Mam pewną teorię spiskową popartą po części dowodami a raczej researchem.
Piszę to tutaj bo tibiopedia ssie pento, torg jest forum dla tibijskich gitów xD. Tam u nich siędzą same bencwały 500+ levele co nie wiedzą nawet czym jest internet explorer a jedyne co potrafią to bić potworki.
W skrócie mam 50-60lvle na każdym swiecie, porozstawiałem je w grudniu na femor hills żeby ubijać rajdy orków.
w ciągu pierwszego tygodnia udało mi się ten rajd ubić 2 razy podczas gdy grając na neranie od 2009 spotkałem (nie wybiłem) ten rajd raptem 3 razy. Więc jak widzimy szanse bardzo wzrosły.
stawiając jedną z tych postaci spotkałem tam ósmego lvla koło wierzy na femor. Tibia.com/characters mówi że ktoś ma na każdym świecie takie ósme levele, niektóre miały wpisane zgon od orca berserkera. Nie zapisałem jego nicku niestety. Tzn zapisałem ale usunąłem xD.
Jak wiemy wyciekły pliki servera tibi 7.7. W katalogu /mon są skrypty konfiguracyjne potworów i najazdów z rozszerzeniem .evt
w pliku carlintowerorc.evt widzimy pewną wartość jak interval. Wynosi ona 60*60*24*60 czyli cały miesiąc zapisany w sekundach. Obok widnieje komentarz po Niemiecku mówiący "Średnio raz na miesiąc". Sugerować to może że rajd ma występować w takim odstępie czasowym.
Próbowałem zrobić funkcję w c++ która losowała by jakąś wartość pomiędzy aktualnym czasem (wyrażony w sekundach który upłynął od 01.sty.1970) a AktualnyCzas + Miesiąc. Po co? Chciałem stworzyć prototyp funkcji odpowiedzialnej za respienie się bossów.
Co ciekawe, gdy załadujemy plik .game z wyciekłych tibijskich plików do debuggera (np ida pro) to patrząc w listę stringów (napisów) można widzieć ala komentarze po niemiecku co dana linijka kodu robi (mniej więcej przepraszam za pseudoprogramistyczną mowę).
Istnieje tam napis po niemiecku głoszący "zaplanuj następny boss raid" czy jakoś tak. Czyli zakładając że mechanizm odpowiedzialny za respawn rajdów/bossów nie zmienił się za bardzo od 2006 roku to można wywnioskować że po zrespieniu się najazdu/bossa w grze, po stronie servera planowany jest z GÓRY następny najazd.
algorytm mógłby wyglądać tak: zresp rajd - zapisz datę zrespienia rajdu do bazy - wylosuj datę między ostatnim zrespieniem rajdu a nastepnym miesiącem - zresp bossa w czasie zapisanym w bazie
stworzyłem nawet lipny kod w c++ ale działa trochę hujowo bo za każdym razem losuje liczę około miesiąc po aktualnym czasie + pokazuje o godzinę za dużo sprawdziłem to licząc manualnie na kartce papieru. No chyba że coś pominąłem i się pomyliłem.
Kod :
#include <ctime>
#include <cstdlib>
#include <iostream>
/* ALGORYTM */
// 1. wylosuj liczbê z zakresu od dziœ do nastepnego miesi¹ca
// 2. stwórz funkcjê która w argumencie przyjmie wartoœæ w sekundach i zamieni j¹ na konkretn¹ datê.
int ZamienSekundyNaDate(int a);
using namespace std;
int main()
{
srand(time(NULL));
int x = time(NULL);
int dzis = x;
int ZaMiesiac = x + 2592000;
int los = (rand()%dzis)+ZaMiesiac;
cout << dzis << endl;
cout << ZaMiesiac << endl;
cout << los << endl;
ZamienSekundyNaDate(los);
return 0;
}
int ZamienSekundyNaDate(int a)
{
time_t czas = a;
cout << asctime(localtime(&czas));
return 0;
}
Otórz już ponad miesiąc sprawdzam rajdy orków na każdym świecie (wprawie) i zadnego nie trafiłem. Po tym wnoszę że ktoś bystrzejszy odemnie lepiej rozkminił algorytm.
Do tego musiałby znać konkretny czas (co do sekundy) kiedy wystąpił ostatni najazd a mógł zdobyc to info stawiając ósme levele które padały na orku berserkerze. (ktoś stawiał te postacie na samym dole wierzy gdzie są same zerki i shamany).
Oczywiście innym wytłumaczeniem może byc to że mam poprostu gigantycznego pecha i dorabiam do tego jakąś ideologię, zobaczymy za miesiąc albo 2 jeżeli się nie uda to faktycznie ktoś potrafi to przewidzieć. Szkoda że nie zapisałem nicku tej postaci, dlatego mam do was prośbę torgowicze, jeżeli spotkacie jakiegoś ósmego levela kampiącego na femor hills postujcie jego nick.
Piszcie tutaj co na ten temat sądzicie i jeżeli macie jakieś lepsze wytłumaczenie.
Bardzo zależy mi na opini usera @tibia77
Z poważaniem.
Zakładki