Hubi napisał
1. Zależy, w motocyklach o pojemności 125ccm3 masz do wyboru 2 typy silników:
2t - awaryjne, dużo palą (4-8l), lepsze osiągi, do dupy dźwięk (nsr v-max różnie 170km/h)
4t - mało awaryjne, mało palą (2,5-4l), gorsze osiągi, lepszy dźwięk (jak w normalnym moto, cbr v-max 140/145)
2. Zimą będzie trudno, szczególnie przy odwilży... Wiesz jak to jest u nas z odśnieżaniem. Ale przy wolnej jeździe byś może się dokulał.
3. CCM3 - to pojemność sześcienna silnika, oczywiście im większa tym mocniejszy silnik. Do A1 zaliczają się wszystkie motocykle, które nie przekraczają 15KM/11KW/125ccm3.
4. Zależy o jakiej kwocie mówimy. Licz, że prawko kosztuje (sam kurs 900-1100PLN, egzamin 160 no i dowód osobisty jak nie masz to 80PLN). Po tym czas wybrać motocykl. Polecam na ogół 4suwy (4t). Sam śmigam na Hondzie CBR 125. Motocykle te są stosunkowo tanie (do 4000PLN coś fajnego da radę znależć). Ja miałem niestety wypadek i mam teraz 2 CBR'kę, którą kupiłem z dobrym przebiegiem i rocznikiem (2006 i 13000km) za 3300PLN, o 1000-2000pln mniej niż na ogół stoją.
5. Bez awaryjne (na prawdę idealne motorki), mało palą, super brzmienie. Mam zamontowany przelotowy wydech Dominator 101db, daje po uszach i ten bass :) Motor idealny do spokojnej jazdy i jak na wariacji (na koło spokojnie wyrywa).
6. I tak masz 16lat. Według mnie powinieneś zaczynać od skuterka (ew. jakiś scigacz/naked 50-tka). O wypadek nie trudno. Nie sztuką wsiąść na większą pojemność i rozbić się na drugim słupie.
7. Taniocha. Części do takich pierdzików nie są drogie. Nic tu nie ma prawa nawalić, jedynie oponka i łańcuch się zużywają i płyny wymieniać.