Mysterious Boy napisał
Z pól litra. Jest minimum na bagnecie.
1.4 TDI
Tak też doradzil mi ojciec. Okej, dzięki za pomoc.
Jak 1.4TDI to ja bym zmienił olej, bo nie jest go tak dużo. Pytanie teraz co najlepiej zalać. Wszystko zależy od przebiegu, bo to jedyne, co może Ci coś powiedzieć o zużyciu silnika. Najlepiej lać 5W30, tak jak nakazuje producent. No cóż, to ciężka sprawa, ale zawsze kupując stare auto nic się nie wie o oleju. Wiesz kiedy był zmieniany co najwyżej, a jaki to już inna sprawa. Kombinuj, nie ma oczywistego rozwiązania.
A propos oleju - przy wymianie lampy w BMW (gniazdo wypalone, mistrzunio musiał źle wsadzić żarówkę) znalazłem pod maską dwie kartki z wymian oleju. Przebieg w sumie się potwierdza z TuVem, a więc mam dodatkowe dowody dla następnego właściciela. Oczywiście Niemiec lał 10W40, nic nowego. No ale teraz jest rzekomo 5W40 po płukance przed zalaniem, oleju nie bierze, na razie wszystko okej. Jeden mechanik, co robi już lata BMW powiedział, że on nie leje już 5W40, bo to są zupełnie inne oleje niż w tamtych czasach. Zmienił na 10W60 i mówi, że to jest najbardziej zbliżony olej parametrami do ówczesnego 5W40. Nie wiem co o tym sądzić, spytam się jeszcze gościa, u którego robiłem ostatnio kilka rzeczy i niech on mi powie co należy (robi BMW od ponad 20 lat, myślę, że można mu wierzyć).
A co wy o tym myślicie? W sumie to jest ciekawy temat, do tego bardzo istotny dla silnika, a rzadko się o tym dyskutuje.
Zakładki