Reklama

Pokaż wyniki sondy: Twój ulubiony styl tuningowy to...

Głosujący
31. Nie możesz głosować w tej ankiecie
  • German Style

    16 51.61%
  • JDM

    13 41.94%
  • Cult Style

    0 0%
  • Rat/Rost Style

    0 0%
  • Lowrider

    2 6.45%
  • DUB

    0 0%
Strona 4 z 5 PierwszaPierwsza ... 2345 OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 46 do 60 z 69

Temat: Tuning samochodowy.

  1. #46
    Avatar Mebleusz
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    277
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Wydaję mi się, że trochę się nie rozumiemy. Tobie zapewne chodzi o chip tuning w stylu:
    http://allegro.pl/chip-tuning-box-vw...822975884.html

    a mi chodzi o wgranie całkowicie nowej, dostosowanej do silnika, mapy.

    tak jak mówisz, każde turbo ma określony zakres, więc żeby przeprowadzać modyfikację trzeba wiedzieć co jak i z czym.

    jeśli chodzi o mój przypadek to chciałem mieć oszczędne, tanie w eksploatacji auto, więc wybór silnika 1.9tdi w golfie był słusznym wyborem.

  2. #47
    Avatar mroz3k1
    Data rejestracji
    2012
    Posty
    2,355
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Skoro są różne moce, to znaczy, że są to dwa różne silniki, przy założeniu, że reszta podzespołów jest taka sama.
    Byłem dzisiaj w salonie BMW, gdzie pracuje mój znajomy i serwisuje auto moim rodzicom. Pytając go o ten 'zapas mocy', powiedzial, ze nie ma niczego takiego przynamniej w samochodach tej marki :). Jedyne zapasy jakie możesz mieć, to te po odblokowaniu obrotów w samochodzie, jak on to ujął "tych oznaczonych czerwonym polem", ale chyba kazdy moze sie domyslec do czego to prowadzi.

    Jesli ten chip tuning jest taki cudowny, to dlaczego salony samochodowe jak i warsztaty zajmujace sie PRAWDZIWYM tuningiem samochodów nie zajmują sie tego typu modyfikacjami? Poza tym nie wydaje mi się byś mógł zmieniać sobie moc i moment obrotowy grzebiąc jedynie w komputerze pokładowym.
    Poza tym nie rozumiem po co kupować auto z silnikiem dizla i potem go cziptuningować, skoro można kupić auto z większym silnikiem?
    Wiem, że porównanie z dupy, ale to samo masz w przypadku kompów, podkręcanie procka to nic innego jak jego tuning, to samo w przypadku samochodu.
    Jeśli tego zapasu mocy nie ma, to jakim cudem silnik potrafi wytrzymać momenty w których go katujesz ?
    Bez tego zapasu to byłoby nierealne, bo silnik nagle robi bum i go nie ma, a jednak da się jeździć dalej, nie zawsze, ale się da.

    I nie, nie są to dwa różne silniki.
    Mogą to być dwa takie same silniki z tym, że właśnie z różną wartością doładowania turbosprężarki, innymi wtryskami itd itp

    Yyy o jakim Ty prawdziwym tuningu mówisz ?
    Praktycznie w każdym warsztacie tuningowym jest możliwość chip'owania samochodu. Rozumiem, że swoim postem stwierdzasz, że takie duże firmy tuningowe jak GReddy czy STILLEN, to nie są prawdziwe firmy tuningowe, bo posiadają w swojej ofercie popularny chip tuning ? ( wszyscy znamy chociażby Toyote Supre z filmu Szybcy i Wściekli zrobioną między innymi przez te firmy ), a jakbyś tych firm nie kojarzył, to podam kolejną - HKS
    Zresztą nie rozumiem co za sens jest pytać o to gościa który pracuje w autoryzowanym salonie i wie tylko to co powinien i co ma wcisnąć klientowi :D

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jesli chodzi o ten komputer pokladowy, to masz racje, fatalna pomylka.
    Tak, tylko zauwazmy,ze wzbogacajac mieszanke i dostarczajac wiecej paliwa zwiekszamy cisnienie dostajace sie chociazby do turbosprezarki, ktora tez ma okreslony zakres cisnien w jakich moze wytrzymac.
    W tym miejscu polecam zapoznac sie z : http://www.racingforum.pl/lofiversio...hp?t38749.html

    Dlaczego niby wiekszy koszt zakupu? Ceny czesci nie roznia sie jakos znacznie. Wieksze spalanie - nie zawsze. Czasem wiekszy silnik jest o wiele bardziej optymalny. A z wlasnych obserwacji dodam, ze wieksze silniki sa trwalsze jesli chodzi o eksploatacje :).
    Chociażby dlatego w takiej sytuacji zmienia się układ chłodzenia na większy i inne pierdoły.
    Tak zwiększamy, ale duża część turbosprężarek ma maksymalną możliwość doładowania załóżmy 2 bary gdzie w przypadku seryjnego silnika na tej samej jest doładowania 0.3

    Co do zakupu.
    Nie wmówisz mi chyba, że silnik benzynowy od S8 4.2litra 360KM spali mniej niż silnik diesla w tej samej budzie 4.2 TDI wyskalowany przez chip'a na to samą moc :D
    Właśnie po to niektórzy wolą kupić diesela i go "zakuć" bo spalanie czy tak czy tak będzie mniejsze niż żeby kupił mocniejszą benzynę
    Ostatnio zmieniony przez mroz3k1 : 21-01-2014, 17:25

  3. #48
    Avatar Justakas
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Azeroth
    Posty
    1,069
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Kumpel rok temu zchipował swoją e46 w 3.0d od tamtej pory wszystko mu pokolei siada, odradził mi chipy więc fabryki nie poprawiam

  4. Reklama
  5. #49
    Avatar mroz3k1
    Data rejestracji
    2012
    Posty
    2,355
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    @up
    No wiesz, wszystko zależy od samochodu i silnika, tego w jakim silnik jest stanie.
    Są silniki podatne na chipa i niepodatne, ale to już wcześniej napisał nightmarer121 :D

  6. #50
    Avatar Justakas
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Azeroth
    Posty
    1,069
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Tak zgadzam się, ja nie mówię, że to reguła jest ;) Po prostu sam nie ryzykuje, poza tym jakiegoś tysiaka trzeba by wydać w porządnym serwisie z hamownią

  7. #51
    Avatar nightmarer121
    Data rejestracji
    2009
    Posty
    871
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Justakas napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Tak zgadzam się, ja nie mówię, że to reguła jest ;) Po prostu sam nie ryzykuje, poza tym jakiegoś tysiaka trzeba by wydać w porządnym serwisie z hamownią
    Racja, 3.0 diesel z daleka wygląda na awaryjny, coś jak 2,5TDI <beka> a chip racja, tylko u profesjonalistów, bo nawet najmniejsza zmiana w zapłonie jeśli mówimy o benzynie może dawać zły odczyt na komputerze i wtedy wszystko bedzie się zużywać szybciej. Takie 1,9 TDI gdzie każdy mechanik zna go na pamięć, ogólnie kultowa jednostka aż prosi się o jakieś modyfikacje, zobacz że to nie jest jakiś skok mocy rzędu 50km tylko jakieś 10-15%, a wiec znowu nie tak dużo. Poza tym, tam nie ma się co psuć, bo komputer który tym steruje nie ma wpływu na większość procesów, tak jak to w nowszych silnikach, gdzie zakryjesz chłodnice kartonem na zimę i już może być błąd ;]
    :)

  8. Reklama
  9. #52
    Avatar Justakas
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Azeroth
    Posty
    1,069
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Te 3 litrowe dieselki raczej zbyt awaryjne nie są ;p

  10. #53
    Avatar twardy
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    2,273
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Nie są, to są lepsze silniki, ale silnik mógł mieć kiedyś awarie i dlatego się tak pokiełbasiło, na B- sporcie jest kilka osób, co ma czipy i jakoś żyją, trafiła się jednemu awaria, ale to z takiego powodu iż są tam klapki, która kiedyś się urwała i poszedł tłok.

  11. #54
    Avatar Tasmann
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    1,131
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj mroz3k1 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Wiem, że porównanie z dupy, ale to samo masz w przypadku kompów, podkręcanie procka to nic innego jak jego tuning, to samo w przypadku samochodu.
    Jeśli tego zapasu mocy nie ma, to jakim cudem silnik potrafi wytrzymać momenty w których go katujesz ?
    Bez tego zapasu to byłoby nierealne, bo silnik nagle robi bum i go nie ma, a jednak da się jeździć dalej, nie zawsze, ale się da.

    I nie, nie są to dwa różne silniki.
    Mogą to być dwa takie same silniki z tym, że właśnie z różną wartością doładowania turbosprężarki, innymi wtryskami itd itp

    Yyy o jakim Ty prawdziwym tuningu mówisz ?
    Praktycznie w każdym warsztacie tuningowym jest możliwość chip'owania samochodu. Rozumiem, że swoim postem stwierdzasz, że takie duże firmy tuningowe jak GReddy czy STILLEN, to nie są prawdziwe firmy tuningowe, bo posiadają w swojej ofercie popularny chip tuning ? ( wszyscy znamy chociażby Toyote Supre z filmu Szybcy i Wściekli zrobioną między innymi przez te firmy ), a jakbyś tych firm nie kojarzył, to podam kolejną - HKS
    Zresztą nie rozumiem co za sens jest pytać o to gościa który pracuje w autoryzowanym salonie i wie tylko to co powinien i co ma wcisnąć klientowi :D
    Tak, tylko ten zapas mocy może być zapewne używany do skrajnych przypadków i jakby to powiedzieć - "awaryjnie", raz na jakiś czas gdy samochód potrzebuje sporego przeciążenia, a nie na okrągło.

    Mówiliśmy przecież o silnikach, a nie takich komponentach jak turbosprężarka.

    Cytuj mroz3k1 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Chociażby dlatego w takiej sytuacji zmienia się układ chłodzenia na większy i inne pierdoły.
    Tak zwiększamy, ale duża część turbosprężarek ma maksymalną możliwość doładowania załóżmy 2 bary gdzie w przypadku seryjnego silnika na tej samej jest doładowania 0.3

    Co do zakupu.
    Nie wmówisz mi chyba, że silnik benzynowy od S8 4.2litra 360KM spali mniej niż silnik diesla w tej samej budzie 4.2 TDI wyskalowany przez chip'a na to samą moc :D
    Właśnie po to niektórzy wolą kupić diesela i go "zakuć" bo spalanie czy tak czy tak będzie mniejsze niż żeby kupił mocniejszą benzynę
    No to skoro musimy składać nowy układ chłodzenia pod to, jak i zapewne wtryski, filtry cząsteczek stałych itd, to gdzie ta oszczędność?

    Nie porównujmy silników benzynowych z dizlami, bo to tak jakby chcieć od seryjnego poldka tego, by leciał jak nissan gtr.
    Wiadomo, że dizel będzie palił mniej, jednak jego osiągi będą o wiele słabsze niż benzyniaka. Tego chyba nie trzeba w ogóle mówić.
    Z drugiej strony masz możliwość zagazowania benzyniaka ( co przy przykładzie audi s8 jest smiechem na sali, by zagazowywać drogi i nieekonomiczny samochód) i nadal będzie tak samo oszczędny jak dizel :).
    Trochę dałeś słabe porównanie jeśli chodzi o te auta, bo ktoś kupując silnik 4 litrowy raczej nie powinien patrzeć na spalanie, zwłaszcza w tej klasie samochodów.

  12. Reklama
  13. #55
    Avatar mroz3k1
    Data rejestracji
    2012
    Posty
    2,355
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Tak, tylko ten zapas mocy może być zapewne używany do skrajnych przypadków i jakby to powiedzieć - "awaryjnie", raz na jakiś czas gdy samochód potrzebuje sporego przeciążenia, a nie na okrągło.

    Mówiliśmy przecież o silnikach, a nie takich komponentach jak turbosprężarka.
    Raczej źle mnie zrozumiałeś.
    Chodziło mi o cały komplet, tzn miałem na myśli np. 1.8t 150km i 1.8t 180km, a to jest ten sam silnik, ta sama turbosprężarka

    Cytuj Tasmann napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    No to skoro musimy składać nowy układ chłodzenia pod to, jak i zapewne wtryski, filtry cząsteczek stałych itd, to gdzie ta oszczędność?

    Nie porównujmy silników benzynowych z dizlami, bo to tak jakby chcieć od seryjnego poldka tego, by leciał jak nissan gtr.
    Wiadomo, że dizel będzie palił mniej, jednak jego osiągi będą o wiele słabsze niż benzyniaka. Tego chyba nie trzeba w ogóle mówić.
    Z drugiej strony masz możliwość zagazowania benzyniaka ( co przy przykładzie audi s8 jest smiechem na sali, by zagazowywać drogi i nieekonomiczny samochód) i nadal będzie tak samo oszczędny jak dizel :).
    Trochę dałeś słabe porównanie jeśli chodzi o te auta, bo ktoś kupując silnik 4 litrowy raczej nie powinien patrzeć na spalanie, zwłaszcza w tej klasie samochodów.

    Wtryski, układ, filtry itd to nie do końca. Wszystko zależy od tego ile chcemy wykaraskać z samochodu. Przy samym programie możemy zwiększyć moc do 20% i nie trzeba nic wymieniać :D

    No nie do końca.
    Zdarzają się debile co kupują silniki 4litry i potem nie jeżdżą bądź właśnie pakują gaz, bo nie ma na wachę, ale tego już nie chcę komentować :D
    Btw
    Będąc w Kamieniu Śląskim na imprezie gdzie były wyścigi na 1/4 mili to niektóre dizelki lepiej latały niż benzyny mając podobną moc :D
    Wgl najlepsze było jak porobiony cienias rozjebał jak dobrze pamiętam jakąś hanię, a z tego co mówili to hanka większa moc miała :D

  14. #56
    Avatar nightmarer121
    Data rejestracji
    2009
    Posty
    871
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj mroz3k1 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Zdarzają się debile co kupują silniki 4litry i potem nie jeżdżą bądź właśnie pakują gaz, bo nie ma na wachę, ale tego już nie chcę komentować :D
    Często w terenówkach spotykane, Jeepy, Range, Land Rovery, to wszystko u niektórych hula na gazie, bo oprócz szpanu dużym samochodem dostajemy wir w baku, a wiadomo tańsze w zakupie są duże silniki ;d
    :)

  15. #57
    Avatar Tasmann
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    1,131
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj mroz3k1 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    Zdarzają się debile co kupują silniki 4litry i potem nie jeżdżą bądź właśnie pakują gaz, bo nie ma na wachę, ale tego już nie chcę komentować :D
    Btw
    Będąc w Kamieniu Śląskim na imprezie gdzie były wyścigi na 1/4 mili to niektóre dizelki lepiej latały niż benzyny mając podobną moc :D
    Wgl najlepsze było jak porobiony cienias rozjebał jak dobrze pamiętam jakąś hanię, a z tego co mówili to hanka większa moc miała :D
    Ale lans pod chałupą jest :D.

    Zacznijmy od tego, że dizle to nie silniki do wyścigów. Ja tam nie widzę sensu w takim grubszym tuningowaniu samochodu, który odcina przy 4,5k-5k obrotów. Być może dlatego, że jestem fanem wysokokręcacych sie Japoncow :).
    To, ze niektore dizle objezdzaly benzyniaki, pewnie spowodowane bylo o wiele wiekszym wkladem finansowym w tuning dizla i zapewne zrobieniem tego "z glowa". A i tak zapewne gdyby to był wyścig na 1/2 mili, to benzyniaki mimo wszystko zdazyly by je jeszcze wyprzedzic.
    Porównajmy stosunek masy do mocy w cienkim a w hundzie :). Krazy po necie internet gdzie golf III objezdza bugatti veyrona na jakims tam odcinku, wiec jak mozna wywnioskowac, to jak mocny ktos stworzy samochod zalezy tylko i wylacznie od indywidualnego podejscia.

  16. Reklama
  17. #58
    Avatar Szymon Waleczy Samiec
    Data rejestracji
    2011
    Posty
    255
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    UP!

    Piszesz że silniki po chipach są awaryjne to tamto a zaraz że jesteś zwolennikiem wysokokręcych się japońców, to jest dopiero porażka taka rx8 pali jak smok jechac coś jedzie ale znowu też nie bogato i remonty silnika no poezja normalnie ;)

  18. #59
    Avatar Tasmann
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    1,131
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Szymon Waleczy Samiec napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    UP!

    Piszesz że silniki po chipach są awaryjne to tamto a zaraz że jesteś zwolennikiem wysokokręcych się japońców, to jest dopiero porażka taka rx8 pali jak smok jechac coś jedzie ale znowu też nie bogato i remonty silnika no poezja normalnie ;)
    Wziales bardzo specyficzny przyklad, bo mazda rx8 jezdzi na silniku Wankla, wiec o czym mowa w ogole?
    Porownaj sobie pancerne benzynowe silniki hondy (k20,k24, d czy b seria), mitsubishi lancer evo, subaru impreza...
    To sa samochody, w ktorych kazdy lubi przykatować po 7k+ obrotów a mimo to potrafia przejechac kilkaset tysiecy kilometrow bez zadnych remontow silnika.
    Ostatnio zmieniony przez Tasmann : 22-01-2014, 00:13

  19. #60
    Avatar Szymon Waleczy Samiec
    Data rejestracji
    2011
    Posty
    255
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Oj z imprezą bym się kłócił ;) Może i będzie pancerna ale nakłady kasy na jej serwisowanie są ogromne same koszty jej utrzymania w niektórych przypadkach przewyższały zakup ;) no ale nie chcę się sprzeczać. A co do czip tuningu nie jestem jakimś zwolennikiem jeśli chciałbym podwyższyć moc to bym już bardziej w silniku pogrzebał niż tylko komputerkiem ;0

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Intel Extreme Tuning Utility - unvolting
    Przez HoGGi w dziale Sprzęt i oprogramowanie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-03-2018, 18:08
  2. Chip tuning - czym to sie je?
    Przez Yebak Lesny w dziale Motoryzacja
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 13-12-2015, 14:12
  3. Auta pod tuning
    Przez Żółw w dziale Motoryzacja
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 30-01-2015, 17:22
  4. TUNING
    Przez Askarnoh w dziale Motoryzacja
    Odpowiedzi: 83
    Ostatni post: 18-09-2014, 11:49
  5. Zasilacz do laptopa samochodowy
    Przez Imonek w dziale Sprzęt i oprogramowanie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-07-2013, 12:00

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •