Reklama
Strona 788 z 792 PierwszaPierwsza ... 288688738778786787788789790 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 11,806 do 11,820 z 11871

Temat: Gitary (stary temat)

  1. #11806
    Avatar Aureos
    Data rejestracji
    2009
    Wiek
    32
    Posty
    6,788
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    fajna i zadbana, jakbym był przy kasie akurat to bym wziął, szczególnie ze juz mnie nudzi własna ;p

  2. #11807
    Avatar kay
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    ด้้้้้็็็็็้้้&#
    Posty
    1,980
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Cytuj Remstin napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jakby ktoś szukał gitarki z półki 1000-1500 to polecam sprawdzić ;)

    http://allegro.pl/ibanez-rga-42-rga4...915771912.html

    Długo służyła, przesiadłem się na siódemkę schectera. Djenty djenty!


    ; dd
    znów się widzimy

  3. #11808
    Avatar Remstin
    Data rejestracji
    2004
    Położenie
    Sieradz/Wrocław
    Posty
    547
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Koleś epicki, wiadomo :D
    A ja z djentami to żartowałem, huehue. Z dupy by to pasowało CO GRAMY TERA

  4. Reklama
  5. #11809
    Avatar kay
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    ด้้้้้็็็็็้้้&#
    Posty
    1,980
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Za chuj mi sie nie chce odtworzyć. Moja opera, taka stara ;_;
    aczkolwiek chciałbym wspomnieć iż dobry dżent nie je zły:P
    znów się widzimy

  6. #11810
    Avatar Vajruz
    Data rejestracji
    2013
    Posty
    151
    Siła reputacji
    13

    Domyślny

    Dla mnie djent jest świetny, ubóstwiam te połamane riffy ;)
    A co do tego Ibaneza, to znajomy miał i sobie chwalił.
    Ostatnio zmieniony przez Vajruz : 26-01-2014, 18:55

  7. #11811
    Avatar Aureos
    Data rejestracji
    2009
    Wiek
    32
    Posty
    6,788
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Cytuj Remstin napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Koleś epicki, wiadomo :D
    A ja z djentami to żartowałem, huehue. Z dupy by to pasowało CO GRAMY TERA
    intro z judgment day 10/10 ;p

  8. Reklama
  9. #11812
    Avatar Pajlok
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    32
    Posty
    1,147
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    http://youtu.be/6-kyUPoCzqA?t=2m7s

    ktoś wie jak się nazywa ten instrument/brzmienie (klawiszy)?

  10. #11813
    Avatar kay
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    ด้้้้้็็็็็้้้&#
    Posty
    1,980
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Wydaje mi się, że coś ukręcone na synezatorze po prostu
    http://www.youtube.com/watch?v=WY2AeD0Tn4Y


    #
    Chłopaki takie pytanko. Mam gitarkę Washburn mg-701 ms II w układzie - bardzo fajne, pełnoletnie wiosło. Dobry osprzęt (Klucze blokowane Schallera,Tremolo Wilkinson USA vS100, Pickupy Washburn Eliminator USA uklad HSS) - wydaje mi się, że wziąłbym za nią 2000-2500 (?). Chciałbym kupić coś do ciężkiego łojenia (deszczkory i inne takie kory), no i zrezygnować z ruchomego mostka. Ogrywałem jakieś ESP LTD za 2500, chyba ec-401 (ale nie ejstem pewny) i szczerze mówiąc to gitara sprawiała wrażenie plastikowatości i chińskiej zabawki.
    Czy opłaca się w ogóle zmieniać to co mam, czy może po prostu zainwestować w nią; zmienić humba (co polecacie? czy jeden da radę? tego co mam pewnie w razie czego nie da rady opylic?), zablokować mostek, zrobić szlif progów jakiś..?
    Ostatnio zmieniony przez kay : 26-01-2014, 21:47
    znów się widzimy

  11. #11814
    Avatar Aureos
    Data rejestracji
    2009
    Wiek
    32
    Posty
    6,788
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    pytanko do gitarzystow

    mamy backing track w skali e-mol
    w tracku mamy akordy Em - D - Bm - C

    przy improwizacji gramy tak, żeby dźwięki zgadzały się z akordem granym w tle
    czyli dobrze rozumiem, że wszystkie dźwięki tych akordów należą do skali e-mol?

  12. Reklama
  13. #11815
    Avatar kay
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    ด้้้้้็็็็็้้้&#
    Posty
    1,980
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Tak. Wszystkie dźwięki składające się na akord są zapisane w tonacji e-moll, czyli w tonacji, która ma przy kluczu tylko f#. Wyjątkiem może być dominanta durowa H-Dur, która ma dźwięk D# nienależący do naturalnej tonacji molowej (wiążę się to ze skalą harmoniczną) - wspominam o tym, gdyż to w sumie bardzo częsta sytuacja. Wyjątkiem będą też akordy zmniejszone, które również trzeba ogrywać skalą harmoniczną, lub po prostu nie grać w improwizacji dźwięku który się nie zgadza.
    znów się widzimy

  14. #11816

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj kay napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Tak. Wszystkie dźwięki składające się na akord są zapisane w tonacji e-moll, czyli w tonacji, która ma przy kluczu tylko f#. Wyjątkiem może być dominanta durowa H-Dur, która ma dźwięk D# nienależący do naturalnej tonacji molowej (wiążę się to ze skalą harmoniczną) - wspominam o tym, gdyż to w sumie bardzo częsta sytuacja. Wyjątkiem będą też akordy zmniejszone, które również trzeba ogrywać skalą harmoniczną, lub po prostu nie grać w improwizacji dźwięku który się nie zgadza.
    A co z improwizacją na te akordy? Czasami jak improwizowałem miałem wrażenie, że jak w danej tonacji zmienia się akord grany, powinnem też .. coś zmienić, ale nie jestem pewien co.

  15. #11817
    Avatar Aureos
    Data rejestracji
    2009
    Wiek
    32
    Posty
    6,788
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Okay ;)

    Ogólnie jakoś szlifuję improwizację i teraz widzę, że muszę zacząć tak jakby od nowa. Jak dotąd gdy podkład był w skali e-mol to grałem po prostu wszystkie dźwięki na gryfie ze skali e-mol, nie patrząc na akordy których w ogóle ;/ Innymi słowy znam skalę eolską i mogą ją zagrać w dowolnej tonacji, ale nic mi to nie daje bo i tak trzeba grać dźwięki samego akordu...

  16. Reklama
  17. #11818
    Avatar kay
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    ด้้้้้็็็็็้้้&#
    Posty
    1,980
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Cytuj Havaran napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    A co z improwizacją na te akordy? Czasami jak improwizowałem miałem wrażenie, że jak w danej tonacji zmienia się akord grany, powinnem też .. coś zmienić, ale nie jestem pewien co.
    W przypadku pojawienia się akordu zmniejszonego lub dominanty durowej (to słychać doskonale na słuch, zobacz bodajze np. parisienne walkaways) improwizujemy używajac skali harmonicznej (np. dla tonacji e-moll będzie to skala naturalna, która w każdym miejscu zamiast dźwięku D ma dźwięk D# - wynika to z dominanty durowej). Można też tak jak mówiłem iść na łatwizne i ogrywać zwykły e-moll / tonacje e-moll omijając dźwięk D.
    Cytuj Aureos napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Okay ;)

    Ogólnie jakoś szlifuję improwizację i teraz widzę, że muszę zacząć tak jakby od nowa. Jak dotąd gdy podkład był w skali e-mol to grałem po prostu wszystkie dźwięki na gryfie ze skali e-mol, nie patrząc na akordy których w ogóle ;/ Innymi słowy znam skalę eolską i mogą ją zagrać w dowolnej tonacji, ale nic mi to nie daje bo i tak trzeba grać dźwięki samego akordu...
    Granie wszystkich dźwięków ze skali e-moll jest jak najbardziej ok! Nie trzeba myśleć o akordach, póki słyszysz, że wszystko się zgadza. Jak będzie zmniejszony albo dominanta durowa to usłyszysz to i w nastepnym loopie ograsz odpowiednio.

    Przedewszystkim naucz się innych skal! tj. eolska, lokrycka, jońska, dorycka, frygijska, lidyjska, miksolidyjska - i ogrywaj je w każdej pozycji (tonacji) - nie wyobrażam sobie improwizowania tylko na eolskiej (wtf?).
    znów się widzimy

  18. #11819
    Avatar Aureos
    Data rejestracji
    2009
    Wiek
    32
    Posty
    6,788
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Cytuj kay napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Granie wszystkich dźwięków ze skali e-moll jest jak najbardziej ok! Nie trzeba myśleć o akordach, póki słyszysz, że wszystko się zgadza. Jak będzie zmniejszony albo dominanta durowa to usłyszysz to i w nastepnym loopie ograsz odpowiednio.

    Przedewszystkim naucz się innych skal! tj. eolska, lokrycka, jońska, dorycka, frygijska, lidyjska, miksolidyjska - i ogrywaj je w każdej pozycji (tonacji) - nie wyobrażam sobie improwizowania tylko na eolskiej (wtf?).
    Wiem że masz rację i dlatego musze jak najszybciej ogarnąć te wszystkie skale ;d

    Ogólnie było tak, że na początku przygody z gitarą grałem jakieś tam dźwięki zaczerpnięte z różnych kawałków Iron Maiden, potem schemat coraz bardziej się rozszerzał aż objął cały gryf. Później się dowiedziałem, że ten schemat to skala eolska. A przez "różne tonacje" rozumiem po prostu przesunięcie całego schematu o ileś progów ;p Akordami zainteresowałem się bo mam ciągle wrażenie, że moja improwizacja jest dość powtarzalna i tak naprawdę nie opanowałem wszystkiego czego powinienem. Spróbuję w tym tygodniu nagrać coś i wrzucić do tematu
    Ostatnio zmieniony przez Aureos : 26-01-2014, 23:36

  19. #11820

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj kay napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    W przypadku pojawienia się akordu zmniejszonego lub dominanty durowej (to słychać doskonale na słuch, zobacz bodajze np. parisienne walkaways) improwizujemy używajac skali harmonicznej (np. dla tonacji e-moll będzie to skala naturalna, która w każdym miejscu zamiast dźwięku D ma dźwięk D# - wynika to z dominanty durowej). Można też tak jak mówiłem iść na łatwizne i ogrywać zwykły e-moll / tonacje e-moll omijając dźwięk D.

    Granie wszystkich dźwięków ze skali e-moll jest jak najbardziej ok! Nie trzeba myśleć o akordach, póki słyszysz, że wszystko się zgadza. Jak będzie zmniejszony albo dominanta durowa to usłyszysz to i w nastepnym loopie ograsz odpowiednio.

    Przedewszystkim naucz się innych skal! tj. eolska, lokrycka, jońska, dorycka, frygijska, lidyjska, miksolidyjska - i ogrywaj je w każdej pozycji (tonacji) - nie wyobrażam sobie improwizowania tylko na eolskiej (wtf?).
    Którymi skalami można/powinno się grać w zależności od tonacji? Jak kto chce? Z tego co wiem to dźwięki dla np nie wiem, E jońskiej są inne niż dla E-moll. Tylko jedna się zgadza dla dur i jedna dla moll..

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Gitary
    Przez ReSsy-. w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 259
    Ostatni post: 06-09-2019, 16:10
  2. [stary temat] Pokemony Online - Rozmowy ogólne
    Przez Szaryy w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 22120
    Ostatni post: 14-11-2013, 19:42
  3. Pasek do gitary, pomoc w wyborze
    Przez Tchórzofretka w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-07-2013, 21:07

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •