Jak będę miał trochę czasu jutro, to napiszę jakiś programik do przeszukania map pod kątem wszystkich kluczy i drzwi potrzebujących klucza, żeby zrobić pełną listę numerów. I jeszcze żeby przenieść respawny na mapę oraz coś do translacji skryptów. Bo Remere's map editor jest strasznie biedny, a sprawdzanie wszystkiego ręcznie to katorga.
Ale jest trochę ciekawych rzeczy. Jeden szybki przykład teraz:
Na desercie są takie 3 switche. Pamiętałem je z tej mapy w formacie .otbm, co była wrzucona na torgu 9 lat temu.
Chciałem teraz sprawdzić, czy były oskryptowane i znalazłem:
Kod :
Use, IsType (Obj1,2772), IsPosition (Obj1,[32397,32237,07]), IsObjectThere ([32673,32085,08],430), IsObjectThere ([32677,32089,08],430), IsObjectThere ([32673,32093,08],430), IsObjectThere ([32669,32089,08],430) -> Change(Obj1,2773,0), MoveTopOnMap([32698,32151,12],431,[32673,32087,08]), EffectOnMap([32673,32087,08],14)
Ten skrypt się wykona, gdy:
1. użyjemy dźwignię (gdy jest w pozycji "w lewo", w pozycji w prawo mają ID 2773) o współrzędnych [32397,32237,07], a to jest w Thais(!). Dokładnie to tam na Farm Lane, gdzie są dwie dźwignie służące do zrzucania siana. Ta z lewej ma widać jeszcze jedno ukryte zastosowanie.
2. na współrzędnych [32673,32085,08], [32677,32089,08], [32673,32093,08] i [32669,32089,08] muszą się znajdować obiekty o ID 430. To są współrzędne tych 4 switchów na których się staje robiąc Desert Questa. ID 430 to wciśnięty switch (431 niewciśnięty), czyli inaczej mówiąc muszą być wszystkie 4 wciśnięte tak, jak gdy robimy Deserta normalnie.
Jak te warunki będą spełnione, to wszystko co znajduje się aktualnie na tym trzecim (południowym) niedostępnym switchu ze zdjęcia wyżej przeteleportuje się do tego pomieszczenia z 4 switchami od Desert Questa, dokładnie 2 kratki na południe od switcha paladyna. Wszystko, czyli nic, bo tam nic nie ma... I powinny się wtedy pojawić zielone gwiazdki na tej kratce.
Po chuj to jest? xD
Myślałem, że pojawi się jakiś monster, bo w Tibii tak było, że monstery pojawiały się pozornie. W rzeczywistości są one poukrywane w niedostępnych miejscach i teleportowane w momencie aktywacji skryptu (chodzi mi o akcje typu Parchment Room, te 4 demce respią się naprawdę pod Cormayą w takich klitkach 1x1 i są teleportowane do Parchment Roomu). Ale nie widzę, żeby coś się respiło na tej kratce.
Myślałem też, że może to pozostałość po Desert Queście sprzed nowego quest systemu. Wtedy nie było final roomu, tylko pojawiała się skrzynka, więc mogłaby być teleportowana w ten sam sposób. Ale ona pojawiała się na innej kratce, dokładnie tu:
Poza tym, dlaczego miałoby się używać dźwigni w stodole w Thais, żeby zrobić Desert Questa? Bez sensu.
Jak ktoś jest chętny, to można sprawdzić czy ten skrypt nadal istnieje. Czy pokażą się te zielone gwiazdki. Ja sam nie mam tylko charów, żeby to zrobić.
Ciekawe też ile jeszcze takich kwiatków się znajdzie. Trzeba przejrzeć wszystkie skrypty po kolei.
Zakładki