Spis treści:
- Wstęp
- Opis expowiska
- Potwory
- Droga do expowiska
- Mapy respawnu
- Ciekawostki
1. Wstęp
We wspomnianym wyżej poradniku opisywałem każdego potworka, wszystkie skorpiony, cobry, poison spidery itp, z myślą o graczach z niskimi poziomami i osobami, pragnącymi zostawić swoją postać na bocie w tombie. W tym jednak przypadku nie wierzę, że ktoś z niskim levelem chce wejść do dalszej części grobowców, a tym bardziej zostawić tam postać na bocie, tak wiec tutaj ominąłem mało znaczące potwory, pojawiające się czasami w niektórych tombach. Nie spotkacie tutaj poison spiderow, scorpionow i innych takich. Dzięki temu jednak w tym poradniku każdy potwor ma swój kolor i nie powinno być już z tym większego zamieszania. Starałem się jednocześnie zachować kolory potworów, które pojawiły się we wspomnianym poradniku.
2. Opis expowiska
Tomby "za teleportem" to ogólnie mówiąc zwykłe tomby opisane w poprzednim artykule, ale z bardziej zaawansowanymi potworami. Teren ten jest już jednak dosyć silnie związany z HOTA questem, dlatego też znajdziemy tutaj drogę do bossów - faraonów.
3. Potwory
Vampire - Czarny
Crypt Shambler - Żółty
Mummy - Niebieski
Demon Skeleton - Biały
Stalker - Czerwony
Scarab - Fioletowy
Ghost - Ciemnozielony
Ghoul - Zielony
Slime - Pomarańczowy
Beholder - Brązowy
Gargoyle - Morski
Bonebeast - Różowy
Necromancer - Litera "N"
Lich - L
Green Djinn - Gd
Priestess - P
Fire Elemental - Fe
Fire Devil - Fd
Dragon - D
Ancient Scarab - As
Giant Spider - Gs
Warlock - W
Behemoth - Behe
Stone Golem - Sg
Banshee - B
Inne oznaczenia:
Flamethower/Plaguethrower/Magicthrower/Shredderthrower - zielone kółko
Teleport do Faraona - niebieskie kółko
Schody/teleport na drugi poziom tombu - białe kółko
Dźwignie - brązowe kółko
Wejście do tombu (płomien i ołtarz) - żółte kółko
4. Droga do expowiska
Teraz najważniejsza rzecz - w jaki sposób dostać się na kolejną część tombu? Musimy znaleźć na mapce ze wspomnianego poradnika na -2 poziomie z potworami zejście do małego pokoiku z ołtarzem i fioletowym płomieniem. Żeby przenieść się za teleport musimy wejść na ten płomień i stojąc na nim położyć na ołtarz Scarab Coina. Wygląda to tak:

I w ten sposób znaleźliśmy się w tombach 'za teleportem' - coraz bliżej faraona.
5. Mapy respawnu
Przypominam, że mapki z respem przed teleportem są w tym poradniku.
Mapki i screeny mogą się niestety długo ładować, wiec proszę o cierpliwość :)
Peninsula Tomb - Omruc
Główną cechą faraona Omruca jest to, że potrafi być niewidzialny. A ponieważ każdy tomb w jakiś sposób opisuje faraona, wiec w tym grobowcu będzie biegało wszędzie pełno stalkerów ; )
Wypada z niego m.in oczywiście crystal arrow (o której jest napisane niżej), Hammer of Wrath, Boots of Haste i Yellow Gem. No i z racji tego, że faraon ten walczy za pomocą strzał, wypadają z niego różne rodzaje arrow'ów.
Pierwszy poziom z potworami:

Drugi poziom z potworami:

Po przejściu tych grobowców znajdziemy teleport prowadzący do faraona. Po wejściu czeka nas rutynowa kontrola doświadczenia, czyli innymi słowy bramka levelowa (75lvl+) ; )
Za nią nie ma od razu faraona; pierw trzeba się trochę potrudzić, zanim do niego dojdziemy. W tym tombie utrudnieniem jest komnata pełna czerwonych gwiazdek. Wszystkie wyglądają jednakowo, jednak tylko przez niektóre można przejść,
czyli naszym zadaniem jest znalezienie odpowiedniej drogi do komnaty z faraonem.

Gdy juz uda nam się przez to przebrnąć czeka nas już jedynie teleport, prowadzący prosto do komnaty z faraonem.
Jest tam oczywiście Omruc, ale po wejściu pojawiają się jednak stalkery, ponieważ ten faraon potrafi je przywoływać.
Zazwyczaj faraony atakują z bliska, ten jednak strzela do nas ze strzał utrzymując dystans. Przypominam, że potrafi być niewidzialny, więc dobrze jest być zaopatrzonym w fire bomby i gfb. Towarzyszą mu też wieżyczki, strzelające do nas z energii i throwing starów (Magicthrower i Shredderthrower). Nie da się ich zabić, a powodują dosyć spore obrażenia, więc najlepiej w jak najszybszym czasie opuścić komnate, poprzez wejście do teleportu.
Komnata z faraonem:

Podobne wieżyczki znajdują się w każdej z komnat z faraonami, jednak są również strzelające ogniem i trucizną.
Prawie zawsze z każdego faraona wypada jakiś szczególny item, w tym przypadku jest to Crystal Arrow.
Nie nacieszymy się nim jednak zbyt długo, bo osoba posiadająca go zostaje przeteleportowana do małego pokoiku z sarkofagiem, w którym znajduje się quest (a więc możemy go wykonać tylko raz) na część mistycznego hełmu. Reszta ekipy pojawi się jednak na początku tombu.
Teraz więc pora na następnego tomba : )
Shadow Tomb - Mahrdis
Pierwszy poziom z potworami:

Drugi poziom z potworami:

Tym razem ten tomb wyróżnia się dużą obecnością ognia, tak więc po wejściu w teleport pojawimy się, jak zwykle przed bramką levelowa, a za nią będzie wielka komnata z fioletowymi płomieniami.
Te płomienie jednak nie będą nas teleportować (chyba, że zabraknie nam hp, to trafimy do świątyni).
Ognie te pojawiają się i gasną w różnych miejscach co jakiś czas. Musimy tak przedostać się na drugą stronę, żeby nie wejść na płomień, bo każdy błąd będzie nas kosztował 300 hp, za jednym razem.
Wygląda to tak:

Za tym nie ma już żadnych przeszkód, pora na spotkanie z faraonem ; )
Wspomnianym faraonem jest tym razem Mahrdis, a w komnacie są jeszcze 3 dragony i dragon lord, potrafi również summonować fire elementale, a pomagać mu jeszcze bedą flamethowery. Atakuje z ognia, tak więc z gfb, wielkich firebomb, fire wave'u i exori z ognia (nie jest to jednak exori flam, ale zwykłe exori, tyle ze z ognia ;) )

Wypada z niego m.in. Burning Heart, które też zamieniamy na część hełmu, Holy Falcon, Phoenix Shield i Red Gem.
Stone Tomb - Thalas
Pierwszy poziom z potworami

Drugi poziom z potworami

Tutaj, żeby dostać się dalej, czyli do pomieszczenia tuż przed faraonem musimy nacisnąć dźwignie.
Nie możemy jednak tego zrobić po kolei; trzeba przestawić wszystkie na raz. Potrzebujemy więc do tego sporej ekipy, żeby pozabijać potwory w komnatach i jednocześnie uaktywnić teleport ; )
Po uaktywnieniu teleportu oczywiście możemy do niego wejść. W porównaniu z innymi pomieszczeniami przed faraonem, tutaj nie ma za dużo przeszkód. Po wejściu w teleport zostaniemy przeniesieni
do pokoju z bramką levelową, a za nią nie ma żadnych potworów, jedynie zobaczymy tam wiele statuetek cobry, a przed jedną jest przycisk. Wchodząc na niego zostajemy zatruci po 50hp i jednoczesnie zapewniamy sobie dostęp do komnaty faraona. Wygląda to tak:

Wchodzimy więc na przycisk i szybko biegniemy na sam dół komnaty, gdzie spotkamy następną figurke cobry, za to ta jest nazwana, jest pokazane jej Hp i wygląda jak npc, chociaż się nie rusza.
Mówiąc do niej "Hi" zostajemy przeniesieni do samego Thalasa ; )

Jest w towarzystwie 4 Necromancerów, i potrafi przywołać 8 slimów na raz. Walczy za pomocą poisonu. A jak w każdej komnacie z faraonem znajdują się wieżyczki, tym razem są tu Plaguethrower'y.
Itemem wypadającym z tego faraona jest Cobrafang Dagger, oraz m.in. Djinn Blade i Green Gem.
Tar Tomb - Morguthis
Pierwszy poziom z potworami:

Drugi poziom z potworami:

No i w końcu teleport, tam bramka levelowa i kolejną przeszkoda w dojściu do faraona... tym razem jest to moim zdaniem najtrudniejsza przeszkoda. Musimy przedostać się przez labirynt, po którym krążą pułapki-Deathslicer'y, nie do zabicia, które potrafią zadawać mocne ciosy. Aby przejść przez ten tunel musimy przechodzić przez właśnie te potwory, wchodzić do zapadni i szukać pod ziemią płomieni i teleportów, które umożliwią nam przejście tego labiryntu.
Na jego końcu czeka nas oczywiście teleport do komnaty z Morguthis'em : )
Tym razem w jego komnacie wieże strzelają z throwing starów, a sam faraon potrafi przywoływać do 3 Hero, strzelać z SD i, tak jak widać na poniższym screenie, udeżać z exori z SD. Z niego wypada m.in. Sword Hilt, Ravager's Axe oraz Demonbone Necklace.

Oasis Tomb - Rahemos
Tomby Rahemosa są pełne różnych iluzji, o czym mówi nam tabliczka przed płomieniem. Dalej zobaczycie, że nie kłamali ;)
Pierwszy poziom z potworami:

Drugi poziom z potworami:

Same przeszkody przed faraonem nie są takie straszne, chociaż jest ich sporo. Po wejściu do teleportu mamy, jak zwykle bramkę levelową, a za nią pierwszą przeszkodę, istnie magiczną ; )
Wygląda to tak:

No i wszystko polega na tym, żeby z kapelusza wyciągnąć marchewkę ; )
Akurat na screenie 2 kapelusze są odkryte, ale normalnie trzeba stanąć na przełączniku i musimy wyciągnąć marchewkę, która znajduje się tylko pod jednym kapeluszem. Jeśli trafimy na królika odejmuje nam się 200 hp.
Gdy nam się uda uzyskujemy dostęp do następnych drzwi przez które oczywiście przechodzimy. Za nimi zobaczymy wiele małych komnat obok siebie, jednak żadne z nich nie mają drzwi. Okazuje się jednak, że niektóre części ściany działają jak drzwi i tak przechodzimy przez to pomieszczenie i czeka nas kolejny szok. Widzimy zejście na dół, a na dole biega sobie 9 demonów.

Jak zejdziemy na dół demony oczywiście zaatakują nas, ale nie będą nas biły tak jak prawdziwe demony, bo obrażenia od nich mogą dojść do 20 hp najwyżej ; )
Dzieje się tak dlatego, bo tak naprawde są to 'przebrane' w gobliny, które można zabić jednym gfb (o ile same się pierw nie pozabijają) ;>
Koniec niespodzianek, pora na spotkanie z Rahemosem!
W jego komnacie będzie na nas czekać sam faraon, warlock i być może demon, którego Rahemos może zsummonować. W pokoju znajduje się też kolejna wieżyczka.
Faraon walczy dobrze z melee oraz energii, ale potrafi również zamieniać się w demona, przeciwnika w świnię, upijać i paraliżować.
Z Rahemosa można wylootować m.in. Ancient Rune, Twin Axe, Magician Hat i Violet Gem.

Mountain Tomb - Dipthrah
Poziom pierwszy z potworami:

No i na tym poziomie nie ma schodów, żeby dostać się na następny poziom. Nie ma schodów, ale jest teleport ; )
A żeby go uaktywnić trzeba nacisnąć na wszystkie dźwignie na screenie wyżej (nie trzeba jednak wszystkich na raz, mogą być po kolei).
Drugi poziom z potworami:

I kolejny teleport do drogi do faraona i kolejne przeszkody ; )
Pierw oczywiście mamy bramke levelową, potem rząd drzwi, a konkretnie 8 ścian, z 3 drzwiami w każdej.
Musimy więc przejść odpowiednio przez: Lewe; Srodkowe; Lewe; Prawe; Prawe; Lewe; Prawe; Lewe.
Dalej czeka nas tylko komnata z Dipthrah'em, wspieranym przez 10 Plaguethrower'ów (czyli kolejne wieżyczki), 4 beholdery
i możliwe, że do 4 zsummonowanych Priestesses'ów. Ciekawym zjawiskiem jest jeden z jego ataków, czyli masowe upijanie.
Strzela dookoła siebie takim czarem, na obszar podobny do gfb, i wszystko żyjące dookoła się upija. Wszystko, to znaczy można spotkać tam upitego szkieleta czy beholdera, a wygląda to tak, że nad np szkieletem pojawia się napis (z małych liter) "a skeleton says: Hicks!" ; )
Za to z Dipthrah'a wypada m.in. Ornamented Ankh, Pharaoh Sword oraz Blue Gem.
Screen z komnaty:

Ancient Ruins Tomb - Vashresamun

(Nie przejmujcie się kreskami - obrazek pochodzi ze spoilera hota questu)
Tutaj też nie ma dużych utrudnień przed faraonem. Jedyne co musimy zrobić (po wejściu do teleportu i przejściu przez bramke levelową), to zagranie na instrumentach w odpowiedniej kolejności. Osoby, które nie wiedziały jaka to kolejność na pewno miały duży kłopot, ale teraz jest to już ujawnione ; )
Wchodzimy więc do pokoju z tymi instrumentami i musimy na nich zagrać w kolejności pokazanej niżej, żeby przejść przez drzwi z czerwoną klamką, prowadzących do faraona.

Za wspomnianymi drzwiami jest Vashresamun, wspomagany przez 2 Banshee, może jednak zsummonować kolejne 4. W komnacie są również kolejne wieżyczki.
Z tego faraona wylatuje m.in. Blue Note, Crystal Mace, Ancient Tiara i Violet Gem.

Przypominam, że wszystkie te itemy wypadające z faraonów, które zaznaczyłem tłustym drukiem, czyli te, do których podałem linki są do wymiany na część Ancient Helmetu.
Z faraonów wypadają też różne, mniej wartościowe i ogólnodostępne rzeczy, w tym dużo świecidełek, których jednak nie będę tutaj opisywał ; )
6. Ciekawostki:
- Wielu ludzi zastanawia się w jaki sposób udało się komuś zdobyć itemy, wypadające z faraonów, które opisałem.Prawdopodobnie osoba z tym itemem została przeteleportowana przez reszte ekipy do świątyni swojego miasta, albo po prostu zginęła z aol'em i tym itemem w backpacku ; )
- W niektórych z komnat z faraonami znajduje się niedostępny skarbiec, w którym można zobaczyć różne rzadkie itemy (m.in. Magic Longsword).
Zakładki