Reklama
Strona 343 z 1254 PierwszaPierwsza ... 243293333341342343344345353393443843 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 5,131 do 5,145 z 18810

Temat: Wybór samochodu.

  1. #5131
    Mexeminor

    Domyślny

    Cytuj Waw992 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    @Mexeminor
    jak dobrze sobie przypominam to jesteś fanem e39, to który silnik benzynowy najlepszy z gazem. Wracałem z Krynicy Morskiej w niedziele kumpla 530i i się zakochałem w tym samochodzie, na ekspresówce poniżej 180 nie schodziłem a wydawało się jakbym jechał 110. Na leśnych drogach było pusto więc cały czas 140~ a drogi się trzymała jakby jechała po szynach i do tego spalanie wyszło 8.7 litra gazu. Ale jak teraz patrze olxy/allegro to ciężko o 530i zagazowane a biorąc pod uwagę ceny piątek to jednak jestem zmuszony szukać już z gazem bo ceny nie są dużo wyższe a jednak wydatek około 3000 tysięcy na wejściu odchodzi. 520 w ogóle nie wchodzi w grę, zastanawiam się nad 528 i widziałem sporo 535 ale nie mam pojęcia co to za silnik i jak się sprawuje
    Przede wszystkim powiedz kumplowi, że ma zbyt ubogą mieszankę i żeby szybko leciał do gazownika, bo niszczy silnik. 8,7 litra gazu przy takiej jeździe jest niemożliwe, to auto MOŻE spali tyle przy bardzo równej jeździe max 110-120. Przy jeździe jaką opisujesz powinno być coś w okolicach 13-15l, może ciut więcej.

    W V8 się nie pakuj, to zabawa na grubszy portfel, a 535i to właśnie Vka. 520i M52 słusznie odrzucasz, bo pali tyle co większe, a słabo jedzie. Ja mam 523i, to jest już sensowna moc i pojemność, nie można narzekać. 528i uznawane jest za najlepsze pod względem stosunku moc/spalanie i to prawda, ale niestety jest duża trudność w znalezieniu czegoś co ma normalną cenę, nie było bite i w ogóle jest w dobrym stanie. 528i po prostu są najbardziej poszukiwane, najczęściej upalane i w ogóle - wiadomo o co chodzi.
    520i jednakże może skrywać inny silnik - 2.2l M54, który ma dokładnie tyle samo mocy ile M52 2.5l, czyli 170KM. 2.2l jest jak najbardziej spoko, mocy już jest wystarczająco. M54 siedzą w poliftowych E39, sam silnik się trochę pozmieniał, jest więcej rzeczy, które mogą się posypać, ale tragedii nie ma, to ciągle bdb silnik, również do gazu (na marginesie - wszystkie M52 i M54 są idealne do gazu). 525i to 2.5l i 192 koniki (tyle co 2.8l M52), 530i to wiadomo, 231KM. Ten najmocniejszy ma największy apetyt na olej, znacząco większy niż reszta M54 (w ogóle M54 trochę więcej mogą pić, ale wiadomo, wszystko w granicach normy).

    Dobre przedliftowe 523i to jakieś 10-15k, wszystko też zależy od wyposażenia i wersji nadwoziowej. 528i to już 12-17k i więcej, wiadomo, wszystko zależy. Ogólnie kupując 528i trzeba przygotować dodatkową kasiurkę i uzbroić się w cierpliwość. Wiem co mówię, wszystkie auta, które oglądałem, miały prostą zależność - im większy silnik, tym wyższa cena i mniejszy procent dobrych aut.

    No i nie skreślaj auta, bo nie ma gazu. Najlepiej zamontować samemu instalację, bo nierzadko auta sprzedawane ze świeżą instalką idą na handel przez spierdoloną robotę gazownika. Wiadomo, jak się trafi okazja z gazem i sobie go sprawdzisz u speca (obowiązkowo, nie ma że nie), to proszę bardzo, ale wiesz jak to jest z okazjami - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie. Moim zdaniem lepiej kupić auto nieskalane LPG i samemu to założyć za ok. 3300 (tyle mi powiedzieli, ładnie ukryta i wlew pod klapką), bo i tak się zwróci po roku, a potem już na siebie zarabia, plus auto z LPG na gwarancji jest przynajmniej te 1k więcej warte przy odsprzedaży.
    Ostatnio zmieniony przez Mexeminor : 18-07-2016, 18:07

  2. #5132
    Avatar Wawik
    Data rejestracji
    2015
    Położenie
    Białystok
    Posty
    5,260
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Prawdopodobnie na razie wstrzymam się z zakupami na hura, tym bardziej że nie jestem do końca pewien czy nie będę wchodził w jakiś swój mały biznesik ale jeżeli chodzi o bemki to chyba jak już się zdecyduję(albo znajdę coś sensownego co mnie przekona w 100%) to jednak będę trzymał się 3 litrów, jeden znajomy miał e46 330i rok czasu, później zmienił na e46 330i xdrive które ma już 2 lata i jest bardzo zadowolony z tych silników. A ten który posiada 530 sam jest mechanikiem już od paru lat, więc nie wypada laikowi zwracać uwagę na cokolwiek z samochodem kolegi ;<

    Danke baj the waj za info

  3. #5133
    Mexeminor

    Domyślny

    No jak uważasz, w sumie jego auto i to on będzie mieć problem. Może też być, że coś źle policzyłeś, ale tak czy siak - 8,7 litra LPG w tym silniku nie ma prawa zaistnieć przy żadnym stylu jazdy, to po prostu niemożliwe. Tyle gazu spala Grande Punto przy normalnej jeździe, a to jest 1.4 77 koni, nie 3 litry i 231KM.

    No i nie trzymaj się kurczowo M54B30. Podobnie jak M52B28, te silniki mają najtrudniej, bo są wybierane hurtowo przez amatorów palenia kapora i w ogóle szpanowania i pokazywania, co to oni nie są, bo ponad 200 koni mają pod maską. Wiadomo, to tylko większość, ale przez to bardzo trudno takie auta znaleźć w dobrym stanie.
    B25 jest również szybki, żre mniej oleju, nie jest taki rozhajpowany, przez co mniej amatorów szybkiej jazdy się do niego rwie.

    A, i pamiętaj - Mpakiet zazwyczaj wskazuje na przygody. To po prostu element, który przyciąga wiadomy sort ludzi. Już nie wspomnę o jego dokładaniu, ale to na szczęście poznasz po VINie. Tak czy siak - lepiej mieć spokojnie wyglądające auto, z B22 albo B25 pod maską i mieć święty spokój. No i sporo kasy zaoszczędzone, zarówno na aucie, jak i na podróżach. Nerwów nie da się wycenić, a stracisz ich sporo, oj sporo.

  4. Reklama
  5. #5134
    Avatar Kozek
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Mielec
    Wiek
    22
    Posty
    2,396
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    To 8,7l to chyba na 50km :D Dzisiaj zrobiłem pierwszą dłuższą trasę na lpg, na ~360km wyszło ok 37-38l przy w miarę dynamicznej jeździe do 140 max. Also mój gazownik powiedział, że rzadko spotyka bety z silnikiem w tak dobrej kondycji i była to pierwsza od dłuższego czasu, którą nie bał się polecieć 220km/h xd
    Ostatnio zmieniony przez Kozek : 18-07-2016, 21:26

  6. #5135
    Mexeminor

    Domyślny

    Cytuj Kozek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    To 8,7l to chyba na 50km :D Dzisiaj zrobiłem pierwszą dłuższą trasę na lpg, na ~360km wyszło ok 37-38l przy w miarę dynamicznej jeździe do 140 max. Also mój gazownik powiedział, że rzadko spotyka bety z silnikiem w tak dobrej kondycji i była to pierwsza od dłuższego czasu, którą nie bał się polecieć 220km/h xd
    To ile w końcu wyszło to LPG? Jakie graty?

  7. #5136
    Avatar Wawik
    Data rejestracji
    2015
    Położenie
    Białystok
    Posty
    5,260
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Cytuj Mexeminor napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    No jak uważasz, w sumie jego auto i to on będzie mieć problem. Może też być, że coś źle policzyłeś, ale tak czy siak - 8,7 litra LPG w tym silniku nie ma prawa zaistnieć przy żadnym stylu jazdy, to po prostu niemożliwe. Tyle gazu spala Grande Punto przy normalnej jeździe, a to jest 1.4 77 koni, nie 3 litry i 231KM.

    No i nie trzymaj się kurczowo M54B30. Podobnie jak M52B28, te silniki mają najtrudniej, bo są wybierane hurtowo przez amatorów palenia kapora i w ogóle szpanowania i pokazywania, co to oni nie są, bo ponad 200 koni mają pod maską. Wiadomo, to tylko większość, ale przez to bardzo trudno takie auta znaleźć w dobrym stanie.
    B25 jest również szybki, żre mniej oleju, nie jest taki rozhajpowany, przez co mniej amatorów szybkiej jazdy się do niego rwie.

    A, i pamiętaj - Mpakiet zazwyczaj wskazuje na przygody. To po prostu element, który przyciąga wiadomy sort ludzi. Już nie wspomnę o jego dokładaniu, ale to na szczęście poznasz po VINie. Tak czy siak - lepiej mieć spokojnie wyglądające auto, z B22 albo B25 pod maską i mieć święty spokój. No i sporo kasy zaoszczędzone, zarówno na aucie, jak i na podróżach. Nerwów nie da się wycenić, a stracisz ich sporo, oj sporo.
    M-pakiet mi się nawet nie podoba, od zawsze byłem zwolennikiem prostoty i skromności w aucie, może po za ładną felgą ale też bez przesadyzmu. Co do tego gazu, to nie jestem pewien bo nie ja chodziłem na stację tankować, być może przesadził z tym spalaniem, to były jego słowa. A co do mocy silników to jednak nie chcę mieć samochodu żeby zapierdalać bokiem, bo mnie to nie rajcuje. Chodzi o to że jadąc na trasie czasami są różne skrajne sytuacje, i wolę jednak mieć pewien zapas mocy pod nogą to raz, a dwa że na drogach ekspresowych nie muszę jechać 110k/h jak pewnego czasu się ciągnąłem jakimś wypożyczonym przez szefa nissanem evalią 650km tylko mogę sobie w miarę dynamicznie i w całkiem przyzwoitej cenie jechać z prędkością 160 którą uważam za najbardziej bezpieczną, przynajmniej dla ludzi którzy jeżdżą drogami szybkiego ruchu częściej niż raz na 5 lat

  8. Reklama
  9. #5137
    Avatar udarr
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    32
    Posty
    9,350
    Siła reputacji
    24

    Domyślny

    Cytuj Waw992 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    jechać z prędkością 160 którą uważam za najbardziej bezpieczną, przynajmniej dla ludzi którzy jeżdżą drogami szybkiego ruchu częściej niż raz na 5 lat
    no wiesz, kierowcy z naszego punktu widzenia dzielą się na wariatów, którzy jeżdżą szybciej od nas i wieśniaków jeżdżących wolniej od nas :)

    ja sporo jeżdżę s8, a1 i a2 i sprawa jest taka, że zazwyczaj nie da się jechać inaczej niż 160 (szczególnie na a2) bo auta na lewym pasie jeżdżą właśnie tyle a na prawym są tiry i osoby, które chcą jeździć 110-140, którzy muszą cały czas lawirować między lewym a prawym pasem co rzeczywiście powoduje wiele niebezpiecznych sytuacji, czasami nawet włączanie tempomatu mija się z celem bo ciągle trzeba zmieniać prędkość ale to głównie jak jest większy ruch, generalnie brakuje u nas tego trzeciego pasa ruchu ;<
    Teoria o nieskończonym rogu obfitości stanowi, iż nigdy nie zabraknie ci argumentów na poparcie tezy w którą z jakichkolwiek powodów chcesz wierzyć. /L.K.

  10. #5138
    Avatar Wawik
    Data rejestracji
    2015
    Położenie
    Białystok
    Posty
    5,260
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Ja swojego czasu dużo byłem przyzwyczajony jeździć prawym pasem 90km/h, i też uważam że trzecie pasy by się przydały bo nie raz i nie dwa musiałem zjeżdżać na lewy pas żeby wyprzedzić tira, i teraz każdy z nas wie jak wygląda wyprzedzanie tirem tira, trwa to wieki a kierowcy jadący z tyłu się wkurwiają. Ja jeżdżąc teraz osobówkami sam się na to wkurwiam ale niestety, kierowcy większych muszą sobie jakoś radzić. Jak jedzie przede mną tir z prędkością 89km/h bo kaganiec nie pozwala mu jechać szybciej a ja mam możliwość jazdy powiedzmy 92km/h bo u mnie jest ustawiony odrobinę inaczej a nie posiadam tempomatu to trzymając cały czas gaz w podłodze żeby noga się nie męczyła muszę co chwilę odpuszczać gaz żeby nie wjechać gościowi w dupę więc ze względu na swoją wygodę muszę go wyprzedzić a później wszyscy się wkurwiają, trzeci pas na główniejszych drogach rozwiązałby ten akurat jeden problem który też znacznie poprawiłby bezpieczeństwo

  11. #5139
    Mexeminor

    Domyślny

    Przy Twoich wymaganiach, to i M52B20 wystarczy. Mocy ma wystarczająco by bezpiecznie wyprzedzać, jak nie chcesz czasem docisnąć tak o, dla przyjemności, to nie ma sensu brać niczego większego. Mniej krwi sobie napsujesz, bo często te auta są bardziej zadbane. Stoi nawet jedno w Krakowie za 10k, ma rzekomo 160k przebiegu, fajna opcja (skóra, łamane fotele). Pytanie tylko jak blacharka, no ale tego się nie dowiesz przez internet.

  12. Reklama
  13. #5140
    Avatar Kozek
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Mielec
    Wiek
    22
    Posty
    2,396
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Cytuj Mexeminor napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    To ile w końcu wyszło to LPG? Jakie graty?
    Jebnąłem się w wyliczeniach. Wyszło jakieś 12-13l/100. Sterownik lpgtech 326, wtryski barracuda, reduktor kme gold.

  14. #5141
    Mexeminor

    Domyślny

    Cytuj Kozek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jebnąłem się w wyliczeniach. Wyszło jakieś 12-13l/100. Sterownik lpgtech 326, wtryski barracuda, reduktor kme gold.
    Ale ile płaciłeś za instalkę XD

    Sam dobierałeś komponenty czy sami ładowali?

  15. #5142
    Avatar Kozek
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Mielec
    Wiek
    22
    Posty
    2,396
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Aaa, kiepsko u mnie z myśleniem dzisiaj xD

    Dałem 3,5k. Wiedziałem jakie graty chcę (ww.), na miejscu zanim się odezwałem facet zaproponował mi dokładnie taki sam zestaw.

  16. Reklama
  17. #5143
    Avatar Hunted
    Data rejestracji
    2015
    Posty
    1,904
    Siła reputacji
    12

    Domyślny

    Szukam jakiegoś małego auta do miasta, nie mam specjalnych wymagań, tak do ~20 tysięcy, mogę dolozyc pare tys jak będzie warto, ale wolalbym sie zmieścić w tych 20, co polecacie? Kompletnie sie na samochodach nie znam, nie inyeresuje sie nimi, ma byc male i bezawaryjne. Do tej pory jezdzilem ibiza 2 i w sumie nie narzekalem
    Wygląd sie nie liczy

  18. #5144
    Avatar Haan
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Irlandia
    Wiek
    36
    Posty
    2,085
    Siła reputacji
    22

    Domyślny

    Jade dzisiaj ogladac Corolle X, 2007, 1.4 benzyna.
    Ogloszenie dealera/komisu. (Plus jest taki, ze prawo zmusza dealerw itp do 3 miesiecznej gwarancji)

    Chce sprawdzic sprzeglo, wycieki, wyrazne slady malowania, wymienione szyby, pekniecia, amortyzatory, opony i rdze.

    Czy powinienem zwrocic uwage na cos jeszcze?
    Ostatnio zmieniony przez Haan : 20-07-2016, 16:14
    ipse se nihil scire id unum sciat

  19. #5145
    Avatar Loo King
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    2,261
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Dokumentacje, klima, parktronik, obroty kurcze wszystko, jak idziesz kupować samochod to musisz to traktować jak prywatna zabawkę, musisz wcisnąć kazdy guzik, najlepiej czterokrotnie, poczytać w necie o bolączkach danego modelu i sprawdzić, zobaczyc w książce serwisowej czy miał jakies gwarancyjne lub pogwarancyjne akcje serwisowe (darmowe, ale po gwarancji nie kazdy juz jezdzi), spis takich akcji pewnie znajdziesz w aso lub na jakims fanpejdzu a najlepiej to jechac z mechanikiem

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Darowizna samochodu.
    Przez ***Sektum*** w dziale Prawo i finanse
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-05-2014, 06:58
  2. Cena samochodu
    Przez Katalonczyk w dziale Motoryzacja
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-04-2014, 10:43
  3. Radio do samochodu
    Przez Sinis w dziale Sprzęt i oprogramowanie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-04-2013, 16:17
  4. Nagrywanie ponad 80 minut MP3 na CD do samochodu.
    Przez MorMaster w dziale Sprzęt i oprogramowanie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-11-2012, 18:27
  5. Płyta do samochodu
    Przez Kambel w dziale Sprzęt i oprogramowanie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-10-2012, 13:18

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •