Pozwólcie mi przytoczyć fragment jednej z moich prac naukowych:
Nietzsche wrote of humbleness as a type of weakness.
To wszystko, co mogę wam zdradzić o "skromności" z filozoficznego punktu widzenia. Nie ukrywam, że jest to rada, na widok której wasi awatarowie w Tibii winni ruszyć zadki z baru i pobiec w dzicz z pieśnią na ustach.
A teraz zacytuję Knightmare, jednego z "wizualizatorów" Tibii:
I like the idea that the areas are allready there and I just remove the darkness from the map ;o) I see something in another game, read something, see a movie and I start to think, what would this look like in Tibia, how could one create that (or that feeling) in Tibia? I use such things as inspiration though, nothing looks like the source of the idea afterwards. Some ideas come while working with the editor, its like : 'what if i put those on theese...'.
Jak widzicie, czerpał on inspirację z tzw. "pozatibijskich źródeł", tak jak ja wam zawsze radzę. Knightmare stworzył cały fabularny aspekt Tibii wzorując się na pracy znanych twórców. Wy także musicie użyć wyobraźni i pomyśleć: "O, w cholerę, gdzieś już to widziałem! To był film? A może książka? A może jednak grałem wtedy w coś innego?" i wyciągnąć odpowiednie wnioski.
Powiem wam jeszcze tylko, że najbliżej osiągnięcia wymiernego sukcesu w zrozumieniu legend Rookgaardu jesteście Wy i pewna mała grupka brazylijskich graczy, która w jakiś sposób zaczęła myśleć logicznie. Weźcie się za robotę!
SPOILER!
To become humble 3667 62901 45396796 67455124!*
*z 469 przetłumaczcie sobie sami
I na koniec przytoczę hyarethańskie przysłowie:
Vyshargus qimsoeri udin vos, enos retras khalpra lero zos.
Polski przekład:
Wielkim mędrcem jest ten, kto zawraca innych ze złej drogi.
I, niestety, przypadkowo odkryliście co znaczy "vyshargus qimsoe"...
Pozdrawiam,
Xan v'Qim, Władca Legend i Ekspert ds. Języków Jeszcze Bardziej Obcych
Zakładki