No to czas odpowiedzieć na dwa najczęściej poruszane w tym temacie problemy.
1) Dlaczego exp rate jest tak wysoki?
Sam bardzo chętnie bym uruchomił serwer z expem x5, na kliencie 7.6. Tylko, że to już było jakieś 2 lata temu. Formuła zupełnie nie przyjęła się wśród nowszych graczy. Nasi starsi gracze oczywiście dopisali na starcie, tylko później się okazało, że czasu już na tyle nie ma co kiedyś. Młodsi za to preferują szybsze serwery, na których można skrócić czas rozgrywki. Przemyśleliśmy sprawę i postanowiliśmy nieco zmienić formułę. Mapa i styl rozgrywki zostaje ta sama co ostatnio (oczywiście maperzy odświeżyli kilka miejsc, żeby grało się jeszcze lepiej). Przyśpieszyliśmy za to exp rate, gdyż na to się skarżyła większość osób po starcie ostatniej edycji RonOTS Classic. Dodatkowe zastosowanie przeskoku poziomowego utrudnia w znacznym stopniu wybijanie się ponad resztę graczy na serwerze. Dla przypomnienia przytoczę Wam statystykę z serwera Testoria, który kilka lat temu istniał w ramach naszego projektu. Współczynnik zdobywania doświadczenia był wyższy - x100 - natomiast po roku rozgrywki najwyższy poziom na serwerze oscylował w okolicach 800. Dla porównania - wystarczyło kilka tygodni gry, żeby dojść do "przeskoku". Kolejna zmiana, to klient - niestety wiele osób doświadczało problemów na protokole 7.6, który jest źle obsługiwany przez część nowych maszyn. Chcieliśmy to poprawić klientem 7.72, jednak on też się nie przyjął. W chwili obecnej nasze serwery działają bardzo stabilnie na protokołach 8.6 oraz 8.7 dlatego właśnie te zaproponowaliśmy.
W przyszłości rozważamy uruchomienie serwera trudniejszego, z niższymi współczynnikami exp. W przypadku tego konkretnego nie przewidujemy zmian w tej kwestii.
2) Co z botami?
Wprowadzenie takich klientów oczywiście jest niebezpieczne ze względu na istniejące boty. Sami jesteśmy/byliśmy graczami i dobrze wiemy jak one działają. Mają swoje niewątpliwe zalety, które gracze z chęcią wykorzystują. Mają też sporo wad, które umożliwiają nam bardzo szybkie wychwycenie potencjalnego botera. Swego czasu rozdawałem na naszych serwerach najwięcej banów za boty i z pewnością wielu przeze mnie złapanych potwierdzi - wystarczy kilka sekund, żebym stwierdził z 99% skutecznością czy mam do czynienia z botem. Bot u nas zawsze był niedozwolony i w tej kwestii nic się nie zmienia. W miarę wolnego czasu będziemy karać nieuczciwe osoby. A temu wszystkiemu pomaga jeszcze nasz system anty-botowy, który wymusza przepisanie kodu z ekranu (bądź banuje, jeśli kod nie został wpisany).
Zakładki