no o te takie 2 "oczka" skrocilem, probowalem podciagnac wczesniej ale juz do konca podciagniety byl wiec musialem skrocic, innej rady to ja juz nie wiem
Wersja do druku
no o te takie 2 "oczka" skrocilem, probowalem podciagnac wczesniej ale juz do konca podciagniety byl wiec musialem skrocic, innej rady to ja juz nie wiem
Nie mogłeś go po prostu bardziej naciągnąć? Ogólnie wyciągałeś to na tzw "spinaczu"? Bo jak to normalnie wyciągałeś byle gdzie i potem zaklepałeś młotkiem to łańcuchy mają to do siebie, że bardzo, ale to bardzo lubią w tych miejscach pęknąć.
Mieloch nie wiem co ty tu pajacu na tym forum robisz, nikt cie tutaj nie słucha, nie lubi, na twoim kochanym mielochu tak samo, masz jakiś skuter 49ccm i wjebałeś gaźnik 19mm i myślałeś, że będzie git.
Ogólnie to na koncie Cortez pisałeś, że masz lepsze przyspieszenie od F1 hahahah
probowalem naciagac ale juz byl naciagniety do konca, no to mi popeka, bede wiedzial nastepnym razem; d
@down
to z 200km ponad mamy do siebie, odpada ;/
pokers ja ci mowie zrob zesz se ten modl to podobno takie trudne nie jest a schematy na necie sa i wszystko. chyba ze masz na rozrzut tak 2k min. to lec do salonu yamahy.
siwek ja jestem z swietokrzyskiego.
Ja moduł robiłem kolesiowi do simka kiedyś ;q nie jest to trudna budowa. Nie widziałem nigdy rozebranego moduły z r1 ale podejrzewam że większej filozofii nie ma także mogę to też dla Pokersa polecić.
A wczoraj by moja kariera dobiegła końca bo na nsr bym się zabił gdyż wracałem w nocy między burzami i przy 110 km/h nagle na środku szosy zauważyłem drzewo na mokrej nawieszchni wychamowałem w liściach ale dało rade, też mieliście taką okrutną pogodę ? ;< U mnie masakra grad i deszcz który padał z taką siłą jak z myjki do tego wszystkiego wiatr.
#edit
Chodziło Ci o moduł od Xj, przez rutynę napisałem od r1. Ale myślę że wielkiego problemu nie będzie. Jak jeszcze masz tam schemat takiego czegoś to bajka.
W sumie mam już na to wywalone, nie chce mi się, niech zrobi to właściciel, trudno nie pośmigam, ale od wiosny mam nadzieję własny sprzęt i nowe możliwości.
Rzecz biorąc u mnie nie padało już dłuuugo, w nocy niby grzmiało, ale nic o tym nie wiem.
Dziś koleś na er łan prawie zrobił puszcze z dupy garaż, a widziałem to dokładnie, bo jechałem sąsiednim pasem nad autostradą. Puszka wymusiła ofc.
Hmm, a co powiecie na temat Generic Trigger X 50?
Kupuje go jutro i nie wiem gdzie np. kupowac do niego czesci, jakie ma blokady, jak go oceniacie? Szukalem troche po angielskich forach w google ale za duzo nie pisza.
genericeurope.com/www/modelle,triggerx
Osobiście posiadam Skuter Aprille śmiga nawet do 90km/h sam go naprawiałem poprawiałem i teraz tak śmiga lepsze części orginalne i jest to 50 naprawde powiem wam lepiej kupić skuter i przy nim kombinować niż kupywać jakiegoś Chinczyka.
chcialbym sobie kupic motorynke , taka do 1000zl zeby sie nie psula , i wyciagala 70km/h moze byc wiecej ofc
koval coś nie prędką taką złapiesz.. żeby aż 70 jechała ? ona sie rozleci :D
aha , a taka za 300zl ? dacie link do aukcji lub cos w tym stylu?
http://moto.allegro.pl/listing.php/s...m%5B178%5D=all
na twoim miejscu wolalbym kupic jakiegos komarka ;d
albo jakiegos pocket bike'a
@down
moja 35km/h max, kumpla 40km sprawdzalismy autem ;dd
Do 1000 złoty to bym się rozglądał za jakimś zadbanym ogarem, chartem, a nawet simsonem (ale już nie takim zadbanym). Kibla nawet za tyle można kupić w dzisiejszych czasach.
Znafca.Cytuj:
koval coś nie prędką taką złapiesz.. żeby aż 70 jechała ? ona sie rozleci :D
wiec tak. mam do dyspozycji 2k. powiedzcie mi, czy ten skuter bedzie dobry? podkreslam ze bede go uzywal tylko do jazdy po miescie, bez zadnych szalenstw. po prostu mieszkam na odludziu i potrzebuje transportu
http://allegro.pl/item1179063165_sku..._suw_nowy.html
czy nie bedzie z nim problemow? jak myslicie? a moze za ta kwote dostane cos lepszego? czekam na podpowiedzi :)
ok, a jakies konkrety? podeslalbys jakies linki? z tego co czytalem na skutery.net to pisali o yamaha neos, tgb, piaggio, gilera runner, nrg, speedfight, pegueot, aprilia sr, tymco, jog ( nie wiem czy dobrze to zapisalem, czy np. to nie sa jakies po prostu nazwy danej firmy, nie znam sie , wiec pomozcie cos wybrac ! ) ^^
@down
wolalbym automat.
A moze cos z biegami ?
Simson, Yamaha DT
no nie po klopocie, bo nie wiem czy sprzet nie jest za stary czy nie za duzy przebieg itd.. no prosze was o pomoc jakbyscie mogli cos podeslac z allegro :)
i jeszcze jedno. oplaca sie isc na gielde obejrzec takie skutery? czy allegro?
@down
no tak, ale nie mam pewnosci czy nie jest po wypadku itp itd. nie mam pojecia o jego stanie raczej ani zadnej gwarancji na to ze dziala a jak sie zepsuje to kolejny wydatek... wiec jak to jest? na co na gieldzie patrzec albo podpytac typka?
Jeśli skuter jest markowy typu Yamaha i inne to nie patrz na przebieg, i jak najbardziej opłaca się iść na taką giełde , zawsze lepiej zobaczyć co można kupic i jak to wygląda z bliska.
Najlepiej jak nie wiesz do końca jak rozpoznać stan techniczny skutera, a z góry wizualny nic nie mówi o jego przygodach polecałbym zabrać ze sobą kogoś kto się na tym zna, przebieg w chińskich ma znaczenie, w markowych nie ma znaczenia - chociaż najlepiej gdyby sprzedający posiadał ową książeczkę serwisową.
Na giełdzie takimi rzeczami zajmują się handlarze, a nie polecałbym od nich brać z kilku względów (ostatnio się typa pytałem jaki olej stosował to nie wiedział, a niby silnik wszystko sam robił, a pewno nawet nie ruszył).
Ewentualnie jak poczekasz do wczesnej wiosny/późnej jesieni to ci opchne mojego nakeda na dodatek do maja na gwarancji jest.
##
Duży przebieg, co pod tym pojęciem rozumujesz? xd
no to chyba tez zalezy od marki nie ? ;d
no kurcze... to co mam kupic za te 2 kola?! :D poleccie cos.
Mam pytanie dotyczące osiągów i zębatek:
Mniej ząbków w przedniej / więcej ząbków w tylniej = lepsze przyspieszenie ?
Nie do końca, w tylnej zębatce też mniej ząbków, im mniej ząbków tym lepsze przyspieszenie, ale trzeba też pamięć przy dobieraniu odpowiednich zębatek o mocy. Musisz też zwrócić uwagę na łańcuch, a dokładniej na ile ogniw on jest.
## miałem niesamowitą propozycję pośmigać z kolesiem jako plecaczek, no niby mokra nawierzchnia, ale i tak kawa ninja 900 <3 no i skręciłem sobie staw skokowy i nici ze śmigania :<
###Polecam przeczytać pojęcie "noob"
Kurwa pisałem o przedniej ? -.-
Pokers nobie jak nie wiesz to nie mów.
Z przodu mniej - przyspieszenie
Z tyłu - vmax.
Coś mi padło w skuterku =.= (zipp quantum 08)
Iskra jest, Akumulator naładowany, świeca dostaje paliwo ale za chuja pana nie pali.... Rozrusznik rusza rusza i nie umi odpalić ;p a jak wleje paliwo do przewodu po gaźniku to odpala i się da jeździć. Gaźnik wymieniany 3 razy za każdym razem nic to nie dało....
Jakie propozycje>?<
Czyli ja mam takie średnie zębatki, bo przyśpieszenie jest zaje***** i vmax też.
Mój kolejny problem:
Żeby odpalić po kopnięciu, muszę dodać trochę gazu,bo inaczej gaśnie.
Kiedy zostawie go na neutralnym to wszystko ok, ale jak wrzuce np. jedynke i nadal będe trzymał sprzęgło to po jakimś czasie motor dusi się i gaśnie.
Jaka może być tego przyczyna ?
@Edit
Rieju RRX Spike 50
@Edit2
To na pewno to ? Biegi mi normalnie zmienia ,nie szarpie motorem ani nic ; d ( Chcę się upewnić, żeby kasy w błoto nie wyrzucać )
@Edit3
Sorry ,ale niedawno kupiłem moto i jeszcze wszystkiego nie ogarniam : P
No to masz spalone sprzęgło. A można znać markę / model motoru ?
#up
Tarczki sprzęgła zmienić i jeździć.
#edit
Innej przyczyny nie ma. To nawet logiczne gdy dusi Ci go po wrzuceniu biegu czyli sprzęgło nie rozłącza tak jak powinno i silnik pracuje na sporym obciążeniu. Pierwsze objawy spalonego sprzęgło. Potem będzie ciągneło. Wrzucisz bieg trzymając sprzęgło i motor będzie ruszał do przodu.
A tak wgl to ciężko rozebrać i sprawdzić ? Najpierw kupujesz cześci ? Bo ja najpierw dociekam przyczyny przez co nie trace kasy na żadne domysły.
#edit
Rozumiem. No to polecam rozbiórkę sprzęgła i sprawdzenie stanu tarcz. Możesz jeszcze cięgło sprzęgła podkręcić sprawdzić czy jakiś efekt będzie.
Szukam specjalisty od biegowych 50-tek (Senda '03) z Łódzkiego. Dokładniej rejony Zduńskiej Woli. Poleci ktoś kogoś zaufanego kto potrafi zdziałać cuda?:D
Ano tu problemik, że za długo by opowiadać...
Kupiony rok temu -> działał 2 tyg., smigał 80 na lajcie -> Zatarł się -> wyremontowany na dotarciu jezdzil z 400km i znowu zaczał padać -> wymieniona głowica, okazało sie, ze miał jakies dziwne problemy z chłodnicą, naprawione -> jezdzil juz ladnie, razem z 800km po remoncie zrobil, juz do 60 cisnal i znowu pada...
Generalnie w tym momencie jest tak :
Odpalic go z kopa nie mozna, tylko jak jest ciepły, pierwsze odpalenie musi miec z popychu i to dopiero gdzies za 3 razem smignie.
W miejscu wchodzi na ~~7k obrotów i zaczyna strzelać, przy jeździe zaczyna strzelać przy ~~6k, ma strasznie mało mocy, na dwójce się rozpędza, jak przełącze na trójkę to pada, o starcie pod kątem nawet 15 stopni nie ma mowy. Gaźnik czyszczony, mieszanka sprawdzana, nie mam zielonego pojęcia co z tym moze byc, jestem juz tak zmeczony naprawianiem w kółko tego szajsu, ze chcialbym go oddać do kogos, kto zrobi to raz, a porządnie :X
Jak z miejsca wchodzi na 7k rpm no to ja bym podejrzewał przytarcie i te strzały by to potwierdzały nawet na dodatek mało mocy, ale zaraz, zaraz! Skrzynia moim zdaniem też jakoś dziwnie się zachowuje, a jak go docierałeś, że tak zapytam?
Co do skrzyni to wydaje jakieś odgłosy? Jak dokładnie ta 3? Gdy wrzucisz to nie kręci na niej? Może zębatki do wymiany ?
Kmati wez odpal moto wrzuc 1 i podnies tylnie kolo do gory caly czas trzymajac sprzeglo. jak bedzie sie obracac to znaczy ze ciagnie ;)
esik. a lozyska na wale wymieniales?
Docierałem go na ~~3/4 manetki, bez szaleństwa. Skrzynia nie wydaje odgłosów, tylko ostatnio ciężko wrzucić na luz, ale nie wiem czy to ma cokolwiek wspólnego ze tym brakiem mocy... Jak wrzucę trójkę to nawet jak dam gaz na full, to obroty i tak spadają i za zadne skarby nie chcą isc w góre, wiec musze redukowac.
Jestem w sprawach mechanicznych totalnie zielony, nie mam pojęcia jak sprawdzić zapłon lampą stroboskopową, nie mam nawet takiej. Wału nie rozkręcałem i nie wymieniałem w nim łożysk, ale nie sądze żeby w sumie z dnia na dzień się zużył, bo generalnie sam sprzęt z dnia na dzień padł.Cytuj:
Cytuj:
Lampa stroboskopowa i sprawdzenie zapłonu.
Cytuj:
a lozyska na wale wymieniales?
Śmigałem sobie po terenach zalewowych, błoto i te sprawy i już jak wracałem do domu zaczął padać, na drugi dzień objawy takie jak już wczesniej opisywałem ;X
Jak macie jeszcze jakieś propozycje, co mogę z nią zrobić domowymi sposobami to piszcie + jak znacie jakichś porządnych mechaników od takich sprzętów w Łódzkim, to adresami też nie pogardzę ;]
Chętnie bym zarobił ustawiając Ci zapłon żebym miał bliżej do Ciebie. Popytaj znajomych gdzie trudnią się naprawą motorów, albo kup lampę i poczytaj na necie jak się ją wykonuje pomiary.
Możesz zawsze na czuja lekko przyspieszyć zapłon olbo go opóźnić, jęzeli strzela w rurę wydechową to 1 rzecz która jest na rzeczy to zapłon. Żadne łożyska uszczelniacze, przegrzanie silnika czy zatarcie.
Tak wgl to jeżeli silnik masz w dobrym stanie powinieneś mieć znaki na karterach do ustawiania zapłonu. Znaki wyglądają tak:
Nacięcie na karterze jest on bodajrze z lewej stronie w Derbi senda.
Kreska na kole magnetycznym
Mają zgrywać się w punkcie zapłonu, sprawdzenie to ułatwia lampa stroboskopowa. Jak dasz fotkę zapłonu pomogę ustawić na czuja bez lampy.
Dobra, mogę zrobić fotkę, tylko wytłumaczysz mi dokładniej gdzie mam szukać tego kartera i "koła magnetycznego" (totalnie nowe nazwy dla mnie, nie mam zielonego pojęcia co to jest i gdzie) ? Zaznacz mi chociaż na jakiejś fotce, to zaraz śmigne do garażu i tego poszukam ; d
@EDIT !
"Nie da rady, wszyscy śmigają na chińczykach >.<Cytuj:
Możesz też od razu lecieć do kolegi który ma podobny cewkomodół
Idę do garażu zrobić fotki, zw xD