Reklama

Pokaż wyniki sondy: Jakiego jesteś wyznania/jaki masz stosunek do Boga?

Głosujący
3621. Nie możesz głosować w tej ankiecie
  • Katolicyzm

    1,465 40.46%
  • Chrześcijaństwo (inne niż katolicyzm)

    790 21.82%
  • Ateizm

    868 23.97%
  • Agnostycyzm

    92 2.54%
  • Deizm

    76 2.10%
  • Islam

    50 1.38%
  • Judaizm

    18 0.50%
  • Hinduizm

    30 0.83%
  • Rastafari

    232 6.41%
Strona 163 z 612 PierwszaPierwsza ... 63113153161162163164165173213263 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 2,431 do 2,445 z 9169

Temat: Wiara, religia, Kościół i sprawy z tym związane

  1. #2431

    Data rejestracji
    2007
    Posty
    16
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Jeżeli pragniecie sensownych dowodów na istnienie Boga to na 99% ich nie znajdziecie, gdyż Boga nie dotyczą ludzkie prawa logiczne, bo stoi ponad nimi.

    Same próby "wytłumaczenia" wiary są skazane na niepowodzenie, gdyż wiara w religioznawstwie polega na przyjęciu istnienia lub nie istnienia czegoś bez żadnego dowodu wiarygodnie potwierdzającego ten fakt.
    Zatem jeżeli chcecie wiary namacalnej, to bardzo mi przykro, ale nie będzie to już wiara.

  2. #2432
    RoseMarry

    Domyślny

    Są dowody. Gdyby nie było dowodów to tak wielu ludzi by nie wierzyło.
    Poza tym polecam filmik Zeitgeist z polskimi napisami, który obala te "dowody". xD

  3. #2433

    Data rejestracji
    2007
    Posty
    16
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Zeitgeist to nic innego jak teorie spiskowe. Jeżeli w nie wierzysz, powinieneś też wierzyć w bzdury z "Kodu Leonarda...". Poza tym wszystkie te dowody (odnośnie wiary) są nienamacalne, są obiawieniami, proroctwami, itp. i nie można ich nazwać "dowodami wiarygodnie potwierdzającymi ten fakt".

  4. Reklama
  5. #2434
    Avatar Lerner
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    244
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj RoseMarry napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Poza tym polecam filmik Zeitgeist z polskimi napisami, który obala te "dowody". xD
    Większość tego filmu to pierdoły takie że ich ustawa nie przewiduje.
    Ponaciągane i w większości przypadków niczym nie poparte.

    Cytuj RoseMarry napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Są dowody.
    Pokaż mi je.
    Tylko dowody a nie jakieś domysły.

    @Down Nie jestem katolikiem.
    Sporo z nich jest prawdziwe, niestety wiekszość jest cholernie naciągana.
    Ostatnio zmieniony przez Lerner : 19-10-2008, 22:25

  6. #2435
    Avatar Lexus
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Betelgeuza
    Posty
    166
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    nienamacalne (niewiarygodne) dowody to coś na wzór suchej wody, eh?

    Cytuj Lerner napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Większość dowodów w tym filmie to pierdoły takie że ich ustawa nie przewiduje.
    są równie wiarygodne (lub odwrotnie- niewiarygodne), niż wasze, katolickie dogmaty
    Zdarza się.
    Kurt Vonnegut

  7. #2436
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    44
    Posty
    568
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Sir Jakub napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    chyba nie bardzo popiera, skoro Bog zeslal na te kraine "deszcz siarki i ognia od Pana. 25 I tak zniszczyl te miasta oraz cala okolice wraz ze wszystkimi mieszkancami miast, a takze roslinnosc." z klamstwem i kradzieza przesadziles, natomiast nie neguje morderstwa w slusznej sprawie (np. w wojnach w Jego imie), poswiecanie ofiar ludzkich dla Boga - j/w, a posiadanie niewolnikow bylo w tamtych czasach czyms naturalnym. ST pokazuje obraz Boga surowego, ale sprawiedliwego, milosierny Ojciec 'pojawia sie' w NT, za sprawa zeslania Jezusa.
    Hmmm... Dam Ci jeden (z wielu) przykład jak to sam bóg przyrzeka Dawidowi:

    Księga 2 Samuela:
    9.16 ,,A twój dom i twoje królestwo okażą się trwałe przed twoim obliczem po czas niezmierzony; twój tron utwierdzony zostanie po czas niezmierzony”’.
    okłamując go tym samym bo jak wiadomo to królestwo rozpadło się zaledwie po 24 latach. Lub chociażby następny jak to wielokrotnie powtarza w ST ,że zniszczy przeciwników Izraela ale pomimo tych obietnic to właśnie przeciwnicy będą wielokrotnie niszczyć Jerozolimę.

    Po mianowaniu Saula królem Izraelitów Bóg mówi do Mojżesza:

    Księga 1 Samuela:
    9.15 A Jehowa w przeddzień przybycia Saula wyjawił Samuelowi, mówiąc:
    9.16 „Jutro o tym czasie przyślę do ciebie męża z ziemi Beniamina, a ty masz go namaścić na wodza nad moim ludem, Izraelem; i on wybawi mój lud z ręki Filistynów, gdyż widziałem ciśnienie mego ludu, jako że dotarł do mnie ich krzyk”.
    9.17 I Samuel zobaczył Saula, a Jehowa odezwał się do niego: „Oto mąż, o którym ci powiedziałem: ‚Ten będzie trzymał mój lud w karbach”.

    co znowu okazuje się nieprawdą bo hebrajczycy nigdy nie zdołali podpić Filistynów. I w zasadzie mógłbym tak wymieniać do rana i to nie tylko odnośnie kłamstw, które de facto propaguje sam bóg w stosunku do swoich wyznawców ale także innych przytoczonych przeze mnie w poprzednim poście jego ,,przymiotów".
    Ostatnio zmieniony przez szalony88 : 19-10-2008, 22:23
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  8. Reklama
  9. #2437
    La Fayette

    Domyślny

    Zrozumiałem dość dużo, mimo iż ze mnie humanista(albo jak kto woli leń do nauk ścisłych).
    Dziwacznie podobne było moje postrzeganie świata.
    Życie bądź byt - nigdy nie przestanie mnie zadziwiać, jakiż potężny umysł mógł stworzyć religie ?
    Tu pojawia się jedno rozwiązanie - ponad nami, sposobem postrzegania, naszym życiem musi być jakiś byt, obojętnie jak go nazwać, czy bogiem czy Materią .
    Życie. Co jest po drugiej stronie ? Trzeba się przekonać samodzielnie...
    Jesteśmy niemożebnie głupi, lecz możemy domniemać że jesteśmy jedną z inteligentniejszych form . Lecz czy na pewno ?

    Dlaczego tak jest , że gdy pojawia się odpowiedź na pytanie , to my mamy kolejne dwa pytania ?

    alternatywna rzeczywistość bądź
    Przyszłość - nigdy nie przestanie mnie przerażać,nowe ideologie zdarzenia, odkrycia.


    M461K /wykop.pl / komentarz do "The Quantum Apocalypse - napisy PL" - jutub plx

  10. #2438

    Data rejestracji
    2007
    Posty
    16
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Cytuj szalony88 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Po mianowaniu Saula królem Izraelitów Bóg mówi do Mojżesza:

    Księga 1 Samuela:
    9.15 A Jehowa w przeddzień przybycia Saula wyjawił Samuelowi, mówiąc:
    9.16 „Jutro o tym czasie przyślę do ciebie męża z ziemi Beniamina, a ty masz go namaścić na wodza nad moim ludem, Izraelem; i on wybawi mój lud z ręki Filistynów, gdyż widziałem ciśnienie mego ludu, jako że dotarł do mnie ich krzyk”.
    9.17 I Samuel zobaczył Saula, a Jehowa odezwał się do niego: „Oto mąż, o którym ci powiedziałem: ‚Ten będzie trzymał mój lud w karbach”.

    co znowu okazuje się nieprawdą bo hebrajczycy nigdy nie zdołali podpić Filistynów. I w zasadzie mógłbym tak wymieniać do rana i to nie tylko odnośnie kłamstw, które de facto propaguje sam bóg w stosunku do swoich wyznawców ale także innych przytoczonych przeze mnie w poprzednim poście jego ,,przymiotów".
    Nie trzeba kogoś podbijać, by uwolnić swój lud. Saul wygrał pierwszą wojnę z Filistynami:
    Największym wyzwaniem dla Saula było wyzwolenie szeregu miast izraelskich znajdujących się w rękach Filistynów. Akcję rozpoczął Jonatan, syn Saula, który zaatakował załogę filistyńską stacjonującą w Geba (obecnie Jeba). W odpowiedzi Filistyni założyli obóz w Mikmas i zaczęli przygotowywać się do najazdu. Saul przeniósł się z Gilgad do Gibea, a następnie uderzył na Mikmas. Bitwa przeniosła się do Bet-Awen i zakończyła się zwycięstwem Izraelitów. Saul nie zdecydował się jednak na dalszy pościg za Filistynami.
    oraz drugą:
    W czasie kolejnego konfliktu Izraelitów z Filistynami pierwsi założyli obóz w Dolinie Terebintu, a drudzy między Soko i Azeka. Do starcia doszło w Efes-Dammim (Pas-Dammim). Poprzedził ją pojedynek filistyńskiego wojownika Goliata z Gat z Dawidem, młodym pasterzem z Betlejem. Po tym jak Dawid odrąbał głowę Goliatowi, wojsko izraelskie zaatakowało Filistynów i ścigało ich aż do Gat.
    Cytaty z pl.wikipedia.org

  11. #2439
    Avatar AoH
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Grochów
    Wiek
    32
    Posty
    398
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj szalony88 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Chyba jednak nie. Mój post był odpowiedzią na zdanie:
    AoH napisał
    ...ale zmienilem zdanie po przeczytaniu roznych rzeczy (Pismo Swiete, wywiady z osobami swieckimi o Kosciele, wlasne rozmowy z ksiedzem).

    I bynajmniej nie chodziło mi o jakieś sprzeczności tylko o to jak po wnikliwej analizie pisma św. można się nawrócić. Każda normana osoba, która czyta je i podejdzie do tematu obiektywnie i bez żadnych uprzedzeń po lekturze takichże treści może zrozumieć, że ST popiera kłamstwo, kradzież, morderstwo, posiadanie niewolników, poświęcanie ofiar ludzkich dla boga itd...
    no, to widac ze czytasz tylko okreslone fragmenty Pisma Swietego. owszem, zdazaja sie tam takie teksty, ale z reszty JAWNIE wynika, ze wlasnie tak mamy nie czynic... widac tez, ze czytasz Pismo Swiete w nastawieniu na sprzecznosci. jesli nazywasz to obiektywnym czytaniem, to dziekuje bardzo...

  12. Reklama
  13. #2440
    Avatar łachuu
    Data rejestracji
    2008
    Posty
    432
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    9.15 A Jehowa w przeddzień przybycia
    @Szalony88
    Czemu cytujesz błędne tłumaczenie Biblii(Biblia Nowego Świata - używana przez Świadków Jehowy)?
    Cytuj Mandarke napisał
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Wcale nie uważam Cheryl za jakąś mega wybitną piosenkarkę, ale kilka świetnych piosenek ma, na pewno lepsze niż jakieś brudasy Guns and Roses albo Motorhead loool

  14. #2441
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    44
    Posty
    568
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj AoH napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    no, to widac ze czytasz tylko okreslone fragmenty Pisma Swietego. owszem, zdazaja sie tam takie teksty, ale z reszty JAWNIE wynika, ze wlasnie tak mamy nie czynic... widac tez, ze czytasz Pismo Swiete w nastawieniu na sprzecznosci. jesli nazywasz to obiektywnym czytaniem, to dziekuje bardzo...
    Ależ wcale tak nie jest :) Kiedyś byłem nawet katolikiem i to bardzo wierzącym. Nie czytam wybranych fragmentów pisma św. w nastawieniu na sprzeczności tylko używam ich w naszej dyskusji. A samo pismo św. czytałem naprawdę wiele razy i zważywszy na fakt ,iż swego czasu studiowałem historię - analizowałem je w kontekście dostępnych nam dziś faktów historycznych.
    I dlaczego tak mamy nie czynić skoro czyni tak sam bóg a przecież ponoć jesteśmy stworzeni na jego obraz i podobieństwo? ;)
    Cytuj łachuu napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    #Szalony88
    Czemu cytujesz błędne tłumaczenie Biblii(Biblia Nowego Świata - używana przez Świadków Jehowy)?
    Nie czemu tylko dlaczego a dlatego ,że akurat pierwszą stroną online ,która mi się wyświetliła i traktowała o biblii była ich strona. Nie ma żadnej zasadniczej różnicy akurat w tym fragmencie więc pozwoliłem sobie przytoczyć ten tekst. A zresztą oni twierdzą ,że to Wasze tłumaczenie jest błędne... Komu tu wierzyć? ;)
    Ostatnio zmieniony przez szalony88 : 20-10-2008, 19:44
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  15. #2442

    Data rejestracji
    2007
    Posty
    16
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Cytuj szalony88 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    I dlaczego tak mamy nie czynić skoro czyni tak sam bóg a przecież ponoć jesteśmy stworzeni na jego obraz i podobieństwo? ;)
    Jesteśmy stworzeni na obraz i podobieństwo boże, ale nie znaczy to, ze mamy postępować jak Bóg, gdyż jest on nielogiczny i nieznane są jego wyroki.

  16. Reklama
  17. #2443
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    44
    Posty
    568
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj azylos napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jesteśmy stworzeni na obraz i podobieństwo boże, ale nie znaczy to, ze mamy postępować jak Bóg, gdyż jest on nielogiczny i nieznane są jego wyroki.
    Czyli w/g Ciebie także jesteśmy nielogiczni i delikatnie mówiąc nieprzewidywalni? Skoro tak - zgadzam się. Jesteśmy także pazerni, zawistni, mściwi itd... W końcu obraz i podobieństwo boga ;)
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  18. #2444
    Avatar Tomix
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Białystok
    Wiek
    33
    Posty
    3,268
    Siła reputacji
    22

    Domyślny

    Cytuj szalony88 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Czyli w/g Ciebie także jesteśmy nielogiczni i delikatnie mówiąc nieprzewidywalni? Skoro tak - zgadzam się. Jesteśmy także pazerni, zawistni, mściwi itd... W końcu obraz i podobieństwo boga ;)
    Mamy wolną wolę. Podobieństwo do Boga objawia się w nieśmiertelnym życiu i powołaniu do świętości lecz to właśnie wolna wola pozwala nam samodecydować o sobie i samemu się kształtować.
    Pozdrawiam!

  19. #2445
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    44
    Posty
    568
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj xtomixx napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Mamy wolną wolę. Podobieństwo do Boga objawia się w nieśmiertelnym życiu i powołaniu do świętości lecz to właśnie wolna wola pozwala nam samodecydować o sobie i samemu się kształtować.
    Pozdrawiam!
    To była oczywiście ironia. Kwestia wolnej woli była już tu poruszana nie warto i jest jednak chyba troszkę inaczej niż powszechnie sądzisz. Zapraszam do cofnięcia się o kilkadziesiąt postów wstecz :) btw. na przyszłość jeśli rzucasz argument tego typu - uzupełnij go stosownym cytatem z pisma św.
    Ostatnio zmieniony przez szalony88 : 20-10-2008, 19:43
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Wiara i hip-hop.
    Przez Belve w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 02-05-2014, 10:42
  2. [Szkoła] Nietypowa sytuacja i pytania z tym związane.
    Przez typowy nieuk w dziale Szkoła i nauka
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 21-02-2012, 16:41
  3. Tibia - piszczel(a może ma coś z tym jednak związane?)
    Przez konto usunięte w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post: 12-05-2007, 09:10

Tagi tego tematu

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •