haxigi napisał
Siema. Ma ktoś pojęcie o mapowaniu silników diesla (SDI, DI (turbo + intercooler))? Po mapowaniu np mojego 105konnego mogę uzyskać 135 koni, zwiększa się dynamika jazdy, spada spalanie.Czyli zyskuję moc, auto się lepiej zbiera i mniej pali. Skraca to w jakiś sposób żywotność np skrzyni albo ogólnie silnika? Spotkałem się z opiniami że w złym chipie (taki z allegro, ale nie wiem czy chip = map) w jakimś civicu tłoki wyskoczyły z silnika :D Opowiadał mi to kumpel który był tego świadkiem gdzieś na polibudzie we wrocku. Też czytałem że skrzynia biegów szybciej pada.
Ogólnie kusi mnie to mapowanie, ale jak mam skrzynię zajechać to chyba nie chcę.
Tak ten "chip tuning" na allegro to jest mapowanie :)
Tylko nie podpieraj się tymi ofertami bo jak kiedyś przeglądałem to oszalałem...
Zależy co i ile podciągniesz i w jaki sposób to zrobisz, soft kompa to tak naprawdę nie jest jedna mapka to zbiór szereg ciągów którymi są przedstawione poszczególne mapy - jest ich mnóstwo. Nie trudno jest spier.... soft, nawet kiedy będzie auto jeździło dobrze twój silnik może być przez ECU zabijany.
Koleszka dostał od ojca na 18 golfa 3. 1.9TDI po paru latach zaczął się grzebać jak tylko dowiedział się że ma komputer w nim... W ostatnich latach trochę mocniej się przy nim pogrzebaliśmy, przy pomocy samego VAGA i urządzenia które zrobiliśmy do zmiany map bez konieczności ciągłego wyciągania kompa z samochodu osiągnęliśmy praktycznie 130KM ( oryginalnie 90 ) ale każdy rozmawia o koniach a to nie jest akurat tutaj tak ważne, jego moment to aż 295 NM ! Spodobał nam się efekt w takim stopniu że silnik przeszedł generalkę gruntowną, dostał sprzęgło od VR6, icka o sporych wymiarach, wtryski216, map3bar, turbo ihi vb17 i parę innych dupereli do pełni szczęścia brakuje tylko pompy 11mm, która ogranicza układ gdyż elektronicznie jest wysterowana do granic, a mechaniczny nastawnik również stracił już możliwość regulacji bo jest w położeniu zbliżonym do max.
Aktualnie auto nie jest shamowane ale osiągi są zadowalające, aby takie coś osiągnąć za te pieniądze w benzynie trzeba było by się naprawdę napocić.
Jak interesuje Cię to, mogę przesłać filmik poglądowy i wykresy z hamowni jak śmigał jeszcze bez większego turba, icka i innych gratów...
Zapytaj na jakimś forum samochodowym kto robi kompy w twojej okolicy i jest już sprawdzony, silnik nie będzie się zużywał przy podniesieniu mocy na ok 130km, nie zliczę golfów IV i passatów B5 którym podnieśliśmy moce ze 101, 110, na 130 i wszystko grało bez żadnego ale...
Zakładki