ziomki_heh napisał
Kolega jeździ dCi czyli dieslu opartym na systemie common-rail. W tych typach silników mogą ulec uszkodzeniu wtryski (pff.. w innych zresztą też :]). Nie mam pojęcia jak to jest w dCi ale w "mercedesowskich" CDikach ten system jest słaby i wtryski padają dosyć często. W przypadku samochodu moich rodziców, rzecz się miała taka, iż samochód za "chuja" nie chciał odpalić. Kręciłeś, kręciłeś, kręciłeś i nic.. Dopiero po 2 minutach proszenia i piłowania zaskakiwał. Jedynym mądrym rozwiązaniem jest oddać go do serwisu. Niech go zdiagnozują i wtedy problem "się odnajdzie". Taka moja mała rada. :D Możliwe (jak to wspominał Wolo), że EGR ostro zasyfiony jest.
Ziomki nie obraź się ale co wniosłeś do tematu ameryki nie odkryłeś ,że to comonnrail. W mercach sa inne silniki w dCi nie ma wtrysków tylko pompo wtryski. W dCi pompowtryskiwacze nie padają tylko to co wyżej wymieniłem + turbiny przy przebiegu okolo 170-210 tys km. siadają ale to co napisałeś to nie są objawy padania turbiny. Pamiętaj gdy turbina pada samochód kopci na niebiesko i jest znaczny zanik mocy z resztą komputer powinien ci ostrzeżenie wyświetlać o złym stopniu doładowania. Znam się na tych silnikach dCi bo się sporo naczytałem jak tata tę Lagune kupił.
UP: Nom tacie jak Laguna przerywała też dolał uszlachetniacza 14 zł bodajże dał za 100ml tego bajeru kol ow aso powiedział ,że raz na 5-8tys km. wlać taką buteleczkę na pełny bak ;)
Zakładki