Reklama
Strona 128 z 665 PierwszaPierwsza ... 2878118126127128129130138178228628 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 1,906 do 1,920 z 9974

Temat: Co w kole piszczy - luźne rozmowy na temat motoryzacji

  1. #1906
    Avatar Urlak
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    5,590
    Siła reputacji
    23

    Domyślny

    Ja też nie bo ręczny trzyma na 1 koło, poza tym już mi się to znudziło, to było dobre jak miałem 18-19 lat ;)

    Teraz wolę pojechać na kjs albo jakieś upalanie i mieć coś adrenaliny, a nie na placu ręczny gdzie jest 100 hektarów i żadnej przeszkody - 0 przyjemności
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny

  2. #1907
    Avatar Rikimaru Uh
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Częstochowa.
    Posty
    1,039
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Oglądam szkło kontaktowe, tam można te smsy wysyłać które się wyświetlają na ekranie. W pewnym momencie "Pałowanie golfa na ręcznym pod supermarketem nie jest driftem!".
    Śmiechłem mocno :D apropo tej dyskusji.

  3. #1908
    Avatar SzalonyMes
    Data rejestracji
    2011
    Położenie
    Łódź
    Wiek
    31
    Posty
    2,745
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Cytuj Royal Malereusea napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    kto sam nie driftowal na recznym pod tesco niech pierwszy rzuci kamieniem
    Ja nie, ale moze to dlatego ze nie potrafie, po prostu jestem totalnym zerem, ale jakby mi ktos objasnil jak to sie robi pokolei to moze bym sprobował bo w teorioi wiem tyle

    za zaciagam reczny, wciskam sprzeglo robie redukcje i i skrecam kierownica ale pewnie i tu cos pojebalem nie hejtujcie plax
    “When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you'll be successful.” - Eric Thomas

  4. Reklama
  5. #1909
    Avatar _Szymon_
    Data rejestracji
    2014
    Posty
    1,043
    Siła reputacji
    12

    Domyślny

    Cytuj SzalonyMes napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    za zaciagam reczny, wciskam sprzeglo robie redukcje i i skrecam kierownica ale pewnie i tu cos pojebalem nie hejtujcie plax
    Przód napęd czy tył? Bo nie wiem może gdzieś pisałeś ale nie pamietam.

    Jak masz śnieg to po prostu dodajesz gwałtownie gazu w tył napędzie a jak suchy asfalt i mocy mało to wciskasz sprzęgło gaz strzał ze sprzęgła i guma idzie.

    Dużo się idzie na takim czymś w zimie nauczyć. Wiadomo jak się kręcisz jak pojeb na środku placu to nie bardzo. Ale jak już próbujesz utrzymać ten poślizg czy jechać po określonym torze to takie coś się później w jakiejś sytuacji może przydać.

    Mnie najbardziej rozwala takie coś, że ktoś wpada jakimś bmw nawet 318 czy 320 kręci się po placu jak bóg apollo i zachwala ile to mocy na tym śniegu to bmw nie ma :D
    Ostatnio zmieniony przez _Szymon_ : 29-12-2014, 23:53

  6. #1910
    Avatar Master
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Santa Motyka
    Wiek
    23
    Posty
    14,110
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    Wczesniej latalem tylko przednim w zimie i zupelnie inna bajka niz beemwe. Wzialem luknac na chwile na plac furka mojej mamy i nie ogarniam tego tylniego napedu. Non stop sie w kolko krece. Mojego nie bede ganial po placach zadnych ;d

    Tak czy siak to cenne doswiadczenie bo wiem juz jak auto sie zachowuje, jak wiele trzeba by wpasc w poslizg itd. wiec i tak kazdemu polecam chocby na parkingu pod netto :D
    Cytuj Venzet napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ogólnie to przyjęte jest np. wśród prezesów i osób wysoko postawionych że zegarek na ich ręku powinien być równowartości jednej miesięcznej pensji, tak by odzwierciedlać jednocześnie status majątkowy danej osoby.
    Cytuj Zakon napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    1 mam mieszkanie bez kredytu, 2 zarabiam pewnie 5x Twojej wyplaty, 3 pracuje z topowymi firmami finansowymi z UK bezposrednio wspolpracujac z bank of london, zamknij pizde

  7. #1911

    Data rejestracji
    2012
    Położenie
    Piekło
    Posty
    254
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Panowie mam problem... dziś po wczorajszej mroźnej nocy wsiadłem sobie do mojego auta VW Bora 1.9tdi i zauważyłem że przy około 50km/h zaczyna mi szumieć, huczeć i stukać (chyba tył ale nie jestem pewny) przedwczoraj jeszcze tego nie było ... 3 bieg 1.8-2.1k obrotów później przestaje jakieś rady ?


    @edit

    Drugie pytanko kupiłem to auto niedawno lecz jeszcze go nie przerejestrowałem OC jest ważne i skarbówkę zapłaciłem lecz terminu 30 dni przerejestrowania nie wypełniłem jakieś opłaty dodatkowe albo coś będzie mnie czekało czy nic ?
    Ostatnio zmieniony przez UmcUmc : 30-12-2014, 00:51

  8. Reklama
  9. #1912
    Avatar SzalonyMes
    Data rejestracji
    2011
    Położenie
    Łódź
    Wiek
    31
    Posty
    2,745
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Cytuj _Szymon_ napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Przód napęd czy tył? Bo nie wiem może gdzieś pisałeś ale nie pamietam.
    Przód, wiadomo nie to samo ale chodzi o ogarniecie podstawy jak sie zachowywac xd
    “When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you'll be successful.” - Eric Thomas

  10. #1913
    Avatar Julas313
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Posty
    1,312
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Master napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Wczesniej latalem tylko przednim w zimie i zupelnie inna bajka niz beemwe. Wzialem luknac na chwile na plac furka mojej mamy i nie ogarniam tego tylniego napedu. Non stop sie w kolko krece. Mojego nie bede ganial po placach zadnych ;d

    Tak czy siak to cenne doswiadczenie bo wiem juz jak auto sie zachowuje, jak wiele trzeba by wpasc w poslizg itd. wiec i tak kazdemu polecam chocby na parkingu pod netto :D
    w tyl napedzie w przypadku poslizgu masz na tyle utrudnione zadanie, ze srodek ciezkosci samochodu zazwyczaj znajduje sie z przodu samochodu a naped z tyl takze sila rzeczy zawsze bedzie wypychac ci dupe, sekret tkwi w prawidlowym balansie gazu i szybko zalozonej kontrze, zazwyczaj im szybciej zalozona kontra tym wiecej gazu mozesz dodac / przejechac wiekszy dystans bokiem
    no i problem tylniego napedu to przednie kola skretne, w przypadku oblodzenia badz tez bardzo sliskiej nawierzchni w przypadku mocnego skretu kolami tylni naped bedzie pchac skrecone opony do przodu ;d

    przod naped to bajka w zimie, mozesz pociagnac line przy 9 zlotych postawic samochod bokiem dodac gazu i nie ma opcji, zeby przedni naped nie wyciagnal tylu chyba ze ten wyprzedzi przod

    w przypadku dobrego napedu na 4 kola (nie mylic z gownami montowanymi w aktualnych samochodach) jestes bogiem sniegu i mozesz robic co chcesz, nie ma sytuacji nie do opanowania

    #edit

    do wszystkich bekmistrzów kultu pilowania recznego przed tesco;
    mysle ze w sytuacji podbramkowej osoba ktora przypilowala na recznym bedzie lepiej wiedziala co zrobic w przypadku poslizgu niz wy ;)

    pozdrowienia od 1.6 xD
    Ostatnio zmieniony przez Julas313 : 30-12-2014, 10:45

  11. #1914
    Avatar Royal Malereusea
    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    22
    Posty
    587
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Julas, w każdym cywilnym aucie środek ciężkości znajduje się z przodu auta, a w tył pędach jest to bardziej wyśrodkowane, ponieważ wał, most, pół osie ważą z 200kg. Im lżejszy tył tym większe prawdopodobieństwo że dupa ucieka i na odwrót.
    Najgorzej wyważonymi autami z mojego doświadczenia jest Honda CRX i Honda Prelude. CRX ma tak lekką dupę, że przy małych prędkościach wpadasz w poślizg (znajomy w 350 konnej CRX wozi w bagażniku 150kg cementu), całe szczęście to tył ucieka więc wystarczą podstawy jazdy w poślizgu żeby uniknąć kolizji. W Preludzie niestety jest odwrotnie. Tył jest ciężki przez dodatkowe wzmocnienia, wielowahaczówkę i system 4ws który waży od skurwysyna. Przez to ucieka nam przód i wyprowadzenie tego z poślizgu graniczy z cudem bądź umiejętnościami Stig'a.

    Co do instruktażu jak zacząć. Nigdy czegoś takiego nie opisywałem, bo myślałem że to jest banalnie proste. No i jest a jedyną przeszkodą która wam przeszkadza to strach i wstyd. Zacząć bardzo łatwo. Śnieg, parking 20km/h lekki łuk i zaciągamy na ułamek sekundy ręczny. Wówczas szybka kontra kierownicą i delikatnie dajemy gazu. Gdy chcemy wyjść z poślizgu po prostu odpuszczamy gaz i auto samo się wypoziomuje pod warunkiem że będziemy kontrowali odpowiednio kierownicą. Jest to bardzo proste, szczególnie na śniegu a gdy ktoś pyka sobie w gry wyścigowe będzie to dla niego banalne bo fizyka jazdy jest taka sama.

    Pamiętajcie również, że śnieg to nie asfalt (nawet mokry) i żeby wprowadzić auto w poślizg tył pędem wystarczy strzał przy 1.5-2k rpm. To samo tyczy się fwd, nie pałujcie po 4-5krpm na dwójce bo to nie ma absolutnie żadnego sensu.

    Parę lat temu, za czasów silnika 1.4 byłem miszczem dróg pobocznych w jeździe na ręcznym po śniegu (hehe) i któregoś razu na wiosnę popadał deszcz. Miałem jeszcze zimowe opony, więc poczułem się jak na lodzie. Nie popełniajcie tego błędu co ja.. Czułem się jak mistrz kierownicy po całym sezonie świrowania po śniegu i na skrzyżowaniu zaciągnąłem rękaw. Obyło się bez dzwona, ale nie da się przelać na klawiaturę ilości wstydu którego się najadłem podczas robienia jakiś +360st w okół własnej osi. Przeciążenia też konkretne hehe.


    Jeszcze jedno. Wszystkich posiadaczom przód pędów polecam próbować hamowania lewą nogą (oczywiście na śniegu) przy dobrych umiejętnościach będziecie mogli przyświrować jak Panowie od BMW ;) Przy odpowiednim nacisku na hamulec i gaz odciążamy tył dodatkowo nie tracąc prędkości. W jeździe na co dzień zupełnie nie przydatne, ale żeby poruchać jak najbardziej hehe

    Ostatnio zmieniony przez Royal Malereusea : 30-12-2014, 12:10


    Celem wojny nie jest umrzeć za ojczyznę, tylko sprawić by tamci skurwiele zginęli za swoją.
    G. C. Patton

  12. Reklama
  13. #1915
    Avatar Astinus
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Łódź
    Wiek
    31
    Posty
    5,075
    Siła reputacji
    22

    Domyślny

    Ja to będę musiał w końcu tego spróbować - nigdy mnie do latania bokiem nie ciągnęło, ale może mi się spodoba, jak sprawdzę. Z tym, że u mnie ciężkie kombi w automacie ;/

  14. #1916
    Avatar Loo King
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    2,261
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Na śniegu każdym autem dasz radę sie pobawic

  15. #1917
    Avatar Royal Malereusea
    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    22
    Posty
    587
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Dokładnie!



    Celem wojny nie jest umrzeć za ojczyznę, tylko sprawić by tamci skurwiele zginęli za swoją.
    G. C. Patton

  16. Reklama
  17. #1918

    Notoryczny Miotacz Postów Keyer jest teraz offline
    Avatar Keyer
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Poznań
    Posty
    1,219
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Jazda bokiem w automacie CHYBA mija się z celem.

  18. #1919
    Avatar Julas313
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Posty
    1,312
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    skad takie wnioski?

    quatro i tyl napedem spokojnie polatasz bokiem w zimie

  19. #1920
    Avatar Astinus
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Łódź
    Wiek
    31
    Posty
    5,075
    Siła reputacji
    22

    Domyślny

    Tył napęd będzie mam nadzieję na przyszłą zimę już, a na razie bidny galant z napędem na przód ;d

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Luźne rozmowy na siłce
    Przez jacket w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 9679
    Ostatni post: 15-06-2025, 14:49
  2. Odpowiedzi: 2508
    Ostatni post: 16-05-2025, 16:50
  3. Luźne rozmowy na tematy serwera
    Przez Crus w dziale Tibiantis Online
    Odpowiedzi: 2587
    Ostatni post: 28-04-2025, 21:09
  4. Luźne rozmowy na siłce - archiwum
    Przez chemik w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 39179
    Ostatni post: 09-06-2016, 11:14
  5. Odpowiedzi: 10019
    Ostatni post: 12-01-2014, 13:52

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •