Tibiarz napisał
O czym ty piszesz? Otsy to nie jest globalny rynek i wyścig technologiczny, żeby stawiać takie porównania. xD
No owszem nie jest, ale nie wiem czemu porownanie mialoby byc nietrafne, nawet na samym rynku otsow masz duzo przykladow gdzie ktos zrobil cos powyzej standardow i odcinal z tego kupony albo odcina nadal, nie przytocze tutaj wszystkich przykladow bo szczerze to nie jestem tak biegly gralem moze na 50 otsach od momentu jak zaczely powstawac z czego moze na 15 dluzej niz miesiac ale pamietam jak powstala mapka yourots i kompletnie zawladnela rynkiem, pokemony w tej chwili maja juz chyba ponad 15 lat? i spore zainteresowanie dalej, nawet jakis podkarpacki armia ots to krzywe prawie dekade jechal tylko na tym ze byli troche lepsi niz przecietny serwer stawiany przez macka po szkole na wlasnym kompie, bolek wypuscil produkt na tamte czasy nieporownywalny do innych i latami na tym ciagnal.
I jak niby było z tibiantisem i rynkiem ots wg ciebie? xD Było właśnie tak, że ludzie płakali, że nie ma dobrego otsa, bez bugów, bez czitów, bez korupcji, bez jajówy itd., a jak taki powstał, to po miesiącu było 150 online. Tibiantis jest niszą, i to "konsumenci" o tym decydują, bo większość z nich po prostu woli grać na jakichś panterkach, olderach, oldestach, nostaliusach, czy miraclach, gdzie gm dodaje losowe rzeczy, przyzwala na mc, i banuje za kradzież worka. Po prostu serwer o takiej charakterystyce jak tibiantis - powolny, bez ułatwień, bez niańczenia graczy, bez przymakania oczu - to nie jest produkt pod masowego odbiorcę.
Tibiantis przeciez od powstania tak samo jest uwazany za topowy produkt i swietna marke. Fakt ze liczby online nie wygladaja tak ponetnie nie wynika przeciez z faktu ze nie ma przyzwolenia na mc, ze restrykcyjnie pilnujesz regulaminu, ze nie uginasz sie ze zmianami jak ktos placze, ze nie banujesz za pkowanie czy topienie worow. To sa przeciez jedne z wiekszych zalet serwera i powody dlaczego wciaz online jest tak duzo pomimo ze 7.4 i longterm stoja ze soba w skrajnej sprzecznosci. Zasadniczo kazdy serwer longterm skazany jest na niski cap online bo zawsze predzej czy pozniej zderzysz sie z problemem braku wyzwan i contentu wszyscy biegaja w full eq po tych samych spotach, albo probojac temu przeciwdzialac masz wyludniona mape gdzie kazdy gra single player. Im starsza wersja tym ten problem bedzie bardziej widoczny jezeli zdecydujesz sie na trzymanie kontynentu i contentu w ryzach. Dodatkowo im starsza wersja tym:
1. wraz z przyrostem lvla duzo bardziej odczuwalne jest wyhamowanie tempa progresu postaci
2. gra jest przystosowana do mniejszych lvli
Moment w ktorym docierasz do punktu gdzie gra staja sie zbyt nurzaca a progres zbyt malo zauwazalny jest indywidualny dla kazdego gracza, oczywiscie jest paru masochistow odpornych na to, ale zdecydowana wiekszosc quitnie ci z kazdego long terma i moze wroci raz w roku na miesiac jak nie maja co robic ale to tez z duzo mniejszym zapalem. Mamy 2025 rok a nie 2007 wiec:
-tibia nie jest owiana tajemnicami jak wtedy wiec mozliwosci eksploracji sa bardzo ograniczone (aczkolwiek pomimo braku sukcesu bardzo milo wspominam ~300 godzin spedzone na probach dostania sie do ankrahmun bieganie po npctach, czytania skryptow npc z oryginalnych plikow, dyskusje nocne na discordzie i snucie najglupszych teorii)
-nie ma doplywu nowych graczy jak wtedy co wplywa na drastyczny shift w ekonomii serwera
-ludzie graja duzo efektywniej niz wtedy co wplywa na szybsze zdobywanie eq, rzadsze tracenie obecnego co dodatkowo wplywa na pogorszenie ekonomii
-ludzie sa duzo bardziej swiadomi znikomych roznic w upgradzie od strony eq co tez wplywa na pogorszenie ekonomii
Owszem zmiany ktore wprowadziles w systemie questow oraz adjustmentu armora byly strzalem w 10tke ale one jedynie odwlekly problem w czasie a nie go rozwiazaly.
Mysle ze dla wiekszosci jezeli nie dla wszystkich graczy mmo zdobycie na huncie wartosciowego przedmiotu jest topowym doswiadczeniem i jednym z powodow dla ktorych do gierki sie w ogole siada i nawet jezeli ktos na tibiantisa wraca po roku z nostalgii czy do starej tibii czy juz nawet tibiantisa samego w sobie to ten experience bedzie gorszy i zatrzyma gracza na krocej.
Troche sie tu rozpisalem i odjechalem od tematu, ale chcialem nakreslic roznice w tym jak ja patrze na liczby online i z czego one wynikaja w stosunku do tego co ty napisales.
Więc skończ pan pierdolić, bo z 8.0 by było tak samo.
Oczywiscie ze tak, jak i z kazda inna wersja. Nie wiem na ile jestes jeszcze aktywny jako gracz otsow i czy w ogole, ale ja przez ostatnie lata troche gralem i z gralem z kilkudziesiecioma osobami lacznie z ktorymi gadalem gdzies na discordach, miedzy innymi o roznych serwerach i klientachi wiekszosc podaje jako optymalne wersje juz nieco bardziej bobasowe niz 7.4. Zeby byly rozdzki zeby byly zolwie zeby nie trzeba podnosic spearow. Oczywiscie to tez kwestia indywidualna zupelnie, wiem ze ty tym gardzisz ale jedyne o czym ja mowilem to ze wydaje mi sie ze rynek na gierke ~8.0 jest wiekszy niz na 7.4.
Gdyby natomiast zrobic cos takiego jak pisal lacho ze stawiasz serwer, za poltorej roku drugi serwer po poltorej roku drugi serwer przenosisz na antice i tak w kolko to wilk syty i owca cala bo masz longterma dla masochistow (dodatkowo mozesz miec ciekawe przetasowania jak ktos ma dominando i nie pozwala oponentom nawet sie wyexpic to wjezdzaja na nowy serwer i ci na glownym serwerze musza albo expic dalej albo zaraz beda mieli na przeciw ekipe z takimi samymi levelami) a dla bobasow skrzypasow sebiqow i innych samobieznych masz cykliczny serwer w ktory ci spamuja swinkami zeby kupic pierwsze bohy na serwerze
I nie wiem, gdzie ty widzisz jakieś ciągnięcie poziomu - masz na myśli kopiowanie gifów z tematu tibiantisa i wrzucanie "reverse engineered" w nazwie tematu? xD
nasladownictwo najwyzsza forma pochlebstwa

rzeczy ktore powprowadzaliscie sa namietnie kopiowane mniej lub bardziej udolnie na inne serwery a dodatkowo tibiantis stal sie argumentem w dyskusjach jak co powinno dzialac jezeli chodzi o mechanike
Zrozum, że masowego gracza nie obchodzi, że dbasz o każdy detal i banujesz każdego czitera. Masowy gracz sam jest cziterem i woli gma jajówkę, który przynajmniej zbanuje smoka galańskiego za pkowanie. Taki serwer jak tibiantis NIE jest opłacalny, gwarantuję ci, że przyjmując inną politykę, zarobilibyśmy 2x więcej przy mniejszym nakładzie pracy. Dlatego niemal każdy inny ots idzie taką drogą
No ustawienie krzaczkow to faktycznie dla zboczencow ale transparent gaming jednak sporo daje ryba sie psuje od glowy jak gm pozwala na krzywe akcje to i gracze coraz bardziej ida na latwizne a potem jak odpalaja bota i maja free progres to nie chce sie samemu klikac. A ci co nie oszukuja ale widza ze inni leca na bocie i conajwyzej straca chara bez dalszych konsekwencji tym bardziej wypierdoli z serwera.
Zakładki