Jak grać smokiem by Alicja:
Wstęp:
Smok na chwilę obecną jest postacią, która nie jest widywana zbyt często w grach bo krąży o niej opinia 'useless', 'inni robią to lepiej', 'we got skarner. gg wp'. Jest niedoceniany a doskonale radzi sobie jako postać w jungli jak i na midzie+solo topie. W bieżącej mecie nie ma dla niego miejsca na bocie.
Summoner spelle:
Ignite/Flash
Nuby z ghostem...ghosta macie pod W. Po cholere więcej.
Runy:
Smok jest hybrydą AP/AD i dokładnie tak powinien być budowany. Używam zestawu run:
Dlaczego tak? Jakakolwiek penetracja mija się zupełnie z celem. Q zadaje dmg magic i phys. E jest samo magic. Ulti też. A trzonem grania smokiem są autoataki które też są fizyczne. Hybryda jak się patrzy. Potrzeba by penetracji magic jak i armor. Quinty na ARP pomagają na początku straszyć autoatakami. Najlepszym wyjściem są marki i glyphy na AS. Redukcja CD z pasywa. Wychodzi dużo lepiej autoatakmi niż runami na CDR. 1 atak w miniona 0,5s na Q czyli dokładnie tyle co w przypadku 20% CDR. Robi różnicę. Seale na armor. Jakiś sustain na linii jest konieczny.
To jest uniwersalny zestaw run. Zarówno do jungli jak i na linie.
Masteries.
9/0/21 jak na castera. Pasują na mida i solo top. Najważniejsze punkty to Meditation i skrócenie CD flasha.
1/21/8 do jungli.
Build:
Mid i solo top:
Z reguły zaczyna się z meki pendant. Wyjątki pojawiają się w momentach gdy idziemy na linię przeciwko casterowi z dużym sustainem i zasięgiem skilli. Wtedy zaczynamy mana crystalem.
Solo top i mid -> Tear of godess - > buty -> Sheen ->zerki/merce -> manamune ->triforce ->hextech
Dalsze itemy są już sytuacyjne. Polecam jednak sunfire cape jako główny item - > skutecznie można wejść po turret i przeżyć.
W przypadku grania przeciwko casterowi z zasięgiem i sustainem zaczynamy od mana crystala i rushujemy sheena.
Gameplay:
Smok musi być agresywny. Jak sam diabeł. Jak Putin w Groznym. To nie jest postać, która siedzi na lanie i sobie spokojnie farmi. Już od 2 lvla konieczne jest ciągłe nękanie przeciwnika. Dmg smoka nie jest duży. Ale w przypadku gdy używamy Q drugi raz mają na sobie buffka crystalize jest to już dmg pokroju 60-70. I 20% slow. Przeciwnik dostaje za około 150 dmga i zaczyna się cofać. Ale że ma slowa a my redukcje cd z każdym uderzeniem to spokojnie go gonimy i harassujemy. Jeśli przeciwnik nie ucieka to:
a) umiera - Q jeżli przeciwnik nie ucieka ma około 1,5s CD
b) ty umierasz bo jesteś gankowany
Smok jest silną postacią ale wymaga wyjątkowo agresywnego stylu gry. Nie jest postacią która w sekunde walnie ci za 1021091241. Wymaga czasu do zadania dmga ale ma skille które umożliwiają mu łatwy pościg.
Skill order:
lvl 1 -> E lvl 2 -> Q lvl 3 -> W lvl 4 -> E
Następnie maksujemy Q a następnie W. E zostawiamy na 2 ranku i maksujemy jako ostatnie.
W jungli jest jedna różnica. Zaczynamy z Q a nie z E.
Jungle smok nie składa latarni. Build jest dokładnie taki sam.
Zakładki