Reklama
Strona 279 z 668 PierwszaPierwsza ... 179229269277278279280281289329379 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 4,171 do 4,185 z 10020

Temat: [ARCHIWUM] Co w kole piszczy - luźne rozmowy na temat motoryzacji

  1. #4171
    Avatar Ileev
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    instagram.com/ileev
    Wiek
    32
    Posty
    594
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Powiem tak, nie mam prawka nawet rok, a od listopada moim Peugeotem zrobiłem ponad 20 tyś km. Najczęściej tylko lewą ręką trzymam kierownicę, a prawa albo jest na drążku od biegów albo na kolanie. Na dziurach - okej, dwie ręce, ale przy normalnej jeździe w mieście czy coś to nie odczuwam potrzeby trzymania prawą ręką kierownicy.

    Nie dawno miałem sytuacje w Danii, jadąc około 100km/h gościu przede mną zaczął hamować a dopiero później wrzucił lewy kierunek, ale normalnie udało mi się zmieścić pomiędzy nim znakiem po prawej stronie. I również kierowałem tylko lewą ręką, a prawą redukowałem biegi.

    W długie trasy nie idzie wytrzymać trzymając kierownicę tak jak uczą na prawku. Czasem muszą odpocząć.

  2. #4172

    Data rejestracji
    2009
    Posty
    764
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj Ileev napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Powiem tak, nie mam prawka nawet rok, a od listopada moim Peugeotem zrobiłem ponad 20 tyś km. Najczęściej tylko lewą ręką trzymam kierownicę, a prawa albo jest na drążku od biegów albo na kolanie. Na dziurach - okej, dwie ręce, ale przy normalnej jeździe w mieście czy coś to nie odczuwam potrzeby trzymania prawą ręką kierownicy.
    Przy małej prędkości nie ma potrzeby trzymania dwóch rąk na kierownicy.
    Cytuj Ileev napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nie dawno miałem sytuacje w Danii, jadąc około 100km/h gościu przede mną zaczął hamować a dopiero później wrzucił lewy kierunek, ale normalnie udało mi się zmieścić pomiędzy nim znakiem po prawej stronie. I również kierowałem tylko lewą ręką, a prawą redukowałem biegi.
    To że komuś się coś raz udało nie oznacza że zawsze tak będzie. Wpadł byś w jakąś dziurę/koleinę albo najechał na jakieś "gówno' leżące na drodze i mogło byś nie zdążyć skontrować jedną ręką albo kierownica by ci się wyślizgnęła i wylądował byś w rowie albo na przeciwnym pasie jadąc na czołówkę z innym samochodem.
    Cytuj Ileev napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    W długie trasy nie idzie wytrzymać trzymając kierownicę tak jak uczą na prawku. Czasem muszą odpocząć.
    Do wszystkiego da się przyzwyczaić. Robiąc prawko pewnie nie byłeś w stanie nadążać czytać znaków a teraz robisz to bez problemu.

  3. #4173
    Avatar Ileev
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    instagram.com/ileev
    Wiek
    32
    Posty
    594
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Pavel321 napisał
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Przy małej prędkości nie ma potrzeby trzymania dwóch rąk na kierownicy.
    Dużo zależy od wyczucia, można nawet jeździć 140km/h trzymając kierownicę jedną ręką. Oczywiście, nie mówię, że tak jest prawidłowo i bezpiecznie, ale o ile ktoś ma trochę oleju w głowie nie będzie miał z tym problemu w razie jakiejś sytuacji.

    Cytuj Pavel321 napisał
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    To że komuś się coś raz udało nie oznacza że zawsze tak będzie. Wpadł byś w jakąś dziurę/koleinę albo najechał na jakieś "gówno' leżące na drodze i mogło byś nie zdążyć skontrować jedną ręką albo kierownica by ci się wyślizgnęła i wylądował byś w rowie albo na przeciwnym pasie jadąc na czołówkę z innym samochodem.
    Zgodzę się z tym, że nie zawsze się uda, natomiast nie zgodzę się z tym, że trzymając jedną ręką kierownicę masz mniejsze szanse na wyjście z takiej sytuacji. Przy dobrej redukcji, odpowiednim hamowaniu i wyczuciu auta, masz wg mnie większe szanse na poradzenie sobie, niż gdybyś trzymał kierownice dwoma rękoma i naciskał hamulec.

    Cytuj Pavel321 napisał
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Do wszystkiego da się przyzwyczaić. Robiąc prawko pewnie nie byłeś w stanie nadążać czytać znaków a teraz robisz to bez problemu.
    Jeżdżę od 14 roku i uwierz lub nie, zanim poszedłem na prawko znałem wszystkie znaki i nie miałem żadnego problemu z ich "czytaniem". Pokonałem dużo tras jako "pilot", wyjazdy do Hiszpanii, Włoch, Chorwacji, Francji po kilka razy z mapą na kolanach.


    @top
    Może ktoś powiedzieć ile mniej więcej można dostać za oryginalne felgi peugeota (http://szybkooferty.pl/uploads/photo...24101579.jpg)?
    Chciałbym takie sprzedać razem z oponami i kupić jakieś 16"/17", najlepiej czarne, macie jakieś propozycje? W miarę rozsądna cena.
    Ostatnio zmieniony przez Ileev : 28-07-2012, 11:05

  4. Reklama
  5. #4174

    Data rejestracji
    2009
    Posty
    764
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj Ileev napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Dużo zależy od wyczucia, można nawet jeździć 140km/h trzymając kierownicę jedną ręką. Oczywiście, nie mówię, że tak jest prawidłowo i bezpiecznie, ale o ile ktoś ma trochę oleju w głowie nie będzie miał z tym problemu w razie jakiejś sytuacji.
    Raczej nie bardzo, nawet kierowcy rajdowi w wywiadach mówią że należy trzymać obie ręce na kierownicy i nie waże jaki się ma staż za kierownicą
    Cytuj Ileev napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Zgodzę się z tym, że nie zawsze się uda, natomiast nie zgodzę się z tym, że trzymając jedną ręką kierownicę masz mniejsze szanse na wyjście z takiej sytuacji. Przy dobrej redukcji, odpowiednim hamowaniu i wyczuciu auta, masz wg mnie większe szanse na poradzenie sobie, niż gdybyś trzymał kierownice dwoma rękoma i naciskał hamulec.
    A co to za problem zredukować i znowu złapać kierownice ? Ja nie napisałem że trzeba hamować i trzymać kierownice obiema rękami. Tutaj znowu odwołam się do rajdów xd Może dla ciebie to głupie ale dobry przykład jak dla mnie.
    Cytuj Ileev napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jeżdżę od 14 roku i uwierz lub nie, zanim poszedłem na prawko znałem wszystkie znaki i nie miałem żadnego problemu z ich "czytaniem". Pokonałem dużo tras jako "pilot", wyjazdy do Hiszpanii, Włoch, Chorwacji, Francji po kilka razy z mapą na kolanach.
    Nie tylko ty jeździsz od 14 roku życia. Te znaki podałem tylko jako przykład.

    QUOTE=Ileev;6197244]
    @top
    Może ktoś powiedzieć ile mniej więcej można dostać za oryginalne felgi peugeota (http://szybkooferty.pl/uploads/photo...24101579.jpg)?
    Chciałbym takie sprzedać razem z oponami i kupić jakieś 16"/17", najlepiej czarne, macie jakieś propozycje? W miarę rozsądna cena.[/QUOTE]
    Te felgi nie są dużo warte, poszukaj na jakimś forum peugeota 206 czy ktoś nie chce kupić bo tam pełno fanatyków tych felg.

  6. #4175

    Data rejestracji
    2007
    Posty
    867
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    up. zapomniales jeszcze dodac ze trzeba jezdzic w kubelkach z szelkami bo nie latasz po samochodzie podczas Twoich brawurowych jazd na ulicy.

    rajdy to nie ulica to jest zupelnie co innego. na ulicy sytuacje krytyczna masz raz na milion a na wysciugu masz ja caly czas. no i to by bylo na tyle.

  7. #4176
    Avatar Ileev
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    instagram.com/ileev
    Wiek
    32
    Posty
    594
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Nie można porównywać rajdów do normalnej jazdy. Wiadomo, że w przy takich prędkościach, szybkich zmianach biegów i zakrętach, dwie ręce na kierownicy to podstawa. Ale w normalnej jeździe ręce też czasem muszą odpocząć bo nie wyrobią w jednej pozycji.
    Nie chodziło mi o pojedynczą redukcję. W sytuacji, która miałem, gdzie auto leci 100km/h, ja zapakowany w 5 osób również 100, gościu, który jedzie 30m przede mną hamuje do zera i wrzuca lewy kierunek, byłoby na prawdę ciężko zmieścić się na 4, przy 50km/h pomiędzy nim, a znakiem. Zrobiłem tak - hamulec, redukcja 5>4, hamulec, redukcja 4>3, hamulec, redukcja 3>2, hamulec i na prędkości około 20km/h zmieściłem się, gdzie po lewej stronie do auta miałem maxymalnie 5cm, a po prawej do znaku z jakieś 3cm. I tak wolałem stracić w razie co lusterko niż cały lewy zderzak i światła.

    Przy odrobinie zimnej krwi, nawet z jedną ręką na kierownicy da się wyjść cało z nieciekawej sytuacji, ale wiadomo, dwie ręce na kierownicy to jednak większe poczucie bezpieczeństwa, większa kontrola.

  8. Reklama
  9. #4177

    Data rejestracji
    2009
    Posty
    764
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj Ileev napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nie można porównywać rajdów do normalnej jazdy. Wiadomo, że w przy takich prędkościach, szybkich zmianach biegów i zakrętach, dwie ręce na kierownicy to podstawa. Ale w normalnej jeździe ręce też czasem muszą odpocząć bo nie wyrobią w jednej pozycji.
    Nie chodziło mi o pojedynczą redukcję. W sytuacji, która miałem, gdzie auto leci 100km/h, ja zapakowany w 5 osób również 100, gościu, który jedzie 30m przede mną hamuje do zera i wrzuca lewy kierunek, byłoby na prawdę ciężko zmieścić się na 4, przy 50km/h pomiędzy nim, a znakiem. Zrobiłem tak - hamulec, redukcja 5>4, hamulec, redukcja 4>3, hamulec, redukcja 3>2, hamulec i na prędkości około 20km/h zmieściłem się, gdzie po lewej stronie do auta miałem maxymalnie 5cm, a po prawej do znaku z jakieś 3cm. I tak wolałem stracić w razie co lusterko niż cały lewy zderzak i światła.

    Przy odrobinie zimnej krwi, nawet z jedną ręką na kierownicy da się wyjść cało z nieciekawej sytuacji, ale wiadomo, dwie ręce na kierownicy to jednak większe poczucie bezpieczeństwa, większa kontrola.
    Rotfl xD Widzę że prawko to ty masz nie długo. Pisałem o tym w pierwszym poście że ci się udało tym razem a następnym wpadniesz w małą dziurę i ci kierownice z ręki wyrwie i będziesz miał do roboty nie lusterko tylko cały bok.
    Ale koniec tego flejmu bo szkoda się kłócić niech każdy jeździ jak uważa.

  10. #4178
    Avatar Sumbate
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    Kraina marzeń
    Posty
    542
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Racja, jedna dziura, kierownice wyrywa z rak i koniec.

    @Ileev
    Dlaczego ty redukowales biegi po kolei?
    Przy naglym hamowaniu predkosc spada dosyc szybko, i najefektywniej bylo odrazu wrzuc 2 lub 3. Silnik pomogl by wtedy w hamowaniu.
    A jak ty mieszales drazkiem, to sie nie dziwie ze ledwo Ci sie udalo.
    Tak to bys zahamowal bez problemow.

  11. #4179
    Avatar Ileev
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    instagram.com/ileev
    Wiek
    32
    Posty
    594
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Pavel321, owszem prawko mam nie długo. Ale jeżdżę tak jak mój tata, od niego większości się nauczyłem. Trochę kilometrów zrobił bezwypadkowo. Odpisałem Ci też, że wiem, że na dziurach nie jest kolorowo, akurat mówię o sytuacji w Danii, tam na prawdę ciężko o dziury. Na jazdę w Polsce oczywiście biorę poprawkę.

    Sumbate, powierzchnia była mokra, a nie mam ABS'ów, do tego 5 osób w aucie, gdybym nagle zahamował to momentalnie by mnie poniosło w to auto, nie miałbym szans. A tak to przy lekkie hamowanie i redukcja, wtedy silnik z tych 4k obrotów do 2,5k spada momentalnie, znowu hamowanie i redukcja. Gdybym zrobił tak jak mówisz, czyli zaczął hamować to momentalnie przy obciążonym aucie bym sunął jak po lodzie. Nawet bym nie zdążył zredukować a byłbym w tyłku tego auta przede mną.

    Mam przeczucie, że chcę wam wmówić, że nie powinno się jeździć z dwoma rękoma na kierownicy bo to jest mniej bezpieczne od trzymania jedną ręką - BŁĄD. Mówię tylko, że po moim przykładzie, mogę stwierdzić, że czasem kierowanie jedną ręką w nieciekawej sytuacji też może pomóc wyjść z opresji. Nie biorę pod uwagę dziur, czy "gówien" leżących na drodze, bo chyba każdy kierowca bierze poprawkę na jazdę w Polsce. W Danii czy Niemczech, na autostradzie, lub normalnej drodze, gdzie trudno o dziury, na prawdę można pozwolić ręce odpocząć, nawet przy większej prędkości. Koniec. Jak ktoś jeszcze chce podyskutować to zapraszam na PM lub Gadu.

  12. Reklama
  13. #4180
    Avatar vOire
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    443
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    bez przesady jak miales czas na redukcje po kolei z 5 do 2 biegu to i miales czas normalnie zahamowac bez poslizgu :D
    zaryzykowales niepotrzebnie i tyle

  14. #4181
    Avatar Ileev
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    instagram.com/ileev
    Wiek
    32
    Posty
    594
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Miałem do niego jakieś... 30 metrów, a redukcje to sprawy sekundowe ;d
    Nie wyhamowałbym, uwierz, znam swoje auto, szczególnie po deszczu, wiem ile potrzebuję docisnąć hamulca, żeby przelecieć przez całe skrzyżowanie ;d
    Ostatnio zmieniony przez Ileev : 29-07-2012, 16:03

  15. #4182
    Avatar haxigi
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Chodzież
    Wiek
    34
    Posty
    5,820
    Siła reputacji
    24

    Domyślny

    btw - macie tak że szybko powietrze wam z koła schodzi ? Mi coś takiego się robi że jak napompuje to 2 - 3 tyg i w jednym kole powietrze mi schodzi. Da się to jakoś samemu naprawić np tym preparatem do przebitych kół czy koniecznie do mechanika ?

  16. Reklama
  17. #4183

    Notoryczny Miotacz Postów SerQ jest teraz offline
    Avatar SerQ
    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    WWA Mondeo
    Wiek
    30
    Posty
    1,463
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Tak, w aucie moich rodziców tak było. Powodem okazała się wbita pinezka. Obejrzyj dokładnie całą oponę, czy nie ma nigdzie dziury. Jeżeli jest, to najlepiej do wulkanizatora z tym podjechać.
    Cytuj cowboy napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    to byla tibia, to bylo zycie, a nie to co teraz, 20 lat na karku, piekny silny madry mezczyzna, tylko kobiety i szybkie samochody :<

  18. #4184
    Avatar Urlak
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    5,591
    Siła reputacji
    23

    Domyślny

    Cytuj Urlak napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ktoś wie gdzie kupię takie felgi??

    2 lub 4 sztuki felg GRAN PRIX 5.5x13

    http://imgup.pl/di/SI8E/111.jpg
    odświeżam prośbę :D jak ktoś zobaczy to pisać proszę
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny

  19. #4185
    Avatar DJ Yoody
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Iława
    Posty
    210
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    za ile mogę sprzedać auto po dachowaniu (bmw 325tds), silnik odpala, auto jeżdzi, z el. blacharskich została tylko cała klapa tylna i maska no i podłoga, przednia szyba i boczna pasażera potłuczone, wygiety wahacz przedni i drążek kierownicy, reflektory całe, 93r., silnik malina, można kawe na nim postawić, środek niezniszczony, welur.
    Ostatnio zmieniony przez DJ Yoody : 30-07-2012, 20:08

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Co w kole piszczy - luźne rozmowy na temat motoryzacji
    Przez MadridR w dziale Motoryzacja
    Odpowiedzi: 9973
    Ostatni post: 18-06-2025, 10:11
  2. Luźne rozmowy na siłce
    Przez jacket w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 9679
    Ostatni post: 15-06-2025, 14:49
  3. Odpowiedzi: 2508
    Ostatni post: 16-05-2025, 16:50
  4. Luźne rozmowy na tematy serwera
    Przez Crus w dziale Tibiantis Online
    Odpowiedzi: 2587
    Ostatni post: 28-04-2025, 21:09
  5. Luźne rozmowy na siłce - archiwum
    Przez chemik w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 39179
    Ostatni post: 09-06-2016, 11:14

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •