Który plik odpowiada za itemy?
niech ktoś sprawdzi co daje item od id 2306
to jest ta tajemnicza runa pod gold ringiem w skarbcu na draconi.
Wersja do druku
Który plik odpowiada za itemy?
niech ktoś sprawdzi co daje item od id 2306
to jest ta tajemnicza runa pod gold ringiem w skarbcu na draconi.
To są pola, które mają flagę "Refresh".
Respów nie widać, bo respy wszystkich potworów (oprócz bossów/raidów) są w pliku monster.db i ten edytor tego nie obsługuje. Ale można sobie je sprawdzić. Co ciekawe, są też czasy respawnu. Większość potworów ma 10 minut, niektóre trochę krócej, nawet do 5 minut, a niektóre dłużej - 15, 20 czy 30. GS w podziemiach IotK ma godzinę, a monki na samej górze prawie 3 godziny (9999 sekund).
@Avarion ;
Plik objects.srv, ale działanie run jest najprawdopodobniej skompilowane w binarce serwera.
PS podałeś złe ID, ale mniejsza o to, bo wszystkie runy są zapisane w ten sposób:
Jedyna różnica jest taka, że niektóre w atrybutach mają jeszcze światło.Kod:TypeID = 3148
Name = "a spell rune"
Flags = {MultiUse,DistUse,Rune,Take}
Attributes = {Weight=120}
@Gracjan Prastacki ;
uwaga mam pomysł jak zrobić drugi wyciek plików
bierzesz laptopa, instalujesz na nim kali/backtrack, kupujesz ładowarkę do wtyczki na zapalniczke w samochodzie i jedziesz do Ratyzbony w Niemczech.
Poarkujesz pod meliną cipsoftu, włamujesz się na ruter airkrakiem-ng i odpalasz nasłuchiwanie sieci wifi przez kilka/naście godzin w tym czasie idziesz zapalić szlugę i coś zjeść
wifi to fale radiowe o bardzo dużej częstotliwości więc da się je podśłuchiwać. podejrzewam że trzeba było by je potem odszyfrować.
przeglądasz te dane i może znajdzie się coś ciekawego. np passy do ssh. kto wie. warto spróbować.
w sumie
Ale jest jeszcze druga opcja. można im podesłać pendriva z groźnym wirusem i podać się za jakąś legitną firmę xD
No elo. Przeglądałem tą mapkę i pliki i teraz tak:
1. w dedzie odgrodzonym lawą w mols jak i w zdechłych trollach nie ma nic.
2. z the evil eye nie leci podkreślam nie leci beholder helmet. Byłem tego pewien bo sam go ubiłem z 20 albo 21 razy + nigdzie w sieci nie ma skrinów jako by ktoś to lootnął.
3. z Generala Muriusa nie leci dwarven helmet. podobnie jak wyżej też nigdy nie widziałem screenów. Wogóle ja już te 2 itemy usunąłem z loota na tibia wiki polskiej i angielskiej ale i tak ktoś to potem wstawił.
4. Jedyne niedostępne miejsce (zamknięte drzwi bez klucza) w której były skrzynki wraz z niedostępną zawartością to te w northport (fishing rod i rope).
5. przyciski przy skarbcu w kazordoon nie są oskryptowane.
Wydaje mi sie ze byla kiedys taka mala wysepka na prawo od ghostlandu, mniej wiecej na wysokosci spawnu slima. Pamietam ze bylo kawalek jej widac, ale tylko jakby brzeg. Ktos cos wie na ten temat?
A jest ogolnie jakas historia tego miejsca, czy to tylko smieci z oceanu i innych zbiornikow wodnych?
Nie ma żadnej histori. Nawet nazwa tej wyspy nie istnieje. Taka poprostu wysepka z jedną choinką i śmieciami.
Pamiętam nasze burzliwe konwersacje na temat respu bossów jakoś w 2011 hehe.
Moim zdaniem podkreślam moim zdaniem bossy respią się♥przez generator pseudolosowy (chociażby /dev/random) biorąc za wstępną wartość "interval" z pliku konfiguracyjnego potworków. Na pewno coś w ten deseń. Jestem przekonany.
1/interval to prawdopodobieństwo zrespienia się bossa w każdej sekundzie. The evil eye ma interval 1209600, więc respi się średnio raz na 2 tygodnie.
czyli wg ciebie w gre nie wchodzi generator pseudolosowy?
i jeśli nie to znaczy że jeśli 1/interval to prawdopodobieństwo zrespienia się bossa to znaczy że można ustalić jego następny resp dzięki temu?
załóżmy taką sytuację. kampimy na respie bossa i zrespił się♥pod nami. znamy czas do sekundy i dzięki interwałowi możemy ustalić nastepny resp.
Wiem że to było pierdylion razy zmieniane przez 10 lat ale chyba w ten deseń działa respienie się bossów.
afaik to jest tak, że co interval jest losowane czy się zrespił z szansy i za każdym razem jak się nie zrespi wzrasta szansa, a jak się zrespi to wraca do podstawowej
Na pewno jest jakaś losowość, tylko raczej nie ma tam prostych funkcji pseudolosowych, które np. brałyby za seed datę i wartość interval, żebyś mógł przewidywać.
Nawet wspomniane przez ciebie /dev/random oraz /dev/urandom, o ile wiem, korzystają z entropii, co już wyklucza możliwość przewidywania respa.
Nie sondze. Po czym niby tak twierdzisz?
Przy każdym raidzie/bossie masz:
"durchschnittlich alle zwei Wochen" znaczy dokładnie "średnio co dwa tygodnie", a 1209600 to właśnie 2 tygodnie (sekundy), stąd mój wniosek, że prawdopodobieństwo w każdej sekundzie to 1/interval (np. generowana jest losowa liczba, następnie wykonywane działanie mod interval i jak wynik wyjdzie 0, to się respi, lub coś w tym stylu), wtedy średnio wychodzi tyle, ile napisali w komentarzu.Kod:Type = SmallRaid
Interval = 1209600
# (durchschnittlich alle zwei Wochen)
Gdyby było tak, jak mówisz, to po pierwsze nijak nie mogłoby średnio tyle wyjść, a po drugie jakby się boss zrespił, to później przez kolejne 2 tygodnie nie mógłby się zrespić w ogóle, a chyba nie ma takiego ograniczenia i teoretycznie może się zrespić dzień po dniu. (tu akurat dane z the evil eye, inne bossy mają dłuższe interwały, nawet miesiąc czy rok)
Poza tym, mówisz, że jest losowane z "szansy", a jaka ona jest niby? Przecież nie jest równa dla każdego raidu/bossa.
od czasu wycieku zepsuli, nie ruszali kilka lat i naprawili system raidów
w tym mogło być to jakoś inaczej, ale kij wie jak jak mają tu jedną liczbę tylko
nigdy te raidy nie były regularne z resztą, wydaje mi się że gdzieś kiedyś widziałem opracowanie tego jak stary system działał, ale teraz sobie nie przypomnę
A tak swoją drogą jest w tych plikach jakiś interval dotyczący demodrasa, czy jeszcze go wtedy nie było?
musi byc, bossy istnieja w tibii od 7.5 (moge się mylić)
Ogólnie bossy inne niż questowe dodano w 7.4, w tym Demodrasa.
Był. Interval - 1209600
Cytuj:
################################################## ############
# ---------------------- Allgemeines ----------------------- #
################################################## ############
# Ablauf: Eine Angriffswelle, bei der ein besonderer Drachenfürst
# Boss (Demodras) und 2 normale Drachenfürsten im
# Drachenhort unter den Plains of Havoc spawnen.
# Werden diese Monster nicht innerhalb von 4 Stunden
# gefunden und getötet, verschwinden sie wieder.
Type = SmallRaid
Interval = 1209600
# (durchschnittlich alle zwei Wochen)
################################################## ############
# ------------------ Erste Angriffswelle ------------------- #
################################################## ############
# Ort: Im Dragon Lair in den Plains of Havoc, unterste Höhle
# Monster: Demodras (besonderer Dragon Lord)
Delay = 0
Position = [32774,32292,10]
Spread = 1
Race = 204
Count = (1,1)
Lifetime = 14400
# Ort: Im Dragon Lair in den Plains of Havoc, unterste Höhle
# Monster: 2 Dragon Lords
Delay = 0
Position = [32774,32292,10]
Spread = 3
Race = 39
Count = (2,2)
Lifetime = 14400
Myślę, że race to ID raidu, a count to po prostu minimalna i maksymalna ilość potworków, które się pojawią. W tym przykładzie zawsze podczas raidu zrespi się demodras i 2 DLe. Natomiast delay to odstęp czasu od wystąpienia raidu do zrespienia potworków.
@Gracjan Prastacki ;
Po innych raidach w plikach i doświadczeniu z wyglądu raidów w Tibii.
Tutaj już sam komentarz piszącego kod zdradza nam przeznaczenie Count. Dalej delay, gdzie przy niektórych raidach rzeczywiście jest pewne opóźnienie między danym komunikatem, a zrespieniem się bossa/potworków.Cytuj:
# Ort: Steinkreis im Norden von Edron
# Monster: 4-10 Fire Elementals
Delay = 1
Position = [33118,31700,7]
Spread = 5
Race = 49
Count = (4,10)
Na sam koniec race powtarza się podczas respienia tych samych potworków w różnych raidach, więc to będzie swego rodzaju ID raidu ze względu na respione potwory. Tylko tego jednego nie jestem do końca pewny.
Race to jest ID danego potwora - '49' na ten przykład jest fire elementalem a zarazem jego outfitem. Porównajcie sobie z innymi potworkami to zobaczycie.
Spread to jest prawdopodobnie radius czyli, żeby potwory nie respiły się jeden na drugim. Spread 5 by oznaczało areał równy runie GFB.
no tak, u nich 1 outfit to 1 mob, tak samo z itemami
mam pytanie
a co chodzi z plikiem human.mon
przecież nie ma takiego potwora. o chuj chodzi?
Może jakaś reprezentacja każdego gracza.
W pierwszej chwili myślałem, że jest to potwór eventowy taki jak np Gamemaster:
jednak Human ma dosyć ciekawie zdefiniowane skille (różniące się od innych mobów) i posiada "SummonCost", czyli hipotetycznie można go przywołać jednak flaga NoSummon nam to uniemożliwi:Cytuj:
# Tibia - graphical Multi-User-Dungeon
# MonsterRace File
# 2005/10/12 - 16:37:51
RaceNumber = 75
Name = "Gamemaster"
Article = "a"
Outfit = (75, 0-0-0-0)
Corpse = 4240
Blood = Blood
Experience = 0
SummonCost = 0
FleeThreshold = 20
Attack = 299
Defend = 199
Armor = 199
Poison = 0
LoseTarget = 0
Strategy = (100, 0, 0, 0)
Flags = {KickBoxes,
KickCreatures,
SeeInvisible,
Unpushable,
NoSummon,
NoIllusion,
NoConvince,
NoBurning,
NoPoison,
NoEnergy,
NoHit,
NoLifeDrain}
Skills = {(HitPoints, 8200, 0, 8200, 0, 0, 0),
(GoStrength, 199, 0, 199, 0, 0, 0),
(CarryStrength, 800, 0, 800, 0, 0, 0),
(FistFighting, 599, 599, 599, 50, 1000, 25)}
Spells = {Actor (13) -> Healing (6000, 1500) : 2,
Victim (1, 0, 0) -> Damage (256, 2000, 150) : 3,
Victim (7, 0, 0) -> Damage (512, 999, 30) : 4,
Angle (0, 1, 12) -> Damage (8, 2000, 250) : 5}
Talk = {"Watch the rules!",
"Hey, you! I've seen that!",
"Are you AFK or what?",
"Does your mother know what you are doing?"}
Być może był to mob, który miał symulować gracza i był wykorzystywany do testów.Cytuj:
RaceNumber = 1
Name = "human"
Article = "a"
Outfit = (1, 0-0-0-0)
Corpses = 4240, 4247
Blood = Blood
Experience = 50
SummonCost = 350
FleeThreshold = 20
Attack = 7
Defend = 5
Armor = 0
Poison = 0
LoseTarget = 0
Strategy = (100, 0, 0, 0)
Flags = {NoSummon,
NoIllusion}
Skills = {(Level, 1, 1, 0, 100, 0, 1),
(MagicLevel, 0, 0, 0, 1600, 3000, 0),
(HitPoints, 150, 0, 150, 0, 0, 5),
(Mana, 0, 0, 0, 0, 0, 5),
(GoStrength, 70, 0, 70, 0, 0, 1),
(CarryStrength, 400, 0, 400, 0, 0, 10),
(Shielding, 10, 10, 0, 100, 1500, 0),
(DistanceFighting, 10, 10, 0, 30, 2000, 0),
(SwordFighting, 10, 10, 0, 50, 2000, 0),
(ClubFighting, 10, 10, 0, 50, 2000, 0),
(AxeFighting, 10, 10, 0, 50, 2000, 0),
(FistFighting, 10, 10, 0, 50, 1500, 0),
(Fishing, 10, 10, 0, 20, 1100, 0),
(Eating, 0, 0, 1200, 0, 0, 0),
(SoulPoints, 100, 0, 100, 0, 0, 0)}
[...]
Wypadało z niego (lub posiadał przy sobie): Backpack, chleb, ser, GP, leather armor, leather helmet, mięso i Sword
to mógł być mob do testów pvp tak mi przyszło na myśl
Jedyne co mi przyszło do głowy to że to miało reprezentować klasę, z której miał dziedziczyć gracz. Patrząc po skillach. Ale to wydaje mi się trochę bez sensu. Chuj ich tam wie.
Co do SummonCost i flagi NoSummon, to nie ma flagi NoConvince, więc teoretycznie można by go wziąć na convince. Tak samo jak np. huntera nie da się przywołać, ale można convincować.
Corpses w tym humanie to są ciała męskie i żeńskie, a outfit... cusz...
https://i.imgur.com/HQfeNOU.jpg
(aczkolwiek wzięte z .spr i .dat innej wersji, 7.8 lub 7.9, a nie 7.7, nie mam 7.7 pod ręką)
A propos huntera, to widać po nim, że ataki dystansowe były zakodowane jako spelle. Stąd we wcześniejszych wersjach, gdy moby nie miały "exhausta" na spelle, huntery, mino archery itp. były takie groźne, bo mogły walnąć spam strzał/boltów. Ale w 7.7 już chyba tego nie było.
Też powszechnie się mówi, że dist ignoruje defa, ale mało kto pamięta, że ataki dystansowe potworów można było blokować tarczą.
Jeszcze ciekawe jest, że w skillach czwarta wartość to chyba ilość ticków potrzebna do awansu na następny poziom skilla, więc można by dokładnie policzyć jak moby trenowały. Pamiętam jak w czasach 7.2~ - gdy nie trzeba było walić bloodhitów, żeby trenować - był filmik w .rec jak typy trenując prawie od ss do ss wytrenowały spidera tak, że bił po 50.
Odbiegając na chwilę od tematu Humana, czy ktoś wie co to jest za pierdolnik?
oskryptowany następująco:
Mało pamiętam z RL Tibii, być może jest to coś powszechnie znanego, jednak mi nic to nie mówiCytuj:
[...]
BEGIN "Dungeon Floor Secret"
Separation, IsType (Obj1,371), IsPosition (Obj1,[33368,31757,11]), IsPlayer (Obj2) -> ChangeOnMap([33368,31756,11],386,355,0)
Separation, IsType (Obj1,371), IsPosition (Obj1,[33063,31624,15]) -> MoveTopOnMap([33336,31954,15],355,[33060,31623,15]), MoveTopOnMap([33340,31954,15],355,[33066,31623,15]), MoveTopOnMap([33340,31958,15],355,[33066,31627,15]), MoveTopOnMap([33336,31958,15],355,[33060,31627,15]), EffectOnMap([33060,31622,15],14), EffectOnMap([33066,31622,15],14), EffectOnMap([33066,31628,15],14), EffectOnMap([33060,31628,15],14)
Separation, IsType (Obj1,395), IsPosition (Obj1,[32770,32282,10]), IsObjectThere ([32771,32297,10],389), IsPlayer (Obj2) -> NOP
Separation, IsType (Obj1,395), IsPosition (Obj1,[32770,32282,10]) -> MoveTopOnMap([32771,32297,10],351,[32771,32296,10]), CreateOnMap([32771,32297,10],389,0), ChangeOnMap([32770,32282,10],395,371,0)
END
[...]
juz zapytam tutaj, meczy mnie jedno pytanie, z tego co pamietam jak gralem od 7.4/7.5 to z mozna bylo z maksymalnej odleglosci odczytac to co jest napisane na tabliczce, teraz jest "too far away".. na wszystkich 7.4 to samo, medivia classicusy itp @tibia77 ; mozesz sie wypowiedziec jak to kkiedys bylo? albo mi sie cos wkrecilo i w to wierze
@2x up
Respią się tam 4 demony, które są teleportowane do parchment roomu, gdy go ruszysz z trumny.
@up
Szczerze, to nie pamiętam, ale do sprawdzenia na starych .recach.
Za to pamiętam, że kiedyś w ciemnościach nie było nic widać i jak się dało look to było "You can't see anything." Teraz na medivii np. widać nicki i paski hp i można normalnie klikać look wszędzie.
Panowie, Cały temat przeleciałem, pamiętam ze kiedyś jak była opubliczniona ta mapka z .otmb? kilka lat temu, był tam taki system ze jeżeli np skrzynka była oskryptowana np 10k z dezerta to w map edytorze tej skrzynki nie było, lub jeżeli podłoga byla oskryptowana to tego sqm podłogi także nie było. i teraz pytanie mógłby ktoś sprawdzić jak jest oskryptowane łóżko, a raczej poduszka na łóżku (łóżko składa się z 2sqm) pod czaszka na południe od thais w pokoju banshee? z góry dzięki za wrzutke.
edit@
Chodzi o to łóżko
Załącznik 354652
@tibia77
Dziwne, wychodzi na to ze tamta mapka ktora mialem (pochodzila z torga) musiala byc modyfikowana. lub zawierala blad?
Nic tam nie ma. I czaszki też wtedy nie było.
@tibia77
Czaszka jest, tylko pod łóżkiem. Nasz mapeditor w niektórych miejscach zmienia kolejność elementów/itemów. Zauważyłem to przeglądając wyspę rookgaard. Sprawdzałem co kryje się w ciele na którym palił się ogień. W map editorze był ogień a dopiero później ciało.
Tak czy siak, nic tutaj nie ma.
Na "starej" wersji mapy ktora byla udostepniona kilka lat temu te lozko bylo oskryptowane. tylko nie wiadomo co to za skrypt bo byla sama mapka. moglbys jeszcze raz to sprawdzic?
@down
jestem świadom ze to mógłby być błąd, ze po prostu element łózka był usunięty.
Mam do ciebie takie pytanie, jest możliwość postawić ten serwer który macie i sprawdzić ten efekt na dezert quescie?
Sprawdziłem i faktycznie czaszka jest pod łóżkiem. Nie wiem czemu tak wyświetla. Zapisane jest:
I kolejność się zgadza. Najpierw jest id podłoża, potem id pierwszej rzeczy z wierzchu, kolejnej itd. Błąd edytora.Kod:29-23: Refresh, Content={436, 3114 Amount=1, 2493}
Tak czy siak, tam nie ma żadnego skryptu i w ogóle nic.
To, że w tej przekonwertowanej mapie brakowało tej kratki, to nie znaczy, że była oskryptowana. Mógł to być po prostu błąd edytora, lub konwersji do formatu otbm.
W tamtej mapie było wiele czarnych kratek, w miejscach gdzie nie było nic szczególnego.
I tak de facto, to tam nie pokazywało oskryptowanych pól, tylko niewidoczne były pola/itemy typu "disguise" (aczkolwiek tu tego nie ma), co niekoniecznie musiało oznaczać, że był z tym powiązany skrypt. Skrypty są w ogóle zapisane w osobnym pliku.
Jest. Masz nawet tutorial na otlandzie:
https://otland.net/threads/tutorial-...-files.244579/
Wątpię aby ktoś postawił serwer online. Możesz jednak postawić swój serwer na localhoscie.
Ogarnełem tą Mapke, i fajnie na niej widać w jakich miejscach itemy znikały, a w jakich nie.
Ciemna pola to są miejsca w których itemy znikają.
Załącznik 354669
Pamiętam jak kiedyś miałem teorie co do miejsca znajdowania się itemow lub może jakiejś wskazówki przy samym wjeździe do hellgate
Załącznik 354671
programem tibia ng przetrzepałem te poziomy.
Załącznik 354672
z tego co pamiętam na screenie poniżej istnieje pickplace
Załącznik 354673
ale z tego co pamiętam nie bylem w stanie zobaczyć co jest na samym dole. miałem teorie ze coś tam się znajduje, po opublikowaniu mapki .otmb, która nie pokazywała itemów oskryptowanych! widząc ten poziom który mnie interesował nabierałem podejrzeń :D
O to co tam się znajduje
Załącznik 354674
tylko zastanawia mnie dlaczego tibia ng nie mogła pokazać mi tego pomieszczenia, możne coś pomyliłem a możne tylko maksymalnie 2 pietra były możliwe do zbadania.
Bardzo ciekawy temat, choć sam nie jestem w stanie ogarnąć sprawnie tych plików :). Jest w nich coś może odnośnie częstotliwości respa orca na OF, który zostawie po sobie "Sam's old backpack"? I drugie pytanie - czy respy demodrasów są od siebie niezależne (jak np. Hirintorów czy Tyrnów), czyli średnio raz na dwa tygodnie w każdym z miejsc występowania, czy po prostu średnio raz na dwa tygodnie, w którymś z tych miejsc?
Występują np. na którejś tam misji z robieniem HoTA (Faraony). Po zabiciu są ciała goblinów.
w ank to nie sa te gobliny czy cos?
Pierwszy raz o takim czymś usłyszałem jak Goblinodemony :D Wielu rzeczy o Tibii nie wiedziałem. Wybaczcie, że post usunąłem, ale wygooglowałem odpowiedź i jak usuwałem wypowiedź to jeszcze waszych odpowiedzi nie było