].

Banker - wybieramy npc, do którego chcemy się udać.
Deposit when - kiedy uzbieramy podaną wartość pieniędzy, bot uda się je zdeponować
Keep on hand - Ilość jaką bot ponownie wyciągnie z banku (np. w celu kupienia jedzenia)
Caps below - kiedy cap spadnie poniżej danej wartości, bot uda się do banku
Module Priority - priorytet wykonywanych czynności. Polecam zostawić na dwójce.
e) Auto Seller - umożliwia sprzedawanie bądź kupowanie podanych przedmiotów. Drogę do sklepu musimy mieć odkrytą poprzez zaznaczenie [Extented research map] w zakładce [Show Map].

Seller 1/2/3/4 - wybieramy spośród podanych npc, do którego bot ma się udać.
Items to sell - rzeczy do sprzedania (dodawanie/usuwanie przyciskami >>> oraz <<<)
Items to buy - rzeczy do kupienia
Sell items if capacity less than - bot uda się do sprzedawcy, jeżeli cap spadnie poniżej wartości
Sell items if bags are full - uda się sprzedać przedmioty, jeśli pojemniki będą pełne.
Module Priority - priorytet wykonywanych czynności
Stop by when going to depot/bank - zatrzymanie akcji na czas udawania się do depo/banku
Item list - wybieranie przedmiotu do dodania
"Buy up to" / "Sell when have" quantity - dokupywanie do określonej wartości, bądź sprzedaż gdy masz nadmiar
Buy when < - kupowanie gdy mniej niż podana wartość
Price - cena itemu, który będzie kupowany.
Add recently seen seller - jeżeli spotkamy sprzedawcę, którego nie ma na liście to wpisujemy to jego imię i klikamy przycisk.
f) FPS changer - pozwala edytować liczbę klatek na sekundę w grze.

Active Tibia - ilość fps, gdy mamy aktualnie załączone okno z grą
Inactive Tibia - - ilość fps, gdy mamy aktualnie załączone inne okno, ale gra nie jest zminimalizowana
Minimalized Tibia - - ilość fps, gdy tibia jest zminimalizowana
Tibia state oraz current fps - określają aktualny stan okna i ilość fps.
g) Inject MC Support - ta opcja pozwala na edycję klienta tibii do użycia MC.
4. AFK Tools
a) Runemaker - od update 8.6 runy można robić, mając blanki w backpacku.

Backpack viewer - pokazuje aktualnie otwarte backpacki i ich zawartość.
Rune spell - czar runy, którą chcemy stworzyć
Soul Points - liczba potrzebnych Souli na daną runę
Rune Mana - liczba potrzebnej many na daną runę
Mana limit - limit many, kiedy bot ma stworzyć runę
Make ASAP - stworzy runę, gdy tylko osiągnie potrzebną ilość many na runę
Add/Load/Delete - dodwanie/wczytywanie/usuwanie run z poniższej listy
Use spear instead of blank rune - służy do enchantowania spearów zamiast robienia run
Use arrow slot if hands busy - przed enchantowaniem włóczni, bot włoży item z ręki w miejsce strzał
Use backpack if hands busy - analogicznie jak wyżej, z tym, że bot włoży item do backpacka.
Use up all mana when limit reached - stworzy maksymalną ilość run, jeśli mana limit zostanie osiągnięty
Promoted players - tylko dla graczy z promocją (służy tylko do poprawnego wyświetlania statystyk)
Random cast at up to 10% more mana - robienie run z losowego przedziału many do 10% przewyższającego mana limit. Ma to na celu uniknięcie antybotowego systemu CipSoftu.
Statistics - Tu wyświetlane są statystyki
b) Spell Caster - funkcja służy do automatycznego rzucania zaklęć

I. Healing
Life - określa rodzaj czaru, ilość hp kiedy ma zostać użyty oraz minimalną ilość many.
Heal paralyzis - leczy paraliż
Cure poison gather than - leczy zatrucie, gdy zadawane obrażenia są większe niż wartość
Heal list - ustawienie "siohania" swoich przyjaciół
II. Mana burning
Cast when mana above - ilość many, powyżej której bot ma rzucać czar
Spell to cast - czar, który postać ma rzucać
III. Summon Control
Summon when less than - przywołuje potwora, jeśli ich ilość jest mniejsza niż wartość
Mana needed for summon - ilość potrzebnej many na summona
Creature to summon - nazwa summona
IV. Strike Spells
Mage/Paladin/Knight - rodzaj czaru jaki ma użyć bot
Use when mana above - ilość many jaką musi posiadać postać
Defualt Spell - czar domyślny
Targets HP above - ilość hp potwora, powyżej której postać ma rzucać czar
V. AOE Spells
Sorcerer/Druid/Paladin/Knight - rodzaj czaru, który ma zostać użyty
Number of creatures to affect - minimalna liczba potworów, zeby rzucić czar
VI. Timed Spells
Spell to cast, Spell mana - jak wyżej
Cast every ... seconds - czas, po ktorym czar ma zostać rzucony ponownie
Use mana potion if mana needed - wypija potiony, żeby uzupełnić manę na czar
Enable 10% variance in cast hp and mana - tak jak w runemakerze.
Disable low mana warnings - wyłącza komunikat w oknie gry o małej ilości many
c) Auto go/log - Służy automatycznemu wylogowaniu, bądź uciekaniu przed PK
[img]http://img690.imageshack.us/img690/9195/3autogojp.jpg[img]
I. Alarms:
Type - rodzaj alarmu (np. Resources)
Attribute - podmiot (np. Soulpoints)
Condition - warunek (np. Less than)
Trigger - wartość (np. 10)
Actions - akcje, które ma wykonać bot. Na końcu klikamy add
Kod :
Lista rodzaji i podmiotów:
Skill (Any, Level, Magic Level, Fishing, Fist, Club, Sword, Axe, Distance, Shielding
Resources (HP, Mana, Exp, Soul Points, Stamina, Capacity, Item Space)
Condition (Poisoned, Burning, Electrificed, Drunk, Mana shield, Paralyzed, Hasted, Logout-block, Drowning, Freezing, Dazzled, Cursed, Strengthened, PZ block, In PZ, Bleeding)
Proximity (Player, Monster/NPC, GM/CM, Creature on battlelist, Black skull, Red skull, White skull, Green skull, Yellow skull, Attacking player)
Online Status (Current Player, Vip, Vip <mark> [np. z vip oznaczony serduszkiem])
Item (Food, wybrany przez nas)
Messeges (All, public, private)
Event (Character moved, Character not moved, Character hit,Waypoint reached)
Black-White list - tworzenie listy przyjaciół i wrogów
Proximity options - wybieranie zasięgu pięter
Positional options - ustalanie punktu startu i celu ucieczki przed np. PK (Show map->Extented research map musi być włączone). Żeby ustawić ponowne wyjście z pz należy to zrobić tak:
Kod :
1. W Alarms zaznacz
a. Proximity
b. White skull
c. Nearby
2. W Actions - Go to runaway.
3. Ustaw runaway position w General tab.
oraz
1. W Alarms zaznacz
a. Proximity
b. White skull
c. out of screen
2. W Actions, Go to start
3. Ustaw start point w General tab.
Highlight window when alarm sound - podświetla okno, jeżeli alarm zostanie włączony.
d) Auto fish - pozwala na automatyczne łowienie ryb

Total fish in all conteiner - pokazuje aktualną ilość ryb w otwartych pojemnikach
Fish reserve for minutes - pokazuje na jak dlugo starczy nam złowionych ryb
Recognized fishy water fields - pokazuje ilość miejsc, w których można jeszcze łowić
Move fish from hands to conteiner - przesuwa ryby z rąk do pojemnika
Fish only when worms are present - łowi tylko, gdy mamy robaki
Fish when capacity above - łowi, gdy mamy więcej capa niż podana wartość
e) Auto respond - umożliwia automatyczne odpisywanie graczom, żeby uniknąć śmierci z ich ręki.

Jest to jedna z niewielu funkcji bota, której do końca nie ogarniam. Albo nie działa ona prawidłowo, albo po prostu nie ogarniam totalnie. Jedyne co mogę zrobić, to podać link do przykładowego autorespondera. http://tibiaauto.net/forum/viewforum.php?f=11
f) Food Eater - automatyczne spożywanie jedzenia
g) Auto login - umożliwia automatyczne logowanie postaci do gry (np. po save-serverze)

Login settings - wypełniamy dane dotyczące konta i postaci. w polu delay ustawiamy odstęp czasowy miedzy kolejnymi probami zalogowania.
Backpack control - wybieramy jakie pojemniki zostaną otwarte po zalogowaniu.
h)Anti-logout - przekręca naszą postać co 14 minut, w celu uniknięcia auto-kicka.
5. Information Tools
a) Char info - Przelicznik statystyk.

Pokazuje nasze statystyki, szybkość zdobywanego doświadczenia i umiejętności. Dodatkowo przedstawia pozostały czas do zakończenia działania czarów.
b) Monsters - funkcja pozwalająca sprawdzić odległość dzielącą nas od potwora. Funkcja ta było wykorzystywana głównie przed update 8.4 (?), kiedy to stairhopping został zablokowany.

Map - na mapie można obrazowo zobaczyć odległość między potworami nie tylko na jednym piętrze
Freeze - zamraża aktualne pozycje na mapie
Only one level above/below - pokazuje potwory znajdujące sie tylko jeden poziom nad/pod nami.
c) XRay - Rentgen, prześwietlanie poziomów. Po zaznaczeniu poziomy zmieniamy Page Up/Down
d) Trade Monitor - funkcja umożliwiająca wielokrotne powtarzanie tej samej wiadomości

Message - wiadomość, która bedzię ukazywana
Channel/Yell/Say - kanał Advertising, krzyczenie na Local Chat, mówienie na Local Chat
Trade monitor - zlicza wszystkie przedmioty znalezione w oknie handlu.
e) Creature info - pokazuje informacje o potworach w oknie gry.

First/Second line - po wpisaniu odpowiednich tagów pojawią nam się informacje:
Kod :
Expression_Tags_Monster - Tagi dla potworów.
weakness - Pokazuje słabości potwora
strength - Pokazuje częściowe odporności potwora
immunity - Pokazuje całkowite odporności potwora
noneffect - Pokazuje w stosunku jakich żywiołów potwór jest neutralny
exp - Pokazuje liczbę expa za zabicie potwora
maxHp - Pokazuje maksymalną liczbę HP potwora
description - Pokazuje opis potwora
Expression_Tags_Self - Tagi dla naszej postaci.
mana - Pokazuje aktualną ilość many
maxmana - Pokazuje maksymalną ilość many
capacity - Pokazuje aktualną ilość capa
maxcapacity - Pokazuje maksymalną ilość capa
soulpoints - Pokazuje aktualną ilość soulpointów
exp - Pokazuje aktualną ilość expa
expleft - Pokazuje aktualną ilość expa do następnego poziomu
expperh - Pokazuje aktualną ilość exp/h
level - Pokazuje aktualny poziom.
level% - Pokazuje aktualną ilość expa w % jaką zdobyłeś do następnego poziomu
levelperh - Pokazuje ile poziomów/h awansujesz
levelupin - Pokazuje czas, który potrzebny jest do osiągnięcia następnego poziomu
magiclevel - Pokazuje twój poziom magiczny
magiclevel% - Pokazuje aktualny % mlvl jaką zdobyłeś do następnego poziomu
magiclevelperh - Pokazuje ile poziomów/h awansujesz
magiclevelupin - Pokazuje czas, który potrzebny jest do osiągnięcia następnego poziomu
skillsword - Pokazuje twój poziom w sword fighting
skillaxe - Pokazuje twój poziom w axe fighting
skillclub - Pokazuje twój poziom w club fighting
skillshield - Pokazuje twój poziom w shieldingu
skilldistance - Pokazuje twój poziom w distance fighting
skillfishing - Pokazuje twój poziom w fishingu
skillfist - Pokazuje twój poziom w fist fighting
skillsword% - Pokazuje aktualny % sword fighting jaki zdobyłeś do następnego poziomu
skillswordperh - Pokazuje ile poziomów/h awansujesz
skillswordupin - Pokazuje czas, który potrzebny jest do osiągnięcia następnego poziomu
skillaxe% - Pokazuje aktualny % axe fighting jaki zdobyłeś do następnego poziomu
skillaxeperh - Pokazuje ile poziomów/h awansujesz
skillaxeupin - Pokazuje czas, który potrzebny jest do osiągnięcia następnego poziomu
skillclub% - Pokazuje aktualny % club fighting jaki zdobyłeś do następnego poziomu
skillclubperh - Pokazuje ile poziomów/h awansujesz
skillclubupin - Pokazuje czas, który potrzebny jest do osiągnięcia następnego poziomu
skillshield% - Pokazuje aktualny % shieldingu jaką zdobyłeś do następnego poziomu
skillshieldperh - Pokazuje ile poziomów/h awansujesz
skillshieldupin - Pokazuje czas, który potrzebny jest do osiągnięcia następnego poziomu
skilldistance% - Pokazuje aktualny % distance fighting jaki zdobyłeś do następnego poziomu
skilldistanceperh - Pokazuje ile poziomów/h awansujesz
skilldistanceupin - Pokazuje czas, który potrzebny jest do osiągnięcia następnego poziomu
skillfishing% - Pokazuje aktualny % fishingu jaki zdobyłeś do następnego poziomu
skillfishingperh - Pokazuje ile poziomów/h awansujesz
skillfishingupin - Pokazuje czas, który potrzebny jest do osiągnięcia następnego poziomu
skillfist% - Pokazuje aktualny % fist fighting jaki zdobyłeś do następnego poziomu
skillfistperh - Pokazuje ile poziomów/h awansujesz
skillfistupin - Pokazuje czas, który potrzebny jest do osiągnięcia następnego poziomu
timehaste - Pokazuje pozostały czas trwania haste
timestronghaste - Pokazuje pozostały czas trwania strong haste
timeinvisible - Pokazuje pozostały czas trwania invisible
timeshield - Pokazuje pozostały czas trwania utamo vita
crstatMostHp - ?
crstatMostExp - ?
Expression_Tags_Player - Tagi dla innych postaci.
guildname - Pokazuje nazwę w gildii
guildrank - Pokazuje rangę w gildii
guilddescription - Pokazuje opis gildii
level - Pokazuje poziom postaci
voc - Pokazuje pierwszą lub dwie pierwsze (promocja) litery nazwy profesji gracza
vocation - Pokazuje pełną nazwę profesji gracza
speedmodif - Pokazuje dodatkową szybkość gracza (np. poprzez zalożenie boh)
Expression_Tags_All - Tagi dla wszystkich.
hp - Pokazuje ilość HP potwora/gracza.
maxhp - Pokazuje maksymalną ilość HP potwora/gracza.
name - Pokazuje imię potwora/gracza.
type - Pokazuje typ potwora/gracza.
relz - ?
Expression_Tags_Internals - tagi do wewnętrznego sterowania clientem(?).
tibiaid - id okna gry.
x - X współrzędna
y - Y współrzędna
z - Z współrzędna
outfitid - Id naszego outfitu.
monstertype - rodzaj potwora
hppercleft - % Hp jaki pozostał przeciwnikowi.
lookdir - Looking directory of creature/player.
colorhead - kolor głowy
colorbody - kolor ciała
colorlegs - kolor spodni
colorfoot - kolor stóp
walkspeed - szybkość gracza.
skulls - Status czaszki gracza.
Additional info request for fast creatures - dodatkowe info o szybkich potworach
Name Changer - służy do zmiany nicków w oknie gry. Przydatne do treningu na slimie. (LINK: http://forum.tibia.org.pl/showthread...z-Blackd-Proxy)
f) Map hacks - pomocne narzędzia wykorzystujące mapę.

Reveal water with no fish - zmienia wodę w której nie ma ryb na lawę
Always show creature name/hp bar - Zawsze pokazuje nazwę i pasek życia potworów piętro wyżej/niżej
Multi-level Minimap research - odkrywa minimapę na wielu pietrach
6. Cavebot Tools
a) Show map - Mapa w oknie bota. Można ją także edytować prawym przyciskiem myszy.

Research map - odkrywanie mapy w bocie. [Bot nie odkrywa przejść między piętrami]
Extended research map - odkrywanie mapy, ale bot wykrywa rope-spoty, fire fieldy etc. Podczas robienia waypointów warto mieć zaznaczoną tę funkcję.
Clear map - czyści aktualnie odkrytą mapę.
b) Auto Attack
I. Monster attacking i Waypoint walker.

Monster to attack/ignore - Lista potworów (ich kolejność, to priorytet z jakim bot będzie je zaznaczał), które bot ma atakować/ingorować
Auto Follow Mode - bot będzie gonił potwora
Stick To Monster - bot nie zmieni celu podczas walki
Suspend when can't attack for 30 seconds - jeżeli potwór jest nieosiągalny (np. za rzeką) to bot porzuci cel
Backattack alien with runes - rzuci runę SD w potwory, które nas atakują, a nie są na liście. Żeby zmienić runę, którą ma rzucić bot, musimy zmienić id sdka w item config
Kod :
<const code="runeSD" value="0xc53"/>
Reduce attack when player on screen - Jeżeli na ekranie jest inny gracz, to bot zacznie atakować tylko te potwory, które nas atakują
Attack only monsters attacking you - bot zacznie atakować tylko te potwory, które nas atakują
Force attack when attacked - zaatakuje wszystko, chyba że jest w liście ignorowanych. Zaatakuje także graczy, jeżeli "piąstka" będzie zaznaczona
Share force attacked - będzie atakował wszystkie potwory, nawet te, które atakują innego gracza.
Unreachable After [seconds] - Jeśli potwór będzie nieosiągalny, lub przez X sekund nie zadamy obrażen, to potwór zostanie zignorowany.
Suspend after unreachable [seconds] - Tutaj należy wpisać, po jakim czasie zignorowany potwór może zostać na nowo zaznaczony przez bota.
Attack Mode - tryb ataku (do wyboru: full defense, balanced, full attack)
Attack creatures with HP%> - atakuje tylko te potwory, których status HP jest wyższy od podanej wartości
Consider monsters in range - zaznacza tylo te potwory, które są oddalone od nas o X kratek
Waypoints Select Mode - bot chodzi po wpt losowo (Random), bądź po kolei (Round-robin)
PRZED ROBIENIEM WPT ZALECAM ZAZNACZYC EXTENTED RESEARCH MAP
Load from minimap - umożliwia dodawanie waypointów z minimapy.
Radius/Delay >>> - tutaj należy określić promień oraz czas w jakim bot sie zatrzyma przed pójściem do następnego waypointu
X/Y/Z >>> - tutaj pokazują sie współrzędne na których aktualnie stoimy. Wpt dodajemy przyciskiem >>>
Map used - do wyboru mamy dwa typy map: Hybrid map, czyli tradycyjna mapa Tibii w kliencie gry (bot nie będzie chodził między piętrami i może zostać zablokowany przez fieldy/parcele) i TA map, czyli mapa, którą odkrywasz w zakładce Show Map. Żeby bot chodził między piętrami, musisz ustawić wpt na np. rope spot i piętro wyżej przy hole. Pamiętaj, że lina musi być dostępna i znajdować się w otwartym plecaku.
Stand still after reaching waypoint [seconds] - czas w sekundach, jaki odczeka bot przed pójściem do następnego wpt
Automatically Research the Map - jest to automatyczne badanie mapy po zaladowaniu wpt przez przycisk Load from minimap. Niestety narzędzie to nie jest do końca stabilne (przynajmniej u mnie sie bot crashował, dlatego ja robię wpt zawsze przyciskiem >>>)
II. Corpse looting
Loot capacity limit - jeżeli nasz cap spadnie poniżej tej wartości bot przestanie zbierać itemy
Loot X - zbiera X. Custom możemy ustawić w zakładce item config.
Loot from floor - zbieranie także z ziemii
Drop - wyrzucanie na ziemię. W Drop list ustawiamy przedmioty które bot ma wyrzucać
Eat from corpse - zjadanie pożywienia z ciał
Loot while killing - jednoczesne zabijanie i lootowanie itemów.
III. Depot walker (lepiej ustawić
Drop items instead of depositing - postać wyrzuci przedmioty pod siebie zamiast włożyć do skrzynki w depo
When A/Remain B >>> - uzupełnia bądź odkłada wybrane itemy z rozwijanej listy z podanej wartości A do wartości B.
Stop by depot when sell/bank - zatrzymuje depositera na czas udania się postaci do npc ustawionego w Sellerze czy Bankerze.
IV. Training i Debuging
Activate training mode - aktywuje tryb treningu
Training weapon - wybieramy tu naszą broń przeznaczoną do treningu (prawdopodbnie club, knife, sickle)
Fight weapon - wybieramy tu naszą normalną broń
Training mode - tryb ataku (do wyboru: full defense, balanced, full attack)
Blood Hit Control - jeżeli postać nie zada przez 30 sekund obrażeń to automatycznie zmieni broń na silniejszą dopóki nie zada obrażeń
Fight when surrounded - jeśli zaczną Cię atakować 3 lub więcej potworki automatycznie zmieni broń na silniejszą dopóki nie zostaną 2 moby.
Fight when alien found - jeśli zaczną Cię atakować potwór spoza listy automatycznie zmieni broń na silniejszą dopóki nie zostanie on zabity.
Use right hand - zaznacz jeżeli standardowo trzymasz broń w prawej ręce
Enable cavebot debuging - włącza debugowanie cavebota, jeżeli znajdzie błędy. Zalecam zaznaczenie.
7. Config
a) Load Config - pozwala wczytać konfigurację
b) Save Config - pozwala zapisać aktualną konfigurację
c) Item Config

Tutaj możemy edytować listy przedmiotów, tworzyć nowe katalogi, sortować itemy. Także zmieniać ich ID

d) Modules - Pokazuje wszystkie funkcje (moduły) w bocie, oraz ich status. Możemy także właczyć/wyłączyć moduły z poziomu tego okienka prawym przyciskiem myszy.
e) Python scripts - Pozwala na wczytanie dodatkowych skryptów 'w pytkę' Pythona. Generalnie jednym z najprzydatniejszych jest Keep Distance. Sporo skryptów można znaleźć na oficjalnym forum bota. http://tibiaauto.net/forum/viewforum.php?f=20
General options and statistics

Pozwala na zbieranie informacji statystycznych o loocie, potworach, mapach, oraz zmienić skórkę bota.
8. Kilka słów od autora
Uważam, że popularna TA to najlepszy darmowy bot do Tibii. Co prawda najlepszym botem nigdy nie był, ale moim zdaniem już dawno przegonił blackd proxy (patrząc na wykrywalność blackd) i Tibiabot NG (patrząc na funckje i łatwość obsługi). Sam zawsze wracałem do tego bota (czy to po zbyt częstych crashach ng, czy to po wygasnieciu licencji blackd, czy to w koncu po braku aktualizacji Elfbota). Obecnie sądzę, ze na rynku mamy tylko dwa lepsze boty, jednakże oba są płatne - BBot oraz niepodważalny król botów na rynku - Neobot.
Polecam także poniższe przydatne linki:
http://www.tibiaauto.net/ - oficjalna strona bota.
http://www.tibiaauto.net/wiki/ - anglojęzyczna wikipedia o bocie
http://www.tibiaauto.net/forum/ - forum, na którym można znależć wiele python scriptów, waypointów i innych ustawień bota.
http://tibiaauto.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=1002934
////Proszę także o wypisywanie błędów, literówek etc. Jest to praca konkursowa, przepuściłem przez worda, jednakże mogłem coś przeoczyć. Ze względu na ostatnią aktualizację nie do końca mogę przetestować działanie niektórych funckji, bo nie mam ip changera, starszych clientów i wersji bota.////
Temat założony bez tagów, bo nie wiedziałem jakie są odpowiednie.
Zakładki