
UWAGA! Poradnik napisany 100% przeze mnie, zabrania się kopiowania bez mojej zgody.

1. Opis
2. Potwory
3. Jak Dojść?
4. Resp
5. Taktyki
6. Loot
7. Questy
8. Bossowie

Minotaur Mount to góra (nazywana również wieżą) położona na zachód od kopalni Dwarfów.
Co to są w ogóle Minotaury?
- Tibia.com o Minotaurach:
Minotaury są skrzyżowaniem ludzi i byków. Żyją w wielkich jaskiniach, gdzie nawet sami budują miejscowości. Ponadto, organizują oddziały, które odpychają każdego intruza z ich imperium. Minotaury są przeciętnymi wojownikami, ale działając jako oddział wojskowy mogą być bardzo niebezpieczne.
Minotaur to postać z mitologii greckiej. Przedstawiany jako człowiek z głową byka, czasem jednak można się spotkać z wersją tego stwora z torsem i głową człowieka, od pasa w dół zaś z ciałem byka. Został zrodzony ze związku Pazyfae - żony Minosa, i byka zesłanego przez Posejdona. Minos obiecał złożyć zwierzę w ofierze, jednak tej obietnicy nie dotrzymał. Posejdon zemścił się, sprawiając, że Pazyfae pokochała byka.
Niedaleko góry znajduje się domek złej czarownicy, w którym to znajduje się pewna skrzynia, z jakiej możesz zabrać swój skarb raz, co pewien okres czasu.

Kilka kroków przed tym budynkiem znajduje się zejście do tak zwanego Facc Tomb, o którym częściowy poradnik znajduje się pod tym linkiem.


W Wieży Minotaurów możemy spotkać wszystkie odmiany tych stworzeń, począwszy od zwykłych Minotaurów a skończywszy na Minotaurach Magach.
Wchodząc na kolejne poziomy musimy uważać na Minotaury Guardy, które w większych grupach mogą być nie lada problemem dla niedoświadczonego gracza.
W podziemiach natomiast możemy spotkać Minotaury jak i ich braci - znakomitych kuszników - Minotaury Archery oraz niewielkie grupy nietoperzy.


Aby dojść do Minotaur Mount potrzebne nam będą:
-

-

JAK DOJŚĆ Z POSZCZEGÓLNYCH MIAST:
1. Carlin

2. Kazoordon

3. Ab'Dendrial

4. Venore/Thais (od Dwarven Bridge)


Gdy dojdziemy do miejsca, w którym kończy się żółta strzałka rozkopujemy dziurę ukrytą za drzewem a następnie w nią wchodzimy:




Respawn potworów zaznaczony na mapach może się nieznacznie różnić od rzeczywistego.

-2

-1

0

+1

+2

+3

+4

Oprócz zaznaczonych na mapach Minotaurów w podziemiach respi się jeszcze kilka nietoperzy.

Taktyki podzielę na 2 punkty: podziemia i wieża, ponieważ w wieży występują groźniejsze potwory i jest tam mniej miejsca do uciekania.
I. Podziemia:
1.Knight:
Myślę, że aby swobodnie (bez użycia potów, ewentualnie ich niewielkiej ilości) rycerzowi wystarczy lvl 14 ze skilami 50/50.
Eq może być podstawowe (tj. Steel Helmet, Plate Armor, Plate Legs, Dwarven/Dragon Shield oraz Spike Sword/Orcish Axe/Morning Star)
Do Archerów podejść jak najszybciej i ich zgładzić. Należy uważać na większe ich grupki a w razie czego mieć w pogotowiu poty.
2.Paladyn
10 poziom ze skilami 50/50 da sobie tam radę, oczywiście poty na niebezpieczne przypadki, eq takie jak w przypadku knighta oczywiście paladyn używa Spearów, od 20 lvl Hunting Spearów oraz zamiast Plate Armor proponuję kupić Belted Cape, ponieważ jest on nieznacznie droższy, ma tyle samo obrony, ale o wiele mniej waży, przez co można wziąć więcej Spearów.
Minotaury trzymamy na dystans a do Archerów podchodzimy jak najbliżej.
3.Mag/Druid
Proponuję na wszelki wypadek chodzić od 14 levela z czarem utamo vita jakby robiło się gorąco lub od 11 poziomu, ale z dużą ilością mp oraz kilkoma hp w razie konieczności.
Eq: Steel Helmet, Spirit Cloak (bądź jeżeli ma się dużo pieniędzy to Mammoth Fur Cape lub Focus Cape), Plate Legs, Dwarven/Dragon Shield oraz różdżka dla danego poziomu.
II. Wieża:
1.Knight
Knight może się wybierać na wieżę od około 25 poziomu ze skilami 65/65.
Crusader Helmet, Knight Armor, Medusa Shield, Knight Legs, Boszki, Platinum Amulet i Dragon Hammer/Wyvern Fang/Knight Axe to eq z jakim knight powinien się wybrać.
Leczymy się exurą oraz potami.
2.Paladyn
Aby paladyn mógł sobie dawać radę na górze, proponuję 25 poziom i skile 60/40.
Eq polecam mieć następujące: Crusader Helmet, Paladin Armor, Medusa Shield, Blue Legs, Bohy, Platinum Amulet, Royal Speary.
Do leczenia używamy exury, w ciężkich sytuacjach exury gran.
3.Mag/Druid
Od 20lvl z eq: Crown Helmet (lub Hat Of The Mad), Blue Robe, Dragon Shield, Plate Legs, Platinum Amulet oraz różdżką odpowiednia do poziomu postacie magiczne mogą wchodzić na górę.
Uzdrawiamy się czarem exura. Bierzemy ze sobą jedzenie i mp.

Zarobek na Minotaur Mount opiera się przede wszystkim na loot bagu.
Zabieramy do niego rzeczy takie jak Mace, Crossbow, Chain Armor itd.

Wszelkie trofea (Minotaur Horn, Broken Crossbow itd.) zabieramy ze sobą wraz z pieniędzmi do bp, gdyż można je sprzedać u Melfara (z wyjątkiem skóry Minotaura, którą można sprzedać u Irmany w Venore za 80 gp), który znajduje się niedaleko Minotaur Mount.

Loot bag możemy chować na zewnątrz wierzy pod drzewami (mapka dojścia poniżej) w miejscach oznaczonych czerwonymi pierścieniami:

Napiszę tu także dwie metody transportowania loota do dp za pomocą poczty.
SPOSÓB NR.1
Wymagania:
- wykonany Postman Quest
-

-

Przerzucamy nasz loot bag na drugą stronę rzeki pod drzewo żeby nie było widać:


SPOSÓB NR.2
Wymagania:
- 2 postać po drugiej stronie rzeki (niewymagane, ale wtedy po prostu będzie szybciej)
-

-

Przerzucamy nasz loot bag na drugą stronę rzeki pod drzewo żeby nie było widać:




Na Mino Mount znajdują się 3 questy:
- Iron Hammer Quest
- Minotaur Tower Quest
- Tibia Tales - To Outfox a Fox Quest
Skrzynki z nagrodami bądź przedmiotami potrzebnymi do ukończenia questów zaznaczone są na mapach respawnu kwadratami koloru ciemno niebieskiego.
Po ukończeniu To Outfox a Fox Quest będziemy mogli odebrać od Budrika zlecenie na zabicie 5000 Minotaurów przeprowadzając z nim następujący dialog: hi>mission>yes (aby rozpocząć taska potrzebujemy poziom mniejszy od 40, natomiast ukończyć quest możemy nawet po osiągnięciu poziomu większego od 40!)
Gdy zabijemy wystarczającą liczbę tych potworów i zameldujemy to Budrikowi będziemy mieli dostęp do jednego z bossów Minotaurów - The Horned Fox'a (teleport do niego zaznaczony jest na mapie kwadratem koloru ciemno zielonego), z którego spada ZAWSZE Nose Ring oraz bardzo rzadko Dwarven Helmet.

Na terenie wieży respi się nieregularnie jeden z dwóch minotaurzych bossów - The Horned Fox. Pojawia się on na poziomie +3.
Możemy go również spotkać za teleportem na poziomie -2, gdy ukończymy misję u Budrika na zabicie 5000 Minotaurów.
Zostawia on po sobie bardzo cenne przedmioty takie jak Nose Ring oraz Dwarven Helmet.
Ma on 265 hp i po jego zabiciu otrzymamy 300 punktów doświadczenia. W zwarciu może nam zabrać nawet do 100 hp!
Należy uważać na Minotaury Guardy i Magi, które przywołuje sobie do pomocy.
Dobrym pomysłem byłoby wzięcie ze sobą kilku run GFB na wypadek gdyby stał się niewidzialny oraz stealth ringu (lub umiejętność używania czaru invisible) gdyby Minotaury zadawały nam za dużo obrażeń (wtedy będą nas atakowali Magowie i The Horned Fox).
A oto loot, jaki po sobie zostawia:
0-97 gp, 0-2 Meat, 0-4 Dead Snake, 0-2 Carrot, 0-8 Bolt,
0-10 Piercing Bolt, Axe, Torch, Combat Knife, Brass Helmet,
Leather Legs, Plate Shield, Sword, Mace, Shovel, Bronze Amulet,
Crossbow, Scale Armor, Brass Armor, Chain Armor, Chain Legs,
Chain Helmet, Soldier Helmet, Double Axe, Hatchet, Fishing Rod,
Minotaur Leather, Battle Shield, Wand of Cosmic Energy,
Dwarven Helmet, Nose Ring
Dziękuję za uwagę.
Do poradnika wykorzystałem informacje ze stron:
- tibia-wiki.net (obrazek "label" i informacje na temat loota)
- tibia.pl (zdjęcia przedmiotów i informacje o questach)
Zdjęcia zamieszczone w tym poradniku zostały stworzone przeze mnie.
Zakładki