Skrzypas napisał
Sprawdzałeś z ciekawości korelacje konkretnych itemow z trademi graczami online? W sensie czy obserwowałeś jaka musi być liczba itemow konkretnych ile potencjalnych kupców i sellerow żeby rynek się załamał cenowo
Nie wyliczaliśmy dokładnie tego punktu, ale rynek i tak się w końcu załamie, tzn. ceny będą po prostu stopniowo spadać i to jest nieuniknione. Odpływ itemów z serwera masz poprzez to, że ktoś dostanie deleta, ktoś padnie i ciało zgnije, ktoś pójdzie retired (tutaj nieformalnie, ale jeśli już nigdy nie zaloguje, to można to uznać za odpływ), ktoś wrzuci do wody, ale to jest za mało w stosunku do tego, ile itemów przybywa. Potrzebny by był duży, ale przede wszystkim stopniowo ROSNĄCY, napływ nowych graczy. Bo im więcej masz graczy, to też tym więcej itemów będzie potem looconych (to tak jak z ZUSem).
Można ten proces jedynie spowalniać, i tutaj zmiany nagród w questach dużo dały, sporo itemów po pół roku nadal ma dobre ceny. Z niektórymi jest problem, ale gdyby zostawić oryginalne questy, to byłoby dużo gorzej.
Ogólnie to polecam sobie przeczytać
https://www.scribd.com/document/3702...IzD6aBHGzdJdKE to praca magisterska jednego z cipów, o ekonomii tibijskiego serwera. Jest tam przykład z fire swordami na jednym ze światów w 2006 roku - już wtedy praktycznie wszystkie szły do NPC, bo co tydzień przybywało ponad 50 fire swordów.
Zakładki