jemu chodzi o coś co chłopaki odkryli kilkanaście stron temu, a nie o sam desert quest.
Wersja do druku
Nabiliśmy sporą ilość stron w tym temacie i nie każdemu chce się czytać +500 wypowiedzi by znaleźć informację o poszczególnych legendach itp, postanowiłem więc streścić wszystkie istotne informacje/legendy/ciekawostki, które udało nam się wyciągnąć z wykradzionych plików Cipsoftu.
Wypowiedź główna:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zagadki Rookgaard
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Czy istnieje quest na Spike Sword?
Nie. Quest na Spike Sword nie istnieje.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9678609
+ sprawdzenie danych w pliku moveuse.dat oraz analiza mapy
Czy istnieje klucz do komnaty mino maga? Dokąd prowadzi teleport za jego komnatą?
Drzwi do komnaty mino maga są zamknięte i nie istnieje do nich klucz. Teleport w komnacie maga nie ma przypisanych kordów - jest nieaktywny. Do komnaty nie da się w żaden sposób dostać.
Źródło:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9678609
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9683084
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9685232
+ sprawdzenie danych w pliku moveuse.dat
Czy na wyspie znaleziono coś tajemniczego? (ukryte pola, sale, skrypty)
Na wyspie nie istnieje żadna ukryta komnata, finalroom, pickhole, skrypty (prócz znanego nam skryptu ze znikaniem miecza z wysepki).
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9678609
+ sprawdzenie danych w pliku moveuse.dat
Co znajduje się w ciele na którym pali się ogień? (podziemia PACC Area)
W ukrytym ciele nic nie ma.
Czy da się dostać do Ghoula? Czy jego komnata lub obrzeża są jakoś oskryptowane?
Nie. Nie istnieje możliwość dostania się do komnaty Ghoula. Nie ma tam żadnych skryptów usuwających ścianę itp a do jego komnaty nie istnieje teleport
Źródło: sprawdzenie danych w pliku moveuse.dat
Czy tajemniczy krąg z ciałem wilka na środku jest jakoś oskryptowany?
Czy samotny minotaur na skale jest jakoś oskryptowany?
Czy groby na których w fotomontażu Shadow Rex umieścił ciała zwierząt, są jakoś oskryptowane?
Czy Maze of Fury skrywa jakąś tajemnicę?
Nie.
Źródło:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9678609
+ sprawdzenie danych w pliku moveuse.dat
Czy jakiś NPC na wyspie Rookgaard, miał ukryte teksty dialogowe, których wcześniej nie znaliśmy?
Nie.
Źródło: analiza katalogu npc
Czy dźwignia nad sklepem Toma, ma jakieś zastosowanie?
Dźwignia nad sklepem Toma jest nieaktywna i nie ma przypisanej żadnej akcji.
Źródło:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9678609
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9695320
Czy z Minotaura wypada Poison Dagger?
Nie.
Źródło:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9683238
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9683265
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9683340
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zagadki Mainland
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dead Villa
- Nie da się dostać do tego pomieszczenia a same teleporty, nie posiadają przypisanych kordów - są nieaktywne.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9678723
Bazyliszek
Jest to NPC. Nie ma przypisanych żadnych kwestii dialogowych. W plikach możemy jednak zauważyć, że ma przypisane efekty graficzne, które pojawiają się podczas jego poruszania. W komnacie Bazyliszka, nie ma skrzyń ani żadnych ukrytych elementów, skryptów. Dodatkowo do tego pomieszczenia nie da się w żaden sposób dostać (nie istnieje teleport).
Źródło:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9681919
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9724592
Silver Mace Quest
Na mapie nie istnieje żadna skrzynia lub miejsce w którym moglibyśmy znaleźć ów przedmiot. Quest na Silver Mace nie istnieje
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9681224
Skrzynie za Magic Wallami na Elf Fortece
W skrzyniach za m wallami nic nie ma - są puste.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9681224
Desert Quest i ukryty (wcześniej nieznany) skrypt
W skrócie: Jeżeli gracze staną na wymaganych polach podczas wykonywania Desert Questu, ale nie pociągną dźwigni (będą jedynie stali na swych polach) i w tym czasie ktoś inny w Thais na farmie, pociągnie za dźwignie do przerzucania siana, to z odpowiedniego punktu na mapie (nic tam nie ma) dana rzecz przeniesie się do sali na Desert Quest. Jako, że nic tam nie ma, ujrzymy jedynie czerwony efekt graficzny w postaci gwiazdek.
We współczesnej wersji Tibii, ów skrypt już nie działa.
Dokładny opis skryptu oraz szczegóły:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9682112
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9807577
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9792820
Spike Sword Quest - Main. Magic Walle oraz dźwignia na wysepce z Fire Devilem
Magic Walli nie da się usunąć a dźwignia na wyspie z FD nie ma przypisanego działania. Nie ma ukrytego questu.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9682274
Co znajduje się w ciele na wysepce przy jeziorze Amros?
- W ciele znajduje się Golden Helmet, Knight Armor, Knight Legs, Fire Sword, Dragon Shield, Backpack a w nim gp. Na wyspę nie da się dostać oraz nie istnieje do niej teleport.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9683405
Serpentine Tower
Nie ma tam nic, co byłoby nam wcześniej nie znane.
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9683696
Czy NPC Talphion, ma jakieś ukryte teksty dialogowe?
Nie. Talphion nie ma ukrytych tekstów dialogowych.
Źródło:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9684762
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9687427
Czy NPC Abran Ironeye (w mieście Venore w stroju Hero, jest bardzo związany ze swoim misiem), ma jakieś ukryte teksty dialogowe?
Nie. NPC Abran Ironeye nie ma ukrytych tekstów dialogowych.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9686271
Boots of Waterwalking, czy da się je zdobyć?
Nie. Przedmiot nie wypada z żadnego potwora oraz nie istnieje na niego quest. Warto również dodać, że przedmiot nie posiada rzeczywistych ładunków a jedynie napis/opis. Przedmiot prawdopodobnie nie posiada żadnych szczególnych właściwości.
Źródło:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9683696
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9686440
Czy da się zdobyć Soul Ruby (legendarny, ostatni składnik wymagany do złożenia "trwałej" wersji Helmet of the Ancients) i czy to istnieje?
Nie. Taki przedmiot nie istnieje (nie znajduje się w plikach gry).
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9686322
Co znajdowało się w podziemiach GM Island?
W podziemiach GM Island, znajdował się loch, sala tortur oraz w górnej części pomieszczenia, ustawione było krzesło elektryczne.
W lochach zaś spali: A Spammer, A Random PK, A Macrofisher oraz A Drunk CIP Member
Źródło:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9687750
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9688873
Czy w Colossus Fortress znajduje się coś tajemniczego/ciekawego?
Nie ma tam nic interesującego.
Źródło:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9688234
Czy można było się dostać na PoI w wersji 7.7?
Nie. W wersji 7.7 nie można było się dostać na PoI. Jednak istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że w wersji przed 7.4, PoI było dostępne.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9688873
Czy NPC Humgolf (hodowca rotwormów w kazz) miał ukryte jakieś teksty dialogowe?
Nie.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9689932
Czy Gamemasterzy posiadali przy sobie jakieś cenne przedmioty?
Nie. Gamemasterzy nie mogli posiadać na sobie żadnych przedmiotów. Jednak w depo, nie którzy posiadali śmieci typu Plate armor, watch, parcel itp.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9690069
Czy na serwerze Zanera za czasów klienta 7.7, istniał gracz, który posiadał takie przedmioty jak magic longsword, golden helmet, dragon scale legs, blessed shield, dragon scale helmet, windget helmet, warlord sword, boots of waterwalking, great shield, soft boots, demon legs, horned helmet?
Nie. Na serwerze Zanera nikt w tamtych czasach nie posiadał takich przedmiotów.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9690258
Czy założyciele Tibii, posiadali na swoich kontach jakieś ciekawe przedmioty?
Nie. Na kontach założycieli Tibii (GoD) nie znaleziono żadnych ciekawych przedmiotów. Głównie jacket, club i torch.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9690502
Co znajduje się w małym pokoiku +1 na lewo od mostu dwarfów koło kazo?
Nie znajduje się tam nic prócz 3 coinsów i respu 3 spiderów. Te miejsce nie ma żadnych skryptów i nie da się tam dostać.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9696140
Co znajdowało się w czasach Tibii 7.7 za bramką 999lvl?
Nic. Teleport nie miał przypisanych żadnych kordów - był nieaktywny.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9724646
Co znajdowało się w skrzyniach na Isle of Kings?
Nic.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9739962
Czy Spocony Cyklop (A Sweaty Cyclops) rzeczywiście był w stanie wykuć dla nas legendarny Warlord Sword?
Nie. Spocony Cyklop nie mógł zrobić dla nas Warlord Sword'a.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9682274
Co znajduje się w ciele za drzwiami z migoczącą klamką w AB (przy respie elfów)?
W ciele znajduje się książka a w niej:
No cóż..Cytuj:
Oryginalny tekst: If you found this in a corpse behind a questdoor, its a bug. Please report it.
Źródło:
- Co znajduje się w zwłokach odgrodzonych lawą w mols jak i w zdechłych trollach?
- Czy z The Evil Eye wypada beholder helmet?
- Czy z Generala Muriusa wypada dwarven helmet?
- Co znajduje się w skrzynkach w northport?
- Czy przyciski przy skarbcu w kazordoon miały jakieś zastosowanie?
1. Nic.
2. Z The Evil Eye nie wypada beholder helmet.
3. Z Muriusa nie wypada dwarven helmet.
4. W skrzynkach w nortport znajdowało się fishing rod i rope.
5. Przyciski przy skarbcu kazordoon nie były oskryptowane i nie spełniały żadnej funkcji.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9745410
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lista i opis wszystkich kluczy dostępnych oraz tych niedostępnych w świecie Tibii
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1. http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9687229
2. http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9687410
3. http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9687599
4. http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9688677
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ciekawostki, screeny [...]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Komendy Gamemastera/GoD'a
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9683565
W plikach gry, może znaleźć dane dotyczące potwora Human lub Gamemaster. O co tutaj chodzi?
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9752888
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9752507
Na jakie znaki/zwroty reagował NPC Noodles (pies)?
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9697105
W plikach gry znaleziono przedmiot Ceremonial Mask z dziwnymi flagami/atrybutami. O co w tym chodzi?
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9976807
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9977873
Czy Bunny Slippers rzeczywiście wypadały z Yeti a jeżeli tak to jakie było prawdopodobieństwo?
Tak, Bunny Slippers wypadały/wypadają z Yeti. Prawdopodobieństwo wynosiło 1/1000 - Powodzenia ;)
Źródło:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9687177
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9687743
Co można było otrzymać od Santa Claus i z jakim prawdopodobieństwem?
Od Santa Claus, mogliśmy otrzymać takie przedmioty jak: Orange, Candy Cane, Red Apple, Cookie, Snowball, Doll oraz Teddy Bear
Prawdopodobieństwo:
Źródło:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9691689
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9691761
- O czym mogliśmy porozmawiać z NPC Penny? (NPC znajduje się na GM Island, i jedynie oni mogli z nią rozmawiać/korzystać z jej usług)
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9688838
- Stare PoI i inne miejsca:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9683698
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9687662
- Listy (graczy, z GM Island itp)
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9686621
- NPC o PoI
1. http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9689103
2. http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9689235
Język Beholderów
- Macierz:
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9684218
- Ciekawe posty dotyczące Języka Beholderów
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9689235
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9696164
http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9725953
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~- Orshabaal
Najazdy Bossów
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Respił się średnio raz w roku. Wypadało z niego: Ancient Amulet, Black Pearl, Blue Gem, Boots of Haste, Moonlight Rod, Crystal Ball, Crystal Necklace, Crystal Ring, Demon Shield, Devil Helmet, Double Axe, Dragon Hammer, Energy Ring, Fire Axe, Giant Sword, Gold Coin, Gold Ring, Golden Legs, Golden Mug, Golden Sickle, Snakebite Rod, Green Gem, Wand of Decay??, Ice Rapier, Life Crystal, Magic Light Wand, Magic Plate Armor, Mastermind Shield, Might Ring, Mind Stone, Orb, Platinum Amulet, Protection Amulet, Purple Tome, Ring of Healing, Ring of the Sky, Silver Amulet, Silver Dagger, Skull Staff, Small Amethyst, Small Diamond, Small Emerald, Small Sapphire, Stealth Ring, Stone Skin Amulet, Strange Symbol, Talon, Teddy Bear, Thunder Hammer, Two Handed Sword, Dworc Voodoo Doll, Necrotic Rod??, White Pearl.
Więcej informacji: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9680363
- Atak Orców na wieżę obok Carlin
Przy tym najeździe, z orców Warlordów wypadało: Amazon Shield, Amazon Helmet, Amazon Armor
Najazd był przeciętnie raz na miesiąc
Więcej informacji: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9680363
- Demodras
Respił się średnio co dwa tygodnie
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9749195
- Fernfang
Respił się przeciętnie raz na miesiąc.
Źródło: http://torg.pl/showthread.php?472386...=1#post9758882
Jak to czytałem to czułem jak mi pęka serce
tyle czasu w pizde, ale za to ile lat dobrej gry gdyby ktos z 10 lat temu czytal tego pota to nazwalby cie falszywym prorokiem haha
W skrócie co napisał kolega wyzej
nie ma żadnych tajemniczych, nieodkrytych questow ani na mainie ani na rooku
Idziemy na anni na tym nowym serwerze?
Dzisiaj naszła mnie chęć ponownego przejrzenia plików. Z ciekawości przeglądałem flagi przedmiotów i znalazłem coś ciekawego (a przynajmniej tak mi się wydaje).
Temat dotyczy przedmiotu Ceremonial Mask (który istniał już w wersji 7.7).
http://oi67.tinypic.com/14k8p6u.jpg
http://www.tibia-wiki.net/wiki/Ceremonial_Mask
Z tego co wygooglowałem, obecnie można go jedynie zobaczyć w skarbcu Ferumbrasa i jest nie do zdobycia.
Przedmiot ten posiada tak zdefiniowane flagi/atrybuty (pogrubiłem te istotne):
Przedmiot ten ma poświatę (taką jak np. fire sword lub fire axe) oraz teoretycznie powinien w jakiś sposób oświetlić teren (ale równie dobrze, może to być oświetlenie podobne do piekarnika). Jednak najciekawszą flagą jest flaga "Information". Flaga ta odpowiada za wyświetlenie danej informacji po użyciu przedmiotu.Cytuj:
TypeID = 3395
Name = "a ceremonial mask"
Flags = {Information,Take,Clothes,Light,Armor}
Attributes = {InformationType=3,Weight=4000,BodyPosition=1,Brightness=3,LightColo r=215,ArmorValue=9}
W skrócie: W momencie gdy wykorzystamy akcję "Użyj" na przedmiocie Ceremonial Mask, powinniśmy otrzymać jakąś informację.
W Tibii 7.7 istniały 3 wersję atrybutu Information. Przykłady przedmiotów:
InformationType=2 - Zegary, zegarki, zegary słoneczne [...]. Ten atrybut posiadają przedmioty wyświetlające po użyciu czas na serwerze
InformationType=3 - Tylko jeden przedmiot posiada ten atrybut - Ceremonial Mask i nie wiadomo za co odpowiada
InformationType=4 - Ten atrybut posiada przedmiot "a spellbook" i odpowiada on za wyświetlanie w księdze naszych wykupionych czarów
No a nie możesz tam wskoczyć, do tego skarbca?
O co chodzi z tym InformationType=1 i wolnym slotem?
A co do ceremonial mask, to ciekawe spostrzeżenie. Moje przypuszczenie jest takie, że maska miała pokazywać posiadane blessy. Biorąc pod uwagę zbieżność nazw z ceremonial ankh, to jest to bardzo prawdopodobne. Ceremonial ankh wtedy jeszcze nie istniał, dodano go 2 upy później w poi queście. Nie dało się wcześniej w żaden sposób sprawdzić blessów, poza rozmową z npc.
Co do: InformationType=1, to sam nie wiem co miałem na myśli z tymi slotami i czym się kierowałem. Byłem po kilku mocniejszych a wszystkie informacje wypisałem w notatniku i możliwe, że się zakręciłem. Chyba dążyłem do tego, że żaden przedmiot w wersji 7.7 nie posiadał takiego atrybutu
@tibia77
Miałeś rację, to służy do sprawdzania blessów
Po wykonaniu akcji "Use", wyświetla się komunikat:
Cytuj:
13:42 No blessings received.
A no, pewnie ci chodziło o to, że flaga "1" była wolna, do wykorzystania później. Jak to teraz przeczytałem, to ma sens. Wcześniej pomyślałem, że może w nowej tibii są jakieś itemy co dodają ci slota w eq, czy jakieś inne chuj wie co, i o to chodzi xD
A gdzie sprawdziłeś działanie ceremonial mask teraz? Postawiłeś serwer? Bo tamta zanera.hopto.org to widzę, że offline już. @HoGGi ;
@tibia77
Pomyślałem, że użytkownicy z portalu otland.net, zapewne też wpadli na ten trop, więc przekopałem wątki w poszukiwaniu odpowiedzi i znalazłem:
Dodatkowo poprosiłem znajomego by postawił na swoim sprzęcie serwer (bo ma do tego smykałkę, a ja sam tego nie sprawdzę bo swoimi działaniami przy próbie postawienia serwera cały czas doprowadzam do błędów xd) i podobno potwierdził słowa e.e, wysyłając mi komunikat: 13:42 No blessings received.Cytuj:
e.e napisał
Stary serwer zanera jest już nieaktywny, ale podobno powstał nowy:
http://randomot.com/
No to wszystko jasne. Ten InformationType = 1 nawet ciekawy, ale pewnie miał być tylko do testów.
Przeanalizowałem ponownie skrypt "Dungeon Floor Secret" (znikający spike sword z wyspy) i znalazłem coś, czego nie poruszaliśmy (chyba, że mi to umknęło)
Początek skryptu oczywiście odpowiada za dane pola na które trzeba stanąć by rozpocząć całą zabawę, ChangeOnMap odpowiada za "przygaszenie" płomieni na wyspie a DeleteOnMap za usunięcie z mapy spike sworda, jednak przed wykonaniem tej procedury, skrypt sprawdzi czy przedmiot nad wysepką z mieczem (w naszym przypadku znajduje się tam pole wody) ma ID 4615 (- to też jest pole wody)Cytuj:
Collision, IsType (Obj1,371), IsPosition (Obj1,[32169,32157,08]), IsPlayer (Obj2), IsObjectThere ([32104,32082,07],4615), IsObjectThere ([32102,32084,07],2123) -> DeleteOnMap([32101,32085,07],3271), EffectOnMap([32101,32085,07],14), ChangeOnMap([32100,32084,07],2123,2125,0), ChangeOnMap([32101,32084,07],2123,2125,0), ChangeOnMap([32102,32084,07],2123,2125,0), ChangeOnMap([32100,32085,07],2123,2125,0), ChangeOnMap([32102,32085,07],2123,2125,0), ChangeOnMap([32100,32086,07],2123,2125,0), ChangeOnMap([32101,32086,07],2123,2125,0), ChangeOnMap([32102,32086,07],2123,2125,0) " ===C==="
Collision, IsType (Obj1,371), IsPosition (Obj1,[32066,32068,10]), IsPlayer (Obj2), IsObjectThere ([32104,32082,07],4597) -> ChangeOnMap([32104,32082,07],4597,4615,0) " ===C=== ===A==="
END
Miejsce o którym mówimy oznaczyłem ciałem:
Oryginalnie w tym miejscu (32104,32082,07) znajduje się pole wody "shallow water" o ID 4597
Jednak po uaktywnieniu kolejnego pola (poison cave) pole wody o ID 4597 zmienia się na 4615, następnie płomienie przygasają a spike sword znika.
Oryginalne pole wody o ID 4597 posiada takie flagi oraz atrybuty:
Zaś 4615 (te zamienione):Cytuj:
TypeID = 4597
Name = "shallow water"
Description = "You see the silvery movement of fish"
Flags = {Bank,CollisionEvent,LiquidSource,Unpass,Unmove}
Attributes = {Waypoints=0,SourceLiquidType=1}
W naszym nowo powstałym polu wody 4615 pojawił się atrybut nakierowujący nas na jeszcze inny przedmiot (również jest to pole wody): DisguiseTarget=4609,Cytuj:
TypeID = 4615
Name = "shallow water"
Flags = {Bank,CollisionEvent,LiquidSource,Unpass,Unmove,Disguise}
Attributes = {Waypoints=0,SourceLiquidType=1,DisguiseTarget=4609}
a przedmiot o ID 4609 posiada:
..Cytuj:
TypeID = 4609
Name = "shallow water"
Flags = {Bank,CollisionEvent,LiquidSource,Unpass,Unmove,Expire}
Attributes = {Waypoints=0,SourceLiquidType=1,ExpireTarget=4597,TotalExpireTime=2200}
O co tutaj chodzi? :D
moze sobie w taki sposob po prostu sprawdzaja czy skrypt jest juz wykonany, zeby nie dalo sie go wykonywac kilka razy bo np przeniosloby item z pola spikesworda, czyli kamien tam gdzie spikeswora? duzo rzeczy sie kodzi tak na patencie, zeby dzialaly jak trzeba i tyle
Yep, coś w tym rodzaju. Znalazłem analizę oraz teorię, która brzmi bardzo logicznie:
Cytuj:
4597 - woda z której można łowić rybę.
4609 - woda z której wyłowiono rybę
4615 - woda z której nie można nigdy łowić ryb
Disguise to po prostu wygląd.
Moim zdaniem jeśli chodzi o te kratkę wody nad spajkiem to sprawa jest prosta. Załóżmy, że piszecie ten quest, w którym wejście na kratkę przy rotwormach powoduje zniknięcie sworda. Dodatkowy warunek jest taki, ze przedtem ktoś musiał wejść na kratkę przy spiderach. Jak to w takim razie zrobić łopatologicznie i brzydko? Potrzebujecie pewnej Zmiennej typu true/false, która może być np. kratka wody nad spajkiem. Wiemy, ze pierwotnie ta kratka wody ma pewne ID, które może być nasza wartością false. Po wejściu na kratkę przy rotwormach nic się nie dzieje że spajkiem, bo najpierw jest sprawdzane, czy kratka wody jest "true". Dopiero po wejściu na kratkę przy spiderach, woda zmienia id na "true" i wejście na kratkę przy rotwormach powoduje zniknięcie woda.
Podsumowując jest to wg mnie słabo napisany skrypt.
Dlaczego akurat ta kratka za spajkiem? Żeby programista pamiętał która to była. Dlaczego akurat kratka wody? Bo różne kratki wody w grze wyglądają tak samo.
Moim zdaniem quest w tej wersji kodu jest niedokończony. Zostało to zrobione na szybko.
Cytuj:
TypeID = 4615Cytuj:
IsPosition (Obj1,[32066,32068,10]), //Czy player stoi na kratce w PSCave
IsObjectThere ([32104,32082,07],4597) //Czy woda jest w stanie 4597
-> //wtedy
ChangeOnMap([32104,32082,07],4597,4615,0) //Zmień wodę w tą z disguise (pomocnicza zmienna)
" ===C=== ===A==="
//To był kod do pomocniczej zmiennej
IsPosition (Obj1,[32169,32157,08]), //Rotwormy
IsObjectThere ([32104,32082,07],4615), //Czy jest shallow water disguise
IsObjectThere ([32102,32084,07],2123) //ogień
-> //wtedy
DeleteOnMap([32101,32085,07],3271), //skasuj spajka
EffectOnMap([32101,32085,07],14), //zrób efekt
ChangeOnMap([32100,32084,07],2123,2125,0)[...] //Zmniejsz ognie
" ===C==="
Name = "shallow water"
Flags = {Bank,CollisionEvent,LiquidSource,Unpass,Unmove,Di sguise}
Attributes = {Waypoints=0,SourceLiquidType=1,DisguiseTarget=460 9}
TypeID = 4609
Name = "shallow water"
Flags = {Bank,CollisionEvent,LiquidSource,Unpass,Unmove,Ex pire}
Attributes = {Waypoints=0,SourceLiquidType=1,ExpireTarget=4597, TotalExpireTime=2200} //Za 2200 jakichśtam jednostek czasu 4609 czyli target(co to jest?) 4615 disguise zmieni się w 4597, czyli pierwotną
TypeID = 4597
Name = "shallow water"
Description = "You see the silvery movement of fish" //Łowna kratka?
Flags = {Bank,CollisionEvent,LiquidSource,Unpass,Unmove}
Attributes = {Waypoints=0,SourceLiquidType=1}
o chuj ale ten topic zloto, dzieki za podsumowanie ktore ktos zrobil pare stron wczesniej. zaraz chyba wrzucam na pastebina i niszcze wspomnienia z dziecinstwa kumplom z rl'a XDD
Mozna jakos, wejsc do gry, kiedy te pliki zostaly skradzione? Jako normalny gracz, pochodzic i pozwiedzac ? :)
Widzialem, ale caly czas mam connecting to the game world. Nie da rady zalogowac w grze.
#Edit
Zadzialalo jak zalozylem nastepna postac.
@HoGGi ;
Dokładnie tak, i j/cowboy.
Dodam jeszcze, że expire time, to po prostu czas respawnu ryby. Tzn. skrypt od fishingu (poszukajcie sobie "fishing" w moveuse.dat) sprawdza czy łowimy na kratce o danym ID i po złowieniu zmienia to ID, które zostanie przywrócone po 2200 sekundach.
Wykorzystując fakt, że kratka "z rybą" ma inne ID, choć ten sam wygląd, co "bez ryby", robiono kiedyś te czity, pokazujące, gdzie są ryby (efektywne łowienie).
Z kolei "Disguise" to nie do końca "wygląd". Disguise oznacza przebranie, ukrycie, i o to tu chodzi. Podłoże z "Disguise" ma imitować zupełnie normalne podłoże i tu jest inaczej niż z rybami, bo po stronie klienta będzie widoczne ID tego normalnego podłoża, natomiast rzeczywiste ID będzie ukryte (i rozpoznawalne tylko po stronie serwera). Najlepiej to można wytłumaczyć na przykładzie pickowania. Otóż, każdy pickhole nie jest oskryptowany z osobna. Jest jeden zbiorczy skrypt:
Widać tutaj, że jeżeli użyjemy item o ID 3456 (kilof) na podłożu o ID 372, to zmieni się ono w 394. Podłoże 372 to:Kod:MultiUse, IsType (Obj1,3456), IsType (Obj2,372) -> Change(Obj2,394,0)
Czyli kratka ta ma ID 372, ale imituje kratkę o ID 355 (czyli zwykła kratka "muddy floor") i po stronie klienta ich nie rozróżnimy, gdyż obie będą widoczne jako 355. ID 394 to dziura, która ma expire time = 300 (5 minut).Kod:TypeID = 372
Name = "muddy floor"
Flags = {Bank,UseEvent,LiquidSource,Unmove,Disguise}
Attributes = {Waypoints=200,SourceLiquidType=4,DisguiseTarget=355}
Tak jest z wieloma rzeczami, dlatego przyjęło się, że kratki z "disguise" są "oskryptowane". W przekonwertowanej mapie, która wyciekła dawno temu, były one przyciemnione, lub brakujące (czarne pola), stąd ludzie myśleli, że w tych miejscach można aktywować jakieś ukryte skrypty. W rzeczywistości skrypty są jednak w innym pliku i sama kratka z flagą "disguise" nic jeszcze nie znaczy, a wyświetlanie ich w taki sposób było po prostu błędem edytora lub konwersji.
Aha, i dodam jeszcze, że w taki sam sposób były zakodowane questowe skrzynki itp.
Wyżej zwykła skrzynka z wagą 35, niżej questowa, która ma imitować tą pierwszą.Kod:TypeID = 2469
Name = "a box"
Flags = {Container,Avoid,Take,Destroy,Height}
Attributes = {Capacity=10,AvoidDamageTypes=0,Weight=3500,DestroyTarget=3135,Elevation=8}
TypeID = 2470
Name = "a box"
Flags = {Container,Unmove,Avoid,Height,Disguise}
Attributes = {Capacity=10,AvoidDamageTypes=0,Elevation=8,DisguiseTarget=2469}
Z innej beczki, a propos pickowania, to ciekawostką jest, że przy rozwalaniu kamienia kilofem (na desercie i na naginacie) brany pod uwagę jest axe fighting. Im wyższy, tym szybciej rozwalimy kamień.
A z nieznanych powszechnie skryptów, to jest jeszcze np. przy drzewku w którym bierzemy klucz do paradox tower. Kto robił, to pewnie pamięta, że jak się wyciągało klucz z wyschniętego drzewa na minosach to obrywalo się od trucizny i pojawiały się poison fieldy. Można tego uniknąć, jeśli rzuci się coś na niedostępną kratkę pomiędzy krzakami po prawej (cokolwiek, musi tam leżeć co najmniej 1 item), wtedy skrypt nie będzie aktywowany.
Jak moge odpalić ten serwer?
Sciagnelem ta paczkę od tibia77 z 3 czy 4 strony tematu.
Znalazłem plusk users i acc name ludzi ale bez haseł, jak je znaleźć?
Postawienie swojego serwera bazującego na plikach cipsoft wymaga zabawy, ale jeżeli ktoś posiada podstawową wiedzę na temat linuxa (i nie jest niecierpliwy tak jak ja :D) to powinien sobie poradzić. Tutaj masz tutorial:
https://otland.net/threads/tutorial-...-files.244579/
Co do haseł, nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się, że są one w binarce serwera więc odczytanie ich łatwe nie będzie. Możesz jednak się zalogować wykorzystując jedynie acc number a pole na hasło pozostawiając puste.
Witajcie =)
niektórzy pewnie pamiętają (albo i nie), że też często gęsto wypowiadałem się w temacie mitów.
Dla potomności:
https://web.archive.org/web/20090316084834/dedragire.pl
http://web.archive.org/web/200902081...l:80/index.php
niestety @Piombon usunął forum, więc... kiszka :) A kontaktu już z nim nie mam od paru lat.
Ogólnie to śmieszą mnie zarzuty ludzi, że kilka osób nakręciło hype na tibijskie artefakty. Owszem - powstała kupa mniej lub bardziej prawdopodobnych teorii, ale to znaczy że Tibia kiedyś dawno temu była na tyle fajna, że ludzie postanowili kopać i tworzyć. To sprawiało, że czuło się klimat prawdziwego RPG, a fakt, że CIPY to spieprzyły, to już inna bajka : )
Osobiście to się cieszę, że @OjciecImperator się ty@m zajął i można większość rzeczy zweryfikować.
@Avarion - jakieś postępy? ;p
Przeczytałem cały temat, przyznam, że można się dowiedzieć sporo ciekawych rzeczy. Mam prośbę, jak ktoś jeszcze się tym zajmuje to niech udostępni dialogi Blind Orc'a z Rookgaardu, ciekawi mnie czy reaguje na jakieś słowa w języku orków o których nie wiemy.
A zanim CIPy wszystko spieprzyły jak to piszesz to czym handlowaliście, czym dokładnie był "pełny spoil" z tej aukcji na allegro? Jak należy rozumieć "rozwiązanie" (Sprzedajemy rozwiązanie do sekretów takich jak: 469 oraz Miecz Furii.)? @Chrill ;Cytuj:
Witajcie moi drodzy.
Nadeszła ta wiekopomna chwila!
Tajemnice tak długo ukrywane przez DDI wreszcie mogą być w Waszych rękach!
Dotyczy to w szczególności gry pod tytułem "Tibia", a na jej temat mamy wiedzę nie małą.
Sprzedajemy rozwiązanie do sekretów takich jak: 469 oraz Miecz Furii.
W dodatku oddamy gratisowo tajne informacje skrywane przez lata.
Więcej znajdziecie na stronie:
http://www.allegro.pl/item452680172_...k_i_spoil.html
[Pakiety nie są sprzedawane oddzielnie - każdy sekret i informacja jest integralną częścią całości.]
Cena jest niemała, ale warto. (Zawsze można uzbierać ludzi.)
Kontaktować się można także pisząc na mój E-mail:
DDI.Piombon@gmail.com
Pozdrawiamy:
DDI.
@tibia77
Nie no spoko, podejrzewam że walenie konia też możesz nazywać RPGiem, bo ożywiasz swoją rąsię i udajesz że to dziewczyna, czy co tam lubisz.
Lubię D&D, więc dla mnie RPG to opowiadanie historii i branie w nich udziału.
Fajnie, że ludzie się zebrali, i ogarnęli ten sajgon, ale co z tego? Brzmisz, jakbyś liczył że wpadnie Piombon i Ci gałe zrobi za zdemaskowanie.
Jak ktoś był głupi i chciał bulić prawdziwy hajs za - bądź co bądź - historię, której żaden szaraczek nie sprawdzi, bo woli expić / ma to w dupie, to już jego sprawa (ale z tego co mi wiadomo, nikt nie zapłacił). Ludzie nie za takie gówna teraz płacą (patrz: danielmagical). No i chyba żaden admin / moderator nie miał wtedy problemu z ogłoszeniami, że ktoś chce to spieniężyć.
Nie neguję, że to był pojebany pomysł ze sprzedawaniem, ale jak to mówią - nie mój cyrk, nie moje małpy.
@udarr
Ogólnie to jest tak, jak napisali przedmówcy. Wszyscy mieli nadzieję, że gra coś kryje, ale kryje tylko kiepską grafikę ;)
Ja do DDI dołączyłem dość późno - praktycznie chwilę przed upadkiem, plus nie byłem pełnoprawnym członkiem, bo nie chciało mi się pisać tekstów na jakieś tam tematy. Więc akurat forum z tajemnicami było dla mnie zamknięte, ha!
No i wtedy już miałem w głębokim poważaniu tą grę - wolałem łupać w WoWa.
Nie mam pojęcia, czy Piombon cokolwiek sprzedał. Oczywiście było sporo członków, w tym chyba nawet Hadorek, aleeee nie wiem, jak ktoś chce to niech go zapyta jeśli ma kontakt. Pewnie powie to samo: g.... prawda.
Co do Rookgaardu - byłem ciekaw ostatnio jak to teraz wygląda, więc zrobiłem sobie postać. Ogólnie to syf, kiła i mogiła, więc nawet nie chciało mi się ogarniać nowego wyglądu wyspy i zobaczyć, jak teraz SoF wygląda.
PRAWDOPODOBNIE 469 ma jakieś znaczenie. Ale jakie? Prawdopodobnie żadne. Jeśli to jest faktycznie szyfr, to bez klucza nie zostanie odczytany. No, chyba że faktycznie odpowiedź kryje się w starych niemieckich filmach - ale nie posądzałbym o to CIPów, skoro wydymali społeczność zerową głębią swoje gierki. Ewentualnie jeśli to jest jakaś dziwna macierz która coś tam robi - typu zmiana bazy z 2d na 3d czy inne chuje muje - to pozdro, wątpię czy ktoś zagoni jakiegoś matematyka żeby grał w grę (chociaż Piombonowi PONOĆ się udało - i znowu brak konkretów o kogo chodzi i co odkryto)
Pedałem nie jestem, ale ty mu możesz zrobić gałę za dostęp do forum z tajemnicami, jak chcesz.
Różnica z płaceniem magicalowi jest taka, że jest to de facto darowizna przekazana z własnej woli i w zamian dostajesz dokładnie to, czego możesz oczekiwać. Czyli nic. Względnie możliwość oglądania grubego patusa w big brotherze. Natomiast tamto "rozwiązanie" na allegro to było zwyczajne oszustwo i osoba, która zapłaciłaby te 1000zł, czy ile to było, oczekiwałaby, co jasne, "rozwiązania", a dostałaby paczkę z telefonem wystruganym z ziemniaka. Masz rację, każdy może wywalić hajs na byle gówno, jego sprawa, ale powinien dostać to, za co płaci. Chyba łapiesz?
A ja nie liczę na nic, po prostu odpowiedziałem na pytanie udarra.
Handlowanie czymś co nie istnieje to naprawdę podła sprawa. Jeszcze nadawanie temu jakiegoś pseudointelektualnego sznytu... Tym bardziej, że to było żerowanie na umysłach 10-15letnich dzieci. Nawet jeśli nikt się nie zdecydował na kupno to naprawdę ma to jakiekolwiek znaczenie? Próbujesz to usprawiedliwić na różne sposoby ale nie da się.
#whatever
Dobry typ, bez kitu :D.
Porównujesz to do jakiegoś danielamagicala. Tylko wiesz, ludzie donejtujący go dokładnie wiedzą za co płacą - za to żeby go wspomóc, napisać śmieszny tekścik, który się wyświetli czy z innych powodów.
Natomiast kupując PEŁNY SPOILER DO QUESTA, chcę dostać PEŁNY SPOILER DO QUESTA, a nie coś co nie istnieje mam nadzieję, że rozumiesz. To co sprzedawaliście to jest PEŁNA DEFINICJA SŁOWA SCAM. W czym np. danielmagical scammuje ludzi? Scammowalby jakby za 10zł donejta zapierdalało z konta 100, więc nawet się tam nie porównujcie do niego.
Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
§ 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot bezprawnie zabranej rzeczy.
§ 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
Dziękuję, przyjaciele. Przywracacie wiarę w torga, bo już jakiś cymbał mnie zredbagował xD
Dokładnie to mowa była o jakimś 500-stronicowym manuskrypcie - "spoilerze ukrytym w łamigłówce", czy coś takiego. W historię wpleciony był też wątek kolegi chorego na raka, który wyjawił tibijskie sekrety na łożu śmierci oraz pewnej tajnej organizacji. Czyżby chodziło o kościół ksana wyszargusa kwazimoda? https://i.imgur.com/Bv90cHa.png
https://i.imgur.com/1i8qqec.png
Jest też "lista mariana", bliskich tajnych współpracowników z torga, ale chyba żaden się tu nie udziela już.
Uderz w stół, a nożyce się odezwą.
mnie nadal intryguje te ciało na wysepce z golden helmetem po co są te itemki w środku gdyby nie ten hack nikt by sie nigdy o tym nie dowiedział co jest w środku... wszystko jest jakieś bezsensu, te wszystkie quest wyglądają jakby ktoś je w połowie projektownia porzucił i zajął się kolenjym i tak w kołko...
no przeciez tutaj na wycieknietej mapie mozesz zobaczyc deada a w nim te itemki to o co chodzi??
ekhm
on się zastanawia jaki jest sens umieszczania tam akurat golden helmeta jeżeli nikt nie może tego zobaczyć. To nie spike sword na rooku, którego widać, czy skarbiec w kazoo. Po prostu te ciało mogło być równie dobrze puste.
W bibliotece była książka mówiąca o tym, że ponoć istnieje jakiś mechanizm, który pozwala na obniżenie poziomu wody Lake Amros (to to jezioro) i dostanie się na wysepkę. Więc nie są te przedmioty w ciele umieszczone tak od czapy, tylko zapewne jest to pozostałość questa z dawnych czasów, w których nie było jeszcze systemu questów (wprowadzono takowy w 7.2), tylko nagrody respiły się po prostu raz na jakiś czas, co tzw. "większy reset mapy", zazwyczaj np. po updacie.
Quest może nie został nigdy dokończony, lub po prostu nikt go nie wykonał, bo nie odkrył działania owego mechanizmu, a kiedy wprowadzano nowy system questów, to został zamknięty (lub wcześniej). Trudno stwierdzić dokładnie, bo nie ma żadnych źródeł potwierdzających, że ktoś wykonał, ale z drugiej strony golden helmet w dawnych czasach nie był takim rarem, było ich całkiem sporo, a cipsoft raczej budował questy w taki sposób, że nagroda była dodawana na końcu (inna sprawa, że mapperów było wielu).
Była za moich czasów, a czy dzisiaj nadal jest, to nie wiem.
Druga półka od lewej.Cytuj:
Remarks on the legend of lake Amros
by ...
Some weeks ago, I spoke to my friend Othmor. Somehow, we spoke about the nearby Lake Amroos.
Othmor visited Carlin some time before we met each other, and he said, rumors are going that it
is somehow possible to raise parts of the lake, such that the water isn't as deep as it is now.
This way, it should be possible to reach the little island in the middle of Lake Amroos...
It is told, that there is something of value on this island. I never was able to reach it;
my magical powers didn't last to get there...
https://i.imgur.com/1MOpLA9.png
Ponawiam prośbę, mógłby ktoś udostępnić dialogi Blind Orca?
@tibia77, no i to ma sens
znalazłem fajną ciekawostę być może jest to coś powiązane z językiem 469
"Shotgun sequencing"
wyjaśnienie na czym polega ta sekwencja : https://www.youtube.com/watch?v=vg7Y5EeZsjk
pewien użytkowinik "rozpisał" 469
http://imgur.com/Qv0d7eg
http://imgur.com/H0bbiX5
link to originalnego tematu http://www.topix.com/forum/science/c...VBU5IRLJ3MCS36
na koniec dość ciekawe słowa knightmara
Cytuj:
TH:
Let's get into swampy. There have been quests in the game that no longer exists and players never found? Has Tibia nowadays secrets that haven't been discovered yet or it's mostly said in order to keep the old RPG essence alive?
Knightmare: This question is is somewhat missing the crucial point of this issue. Let me put it that way: If you are not interested in a 'treasure hunt' (in some way) for the hunts sake, you can just as well let it be. The problems start with the question: what is a quest for you? What if there is a secret that King Tibianus wears pink underwear and nobody knows about it yet? You could probably figure it out by talking to dozens of NPCs and follow their leads and in the end the only reward would be that you know about it. Figuring out what versions of Tibian history might be the truth, what the motivations were of certain shakers and movers in Tibian history might be a riddle - a quest - something you could put work into to figure it out. There would be no substantial reward whatsoever though. Would that still be a quest in the context of the question then?
Consider the age of quests, too. For example, there could be an incredibly old quest, that nowadays would hardly be considered a quest anymore. The reward might be something that is common loot in our days. Would that still suit the taste of the treasure hunter? Just imagine that the reward might only be gold. Perhaps a veritable fortune in the past, but not even a weeks loot today. You would probably even fail to claim the fame to have solved the quest. As soon as you announce it, a dozen others would claim to have known it all along and even accuse you to have spoiled the secret.
What I want to explain is: If you have fun in exploring, experimenting, reading and talking - then have fun, regardless of the outcome. Then the question really is irrelevant for you. If you are interested in the reward mainly, and an answer to this question is substantial for you in order to follow the leads, then rather do your hunting routine and simply get it when it's common knowledge and you are interested in it. There is simply no guarantee in Tibia that your efforts will always pay off. Some might not be rewarded at all, you might even reach a dead end at one point or chase something that does not exist. If you enjoy the hunt, that does not matter.
By the way, I honestly doubt that most of the people who want more mystery quests in Tibia today have actually solved the dream challenge or the desert quest completely on their own. It's even unlikely that they found the way to the paradox tower at all without hints from some true explorers. So I would advise everyone not interested in exploring to wait until something becomes common knowledge rather then to waste time in a wild goose chase, and I wish all others lots of fun on their adventures and exploration tours.