Illidan01 napisał
Pare dni temu zakupiłem motor- peugeot xps. motor jest w stanie idealnym odpala na 2-3 razem jak jest zimny.
Chciałbym aby w takim stanie jak najdłużej pozostał. Moje pytanie brzmi jak o niego dbać.
Chodzi mi tu o to np. co czyscic i czym po kazdej jezdzie, co i jak czesto smarować.
jak bedziesz ganial po piachu to dosc czeste smarowanie lancucha(spray) i pranie filtra powietrza sie szykuje. Do filtra sobie kup olej zebys go namoczyl albo spreya zeby go popsikac po praniu. A i zadne pranie w pralce bo sie porozrywa tylko w rekach.
Ja uzywam spreya z shella.
Do mieszanki dobry olej lej np castrol power 1 racing. tylko ze drogi ale dobry chyba ze masz szmal na vavoline ;D ale to juz przesada. Mysle ze jak nie masz duzo kasy na olej to spokojnie jakis mobil pol syntetyk starczy. Wkoncu to 50 czy tam 80 i nie jest jakos super wyzylowane.
Dalej hmm olej w skrzyni wymien zalej motula albo castrola polsyntetyki. Bo syntetyka nie ma co lac po 1 jest drogi po 2 zalewa sie go raczej tylko do nowych motorkow prosto z salonu.\
Sprawdz co masz w chlodnicy jak wode to zalej plynem nawet borygo.
No i naciaganie lancucha ale w 50 czy tam 80 to raczej szybko nie nastapi ;p
a i jeszcze czyszczonko gaznika ale to tez mysle z 1-2 razy na sezon w takiej malej pojemnosci
Ogolnie jakbys mial wyczyna to moglbys sie martwic o czesty serwis a tak to w takim endurko czy tam sm to duzo sie nie robi. Ogolnie dwusuw to tak lopatologiczna konstrukcja ze sie zbytnio nie sypie. Nie tak jak w 4t ze jak dbasz tak masz bo tam to naprawde moze sie zrobic konkret kongo jak sie nie dba ;D
Najwazniejsze to pamietaj o filtrze powietrza bo jak ci bedzie piach lecial do cylindra to sie zatrze moto szybko ja tak zakatowalem keidysz maszyne ;D ale to jeszcze laik bylem i sie nie znalem prawie wogole.
Zakładki