https://i.imgur.com/xAkeNh2.gif
normalnie 10% wbitych punktów się traci
Wersja do druku
https://i.imgur.com/xAkeNh2.gif
normalnie 10% wbitych punktów się traci
Trochę nieprecyzyjnie się tu wyraziłem, w tym miejscu chodziło mi o % progresu między lvlami tzn. jeśli liczyć to bezpośrednio od wbitych punktów to przy śmierci z równym 20 shieldingiem knightowi spadło by do 19skilla i ok. 70% "to go", a sorkowi "tylko" do 19 i ~~30% "to go". Faktycznie tak jest? (Abstrahuję tu od tego ile by trwało odbicie tego skilla)
I czy te punkty przy stracie się zaokrąglają?
no tak, przecież im większy gap pomiędzy skillami, tym większa część z tych 10% się w nim zawiera, więc tym "mniej" wizualnie tracisz
tak samo masz z mlvlem, że jak knight ma z 6-7 mlvl i padnie, to się wydaje że mu tam spada cały chuj za przeproszeniem
w rzeczywistości też traci 10% całości, tylko że jak z 7 na 8 mlvl musi wbić tyle many co z 0 na 7 (przykładowo, żeby zobrazować), to oznacza że ogromną część swojej many spalił już na tym 7 mlvlu, więc 10% całości odpowiada np. kilkunastu % tego progresu do next mlvla
a jak gap pomiędzy skillami jest niewielki, to analogicznie w progresie z aktualnego skilla do kolejnego jest bardzo mała część całości, więc jak się od tej całości odejmie 10%, to tsię okazuje że tracisz np. 2 skille
mam nadzieję, że pomogłem
Ta, dzięki, o to mi chodziło. No właśnie matma mi podpowiadała, że
ale nietrzeźwość i małe tibijskie doświadczenie jakoś mi nie pozwalały się pogodzić z tym że ta różnica wizualna między śmierciami różnych profesji faktycznie jest (i to w niektórych przypadkach dość znaczna), stąd kmina czy to nie jest jakiś bardziej skomplikowany system.Cytuj:
im większy gap pomiędzy skillami, tym większa część z tych 10% się w nim zawiera, więc tym "mniej" wizualnie tracisz
A jak jeszcze z tym zaokrąglaniem tej utraty?
Bo jeśli ilość utraconych punktów się zaokrągla w dół (w tibii chyba sporo rzeczy się zaokrągla się w dół? coś chyba kiedyś wspominałeś że specyfika samej funkcji zaokrąglającej), to wtedy nie dałoby się zbić meele poniżej 10 skilla 20% progresu (a shieldingu poniżej 10%)
Za to jeśli liczba utraconych się zaokrągla w górę (czy też to liczba pozostałych pkt zaokrągla się w dół), to i tak do zbicia z 11 do 10 meele skilla trzeba by było paść ponad 20 razy, z czego ok. 10 razy między 10 i 20% a 10 i 0%.
Bo dziwne żeby miały się tu pojawić ułamki, a nawet jeśli by tak było, to tak jak Delusjant mówił – czysto matematycznie nie dałoby się zejść do absolutnego 0% progresu, a w praktyce pewnie zależałoby od tego kiedy program jeszcze widzi liczbę, a kiedy już zaokrągla do zera, czy od innego epsilona maszynowego (nie wiem, na tych sprawach to się znam jeszcze mniej niż na mechanikach tibijskich xd)
Bo, jak rozumiem, nie ma ustalonej jakiejś minimalnej ilości traconych skillowych punktów?
@Tibiarz ;
jeszcze jedno pytanko, jak działa poison storm, początkowy hit zależy od lvla i m lvla czy zawsze stałe hity i ile one w takim razie wynoszą?
Kupno postaci jest legalne czy ban idzie? Jeśli jest, to czy istnieją już jakieś recover keye czy coś takiego aby móc się zabezpieczyć przed poprzednim właścicielem?
Edit:
W FAQ widzę, że nie jest popierany ale sam w sobie nie jest tępiony, natomiast mamy tam napisane, że możliwy będzie system recovery key - jest to już czy jeszcze nie ma? jak będzie dało się to zmieniać? Czy będzie dało się zabezpieczyć przed poprzednim włascicielem?
Czy ustawienie hotkeyów w myszce to już macro i banicja?
a ja wam muwie że kiedyś mojemu koledze wypadł posion dagger z minotaura na rukgardzie:apuapustajapropelle
Nie ma żadnej funkcji zaokrąglającej. Zaokrągla się tam, gdzie jest wykonywane dzielenie na intach (liczbach całkowitych) i to dzielenie zawsze jest zaokrąglone w dół, po prostu reszta z dzielenia przepada. Natomiast zaokrąglenie samego wyniku zależy od całego działania.
Np. przy full atk masz mnożnik ataku 1.2 i to się zaokrągla w dół, a przy full defie masz 0.6 i to idzie w górę. Dlatego że w pierwszym masz: atk + (atk * 2 / 10) a w drugim: atk - (atk * 4 /10). W oby przypadkach to w nawiasie masz zaokrąglone w dół, ale w drugim całość jest zaokrąglona w górę, bo jest odejmowanie.
Punkty tracone przy deadzie zaokrąglają się w dół (a więc punkty, które zostają po deadzie - w górę). Więc tak, jak piszesz, nie zejdziesz poniżej 18% progresu skilla w melee fightingu (18, nie 20, bo przy 20% progresu masz wbite 10pkt, więc 1 stracisz).
Mam nadzieję, że pomogłem.
Łączny dmg bazowo 150-250 (UE ma 200-300). Przeliczasz normalnie wg spellpowera, jak Lacho napisał. Im większy łączny dmg, tym wyższy pierwszy hit, normalnie jak z poisonem.
Ogólnie wielkiego zastosowania ten spell nie ma, ale można np. tanim kosztem wyczyścić sobie -2 na OFie, bo warlordy i leadery nie są odporne. Taniej niż uekiem, bo u nas poison storm ma obniżony koszt many z 600 na 400, czyli połowę tego co ue, a ma średnio 80% dmg ue.
Nie ma recovery keyów, faq na torgu jest nieaktualne. Polecam faq na oficjalnej, tam jest odp. odnośnie hotkeyów w myszce: https://tibiantis.online/?page=faq#rules
Q: Can I bind spells (hotkeys) to my mouse buttons?
Yes, this is perfectly fine. The mouse software should not be used to play programmed mouse macros but binding or remapping keys is not disallowed.
Więc w skrócie: nie dostaniesz bana za hotkeye, ale za macro lubi inną automatyzację możesz.
Racja, do 18%
Dzięki, to już wszystko co chciałem w tym temacie wiedzieć :feelsokayman
Czyli nie da się zbić skilla całkiem "do zera" bez rookowania się.
A dzięki uzyskanym informacjom i danym z tibiantis.info rozwiązałem zagadkę jak mocno spadłby sword temu ancymonowi, gdyby zachciało mu się jednak zbić shielding z 15 do 10 (tj. do spadku z 11)
Wychodzi, że, w zależności od (ukrytego na screenie) % progresu w skillach, trzeba by paść 18-20 razy, co skończyłoby się spadkiem sworda z 73 na 51-54 poziom :eriksen
Przy zejściu z 15 do możliwego minimum, czyli 10 skill i 9% progresu to już 47 dętek i sword na 24 xD
Taka ciekawostka choć chyba tylko mnie to ciekawiło xd
pokazesz %? shieldingu