Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
Moje sumienie nie mogło pozostać już dłużej głuche na nawoływanie ludzi :), żeby w końcu przyjrzeć się zagadce Ankrahmun na Tibiantisie i z lupą w ręku spróbować odnaleźć jakiekolwiek sensowne puzzle, które pozwalają układać się w przynajmniej jako taki miarodajny logiczny obraz całości. Nie mogę też napisać tutaj zbyt długiego referatu o tym, bo jednak baza istniejących wskazówek jest dość uboga, żeby na jej podstawie od razu zaistniała możliwość definitywnej eksplikacji zawartości enigmatu, który orbituje wokół tytułu niniejszego wątku. A mam na myśli głównie transkrypcje z rozmów z NPC'kami jakie udało się do tej pory ustalić. Jednak przypatrując się wnikliwie wgłąb poruszonego dylematu dostrzegam już w nim pewne elementy, które widać, że dobitnie chcą rzucać się w oczy graczom i dopiero po zwróceniu na nie też uwagi udaje się dojść do ciekawych na ich podstawie analogii. Dlatego na gruncie argumentów wypracowanych w toku heurystycznych operacji analitycznych jak widać jawnie wyłania się przedmiot o nazwie: Foil
Zwróćmy uwagę na znane wskazówki:
Gracz: Bandits
Abbas: W nocy słyszę tych drani po drugiej stronie. Musieli znaleźć inną drogę, chciałbym to wiedzieć, ale nie mogę opuścić posterunku.
Gracz: Tibianus / King
Abbas: Obiecał, że wyśle pomoc i co? Nadal stoję tu sam, a bandyci poruszają się różnymi drogami.
Abbas: W nocy słyszę tych drani po drugiej stronie. Musieli znaleźć inną drogę, chciałbym to wiedzieć, ale nie mogę opuścić posterunku.
Gracz: Tibianus / King
Abbas: Obiecał, że wyśle pomoc i co? Nadal stoję tu sam, a bandyci poruszają się różnymi drogami.
I dopóki co wiadomym jest, że drzwi otworzyć nie da się ale jest to kryjówka bandytów z których rzadko wypada miecz o nazwie "Foil" gdzie teoretycznie nie wiadomo do czego on służy i dlaczego jest to grafika zaczerpnięta od Epee z RL Tibii jednak żeby spróbować mniej więcej odczytać zastosowanie tego przedmiotu posłużmy się przykładem z questu na RL Tibii związanym z Nomad Parchment Quest czy też Arito's Task Quest: https://www.tibia-wiki.net/wiki/Arit..._Quest/Spoiler
Jak wiecie na RL Tibii pod górami Kha'Zael znajduje się tajemna kryjówka Nomadów jest to kompleks tuneli podziemnych, które rozciągają się między Darashią, a Ankrahmun. Jeżeli teraz przyjrzymy się Tibiantisowi to zauważymy, że Nomady zostały z niego usunięte, a ich miejsce analogicznie mają zastępować Desert Huntery i to już wzbudza podejrzenie czemu edytorowi tego customu zależało na takiej reformacji. Poza tym z Nomadów jak wiemy wypada bardzo rzadko item o nazwie: Nomad Parchment https://www.tibia-wiki.net/wiki/Parc...(Nomad%C3%B3w) i to on pozwala uruchomić spoiler, który udostępnia możliwość podróżowania tymi tunelami, a ponieważ w poruszonym tutaj kontekście Nomady zostały zastąpione Desert Hunterami z jakich bardzo rzadko zamiast parchmentu wypada foil to tak też i ten fakt wzbudza podejrzenie, że jest to przedmiot fabularny, który ma na celu odblokować możliwość podróżowania tajemną drogą między Darashią, a Ankrahmun o czym wspomina wyżej Abbas w trakcie rozmowy z nim. Poza tym jeśli przypatrzymy się przebiegowi questu z Nomadami na RL Tibii to zauważymy, że w jednej misji trzeba wykonać następującą operację:
Wchodzimy na górę. Na szczelinie stawiamy Scimitar, stajemy po prawej stronie miecza i jeszcze po prawej wylewamy wodę.
Cytując spoiler:
Otwiera się przejście, którym schodzimy na dół i wchodzimy w teleport. Następnie idziemy tunelami, aż docieramy do wielkiej sali z drabiną i dość dużą grupą nomadów. Wchodzimy po drabinie i mówimy do przesiadującego tam Muhada:
Muhad zgadza się i przy okazji daje nam zadanie, będące początkiem Nomads Land Questu. Jednak teraz wracamy do Arita wychodząc "tylnymi drzwiami". Gdy już jesteśmy z powrotem w Ankrahmun, mówimy mu:
Gracz: Hi
Arito: Thank god you are back!! Did you find....err...what we were talking about??
Gracz: Acquitted
Arito: These are great news!! Thank you for your help! I don't have much, but without you I wouldn't have anything so please takethis as a reward.
Gracz: Bye
Gracz: Hi
Arito: Thank god you are back!! Did you find....err...what we were talking about??
Gracz: Acquitted
Arito: These are great news!! Thank you for your help! I don't have much, but without you I wouldn't have anything so please takethis as a reward.
Gracz: Bye
Twym celem jest odzyskanie skradzionego skarbu nomadów poprzez udanie się do kryjówki złodziei w Ankrahmun. Wejście do środka mieści się w filarze stojącym w pobliżu świątyni. Użycie go spowoduje przeniesienie cię do kryjówki.
Zrobienie którejkolwiek z powyższych rzeczy spowoduje pojawienie się jednego ze złodziei i automatycznie przeniesie cię na zewnątrz przed filar. Dopiero po odczekaniu 5 minut można spróbować wejść i przechodzić ponownie
Zrobienie którejkolwiek z powyższych rzeczy spowoduje pojawienie się jednego ze złodziei i automatycznie przeniesie cię na zewnątrz przed filar. Dopiero po odczekaniu 5 minut można spróbować wejść i przechodzić ponownie
Parchment
It seems to be a list of people to be eliminated. The first name on the list is 'Arito'.
It seems to be a list of people to be eliminated. The first name on the list is 'Arito'.
Możecie z całej siły spoliczkować mnie po twarzy, potem oblać kubłem zimnej wody, a następnie z bliskiego dystansu nakrzyczeć na mnie przez megafon, ale jak słowo daję przedmiot: Foil jak wypisz wymaluj pasuje mi tutaj do miecza o nazwie Pałasz bandytów z Gothica 2 Noc Kruka
https://gothic.fandom.com/pl/wiki/Pa..._bandyt%C3%B3w
To spostrzeżenie jest o tyle cele, że wiem, ze tutejsi admini jak i większość graczy są fanami Gothica i nawet jeden z nich chwalił się nabył już dodatek o nazwie Archolos, a nie jest chyba tajemnicą, że również w przypadku Tibiantisa jego admini zainspirowali się pomysłami pochodzącymi ze źródeł zewnętrznych czego dowodem są np: Troglodyty na Aruthang podane na tacy prosto z uniwersum Heroes of Might & Magic 3.
I tak też wczytując się w fabułę Gothic 2: Noc Kruka :) wiemy doskonale, że w tej grze jest misja związana z NPC o nazwie Fernando:
https://gothic.fandom.com/pl/wiki/Fernando
I jak czytamy dalej ze strony:
Gothic II: Noc Kruka
Wplątany jest w układy z bandytami – sprzedaje im nielegalnie broń. Bezimienny może pozbierać dowody oskarżające kupca i zamknąć go w więzieniu.
Wplątany jest w układy z bandytami – sprzedaje im nielegalnie broń. Bezimienny może pozbierać dowody oskarżające kupca i zamknąć go w więzieniu.
Miejski wspomagacz bandytów
Vatras opowiada bohaterowi, że od upadku bariery pojawiły się nowe zagrożenia – największe z nich to bandyci, którzy sprawiają, że swobodna podróż po wyspie jest niebezpieczna. Vatras twierdzi także, że są oni wspomagani przez kogoś z miasta.
Wskazówki Martina
Martin sugeruje, że człowiek zamieszany w tą sprawę musi być z górnego miasta. Podpowiada też, że wśród bandytów mogą być wskazówki, jeśli Bezimienny będzie gotów na potyczkę z grupą przynajmniej 5 bandytów.
Dowody zbrodni
Bohater może znaleźć trzy dowody:
Pałasz bandytów, na którym wycięto literę F. Często można go znaleźć przy ciałach pokonanych bandytów (choć oni sami używają innej broni do walki), w ich obozach lub na drogach na wyspie;
Vatras opowiada bohaterowi, że od upadku bariery pojawiły się nowe zagrożenia – największe z nich to bandyci, którzy sprawiają, że swobodna podróż po wyspie jest niebezpieczna. Vatras twierdzi także, że są oni wspomagani przez kogoś z miasta.
Wskazówki Martina
Martin sugeruje, że człowiek zamieszany w tą sprawę musi być z górnego miasta. Podpowiada też, że wśród bandytów mogą być wskazówki, jeśli Bezimienny będzie gotów na potyczkę z grupą przynajmniej 5 bandytów.
Dowody zbrodni
Bohater może znaleźć trzy dowody:
Pałasz bandytów, na którym wycięto literę F. Często można go znaleźć przy ciałach pokonanych bandytów (choć oni sami używają innej broni do walki), w ich obozach lub na drogach na wyspie;
Pałasz bandytów, gdzie jego opis brzmi:
Wygląd
Jest to miecz który, według opisu, posiada wyciętą literę F na głowicy. Jest to ten sam miecz używany przez obywateli Khorinis, ma charakterystycznie wąską, dwusieczną głownię, metalowy kosz oraz kabłąk okalający rękojeść. Pomimo swojej nazwy, nie jest to wcale pałasz, a raczej rapier lub szpada.
Występowanie
Kupiec Fernando zaopatruje nimi okolicznych bandytów. Bronie te są sygnowane literą F. Pałasz jest jednym z dowodów przeciwko kupcowi oskarżonemu o handel bronią dla bandytów. Można znaleźć kilka sztuk pozostawionych na bezdrożach wyspy Khorinis, pozostałe są w posiadaniu samych bandytów.
Jest to miecz który, według opisu, posiada wyciętą literę F na głowicy. Jest to ten sam miecz używany przez obywateli Khorinis, ma charakterystycznie wąską, dwusieczną głownię, metalowy kosz oraz kabłąk okalający rękojeść. Pomimo swojej nazwy, nie jest to wcale pałasz, a raczej rapier lub szpada.
Występowanie
Kupiec Fernando zaopatruje nimi okolicznych bandytów. Bronie te są sygnowane literą F. Pałasz jest jednym z dowodów przeciwko kupcowi oskarżonemu o handel bronią dla bandytów. Można znaleźć kilka sztuk pozostawionych na bezdrożach wyspy Khorinis, pozostałe są w posiadaniu samych bandytów.
Hmm wyglądają jak identyczne czy mi się zdaje? Poza tym również tutaj pojawia się wątek "Bandytów", a wygląd Foil do Pałasza wygląda tak samo czyli jak szpada z kabłąkiem okalającym rękojeść. Nie da ukryć się, że jak chwilę zastanowicie się to wychwycicie tutaj mnóstwo słów kluczowych, które zlewają się nawzajem jak ulał, gdy także powiążemy tutaj Keywordy Abbasa i fabułę zaprezentowaną z customu Tibiantisa do mniej więcej tego jak przedstawia to pryzmat Gothica. Poza tym również blisko znaczny jest wobec siebie fakt, że na Tibiantisie jeden z Npcków po napisaniu do niego: Foil ten odpowiada: Do you want buy a Foil for 240 gold? A gdy wchodzimy na https://gothic.fandom.com/pl/wiki/Pa..._bandyt%C3%B3w to dowiadujemy się, że pałasz bandytów kosztuje 250 sztuk złota. Blisko znaczne kwoty i teraz pytanie czy to również przypadek? :)
Jak wcześniej już wspomniałem co zaznaczyłem seledynową czcionką Parchment wypadający z Nomadów na RL Tibii ma opis:
Parchment
It seems to be a list of people to be eliminated. The first name on the list is 'Arito'.
It seems to be a list of people to be eliminated. The first name on the list is 'Arito'.
Jest to list od kupca Fernanda z Khorinis zawiadamiający bandytów o tym, że wysyła im dostawę broni i trunków po raz ostatni. List jest dowodem na to, że Fernando spiskuje z bandytami. Bezimienny może go znaleźć w obozie bandytów niedaleko farmy Sekoba.
A teraz wyobraźmy sobie, że Foil to Pałasz Bandytów z Gothica z zaznaczonym inicjałem literki "F". A więc rozczłonkowujemy broń Fernanda F od oil i powstaje słowo: Oil czyli Olej. A więc co? Tam mieliśmy Scimitar i Wodę, a tu z kolei mówimy o kombinacji F. i Olej? Scimitar + Vial of Water i Broń F. + Vial of Oil? Czy taka może tkwić w tym logika? Trzeba pytać, żeby nie błądzić takie mamy tutaj zadanie.
Podsumowanie:
Zaznaczam, że wszystko to jest opisane w dość szybkim tempie. Osobiście idę o pewny zakład, że panowie admini mogli ale nie musieli zapożyczyć wspólne elementy na zaprojektowanie tego customu. Pewne zależności wskazują też, że to Foil jest kluczem na dostęp do Ankrahmun co podpowiada wiele argumentów ale oczywiście mogę tutaj rychło tkwić w błędzie, a wy znając rozwiązanie możecie śmiać się od ucha do ucha, że taki tok myślenia został postawiony niecelnie. Ryzykownie zakładam że modyfikując Arito's Task Quest po części powiązaliście go z fabułą scenariusza jednego z misji Gothica 2: Noc Kruka, gdzie dobitnie rzucają się w oczy wzajemne podobieństwa. Sam fakt, że zapożyczenie Epee i mianowanie go na Foil, który ma rzadko wypadać z Desert Hunterów już jest aktem w tym kontekście podejrzanym jeśli chce szukać się odpowiedzi na to jak rozwikłać ten spoiler tym bardziej, że jeśli porównamy go do źródeł zewnętrznych to te analogie perfidnie sugerują, że przedstawiony tutaj trop poszukiwań może być poprawny lub przynajmniej w pewnym ułamku trafiony celnie. Oczywiście w perspektywie czasu na pewno pojawi się w głowie więcej pomysłów, bo prawdę mówiąc i tak dość na szybkiego to napisałem jednak moim celem było, żeby po pierwsze dać tutaj ludziom do myślenia, a po drugie zwrócić ich uwagę na fakt, że na bazie przeplatających się tutaj wzajemnie argumentów istnieje możliwość wypracowania wspólnego pomysłu, który być może będzie bazował na takich kombinacjach związanych z kluczowym keywordem bądź nawiązaniem do fabuły gothica czy Arito's Task Quest, że w końcu ten jeden z nich okaże się tym ostatnie poprawnie wybranym wariantem. Przyznaję się też, że możliwe, że spędziłem nad tym jeszcze za mało czasu, żeby próbować nawet w minimalnym stopniu jawić się w świetle kompetentnego źródła informacji jednak zaryzykuję i odsłonię taki zestaw kart jaki tutaj pokazuję.
Osobiście w wolnym czasie wzruszę nad tym szare komórki, a jak dopatrzę się kolejnych faktów o których warto wspomnieć i ubrać je przy okazji w merytoryczną zawartość to oczywiście w pierwszej kolejności chętnie to zrobię. Na razie wątek pozostawiam taki jaki jest, czekam na wasze opinie, krytykę i bazując na dalszych próbach i eksperymentach zapraszam wszystkich do jego rozwoju. Mam nadzieję, że pomogłem jednak, mimo wszystko cokolwiek by nie myśleć i jeśli robię to błędnie to mnie osobiście perfidnie pachnie tutaj spoilerem mogący być czymś na wzór hybrydy połączonej z jednym z wątków pochodzący z Gothica. Wszelkie wątpliwości mile widziane to też zawsze daje bodziec do przemyśleń.
Adios i do usłyszenia!
Zakładki