1. Opis expowiska
2. Taktyki
3. Droga do każdego z tombów
4. Mapy respawnu
1. Opis expowiska
'Tomby' to podziemne grobowce ukryte pod pustynią sąsiadującą z miastem Ankrahmun. W każdym z nich znajdują się dwa lub trzy poziomy z potworami typowymi dla takich krypt. Mam tu na myśli wszelkiego rodzaju nieumarlaków: od szkieletów i ghouli po mumie i wampiry oraz zwierzęta rodem z pustyni takie, jak lwy, węże i skorpiony. Każdy z grobowców posiada również teleport, który zadziała po użyciu na nim scarab coina. Prowadzi on do dalszej części tombów, gdzie możemy napotkać o wiele potężniejsze potwory, liczne pułapki a także samych faraonów! Te expowisko opisane jest w osobnym artykule: Za płomieniem, czyli tomby ciąg dalszy!
2. Taktyki
Knighci najlepiej niech posprawdzają czy radzą sobie z jakimś potworem, jeśli nie wybiorą innego tomba. Jesli jednak nie chca, to niech spradza rodzaj ataku tych potworów, bo on jako jedyny walczy tutaj z bliska. Musi sie zastanowić więc na jakiego tomba, jaka broń mu bedzie potrzebna. Ogólnie vampirów nie polecam, bardziej jako bloker, chociaż wtedy to jest dla niego strata uh, a shooterzy moga solować vampy. Dodam też, że na raczej wszystkie zwykłe potwory biegające sobie po tombach lepiej mieć dwuręczną broń, bo mumia ma słabego defa, za to nie wiem jak walczy knight z crypt shamblerami, bo one mają stosunkowo dobry atak i więcej defa od mumii, tak więc przydadzą sie hmm'y.
Paladyn na pierwszych poziomach nie ma co biegać z boltami, jest to zwykłe marnowanie kasy. Na -2 poziomie trzeba już raczej mieć te bolty, chociaż wszystko zależy od tomba; czasami najlepszym potworem jest mumia, ktora pojawia sie pare razy, a czasami jest ich pare w towarzystwie innych lepszych potworów. Mimo wszystko uważam, że paladyn w tar tombie z boltami ma największy zysk. Przy większym levelu może też spróbować swoich sił na vampirach (tar tomb -3 do expienia, do próby można sobie znaleść jednego respa w innym tombie). Potrzebuje tutaj przede wszystkim dobrych skillów, żeby lurując zabić vampa szybko no i troche hp, w przypadku, gdy vampir nas dogoni. Tutaj oczywiście konieczne są bolty.
Sorcerer i Druid również na innych tombach będzie miał mozolne expienie, więc ponownie polecam tar tomb. O te profesje padały najczęściej pytania, więc napisze coś więcej. Po pierwsze wszystko zależy od magic levela, levela, dostępnych funduszy i odwagi ; )
Bez summonów te profesje mogą sobie pobiegać na -1 poziomie w tar tomb, chociaż tutaj jest podobnie, jak na innych tombach. Tak więc najlepiej jest mieć level, pozwalający na zsummonowanie monka, bierzemy sobie dwie takie sztuki i idziemy na -2 poziom (tar tomb oczywiście). Musimy zabrać ze sobą oczywiście jakiegoś wanda, manafluidy, hmm (ew. lmm na stalkery), no i możemy pomagać swoim summonom z exori vis.
Na większych levelach (28+) możemy powoli wpychać się na -3 poziom. Tutaj musimy już zrezygnować z monków i zsummonować sobie 2 demon skeletony. Ekwipunek podobny, tzn wand (najlepiej wand of inferno, ale już na wyższym levelu), manafluidy, hmm, gfb (na wszelki wypadek), jak ktoś ma stracha, lub po prostu do asekuracji pare sztuk sd, no i pomagać DS'om z exori vis. Oczywiście musimy też mieć jakieś uh'y/ih'y do leczenia ich.
3. Droga do każdego z tombów:

Wejścia do grobowca trzeba szukać za pomocą łopaty - jest ono ukryte i nie zawsze odkopuje się je za pierwszym razem.
4. Mapy respawnu:
Potwory zaznaczyłem kolorowymi punktami, każdego z osobna. Ponadto:
Białe kółko oznacza przejście na inny poziom tombu (schody).
Żółte kółko oznacza teleport, lub wejście do pokoju z teleportem, prowadzącego do kolejnej części tombu. Więcej oczywiście tutaj. ; )
1.Peninsula Tomb
Kolor Biały oznacza Skeleton'a
Kolor Zielony oznacza Ghoul'a
Kolor Różowy oznacza Snake'a
Kolor Ciemnozielony oznacza Lion'a
Kolor Brązowy oznacza Larva'e
Kolor Żółty oznacza Poison Spider'a
Kolor Fioletowy oznacza Scarab'a
Kolor Pomarańczowy oznacza Crypt Shambler'a
Kolor Niebieski oznacza Mummy
Kolor Czarny oznacza Scorpion'a
"SG" oznacza Stone Golem'a
"C" oznacza Cobre
"S" oznacza Slime'a
Poziom pierwszy z potworami:

Poziom drugi z potworami:

2. Shadow Tomb
Snake = różowy
Ghoul = zielony
Skeleton = biały
Mummy = niebieski
Crypt Shambler = pomarańczowy
Poison Spider = żółty
Larva = brązowy
Scarab = fioletowy
Stalker = czerwony
Scorpion = czarny
Ghost = ciemnozielony
Fire Devil = morski
"V" = Vampire
"Fe" = Fire Elemental
"S" = Slime
"Bh" = Beholder
Poziom pierwszy z potworami:

Poziom drugi z potworami:

3. Stone Tomb
Hyaena = morski
Larva = brązowy
Skeleton = biały
Ghoul = zielony
Poison Spider = żółty
Scarab = fioletowy
Scorpion = czarny
Mummy = niebieski
Stalker = czerwony
Crypt Shambler = pomarańczowy
"C" = Cobra
"S" = Slime
Poziom pierwszy z potworami:

W tym tombie nie ma klasycznego zejścia do teleportu na -2 poziomie, ale na -1 poziomie, czyli nie zdziwcie się, że droga do teleporta jest zaznaczona od razu po wejściu ; )
Drugi poziom z potworami:

4. Tar Tomb
Ghoul = zielony
Skeleton = biały
Mummy = niebieski
Crypt Shambler = żółty
Scarab = fioletowy
Scorpion = morski
Stalker = czerwony
Larva = brązowy
Cobra = pomarańczowy
Bonebeast = różowy
Vampire = czarny
Ghost = ciemnozielony
"B" = Beholder
"ds" = Demon Skeleton
"necro" = Necromancer
Poziom pierwszy z potworami:

Poziom drugi z potworami:

To jest jedyny tomb, w którym są 3 poziomy z potworami przed teleportem więc można sie nie połapać w dojściu na -3 poziom, a takie pytania już tutaj zadawali. Wyjaśniam więc: białe kółko, te obok żółtego, to schody prowadzące do góry z poziomu -1. Za to na poziom -3 można sie dostać schodami zaznaczonymi w prawym górnym rogu mapki.
Poziom trzeci z potworami:

5. Oasis Tomb
Hyaena = morski
Skeleton = biały
Poison Spider = żółty
Ghoul = zielony
Snake = różowy
Scorpion = czarny
Mummy = niebieski
Stalker = czerwony
Cobra = pomarańczowy
Scarab = fioletowy
"1" = Dwarf, Elf, Amazon
Poziom pierwszy z potworami:

Poziom drugi z potworami:

6. Mountain Tomb
Larva = brązowy
Skeleton = biały
Snake = różowy
Poison Spider = żółty
Hyaena = morski
Cobra = pomarańczowy
Ghoul = zielony
Mummy = niebieski
Stalker = czerwony
Scarab = fioletowy
"Ds" = Demon Skeleton
Poziom pierwszy z potworami:

Poziom drugi z potworami:

7. Ancient Ruins/Fire Tomb
Hyaena = morski
Snake = różowy
Skeleton = biały
Larva = brązowy
Scarab = fioletowy
Ghoul = zielony
Cobra = pomarańczowy
Mummy = niebieski
Scorpion = czarny
Ghost = ciemnozielony
Poison Spider = żółty
Stalker = czerwony
"Cs" = Crypt Shambler
"Bh" = Beholder
"S" = Slime
"Fe" = Fire Elemental
"V" = Vampire
Poziom pierwszy z potworami:

Poziom drugi z potworami:

Przepraszam za zamieszanie z kolorami, ale bylo za duzo tych potworow, zeby do kazdego dobrac w miare widoczny kolor, nie robiac przy tym syfu ;s
Zakładki