no ale należałoby dodać mocniejsze summony i by było spoko ;p
Wersja do druku
summonowanie + pox powinien zadawać normlanego hita slabszego o ue o jakieś 20-30% i już będzie git.
Summony są bardzo przydate w expie, na niskim poziomie więc to będzie duży + dla druida
Nie wiem na którym sie summa dsy ale na tym lvlu druid od razu może isc z palcem w dupie na dragi, mieć duzy profit + dobry exp. Duży profit daje możliwość PG z sd, bądź GFB.
exori con zmienić, żeby też zależał od lvla + mlvla/dista, bo bije się od początku do końca 40-70 w potwory co czyni go useless as fuck.
w sumie 2 dsy na dragach + możliwość ich leczenia instant czarem to już spoko opcja.
Nie wiem czy to nie połamie klimatu, ale dodanie opcji żeby summony zmieniały floor, jeżeli jest to potrzebne (żeby iść za bohaterem) co wy na to ?
Ten wzór jest bez sensu.
Masz jednego maga z 70 mlvl, a drugiego z 85lvl. Różnica 15 mlvl na tym poziomie jest ogromna, a mam na myśli czas jaki potrzeba na wbicie z 70 na 85 mlvl, więc różnica w dmg też powinna być dość widoczna.
NOPE, okazuje się, że to kwestia wbicia 10 leveli żeby wyrównać różnice z dmg.
Mag na 130 poziomie z 70 mlvl będzie bić tyle samo co mag na 120 poziomie z 85 mlvl xDD
TL;DR: mlvl nie ma znaczenia.
Nie będzie się opłacało expić z czarów i w ogóle zatrzymywać się na chwilę, by popracować nad mlvl (robienie run), bo wystarczy robić PG i wyjdziesz na tym dużo lepiej, bo jeszcze zdobywasz HP, MP, cap itd.
Ta formuła nie bez powodu została zmieniona.
W tibii 8.0 zaczęło się już przybywać takich 200+ magów i okazało się, że level można wbijać w nieskończoność i dużo łatwiej i szybciej się go zdobywa niż mlvl oraz skille (knight, paladyn), bo w wypadku mlvl i skilli jak już dojdziesz do pewnego pułapu, to potem już ciężko idzie wbijanie nowych, a level zdobywasz w nieskończoność i DMG magów wzrasta nieproporcjonalnie szybko.
Masz 200 level i 85 lvl.
Formuła 1 lvl = 4 mlvl
85*4 + 200 = 540
((85*4) *100%) /540 = 62% (udział mlvl w obrażeniach)
Formuła 2 lvl = 3 mlvl
85*3 + 200*2 = 655
((85*3) *100%) /655 = 39% (udział mlvl w obrażeniach)
Jak widać druga formuła daje większe obrażenia (655>540), ale niestety udział mlvl jest znikomy.
Formuła 1 lvl = 5 mlvl
85*5 + 200 = 625
((85*5) *100%) /625 = 68%
Taka formuła daje obrażenia pośrodku (655>625>540), ale teraz znowu mlvl może grać zbyt dużą rolę, a wiadomo, że mlvl łatwiej zdobywać na początku i ktoś mógłby sobie wyjebać wysoki mlvl na niskim levelu i później rozpierdalać wszystko na expie.
Formuła 3 lvl = 8 mlvl/2 (inaczej: 1,5 lvl = 4 mlvl)
(85*8 + 200*3)/2 = 640
((85*8) *100%) / (640*2) = 53%
Z taką formułą wyszedłem na szybko. Stosunek lvl do mlvl w obrażeniach i leczecniach jest niemalże równy (z lekką przewagą mlvl), 11% większy niż przy formule 2/3 oraz 12% mniejszy przy formule 1/4, natomiast obrażenia są nieznacznie mniejsze niż przy formule 2/3, czyli akurat w sam raz.
Oczywiście możliwe, że istnieje lepsze formuła ;> możecie szukać.
EDIT
Też prawda.
Przy formule 2/3 paladyn z 200 lvl i 18 mlvl biłby z SD tylko 30% mniej niż 200 mag z 85 mlvl = ORO, bo mag dokłada do tego jeszcze hita z wanda za 35, a paladyn assasin stara za 350 xD, co przewyższa dmg maga, a w dodatku jest jeszcze w ch*j tanky.
Formuła 2/3 obowiązywała jak nie było assasin starów, tylko SD + bolty, co miało sens.
Jeśli palek ma assassiny, to trzeba obniżyć jego dmg z SD i w ogóle z czarów = reguła 1/4 (lub 3/8).
Nie próbujcie nawet z tym dealować.
to ja na tibianicu od czasu do czasu wykrecalem profit na wrl z sd xd
dlatego loot 1x zalatwil by sprawe
2x moze byc na hajs i addon itemki xd
no ale kurwa jak ci spadnie z frostów 2x dsm i 1 rh to bedziesz mieć profit, to chyba normalne.
tu nie będzie loota x1
@Mandarke ;
przyznaje ci racje, nie spodziewalem sie ze palek bedzie tyle bił z sd.
Taka propozycja co do palka - może by wprowadzić różne rodzaje amunicji? Nie zmieniać bardzo dmg, zwiększyć koszt assassin starów - 100-200gp za 1, łamiące się po każdym strzale.
Palek latałby wtedy z kuszą/łukiem(można by wprowadzić kilka nowych) i używał np boltów a potem power boltów(trzeba by było je lekko zmienić) od ~60 lvla mające np 60 atk.
Obrywałby wtedy ładne hity z melee bo nie nosiłby tarczy, za to miałby przyzwoity dmg, trochę miejszy od assassinek, za to dużo taniej + brak możliwości noszenia tarczy.
Nie bójcie się, ekonomia na tym serwerze będzie na tyle dopracowana, że hajs będzie zawsze potrzebny :)
ta rownie dobrze mozna zrobic assasinke ktora sie nie lamie i kosztuje 200k w sklepie albo jest z questa ktorego pall moze zrobic tylko solo i jest od 130 lvla xD
co do ekonomi itp. To wkleję swój post z pewnego innego tematu:
Jak już wspomniał Grimekk - trzeba zrobić coś, aby pieniądze w grze miały wartość - jak tego dokonać?
Mam osobiście pare pomysłów na to.
1. Supple.
Popularne supple potrafią JAK NIC INNEGO poprawić ekonomie na serwerze. Dajmy na to:
Plecak uhów które mają 4 użycia w sklepie kosztuje 10k
Druid robi uhy które mają 6 użyć, oczywistym jest, że cenę musi ustalić niższą niż w sklepie - 6-7k - dla knighta jest to aż 4-3k taniej na plecaku, do tego runy te mają więcej użyć - worth it. Ale druid sobie zarabia całe 6-7k... Dużo prawda? A praktycznie prawie nic nie stracił na robieniu tych uhów, ale dlaczego blanki mają być takie tanie? Bp blanków powinien kosztować 2k, tym sposobem druid potrzebuje też pieniądze na blanki.
2. Epic itemy ze specjalizacją.
Knight wraz z party w którym jest 2 druidów i 3 sorców pokonuje Raid Bossa i spada z niego... item dla palka,a stracili tyle suppli na niego, trzeba to jakoś odrobić? Wiecie co się dzieje dalej prawda? ;)
No i EPIC Itemy muszą być naprawdę epic, musza czynić Cię naprawdę wyjątkowym - TYLKO TY JĄ MASZ, ewentualnie 1-2 inne osoby
No bo nie może być tak jak teraz, że w najlepszej zbroi na serwerze (mpa xDDD) biega 40 innych osób (XDDDDDDDDDDDD), no w chuj najlepsza xD
3. Płatne instancje!
To jest nowośc, wpadłem na to w nocy jak sobie rozmyślałem, czyli teren na który wstęp mają osoby po zapłacie xxx (naprawdę wysoka cena, bo miejsce high risk high reward).
Powiedzmy trzeba zaplacic 50 albo 100k aby tam wejsc :)
http://i59.tinypic.com/121wcwx.png
Jak macie jeszcze jakieś pomysły, to z chęcią wysłucham
http://i.gyazo.com/d9a2762197b65a4ce06efa2ed0bb4a0e.png
A czo my tu mamy @Seyaelo ;
Wszystko ok tylko 2k za plecak blankow to głupota, blank kosztuje 10g i tak ma byc.
2k za plecak blankow jest dla mnei bez sensu i tyle.
propsuje pomysl z instancjami @Masaker ;
imo 2k za bp blanków to za dużo, przecież taki bp uhów się trochę robi, a druid też musi za coś expić.
kasy nigdy nie będzie za dużo, może na 200+ levelach.
trzeba zmieniać eq, blessy, aol, supple.
chyba 90% tego servera będzie się w jakiś sposób biło ze sobą, serio nawet jak zrobi się lekki profit na dlach z sd to i tak trzeba to zostawić na wara.
pozatym pada się nie tylko w pvp
wystarczy usunąć runy ze sklepów i gospodarka sama się obroni ;p
Pamiętaj, że z założenia ma to być serwer RPG, a coś takiego jak "hehe, mam już wszystko najlepsze chocmy sie napierdalacz bo niema juz tu nic do roboty" szybko ten serwer zabije, najwazniejsze jest aby serwer byl caly czas rozwijany i zbalansowany pomiedzy PvE i PvP, a do tego potrzebna jest dobra ekonomia - wartosc pieniadza.
Jak w takim razie wyobrażasz sobie exp magiem/ed po starcie serwera jeżeli koszt bp blank runek jest 2k + koszt na mana poty? poprostu zaoszczedziłem czasu na bezcelowa dyskusje.
ta......
buy bp uh 10k!
wtedy każdy tylko na manasach będzie robić hyhy = ogromne magic levele
@Masaker ;
wszystko super opisałeś, ale blanki powinny zostać w swojej cenie, bo i tak robienie run kosztuje nas manę = czas albo kasę na manasy.
nie widzę sensu utrudniania tego na siłę
Jak dla mnie To powinno sie zmienić koszty robienia run ponieważ wychodzi na to że lepiej robić hmmy samemu 160 many to czasem daje 1 mana fluid wiec taniej i korzystniej (mlvl wzrasta) dla postaci wychodzi jeżeli robimy sami hmmy. Mana na robienie danych run powinna być dobrze przemyślana.
przestańcie pierdolić z innym przyrostem hp druida czy innymi wyimaginowanymi amunicjami dla pallka albo tym bardziej assassin łamiący się po 1 strzale za 200gp...
dążmy do wybalansowania, ale nie popadajmy w skrajność, wam się wydaje że wszystkich będzie stać na assassinki, ale tak nie będzie, tym bardziej jeżeli będzie jakaś wojna to hajs zniknie w sekunde i taki palladyn nie będzie miał z czego bić bo z sd po 50 a na assassinki 0 hajsu.
proponuje się zająć zróżnicowaniem obecnej broni, bo teraz enchanty, royalki i bolty biją tak samo, a nawet royalki najmocniej...
do tego są jeszcze infernal bolty które są chyba zbugowane, i mam nadzieje że to wszystko będzie do kupienia w sklepie, normalnie, legalnie.
a z tą okonomią to też pierdolicie... to że sobie lotne dsmke i będe miał 30k profit to odrazu chujowo zjebana ekonomia?
według was trzeba mieć 5k w depo max żeby była git ekonomia?
może odrazu usunąć selling lota u npc?
a i dorób kurwa resp piratów.
Typowa Polska dyskusja, wszystkim nie dogodzisz.
Panowie z administracji, musicie sami wszystko w miarę wybalansować tak żeby miało sens, i trudno jednym się to spodoba innym nie.
Jeżeli trochę posłuchacie się tej osoby, trochę tamtej, trochę druid to, trochę tamto, i wyjdzie to samo co było przed balansacjął...
Moim zdaniem najlepiej przemyslec jak to juz ktos wczesniej wspominal mane na robienie danych run oraz ilosc strzalow za jeden cast - mamy na to jeszcze troche czasu wiec czemu by nie zaczac testowac juz dzis? Ew. policzmy sobie na srednio ile takie explo/hmm/sd bije przeliczmy ilosc strzalow oraz koszt many - i adekwatnie do tego sie ustawi, ale blanki po 2k za bp to jest jakas parodia i w tym kierunku nie powinnismy isc imo.