Tym razem postaram się wam przybliżyć tereny zamieszkiwane przez Quary- Calassę
Na temat Calassy istnieje już art no ale jakoś nikt się nim nie interesuje. Więc postanowiłem zabrać się za to jeszcze raz.
______________________________________
Spis treści:
1. Calassa
2. Mapa z respawnem potworów
3. Questy
4. Opis potworów
5. Taktyki
6. Boss
1. Calassa
Najprościej mówiąc są to podwodne tereny zamieszkiwane przez potwory z rodziny Quar. Jedyny sposób aby się tutaj dostać to porozmawiać z NPC, Kapitanem Max'em który znajduje się na statku w Liberty Bay. Aby poruszać się pod wodą należy mieć na sobie Helmet of the Deep, który wykupić możemy u Kapitana za 5k. Po skończonym huncie możemy owy hełm oddać i odzyskać nasze pieniądze. Aby dostać się pod wodę musimy ukończyć Explorer Society Quest.
2. Mapa z respawnem potworów

oczywiście nie jestem w stanie zaznaczyć respa co do 1sqm więc prosiłbym o nie pisanie postów typu "ten potwór respi się 3sqm dalej"
3. Questy
Znajdziemy tutaj questy takie jak:
Dodatkowa misja Explorer Society Quest'u- misja polegająca na zdobyciu Damaged Logbook
You see a damaged logbook.
It weighs 11.00 oz.
It must be the one which the explorer society requested.
Relic Hunter to ranga niezbędna aby rozpocząć to wyzwanie.
Oriental Outfit Quest- misja w której musimy zdobyć Mermaid Comb
You see a comb.
It weighs 1.00 oz.
It once belonged to a mermaid.
Tutaj bardzo ważna jest jedna sprawa, a mianowicie:
Aby dostać się do pomieszczenia z grzebieniem musimy najpierw porozmawiać z odpowiednim NPC, jeśli tego nie zrobimy nie będziemy w stanie otworzyć drzwi.
4. Opis potworów

Quara Constrictor- Może uderzyć do 350HP podczas jednej tury. Ucieka gdy poziom HP spadnie do około 40 punktów. Siłą porównywalna do Demon Skeletona
HP:450
EXP: 250
Loot: Fish Fin, Small Amethyst, 0-5 Shrimp, 0-46gp
Specjalne:
Odporna na: Ogień, lód oraz paraliż.
Słaba przeciw: Energii oraz ziemi

Quara Mantassin- może uderzyć do 140HP w jednej turze. Od czasu do czasu może stać się niewidzialna, ale tylko na chwilę. Może użyć Haste aby dogonić przeciwnika.
HP:800
EXP: 400
Loot: Blue Robe, Glacier Shoes, Fish Fin, Small Sapphire, THS, 0-36gp
Specjalne:
Odporna na: Ogień oraz lód
Słaba przeciw: Energii i ziemi

Quara Hydromancer- Do 825 dmg w czasie jednej kolejki. Aby spowolnić przeciwnika mogą użyć paraliżu. Walczą do końca i nigdy nie uciekają z pola walki.
HP: 1100
EXP: 800
Loot: Knight Armor, Fish Fin, Great Mana Potion, RoH, Wand of Cosmic Energy, Small Emerald, 0-90gp
Specjalne: widzi niewidzialnych
Odporna na: Ogień, lód, paraliż
Słaba przeciw: Energii, ziemi

Massive Water Elemental- Może spowodować obrażenia rzędu 1k~ na kolejkę, czyli podobnie do Demona(!). Warto także dodać że atakuje bardzo szybko i z sporej odległości.
HP: 1250
EXP: 800
Loot: brak
Specjalne:
Odporny na: Ogień, śmierć, ziemia
Słaby przeciw: energii

Quara Pincher- Do 340hp~ na turę. Trudno je ubić gdyż posiadają spory pancerz. Potwór porusza się z prędkością 97~ lv co trochę utrudnia ucieczkę.
HP: 1800
EXP: 1200
Loot: Crown Armor, Glacier Robe, Warrior Helmet, Great Health Potion , Fish Fin, Small Ruby, 0-120gp
Specjalne: widzi niewidzialnych
Odporny na: Ogień, lód
Słaby przeciw: Energii oraz ziemi

Quara Predator- Może spowodować do 470 dmg w czasie jednej tury. Siłą porównywalna do Behemotha. Potwór który bardzo często zmienia swój cel co powoduje że nawet z blokerem nie jesteśmy bezpieczni.
HP: 2200
EXP: 1600
Loot: Glacier Robe, Relic Sword, Skull Helmet, Fish Fin, Assasin Star, Small Diamond, Great Health Potion, 0-130gp
Specjalne: widzi niewidzialnych
Odporny na: Ogień, lód
Słaby przeciw: Energii i ziemi
5. Taktyki
Rycerz
Jako że polowanie rycerzem solo w tym miejscu jest mało opłacalne ba zawsze skończy się stratą kasy mamy dwie opcje. Opiszę po trochu każdą z nich.
1) ek+ek+ek
Czyli innymi słowy trzech rycerzy w drużynie. Wszyscy powinni mieć lv powyżej 70 i skille 75+
Blokujemy na zmianę co umożliwia nam zredukowanie użytku Mana Potionów, gdyż możemy leczyć się za pomocą Exury. Rycerz atakujący jako trzeci dostanie największą ilość exp, choć będzie to różnica nie duża ze względu na możliwość aktywowania opcji dzielenia doświadczenia.
Podsumowanie: tej 'strategii' możemy używać jeśli jesteśmy już wprawionymi graczami, obeznanymi z naturą potworów na których mamy zamiar polować. Jeśli zawiedzie choć jedna osoba z grupy- całe polowanie zostaje automatycznie zakończone niepowodzeniem
2) ed+ek(+ms/rp)
Czyli rola tzw blokera. Zbieramy na siebie wszystkie ciosy potworów, bronimy się na pełnej obronie. W takim wypadku dostajemy około 35% doświadczenia jakie daje potwór któego bijemy. Dzieje się tak ze względu na tzw "exp sharing". Choć metoda ma także swoje zalety:
- obecność ED w drużynie redukuje koszty naszego leczenia się praktycznie do 0
- mamy szansę zebrać cenniejszy loot nim reszta grupy dobiegnie do ciała potwora.
Sporym minusem okazuje się jednak ewentualny kick/freez/dead naszego druida. Jeśli stanie się to podczas blokowania 3+ potworów często kończy się także śmiercią blokera gdyż w zamieszaniu jakie robią atakujące nas potwory łatwo przeoczyć fakt iż nasz 'lekarz' stoi w miejscu bez ruchu.
Palladyn
70lv+ oraz 80+ dist. Używamy enchanted spearów/power boltów(jeśli nas stać). Choć bardziej opłaca się bieganie z e.spear+tarcza bo w wypadku wdepnięcia w większy resp łatwiej wyrobić z leczeniem ba jest to w ogóle możliwe gdyż nie mając tarczy przy 2-3 Predatorach padamy średnio po 7 kolejkach(zakładając leczenie się na maxa)
Bieganie w pojedynkę może się nie zwrócić dlatego zaleca się polowanie z blokerem i/lub drugim palladynem z podobnym lvlem.
Druid/Sorcerer
Tutaj sprawa jest najgorsza. Solo poexpimy tutaj dopiero od 80 poziomu. Wcześniej chodzimy tylko z blokerem gdyż spotkanie z paroma Quarami może nie być za przyjemne jeśli mamy 600~ hp.
Zawsze biegamy na Utamce. Wszystkie potwory atakujemy z czaru Exori Vis w wypadku silniejszych potworów wspieramy się runami HMM, ThunderStorm.
Druidem używamy Terra Rod, a Magiem Wand of Cosmic Energy. Jak widać nasze najlepsze różdżki są tutaj bezużyteczne.
6. Boss
Thul bo tak nazywa się boss Quar jest najsilniejszym potworem w podwodnej krainie. Tak jak wszystkie pozostałem boss'y respi się nieregularnie. A jedyny sposób aby na niego trafić to odwiedzać miejsce jego respawnu gdyż nie ma żadnego komunikatu przy jego respie.
Do zabicia tego potwora warto użyć run SD- najszybszy sposób aby się go pozbyć.
Jako jeden z niewielu bossów, niestety, nie zostawia żadnego cennego loota.
HP: 3000
EXP: 1800
Loot: Fish Fin, Relic Sword, Wand of Cosmic Energy, Skull Helmet,
Specjalne:
Odporny na: Lód
Słaby przeciw: Energii
______________________________________
Masz jakieś sugestie? Widzisz błąd?- pisz ;]
Zakładki