@
Gayaku ; ja się wypowiem "dlaczego niektóre rzeczy nie są wdrażane na serwer" z poziomu bardziej developerskiego niż fanowskiego.Podkreślę tylko, że nie mówię, że pomysły są głupie czy bezsensu; bo takie nie są, uważam, że większość jest spoko - ale nie pasują do rozgrywek
a) Z tak małą ilością graczy
b) Dla graczy, którzy chcieliby pograć casualowo, a niektóre pomysły stopują ich "progress"
c) Wyklucza wielu graczy z rozgrywki
d) Community nie to, żeby gra mogła się "dobrze" toczyć
Gayaku napisał
1. Wszyscy zaczynają na wyspie studentów (taki rookgard) aby sie z niej wydostać trzeba będzie zdać test (jakiś npc skrypt - np. zrobić jakieś 2 questy na rooku + nauczyć sie 3 podstawowych jutsu)
w/e
Gayaku napisał
2.Egzamin na chunnina - tutaj już bez skryptu, obowiązkowo przeprowadzany przez adminów, zajebiste by to było (1 etap - las śmierci, drużyna po 3 osoby dostaje skrola ziemii/nieba i 3ba zdobyć obydwa i dotrzeć do wieży żywym żeby zdać - na czas) 2 etap - walki 1v1. Oczywiście w lesie śmierci jakieś trudne potworki, zeby bylo ciezko przetrwac ten etap. (zeby nie bylo tak ze 50% zdaje za 1 razym tylko np. 10-20%). i Np. organizowany taki teścik raz na 2 tygodnie
To przecież można oskryptować, nie ma potrzeby przełamywać czwartej ściany i kazać adminowi prowadzić tego questa. Wykluczasz 80-90% ludzi z realnego progressu na 2 tygodnie (albo i dłużej, bo przecież nei jest powiedziane, że za 2 tygodnie to zda).
Ludzie się będą irytować, a przewaga pogłębiąc (jak mnienam, bycie "chunninem" daje jakieś plusy combatowe, tak?) więc gościu już 2 tygodnie sobie expi na lepszych mobach, bo ma silniejszą postać; wbija większy lvl w krótszym czasie, podczas gdy Ty oczekujesz kolejnego questa.
Gayaku napisał
3.Egzamin na jonina czy jak się to pisze - minimalny lvl + kage musi cię nim uczynić. Saninem zostawali by ludzie zasluzeni dla wioski w jakiś specjalny sposób - był by ich limit na wioskę - wybierani przez kage i wioske + minimalny x lvl
No i znowu; jeżeli byłby ich limit na wioskę, a mieliby dodatkowe incombat statsy, to jest to krzywdzące dla casualowych graczy, którzy będa słabsi nie tylko ze względu na "mechanicsy", ale też dlatego, że pewien pułap (np. jonin) niebyłby przez nich osiągalny.
Szybko by tworzyły się grupki, które by lizały tyłek kage, albo całe teamki które by sobie "rezerwowały" możliwość bycia joninem.
To jest społeczność tibii, gdzie zabijasz typka nie po to, żeby mieć jego backpack, ale
po to, żeby on nie miał swojego backpacka. Moim zdaniem community nie to, i dlatego ryzykowny jest to pomysł.
Gayaku napisał
4.Kage - wybrany przez ludzi z wioski + jakiś minimalny lvl. Nowego kage wybierało by się gdy stary będzie nie aktywny/ przejdzie na "emeryturę". Głos mieli by tylko chunini+ albo nawet tylko jonini bym powiedzial, zeby uniknać mckowania i robienia chuninow/geninow zeby zostac kage.
Nie ma znaczenia przez kogo byłby wybierany, bo "teamki" i tak by forsowały swojego; a taki casualowy gracz który gra z 3 osobami nie miałby realnego wpływu na wybór.
Gayaku napisał
5.Ataki bestii na wioskii - raz na jakiś czas w grze (kazda bestia atakowala by tylko raz) - po pokonaniu bestii ktos zostawal by jinchurikii co dawalo by mu jinchurikii mode'a lub mogl by przyzwać bestie (tutaj trzeba bylo by przemyśleć dokladnie co by dawalo bycie jinchuriki).
Może i spoko z tymi eventami typu atak na bestie, ale znów, uzależniasz gameplay od jednej osoby, bo w jakiś randomowy sposób została jinchuriki?
Gayaku napisał
6.Klany typu uchiha/nara itp. - powiedzial bym, ze do kupienia za rl hajs - oczywiście większość wybierało by uchiha itp. - tutaj zrobił bym mangekyo i eternal mangekyo w hooj cięzkie do odblokowania (to by 3ba było pomyśleć w jaki sposób) zeby kazdy uchiha nie latal z jebanym mangekyo, tylko mialo go kilka osob.
w/e nawet nie wiem co to jest, ale serio "za real hajs"?
Gayaku napisał
8.Możliwy game end - przejmowanie jinchurikii przez akatsukii - po zebraniu wszystkich moga oni przywolac 10 ogoniastego i rzucić nie skończone tsukuyomii, kończąc grę - do tego by dąrzyli, reszta zaś próbowała by temu przeciwdziałać. Gdyby akatsukii się to udało oczywiście była by wielka wojna shinobii, którą jeśli by wygrało akatsukii - koniec gry. Jeśli shinobii aliance to w sumie nwm. - np. uwolnienie wszystkich bestii i gra toczy się dalej.
Fajny game end, gościu który ma jinchurikii stoi w depo 24/7.
Jak go złapiesz?
Gayaku napisał
12.Żywioły jak ogień/woda itp. - np. na początku każdy ma 1 żywioł losowo, po zostaniu chuninem dostaje np. drugi po zostaniu joninem trzeci. coś w tym stylu
Wykluczyłbym opcję losowości, ludzie się wściekną jak dostaną relatynie gorszy żywioł, więc będzie zakładanie postaci w kółko, aż nie 'trafią" dobrego żywiołu - i po co to, irytować gracza?
Gayaku napisał
13.Brak pay2win w sklepie - tylko klan i pacc w sklepie
Przecież sam "klan" jest już p2w czy coś pominąłem?
Zakładki