haxigi napisał
Panowie, need help. Wymieniałem się dzisiaj argumentami z koleżanką na temat tego co mówił jej chłopa. Wg mojej wiedzy jej chłopak nie ma pojęcia o sprzęcie, ale nie sugeruję, że ja się mogę mylić.
1. Turbina w vectrze B ( diesel 1.7 (?), 99rok (ta po liftingu), przerobiona na 110/120KM), działa zawsze powyżej 1,5k obrotów ? Przecież z tego co ja wiem turbina włącza się gdy auto rozpędza się powyżej 3k obrotów i zasysa powietrze aby nadać powera silnikowi, a nie działa cały czas nawet w jeździe po mieście. Do tego przy gaszeniu trzeba jakiś czas odczekać na włączonym silniku po zaparkowaniu aby turbina się ochłodziła, a przed ruszeniem po zimnym starcie trzeba odczekać aby turbina się nagrzała ? Na moje to co ona przedstawiała to bzdury, a wiem to po Scenicu 99rok 1.8 diesel - tam jak jedziemy 80 to turbina wyłączona, ale jak się przyciśnie więcej gazu to turbina włącza się i słychać ten specyficzny dźwięk.
2. Passat B5 1.9TDI ma 90KM ? Skoro audi a4 1.9TDI ma 90 to chyba większość tych serii 1.9TDI z modelów B5 powinno mieć tyle samo KM. Czyż nie ?
Turbina moze Ci sie nawet wlaczyc i przy 1k obrotow (wszystko przy sofcie Ci robia i pytaja czy chcesz miec dol czy gore) Jezeli by wlaczala sie powyzej 3k to bys nie mogl wyprzedzic ani dynamicznie ruszyc gdyz by sie dusil a nie ruszal. Zalezy jak sie jechalo na trasie (jezeli caly czas dawales w pizde powyzej 4k to wtedy po trasie trzeba schlodzic turbo, wiele osob o tym nie wie i pozniej placza, ze mu turbo pada po 30 ktys. ) Przy odpalaniu nalezy poczekac az olej dojdzie do turbiny ok. 2-3 sekundy. Specyficzny dzwiek turbo bedziesz miec przy nieszczelnosciach lub gdy turbina sie powoli konczy, badz jak masz przelot.
1.9 TDI (szare) 90, 101 km nie ejstem pewny 101 bo nie pamietam czy przypadkiem nie ma I czerwonego
1.9 TDI (I czerwone) 110
1.9 TDI (DI czerwone) 115, 130
W golfach jeszcze masz
1.9 TDI (TDI czerwone) 150
Zakładki