-=]Kropek[=- napisał
Ktoś tutaj podawal "wzór" na dodga, i zastanawiam sie czy dziala tak samo jak stackowanie arm pena
Wukong
Masteries - 10% arm pen
Last Whisper - 40% arm pen
skill na q - 30% arm pen
co daje nam 80% arm pena, jest wzór na to?
Stacks multiplicatively
When effects stack multiplicatively, the cumulative effect can be calculated by multiplying the effects together. Note that the game interface rounds champion statistics, so what is shown in-game may be slightly different than what is calculated.
Percentage armor reduction
Percentage armor reduction stacks multiplicatively.
The target's armor is reduced by a percentage.
If the target has 30 armor and you have 20% armor reduction, the target will take damage as if it had only 24 armor.
30 − (30 × 0.2) = 30 − 6 = 24
Czyli % armor reduction skaluje sie jak dodge i tenacity (ktore stackuje sie u Irelii (pasyw), Trundla (w), Singed (ulti) i Mundo (w))
Example: If your champion has two items granting +10% dodge chance each (90% hit chance each), you multiply the hit chances—0.9 and 0.9—to get 0.81, which means your champion has a 19% dodge chance.
Bez dodge masz 100% hit change - 1.0. Gdy twoj przeciwnik ma 10% dodge masz 90% hit chance, czyli 0.9. Gdy ma 10% dodge z czegos i 10% z czegos (zakladajac) to masz 0.9 i 0.9 hit chance, co po pomnozeniu daje 0.81 szansy na hita czyli twoj przeciwnik ma 0.19 szansy na unikniecie ataku (19%).
Latwiejszym imo wzorem jest wzor na tenacity u Irelii, ktory dziala tak samo:
1-((1-0.35)*(1-0.40) )= 61%
35% z butow i 40% z pasywa
1-((1-0.10)*(1-0.10)) = 100%-81% = 19%
dodge jak w przykladzie wyzej
1-((1-0.10)*(1-0.40)*(1-0.30)) = 1-(0.9*0.6*0.7) = 1-0.378 = 100% - 37,8% = 62.2~62% armor reduction. HAHA GOWNO PRAWDA, wiecej o tym nizej.
Co wazniejsze (i ciekawsze), % armor penetration i % armor reduction to dwie rozne rzeczu.
% armor reduction to
Q Jarvana,
Pasyw Kayle,
W Nidalee,
E Renektona,
E Shyvany,
R Trundla,
E Urgota i
Q Wukonga.
Dlaczego to sa dwie inne rzeczy? Bo sa liczone w zupelnie innej kolejnosci, wiec wzor wyzej jest bledny.
Q Wukonga to % armor reduction, Last Whisper i mastery to % armor penetration.
1. Percentage armor reduction
2. Flat armor reduction
3. Flat armor penetration
4. Percentage armor penetration
Wiec Q Wukonga redukuje pierwsze (30% z calego armora na sam poczatek), potem flat armor reduction (skille), potem flat armor penetration (mastery + runy + itemy) a dopiero na koniec % armor penetration.
Flat armor reduction i flat armor penetration jako jedyne moga zbic resisty przeciwnika do zera.
Zakladajac, ze mialbys runy, masteries i bruta pod full armor pen (15 brut, 25 z run i 6 z mastery, 46 lacznie bo flaty sie dodaja), przeciwnika z 70 armora i wymaksowane Q na Wukongu to zbijalbys najpierw 30% z 70 armora przeciwnika (70-21 = 49), potem 46 z flat armor pen (49-46 = 3) i na koncu 10% z 3, czyli przeciwnik mialby 2.7 armora (afair sie zaokragla w gore w LoLu gdy powyzej 5, wiec wciaz 3).
A NO I AFAIK % ARMOR REDUCTION DZIALA DLA CALEGO TEAMU (Q WUKONGA NP) A NIE TYLKO DLA JEDNEJ POSTACI - W PRZECIWIENSTWIE DO LAST WHISPERA :)
Wiem, pogmatwane ale nie potrafie tego latwiej wyjasnic.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Armor_penetration
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Stacking
PS: Wujek Huker kazal pozdrowic.
Zakładki