Kolczasty napisał
Wiem, ze stan fur w tej kwocie moze pozostawiac wiele do zyczenia ale cos z pewnym fajnym silnikiem i wnetrzem? Bardziej skierowane w strone malego auta
Tak jak napisałem, Clio Sport Ph2. Trudniej o mocniejszy i lepszy silnik w małym hatchbacku. W kwocie 12-15k dostaniesz naprawdę dobry egzemplarz, ale możesz się naszukać. To jest opcja dla naprawdę chcących czegoś wyjątkowego i szybkiego. Alternatywą jest 206 RC, jeszcze trudniej kupić, ale jest ciutkę szybszy i imo dużo lepiej się zestarzał, tzn. do dzisiaj wygląda rewelacyjnie.
Z nowszych to Focus Mk2, ale tutaj nie poszalejesz z silnikiem, może się uda 2.0 dorwać, ale raczej 1.6 będzie standardową opcją. Ogólnie auto bardzo solidne, bez większych wad.
Jak zależy ci mocno na roczniku, to można już w tej kasie Skody Citigo szukać, świetne autko do miasta i na krótsze trasy, świetnie się to prowadzi, całkiem wygodne jak na gabaryty i segment. Oszczędne, idiotoodporne, zerowe koszty eksploatacji. W twoim budżecie będą pewnie same poleasingowe, ale w tym aucie nie trzeba się bać przebiegów około 200kkm i większych. Tutaj jednak wyposażenie ogranicza się do klimy i to tyle.
Jeszcze ze starszych, ale trochę mniej popierdolonych od Clio i 206, może być coś japońskiego (a raczej brytyjskiego, bo tam były składane). Corolla E12 albo Civic VII, bardzo dobre auta, praktycznie brak wad, bardzo niska awaryjność, solidne jak na japońskie auta blachy. Mając te ~15k dostanie się auta z końca produkcji. Godne uwagi są szczególnie Civic w wersji Sport (1.6 110 koni i dobrze wyglądający pakiet dokładek zewnętrznych) i Corolla TS (1.8 192 konie, prawdziwy potwór powyżej ~6k rpm). Civiców jest sporo, Rolek mało, ale warto szukać. Na pewno kupisz do 12k niezłą sztukę, parę ich oglądałem i wszystkie trzymały się kupy. Jeśli silnik jest zdrowy, to będzie ok. E12 z 1.8 pod maską to zdecydowanie najszybsze z tych wszystkich aut, które dotąd wymieniłem i w tej kasie trudno o szybszego hatchbacka w serii.
Ten zapluty menel Poncjusz ostatnio chce kupić dla swojej dupy MiTo i nawet mieści się to w twoim budżecie. Auto maks 11 letnie, trafisz pewnie młodsze do 16k. 1.4 95 koni super silnik, nie ma się co o niego martwić, auto często nieźle wyposażone, z atrakcyjnym wyglądem (ale jest wybitnie kobiece, trzeba przyznać).
Jak jesteśmy w temacie damskich autek, to Mini również spoko opcja. Silnik kwestia drugorzędna, ale trzeba wiedzieć, że tam były problemy z rozrządem w 1.6 i należy to sprawdzić. Poza tym wszystko spoko poza wysokimi cenami części (w końcu BMW).
Bardzo mądrym wyborem będzie też Golf V z 1.6 MPI pod maską. Silnik wybitnie odporny, ideał do gazu. Samo auto nie ma absolutnie żadnych problemów natury technicznej, tanie w utrzymaniu, dalej trzyma fason jeśli chodzi o design.
Ogólnie napisz czego chcesz w tym hatchbacku najbardziej, bo można wymieniać i wymieniać. Ile ma to mieć mocy, jakie wyposażenie, czy może być starsze czy nie itd.
qSC napisał
120~ 140~ i 170~ koni w 2 litrowym dieslu audi a4b8 polift czyms sie różnią poza mocą?
120 i 140 chyba niczym, bo ten słabszy to stłumiona wersja bodaj na Belgię i Holandię, bo tam mają kwestie podatkowe pojebane (nie wiem czy tak do końca było, ale mniej więcej o to chodzi - mniejsza o szczegóły). 170 chyba już się różni, ale jak szukałem na ten temat info, to nie było tak łatwo znaleźć. Zerknij se na to, bo może mieć inne wtryski i turbo.
Pytanie czy robi ci to różnicę? Bo trwałość itd. jest na takim samym poziomie, nie było żadnych problemów z każdą z wersji.
Zakładki