odpowiedź parępostów wyżej
Czy w okolicach 300-400 złotych dostane jakis w miare dobry rower? Przynajmniej taki żeby mi sie od razu nie rozjebaly przerzutki i jakos jezdzil. Na alllegro widzilem jakies marki arkus&romet ale nie wiem czy one wogole nadaja sie do jazdy XD
Witam! Potrzebuje jakis sprzecik uniwersalny zeby sobie pojezdzic po jakis bloniach i tez do pracy w granicach 800-1000 zl pomozecie cos znalezc?
http://www.kross.pl/pl/2013/mtb/hexagon-x1 ten sie oplaca?
Widelec Kross (skok 60mm)
Dla mnie żeby jakoś fajnie pojeździć potrzeba co najmniej 100mm, bo inaczej po prostu wbija do końca, szybko się psuje itd. Od siebie mogę polecić Kross Black Edition 2, ale na necie go niestety nie znajdziesz ani w sklepach rowerowych, tylko w 1 sklepie 'Martess Sport' o ile się nie mylę. Jak uda mi się znaleźć zdjęcie to wstawię. Jest wytrzymały, skróciłem siedzonko, bo jednak max obniżone było zbyt wysoko do skakania, i dało radę ostro poskakać/pojeździć. W lesie na dróżkach 50 km/h po lekkich korzeniach na spokojnie nic się nie rozsypuję, tylko ostatnio przez moją głupotę (dałem się przejechać komuś...) wypiepszył się i nie wiem co szczerze zrobił z korbą, rusza się jak szalona, wcześniej łożyska zajechałem (ponad 3000km po górach, mieszkam w górach), a on dobił i być może będę musiał całą ramę wymieniać. Koszt tego rowerka to ok. 1500 zł. Dużo dbania nie wymaga, ale przeczyścić od czasu do czasu amor, czyli rozkręcić go całkiem, w środku przetrzeć i nasmarować (szczególnie jak jeździsz po błocie, uszczelki jednak nie są super, rower wpadł po kierownicę do wody to z amora litrami wylewałem :P). Do amorka stosuję olej 'Orlenoil MIXOL S TB/TA olej silnikowy' wyciąga każdy syf z amorków co wpadnie i dobrze smaruje (na początku nie dbałem o niego i psikałem jakąś wodą z bricomarche z 5% zawartością oleju, i ledwo chodził) dałem trochę tego oleju i chodzi jak nowy. Sorry, że napisane po Chińsku ; d
http://iv.pl/images/65284445831529761146.jpg
Tak to wygląda, tylko to jest Kross Black Edtion 3 (ten najgorszy), ma hamulce tarczowe (w 2 ich nie ma) ale od kumpli słyszałem, że szybko puszczają, psują się itd. W Black 2 są zwykłe klocki hamulcowe, ale dobrze hamują, jak na mokną to czasem lubią popiszczeć, ale chwila i przestaje. Siedzonko obcinałem bo widać jakie wysokie, a do skakania takie to nie bardzo... ; P A nie da się niżej. Tu są jeszcze opony szosówki jakieś, tam były normalne terenowe dobrze się trzymały.
Mam pytanko co do malowania roweru.
Odnawiam starego górala, który ma już ponad 8 lat i niestety w niektórych miejscach ma pościerany lakier i widoczny jest metal z delikatną rdzą. Chciałbym go pomalować, ale nie widzi mi się, płacić 50+zł za lakiernika.
Macie może jakiś pomysł na uzyskanie takiego efektu, żeby kolor nie był matowy i wyglądał jak fabryczny kolor?
Jedyne wyjście to jest posiadanie pistoletu lakierniczego, wtedy wszystko będzie wyglądać tak samo albo po prostu pendzlem maźnij ; P.
No to kupić lakier (byle by nie w Biedronce), jak masz to jakiś podkład (nie znam się na nich więc nie powiem jaki kolor, jeśli chcesz to x2 czarnym psiknij jak by coś przebijało), pozbądź się najpierw rdzy, zabezpiecz wszystkie miejsca takie jak amortyzatory, nie potrzebne do malowania rzeczy, siedzonko i lakieruj. Żeby głupio nie wyglądało możesz psiknąć cały rower, potem ponaklejać jakieś naklejki i będzie jak nowy. Poczyść z rdzy i na prawdę nowy rower ; P
Myślisz, że taki lakier nie zacznie odpadać po 4 dniach, albo po pierwszym zetknięciu z woda?
Szczerze to nie wiem.... No rower tak na prawdę do samochodu podobny, bo nie sądzę, że kupisz 'lakier plakatowy', tylko samochodowy. A w samochodzie jak wiadomo po 4 dniach nie odpada, dobrze by było jeszcze bezbarwny lakier żeby stanowił 'osłonę' dla czarnego + zawsze coś tam rozświetli w słońcu.
No niby nie są do tego stworzone, ale nie jeżdżę jakoś zawodowo, a ten mi wpadł w oko, a innych ciekawych nie było. Nie są przystosowane ze względu na rame, nie ma z tyłu amortyzatora (przy street to dobrze, ale to jest rama 17, a tam się przy 14-15 jeździ), no, ale.... Dlatego poszły mi łożyska w pedałach, ale to szczegół już pewnie wymieniony wyżej. Ogólnie jest wygodny do jazdy, można nim ostro i spokojnie pojeździć, dlatego polecam.
Ja tylko mówię jak to jest w warsztatach samochodowych i innych rzeczach (tata jest mechanikiem) chodź jest szansa, że coś pomyliłem, ale powinno to wyglądać mniej więcej tak :
- Czyścisz ramę z rdzy i innych syfów (błoto, 'kupki' i inne rzeczy to podstawa do wyczyszczenia)
- Myjesz ramę specjalną benzynką do odtłuszczania czy coś takiego
- kładziesz podkład, lakier, bezbarwny.
Jeśli nic nie zapomniałem to tak to się powinno robić.
Tylko, żeby nie był cały czarny, dolep jakieś naklejki :D
Zastanawiam się nad kolorkami. Chce zrobić 2 kolorowy i muszę skądś naklejkę "HORN" skołować.
Właśnie się dowiedziałem, że wystarczy zetrzeć ładnie stary lakier, obmyć benzyną (tą specjalną), położyć ładnie podkład i kolor jaki chcemy+utwardzacz. Powinno być ładnie.
Ale bym sobie już pojeździł :D niestety pogoda psuje wszystko, no i muszę jeszcze jutro skoczyć po linkę hamulcową.
;x Ja jutro jadę do kumpla, jednak na tych łożyskach zajechanych pojeździłem i tak zassało, że nie zejdzie za chuja. Musimy użyć ściągacza, ale nie wiadomo czy się uda.
Kontuzja wyleczona, przerwa prawie dwuletnia, zupełny brak kontaktu ze światem części do rowerów.
Mam korbe Deore FC-M532 48/36/26 i jakos się tak kiedyś stało, że urwałem najmniejszą zębatke(rozsypała się na milion części), środkowa przy okazji się pogięła i od tej pory śmigałem na 48z(bardzo krótko). Zacząłem w tym roku sezon i jakoś dawałem radę ale przydałoby się w końcu kupić coś sensowniejszego i całego, koszt nowych zębatek to ok 130zł a pewnosci nie mam, że ramiona są proste po mojej przygodzie, co moglibyście mi polecić tak w przedziale 200-300 zł w zastępstwie tej korby. Ważne, żeby była sztywna(wymyślili coś nowszego niż technologia hollowtech II?), miała duże tarcze(48-52/36-40/26-32) no i jeździła sprawnie.
A i ważne, żeby współpracowała z łańcuchem HG i kasetą 9'tką.
Pozdro.
http://allegro.pl/licznik-rowerowy-b...390732515.html
czy ten licznik jest w porządku? bo zabieram się i zabieram do kupna, trzeba to w końcu zrobić ;]
jeżeli nie to jaki byście polecili do 50~ zł?
nie potrzeba mi żadnych funkcji pracy serca itd. zalezy mi tylko na tych podstawowych typu prędkość/czas jazdy/zegarek/ile przejechaliśmy teraz/ile przejechaliśmy w ogóle
Jest ktos w stanie jakos skomentowac taka oferte? http://tablica.pl/oferta/fajny-rower...tml#1b09fa356f
Szukam jakiegos roweru na szose, ale zupelnie sie na tym nie znam. Cena mi pasuje, ewentualnie moglby byc z 200 zl drozszy (chociaz wolalbym nie, bo do tego roweru bym jeszcze buty musial dokupic). Warto sie nad takim czyms zastanawiac? Na co zwracac uwage jak umowie sie z gosciem zeby zobaczyc rower?
alien, hehe, zdjęcia robione 6 lat temu, niech gościu Ci pokaże aktualny stan roweru. Może jest kradziony :P?
W sumie rower nie auto, wsiadasz, przejeżdżasz kawałek i wiesz co masz.
Wydaje mi sie, ze te zdjecia sa aktualne, tylko ktos nie ustawil daty w aparacie, bo kto normalny by 01/01 robil zdjecia roweru :p Zresztą jedno zdjęcie jest podpisane aktualną datą i wyglada jak by bylo z tej samej serii. Aktualny stan roweru na pewno zobacze jesli sie zdecyduje umowic z gosciem. Na torgu pytam, bo moze ktos ma jakies uwagi na podstawie juz tego szczatkowego opisu i zdjec - ja sie na tym nie znam.
jezdziles kiedys szosowka? jesli nie, to spdki sa Ci na razie niepotrzebne ;p
rower jest oki, do normalnej jazdy, dwa razy w tygodniu się powinien nadać. ja bym od razu nowy łańcuch zmontował i klocki wymienił hamulcowe
Ale na tych pedalach to chyba niewygodnie bedzie jezdzic bez spdkow? Czy się mylę?
W sumie trochę widać, że używany, bo ma ślady użytkowania. Zdjęcia też Ci dokładnie nie odpowiedzą jak może wyglądać ten rower, w sumie zwróć uwagę na opony, czy są zjechane czy nie oraz na łańcuch, by nie był zbyt zardzewiały.
Odbiegając od tematu, czy jeździł ktoś z was rowerem miejskim w wyprostowanej pozycji z wąskim siodełkiem?
koszt normalnych pedałów Kellys'a do roweru to jakieś 50 zł, metalowe. sam na rowerze jezdze sporo ale spdki sa na prawde trudne w opanowaniu. imho kup nowe pedaly, spdki wrzucisz jesli do tego roweru sie przyzwyczaisz (dziwnie to brzmi, wiem)
Kaplar minotaurze :D wystarczy się wywalić 2x na wpietych spdk'ach i się szybko przyzwyczaisz :D A tak na serio. Miałem spdki w starej szosie i jeździłem na nich w zwykłych butach jak jechałem coś załatwić. Nie było źle, ale wiadomo na platformowych lepiej. W nowej szosie mam pedał z jednej strony platformowe, a z drugiej wpinane do MTB. Jeśli nie będziesz jeździł w grupie kolarskiej to MTB buty powinny starczyć, a plusem ich jest to, że można w nich normalnie chodzić. No i buty MTB są tańsze od spdków.
Fajnie, że szosa ma klamkomanetki. To na prawdę ułatwia jazdę na szosie. Wiem co mówię, bo miałem przerzutki na ramie i teraz mając klamki jest dużo lepiej.
Pisał, że wymieniał łańcuch. Z łańcuchem jest tak, że lubi się "kolegować" z kasetą dlatego sprawdź przy jeździe próbnej na każdym biegu czy łańcuch nie przeskakuje po zębatkach przy większych obciążeniach. Ja miałem tak, że łańcuch przeskakiwał co powodowało gwałtowny ruch korb. Jadąc w mieście bez spdków można łatwo się władować pod koła.
Zapytaj czy często koła wymagały centrowania i ile gość waży.
Jak mi się coś przypomni to napiszę, tak samo jak będziesz miał pytania to pisz.
Torgi, pomóżcie! Na rowerach nie znam się zupełnie. Tak szukając od strony do strony wpadły mi w oko trzy modele:
http://www.kross.pl/pl/2013/mtb/hexagon-x3
http://www.kross.pl/pl/2013/mtb/hexagon-x5
http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_50,10,485,2277.html
W czym pierwszy jest gorszy od 2/3? Czy duża różnica jest między 2 a 3? Czy każdy z nich wystarczyłby mi do codziennego pokonywania 20-30km w większości przez drogi polne? ;d
Są to inne modele, więc mają różne osprzęty. Tu masz klasy osprzętu shimano do mtb w/g klas od najlepszej:
XTR
Saint
Deore XT
SLX
Zee
Deore
Alivio
Acera
Tourney
oraz
Acera
Altus
Tourney
Także sam widzisz, że X3 jest lżejszy, ale ma na przykład krótszy skok widelca.
Moim zdaniem romet sprzętowo wypada lepiej niż X5.
Brałbym albo X3 albo Rometa.
Jeśli to będą zwykłe polne drogi to raczej nie potrzebujesz Full'a(dwa amortyzatory), ale Hardtail starczy.
Czy ten skok widelca byłby mocno dokuczliwy wybierając 50mm w porównaniu do 100mm?
Polećcie jeszcze jakieś firmy, dzięki wielkie.
Ten jest moim zdaniem lepszy, niż te wymienione przez Ciebie. Ma już XCR'a, zamiast gównianego XCT, całkiem dobre hamulce i przyzwoity osprzęt.
Dobra, kupiłem ten:
http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/1076/Romet.Rambler.29er/
Jeździ się wygodnie. Pierwszy raz w życiu chyba jeżdżę na tak lekkim rowerze. Zobaczymy jak będzie spisywał się po kilu miesiącach... ;d
Ile za niego dałeś?
Niecałe 1600. Moglibyscie mi polecić jakiś sklep z rekawiczkami i okularami na rower?
Prawda jest taka, że zapłaciłeś za markę, bo tamten RR prezentuje się o wiele lepiej.
Ja tam ostatnio za 400zl sprzedałem mojego Kross Sign ds1 gdzie osprzet byl lepszy niz w tym Romecie ;p
nie ma to jak polecac rockridery z decathlonu xdd
W takim razie znajdź mi za 1600zł rower mający takie same/lepsze części niż ten rockrider.
zapomniałem dodać - nowy
http://allegro.pl/klamkomanetki-shim...545330584.html
mam taką prawą na sprzedaż jakby ktoś chciał
btw co myślicie, lepiej kupić klamki avid fr5 czy deore m590?
Miałem do czynienia z fr5 i mogę je polecić, naprawdę fajne klamki. Zresztą na necie znajdziesz sporo pozytywnych opinii na ich temat.
Masz takie na sprzedaż? Zawsze to lepiej taniej kupić :P
Interesowal ktos z Was sie ostrym kolem? Macie jakies linki od czego zaczac?
Mam na sprzedaż używane tektro auriga comp (hydraulik) na przód, w razie pytań priv lub gg : 6040204
Wykręcaliście kiedyś konik, gdy nie była wam potrzebna przerzutka? Taki "singiel na kasecie". Ma to prawo bytu w ogóle? Wczoraj chciałem to zrobić - pozdrawiam mój stary rozpinacz łańcucha, który się złamał (!!) w połowie pracy. Rower leży w piwnicy nie mający prawa działać, a łańcuch to wielka rozjebunda. Idę dziś do rowerowego, niech gość mi to zepnie i dam mu piątaka, taniej wyjdzie niż kupować nowy rozpinacz ;d
Co możecie powiedzieć na temat Patch Spray lub czegoś czym mozna wypełnić/uszczelnić dętkę? Ktoś używa? gdzie to kupić? Szukam rozwiązania podobnego do tego spreju
edit. znalazłem takie dętki i chyba sie skusze
http://rowerowy.com/sklep/czesci/det..._c4_protek_max
jakiś konkretny strój na rower?
potrzebowałbym coś na zimę/jesień. buty mam, długie leginsy takie cos nie wystarcza, co na gore? blotniki zmontuje, opony zmienic, czy cos?
Czy ceny rowerów w zimie są znacznie niższe niż w sezonie? Czy lepiej poczekać do sezonu i kupić rower ze starego rocznika? Kiedy można dorwać jakieś okazje najlepsze?