Reklama
Strona 206 z 665 PierwszaPierwsza ... 106156196204205206207208216256306 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 3,076 do 3,090 z 9974

Temat: Co w kole piszczy - luźne rozmowy na temat motoryzacji

  1. #3076

    Data rejestracji
    2009
    Posty
    764
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Po 20kkm zapaliła się kontrolka, że klocki do wymiany. Po ściągnięciu na przodzie było jeszcze niecałe pół klocka, więc skończ pierdolić kocopoły waćpanie.
    Ludzie przecież BMW od pewnego czasu po za czujnikami zużycia klocków stosuje jeszcze przypomnienie o wymianie klocków które zapala się 20 tyś. km po zresetowaniu poprzedniego przypomnienia. Takie zabezpieczenia na debili którzy myślą że nowym samochodem się tylko jeździ i nic więcej nie robi.

    Cytuj Cybuch napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    @up
    Moje hamulce piszczą, bo jak to określa poprzedni właściciel 'muszą piszczeć' - klocki, tarcze w porządku.
    Kolejny debil co się nie zna, co ci miał powiedzieć przy sprzedaży innego.

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ale za to jest o wiele więcej przydatnych pytań/sytuacji niż w poprzednich.
    Wymieniłem zgodnie z instrukcją klocków(trą podczas jazdy/piszczą=klocek się kończy)
    Wymieniajcie za każdym razem piszczące klocki a hurtownie i mechanicy będą żyli w luksusie i zarabiali na was gruby hajs.

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ma obowiązek, z tego względu, że tego typu pytanie bądź bardzo podobne trafia się w testach na prawo jazdy B.
    No proszę was, na miasto możecie wyjechać nawet jak nie pokażecie tego co wylosowaliście u egzaminatora a macie wiedzieć kiedy się hamulce niby kończą ? Totalny bezsens.


    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Często jest to związane ze zbyt niską temperaturą tarczy/klocka, przejedź się kawałek+przyhamuj parę razy i piszczenie zniknie. Jeśli nie znika, to zapewne powierzchnia tarczy/klocka jest krzywo 'wytarta' i piszczy.
    Jeśli piszczą/szorują dosyć głośno przy jeździe nawet bez hamowania, to na ogół oznacza, że klocki są do wymiany.

    Racja, przy 1.8 bara to ma sens. Tylko w BMW wywalało mało powietrza przy bodajże 2.3 bara...
    Kolejne herezje które poźniej ludzie powtarzają w warsztatach.
    A co do ciśnienia opon w BMW to tam wywala przy 2.3 a w Lagunie przy 1.8 bo w jednym producent przewidział że jeździ się z ciśnieniem w kołach 2.7 a w drugim 2.1 więc to raczej logiczne(no chuj może z deka inne wartości ale na pewno nie są takie same).
    Ostatnio zmieniony przez Pavel321 : 13-09-2015, 20:28

  2. #3077
    Avatar Tasmann
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    1,131
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Pavel321 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ludzie przecież BMW od pewnego czasu po za czujnikami zużycia klocków stosuje jeszcze przypomnienie o wymianie klocków które zapala się 20 tyś. km po zresetowaniu poprzedniego przypomnienia. Takie zabezpieczenia na debili którzy myślą że nowym samochodem się tylko jeździ i nic więcej nie robi.
    Z tego co mi wiadomo, to to powiadomienie resetuje się co 50kkm.

  3. #3078
    Avatar ~Qacper~
    Data rejestracji
    2008
    Posty
    1,206
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Pavel321 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.




    A co do ciśnienia opon w BMW to tam wywala przy 2.3 a w Lagunie przy 1.8 bo w jednym producent przewidział że jeździ się z ciśnieniem w kołach 2.7 a w drugim 2.1 więc to raczej logiczne(no chuj może z deka inne wartości ale na pewno nie są takie same).
    Nie wiem w jakim bmw, ale w e90 jest tak że nie ma czujników fizycznych w kołach (w lagunie są). Ciśnienie w kołach jest sprawdzane poprzez czujniki abs. Polega to na tym że pompujesz ilość barów jaką chcesz, wchodzisz w menu /ciśnienia w oponach/ i tam resetujesz. Wtedy aktualne "ciśnienie" zapisuje się jako prawidłowe w przypadku spadku owego "ciśnienia" zmienia się średnica koła, co za tym idzie zmienia się jego prędkość obrotowa (logiczne) czujnik abs to wychwytuje sie pojawia komunikat o flaku :)

  4. Reklama
  5. #3079
    Avatar Tasmann
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    1,131
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Pavel321 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Wymieniajcie za każdym razem piszczące klocki a hurtownie i mechanicy będą żyli w luksusie i zarabiali na was gruby hajs.
    A to ciekawe co teraz mówisz, bo dziwnym trafem kiedy klocek cały czas trze/piszczy podczas jazdy, to podczas wymiany zostaje z niego 'listek'.

    Cytuj Pavel321 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Kolejne herezje które poźniej ludzie powtarzają w warsztatach.
    To powiedz w takim razie co to takiego jest.
    Chyba to logiczne, że jak wpadnie coś między klocek a tarcze, to będzie się nierównomiernie zużywać. Przez to cała powierzchnia nakładki klocka nie jedzie po tarczy i masz pisk z tarcz.

  6. #3080

    Data rejestracji
    2009
    Posty
    764
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    A to ciekawe co teraz mówisz, bo dziwnym trafem kiedy klocek cały czas trze/piszczy podczas jazdy, to podczas wymiany zostaje z niego 'listek'.
    Piszczące hamulce to w 99% przegrzane tarcze i klocki (ew. blaszki z klocka lub raz na ruski rok słaba jakość okładziny) a zużyte okładziny szorują w chwili gdy blacha trze o blachę.

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    To powiedz w takim razie co to takiego jest.
    Chyba to logiczne, że jak wpadnie coś między klocek a tarcze, to będzie się nierównomiernie zużywać. Przez to cała powierzchnia nakładki klocka nie jedzie po tarczy i masz pisk z tarcz.
    A kiedy wpada ci coś między tarcze i klocek ? Tam w czasie nieużywania hamulców masz miedzy tarczą i klockiem odległość w setnych częściach milimetra i nic tam nie wpada.

    Cytuj ~Qacper~ napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nie wiem w jakim bmw, ale w e90 jest tak że nie ma czujników fizycznych w kołach (w lagunie są). Ciśnienie w kołach jest sprawdzane poprzez czujniki abs. Polega to na tym że pompujesz ilość barów jaką chcesz, wchodzisz w menu /ciśnienia w oponach/ i tam resetujesz. Wtedy aktualne "ciśnienie" zapisuje się jako prawidłowe w przypadku spadku owego "ciśnienia" zmienia się średnica koła, co za tym idzie zmienia się jego prędkość obrotowa (logiczne) czujnik abs to wychwytuje sie pojawia komunikat o flaku :)
    Mierzenie ciśnienia w kołach z jego obwodu jest tak dokładne jak mierzenie średnicy igły linijką (z tego co pamiętam to jest chyba do 70-80% niedokładności więc to jest chuj nie pomiar). I tu nie zawsze jest reguła że BMW nie ma czujników ciśnienia w kołach. Są marki w których fury wyjeżdżają z fabryki z czujnikami ciśnienia w kołach po czym następuje zmiana konstrukcyjna albo zasada działania układu i od następnego dnia sczytuje obwód koła z czujników absu, zresztą z siecią CAN w furze to można sobie na dużo pozwolić.

  7. #3081
    Avatar Tasmann
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    1,131
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Pavel321 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Piszczące hamulce to w 99% przegrzane tarcze i klocki (ew. blaszki z klocka lub raz na ruski rok słaba jakość okładziny)
    To co jeśli piszczą na zimnych klockach i hamulcach?
    Cytuj Pavel321 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    a zużyte okładziny szorują w chwili gdy blacha trze o blachę.
    No to właśnie o tym mówię...



    Cytuj Pavel321 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    A kiedy wpada ci coś między tarcze i klocek ? Tam w czasie nieużywania hamulców masz miedzy tarczą i klockiem odległość w setnych częściach milimetra i nic tam nie wpada.
    Podczas jazdy? Wystarczy milimetrowy kamyczek żeby wyrzeźbił Ci wzorek na tarczy, którego nawet nie zauważysz gołym okiem, a będzie robił różnicę przy tarciu klocka.

  8. Reklama
  9. #3082
    Mexeminor

    Domyślny

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    To co jeśli piszczą na zimnych klockach i hamulcach?
    A wiesz jak szybko nagrzewają się hamulce? Podpowiem: bardzo szybko. Jeśli nie ma odpowiedniego chłodzenia, to pozostaną przegrzane na dość długo, a jak jeszcze jedziesz trasą, gdzie co chwilę hamujesz, to już w ogóle się smażą.

    PS Jeśli raz się przegrzały, to jest szansa, że już ciągle będą piszczeć. Przynajmniej coś takiego wyczytałem, po prostu wpływa to na klocki permanentnie.

    Właściwie to się zastanawiam co wpływa na przegrzanie się hamulców przy normalnej jeździe. Tarcze przednie już chyba w każdym aucie są wentylowane, a tylne mają jakieś śmieszne 30% siły hamowania. No chyba, że możliwe jest to tylko przy nienaturalnym hamowaniu, przy wysokiej temperaturze otoczenia, mocno zabudowanych hamulcach (np. małe felgi stalowe z kołpakami) itd.
    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Podczas jazdy? Wystarczy milimetrowy kamyczek żeby wyrzeźbił Ci wzorek na tarczy, którego nawet nie zauważysz gołym okiem, a będzie robił różnicę przy tarciu klocka.
    Mam na tarczy widoczny rowek, a pisku nie ma. Sorry, myth busted.
    Ostatnio zmieniony przez Mexeminor : 14-09-2015, 03:40

  10. #3083
    Avatar Cybuch
    Data rejestracji
    2004
    Położenie
    Poznań
    Wiek
    34
    Posty
    2,163
    Siła reputacji
    22

    Domyślny

    Cytuj Pavel321 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    Kolejny debil co się nie zna, co ci miał powiedzieć przy sprzedaży innego.

    .
    A dziękuję panie wszechwiedzący, ale samochód kupiłem od szwagra, a wiem, że wszystkie części kupował oryginalne i japońskie, zresztą nie muszę mu wierzyć na słowo, bo dał do wszystkiego rachunki od momentu kupna do momentu sprzedaży
    Ostatnio zmieniony przez Cybuch : 14-09-2015, 12:32

  11. #3084
    Avatar Tasmann
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    1,131
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Mexeminor napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    A wiesz jak szybko nagrzewają się hamulce? Podpowiem: bardzo szybko. Jeśli nie ma odpowiedniego chłodzenia, to pozostaną przegrzane na dość długo, a jak jeszcze jedziesz trasą, gdzie co chwilę hamujesz, to już w ogóle się smażą.
    A co jeśli piszczą przy hamowaniu, jak wyjeżdżam z garażu? Tzn jakieś 5 metrów do tyłu?


    Cytuj Cybuch napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Mam na tarczy widoczny rowek, a pisku nie ma. Sorry, myth busted.
    Być może ten wzorek nie jest w miejscu ścierania się klocka/ wzorek jest zbyt płytki.

  12. Reklama
  13. #3085
    Mexeminor

    Domyślny

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    A co jeśli piszczą przy hamowaniu, jak wyjeżdżam z garażu? Tzn jakieś 5 metrów do tyłu?
    Masz to również w moim poście.

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Być może ten wzorek nie jest w miejscu ścierania się klocka/ wzorek jest zbyt płytki.
    Widzę go, a Ty mówiłeś, że rzekomo piszczenie mogą powodować takie, których nie widać. Poza tym po przejechaniu po nim paznokciem czuć wyraźnie uskok, to naprawdę spory rowek. No i jest na samym środku tarczy.

  14. #3086

    Data rejestracji
    2009
    Posty
    764
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    To co jeśli piszczą na zimnych klockach i hamulcach?
    Przegrzane hamulce zmieniają swoją strukture więc po ostudzeniu dalej masz ten sam efekt, na klocku tworzy się "zeszklona" powłoka która piszczy.

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    No to właśnie o tym mówię...
    Nie, ty powiedziałeś że piszczą i szorują w momencie gdy tylko szorują


    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    Podczas jazdy? Wystarczy milimetrowy kamyczek żeby wyrzeźbił Ci wzorek na tarczy, którego nawet nie zauważysz gołym okiem, a będzie robił różnicę przy tarciu klocka.
    Gówno prawda.
    W czasie eksploatacji nic ci się nie ma prawa dostać miedzy tarcze i klocek. Załóżmy że już coś ci się tam dostanie i zrobi ta rysę na tarczy tylko że to też nie wpływa na dźwięk przy hamowaniu weź sobie np. tarcze o zwiększonym tarciu nawiercane albo wycinane w specjalny wzór, żadne z tego rodzaju tarcz nie hałasują przy hamowaniu.

  15. #3087
    Avatar Tasmann
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    1,131
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Okej, to w takim razie, co jeśli samochód piszczy nawet na rozgrzanych hamulcach nieregularnie, tzn. raz piszczy raz nie?

  16. Reklama
  17. #3088

    Data rejestracji
    2009
    Posty
    764
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Okej, to w takim razie, co jeśli samochód piszczy nawet na rozgrzanych hamulcach nieregularnie, tzn. raz piszczy raz nie?
    Siła hamowania.

  18. #3089
    Avatar Tasmann
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    1,131
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Jestem w stanie przyznać, że mnie przekonałeś, aczkolwiek nie jestem nadal do końca przekonany, czy to aby na pewno zależy od tego.
    Przykładowo cofając z garażu na dopiero odpalonym samochodzie klocki mi pisną na całe osiedle, by na drugi dzień przy takiej samej sile hamowania nie piszczeć w ogóle.

  19. #3090
    Avatar SzalonyMes
    Data rejestracji
    2011
    Położenie
    Łódź
    Wiek
    31
    Posty
    2,745
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Kto poleci jakis dobry ale tani wideorejestrator?
    “When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you'll be successful.” - Eric Thomas

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 2 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 2 gości)

Podobne tematy

  1. Luźne rozmowy na siłce
    Przez jacket w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 9679
    Ostatni post: 15-06-2025, 14:49
  2. Odpowiedzi: 2508
    Ostatni post: 16-05-2025, 16:50
  3. Luźne rozmowy na tematy serwera
    Przez Crus w dziale Tibiantis Online
    Odpowiedzi: 2587
    Ostatni post: 28-04-2025, 21:09
  4. Luźne rozmowy na siłce - archiwum
    Przez chemik w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 39179
    Ostatni post: 09-06-2016, 11:14
  5. Odpowiedzi: 10019
    Ostatni post: 12-01-2014, 13:52

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •