Reklama
Strona 191 z 668 PierwszaPierwsza ... 91141181189190191192193201241291 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 2,851 do 2,865 z 10020

Temat: [ARCHIWUM] Co w kole piszczy - luźne rozmowy na temat motoryzacji

  1. #2851
    Avatar wyrzynacz
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Mrągowo
    Posty
    458
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj kociemba napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    to jeszcze jest +, bo obecnie mam golfa 1.4 w benzynie, to nie byłoby problemów z adaptacją nowego auta u rodziców ;d

    a co powiecie jeszcze o Oplu astrze II 1.7 DTI (75KM) z silnikiem Isuzu, 2000r., przebieg 200 000km, 5 drzwi też za ok. 8000~~zł? Wiem, że moc o wiele słabsza od seata i to jest minus, ale jak z awariami, częściami? Mam teraz te 2 samochody na oku i tak rozkminiam.

    tutaj jakiś przykładowy opel:
    http://otomoto.pl/opel-astra-1-7-dti...C22512702.html

    Polecam silnik z Isuzu 1,7, lepsza konstrukcja od tego oplowskiego. Nie wiem jaki koszt czesci bo duzo sie w tym silniku nie bawilem oprocz rozrzadu, oleju i filtrow. Ogolnie poelcam. Wiadomo nie jest to wariat z ta moca i masa lecz do spokojnego przemieszczania sie z puntu a do b to bedzie ekonomiczny samochod. Spalanie wacha sie od 4,5 do 5. Wiadomo zima jest moze wiecej spalic.
    Astry II w zwyklych wersjach sa nie wygodne. Siedzenia w ogole nie trzymaja na zakretach, plecy zaczynaja szybko bolec. Chyba, ze kubly wrzucisz ; )


    Co do auta do KJS'ow do moze nissan sunny gti peugeot 106 gti, vw polo.
    Ostatnio zmieniony przez wyrzynacz : 23-01-2012, 09:29

  2. #2852
    Avatar twardy
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    2,273
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Najwięcej jeździ seicento sport, albo cinquecento sport, bmw będzie za ciężkie, a jak wpieprzyć tam silnik od m power to znowu bedzie się startował z evo i subarynami.

  3. #2853
    Avatar kociemba
    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    32
    Posty
    289
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Jak to jest z momentem obrotowym? Czytam, czytam i co raz bardziej mi się miesza.
    Jeżeli np. w samochodzie jest maksymalny moment obrotowy = 120Nm, to przy ilu tys. obrotów jest największe przyspieszenie?
    Cytuj Ponury żniwiaż napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    cusz to by się zgadzało

  4. Reklama
  5. #2854
    Avatar Urlak
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    5,591
    Siła reputacji
    23

    Domyślny

    Cytuj farmer93 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jeśli ktoś chciałby zaczynać swoją przygodę z rajdami(czyli na start KJSy) to jaki samochód byście polecali? Oczywiście używany, w miarę tani i prosty w budowie, żeby można było zrobić większość rzeczy samemu w garażu. Ale nie maluch/dacia ani inne takie ustrojstwa. Tak w 20-25 tysiącach już z częściami na start by się dało zmieścić?
    Większość samemu w garażu? To nie licz że coś wygrasz w żadnej klasie..

    Tak się składa że jestem sędzią sportowym w KJS i GSMP I powiem ci tak. Sam musisz wybrać napęd na tył czy przód.

    W maluchach nie masz szans startować bo nic nie wygrasz.
    W klasie 900 cm - słabo to jedzie bardzo mało osób siedzi w tej klasie
    Polecam Ci na start klasę od której ja zaczynałem czyli do 1.2

    KJS na prawdę daje więcej nauki niż start w jakiś poważnych już imprezach.

    I nie bież Fiata Secento jak ci tu polecają bo gówno o nim wiedzą pro Rajdowcy :D cc 100% lepszy

    za 20 tys to masz cc co lata już a nie jeździ :D

    A zacznij od tego aby się zapisać do Klubu w swoim mieście... a nie od torga

    Cytuj kociemba napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jak to jest z momentem obrotowym? Czytam, czytam i co raz bardziej mi się miesza.
    Jeżeli np. w samochodzie jest maksymalny moment obrotowy = 120Nm, to przy ilu tys. obrotów jest największe przyspieszenie?
    zależy jaki silnik. Moment obrotowy podaje zawsze producent i zależy przy jakich obrotach max.
    Ostatnio zmieniony przez Urlak : 23-01-2012, 16:11
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny

  6. #2855
    Avatar farmer93
    Data rejestracji
    2011
    Posty
    1,115
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Urlak, wielkie dzięki za info :D A tak właściwie czemu sam miałbym tego nie zrobić? Chodziło mi tylko o zakładanie kupionych części, może nie do końca samemu, ale powiedzmy z kumplem mechanikiem. A przy okazji chciałbym się nauczyć i zobaczyć jak to wsyzstko działa i z czego się składa, bo jak to mówią najlepszy kierowca to taki, który zna swoją maszynę od podstaw.

  7. #2856
    Avatar kociemba
    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    32
    Posty
    289
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Urlak napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    zależy jaki silnik. Moment obrotowy podaje zawsze producent i zależy przy jakich obrotach max.
    no tak, jak pisałem, załóżmy że moment obrotowy podany przez producenta wynosi 120 Nm. Co z tego wynika? Pokazuje to, że przy jakichś obrotach jest największe przyspieszenie?

    nie karajcie mnie, bo nie znam się.
    Cytuj Ponury żniwiaż napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    cusz to by się zgadzało

  8. Reklama
  9. #2857
    Avatar wyrzynacz
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Mrągowo
    Posty
    458
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Masz pokazane na wykrecie w ktorym przedziale masz najwiekszy moment.
    http://www.google.pl/imgres?q=wynik+...1t:429,r:2,s:0

  10. #2858
    Avatar Urlak
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    5,591
    Siła reputacji
    23

    Domyślny

    Cytuj kociemba napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    no tak, jak pisałem, załóżmy że moment obrotowy podany przez producenta wynosi 120 Nm. Co z tego wynika? Pokazuje to, że przy jakichś obrotach jest największe przyspieszenie?

    nie karajcie mnie, bo nie znam się.
    a przy jakich obrotach?
    osobno jest moment obrotowy a osobno obroty.. Inaczej nikt nie jest w stanie tego ustalić tylko hamownia.

    Cytuj farmer93 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Urlak, wielkie dzięki za info :D A tak właściwie czemu sam miałbym tego nie zrobić? Chodziło mi tylko o zakładanie kupionych części, może nie do końca samemu, ale powiedzmy z kumplem mechanikiem. A przy okazji chciałbym się nauczyć i zobaczyć jak to wsyzstko działa i z czego się składa, bo jak to mówią najlepszy kierowca to taki, który zna swoją maszynę od podstaw.


    Samemu to możesz założyć części optyczne a nie mechaniczne ( Np: Jak byś chciał ode lżyć koło zamachowe lub splanować głowicę i inne pierdoły? Papierem ściernym się nie da :D). Trzeba rozebrać silnik i aby coś zrobić w tym silniku trzeba mieć maszyny lub kupić gotowe co będzie 3x droższe :D


    Jak wybierzesz auto proponuję poczytać o tym aucie jest dużo w PDF.

    Ja mam do CC jak byś chciał kiedyś to pisz
    Ostatnio zmieniony przez Urlak : 23-01-2012, 16:48
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny

  11. #2859
    Avatar twardy
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    2,273
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Urlak napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    a przy jakich obrotach?
    osobno jest moment obrotowy a osobno obroty.. Inaczej nikt nie jest w stanie tego ustalić tylko hamownia.





    Samemu to możesz założyć części optyczne a nie mechaniczne ( Np: Jak byś chciał ode lżyć koło zamachowe lub splanować głowicę i inne pierdoły? Papierem ściernym się nie da :D). Trzeba rozebrać silnik i aby coś zrobić w tym silniku trzeba mieć maszyny lub kupić gotowe co będzie 3x droższe :D


    Jak wybierzesz auto proponuję poczytać o tym aucie jest dużo w PDF.

    Ja mam do CC jak byś chciał kiedyś to pisz
    Jakoś jak ktoś ma pojęcie o mechanice, to sobie wszystko sam zrobi, a rzeczy typu splanowanie głowicy, zamach itp prawie każdy daje na zlecenie:)

  12. Reklama
  13. #2860
    Avatar kociemba
    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    32
    Posty
    289
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj wyrzynacz napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Masz pokazane na wykrecie w ktorym przedziale masz najwiekszy moment.
    http://www.google.pl/imgres?q=wynik+...1t:429,r:2,s:0
    czyli z tego wykresu wynika, że najwieksze przyspieszenie jest na obrotach 5200-5600~~, a dalej juz tylko rosnie moc praktycznie marnując się?

    jest jakaś formułka do obliczania tego przy każdym silniku?
    Cytuj Ponury żniwiaż napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    cusz to by się zgadzało

  14. #2861
    Avatar wyrzynacz
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Mrągowo
    Posty
    458
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Tak moc spada lecz im nizszy bieg tym wyszla moc. Jezeli sie scigasz to nie zmieniasz biegu gdy przekraczas te 4.5-5.5 tysiecy (chyba ze diesel to dolna granica, chyba, ze nie masz odciny) tylko ciagniesz go do konca. Duzo tez zalezy od skrzyni jak dlugie/krotkie ma biegi.

  15. #2862
    Avatar Arti102
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Z Oka Saurona
    Wiek
    31
    Posty
    272
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    @wyrzynacz
    Ty chcesz do końca zawsze trzymać? To gratuluję osiągów i żywotności silnika...
    Co do obrotów przy których zmieniać bieg, aby czym najszybciej przyśpieszać to jest punkt, gdzie moc zaczyna spadać. Jak są te obroty to od razu następny bieg. Można delikatnie wcześniej (wyższy moment obrotowy), ale nie później, bo nie masz ani mocy, ani momentu

  16. Reklama
  17. #2863
    Avatar wyrzynacz
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Mrągowo
    Posty
    458
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Silnik juz swoje przejechal (2 lata) jedyne co przy nim robilem to wymiana uszczelki pod glowica (zawislem w lesie, jebana dokladna i sie troche przegrzal) a katuje go z 4 razy na tydzien, przynajmniej wiem, ze nie jest 'zamulony'.

    Po drugie zauwaz, ze na nizszym biegu samochod lepiej sie rozpedza niz na wyzszym. To tak jak bys mial na 1/4 mili zmieniac biegi przy 3 tys obrotow. Zobacz tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=MVMh70gTsGA start z dwojki, kreci sie do 6,5 tys (diesel) i powiedz czy zauwazasz brak mocy.

  18. #2864
    Avatar farmer93
    Data rejestracji
    2011
    Posty
    1,115
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Po odebraniu samochodu z salonu przez ile kilometrów będzie się silnik docierał? I jak trzeba jeździć żeby się dobrze dotarł?

  19. #2865
    Avatar twardy
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    2,273
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Gdzieś do 1k napewno, ale zawsze instrukcja jest dodawana.

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Co w kole piszczy - luźne rozmowy na temat motoryzacji
    Przez MadridR w dziale Motoryzacja
    Odpowiedzi: 9973
    Ostatni post: 18-06-2025, 10:11
  2. Luźne rozmowy na siłce
    Przez jacket w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 9679
    Ostatni post: 15-06-2025, 14:49
  3. Odpowiedzi: 2508
    Ostatni post: 16-05-2025, 16:50
  4. Luźne rozmowy na tematy serwera
    Przez Crus w dziale Tibiantis Online
    Odpowiedzi: 2587
    Ostatni post: 28-04-2025, 21:09
  5. Luźne rozmowy na siłce - archiwum
    Przez chemik w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 39179
    Ostatni post: 09-06-2016, 11:14

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •