A tak swoją drogą jest w tych plikach jakiś interval dotyczący demodrasa, czy jeszcze go wtedy nie było?
Wersja do druku
A tak swoją drogą jest w tych plikach jakiś interval dotyczący demodrasa, czy jeszcze go wtedy nie było?
musi byc, bossy istnieja w tibii od 7.5 (moge się mylić)
Ogólnie bossy inne niż questowe dodano w 7.4, w tym Demodrasa.
Był. Interval - 1209600
Cytuj:
################################################## ############
# ---------------------- Allgemeines ----------------------- #
################################################## ############
# Ablauf: Eine Angriffswelle, bei der ein besonderer Drachenfürst
# Boss (Demodras) und 2 normale Drachenfürsten im
# Drachenhort unter den Plains of Havoc spawnen.
# Werden diese Monster nicht innerhalb von 4 Stunden
# gefunden und getötet, verschwinden sie wieder.
Type = SmallRaid
Interval = 1209600
# (durchschnittlich alle zwei Wochen)
################################################## ############
# ------------------ Erste Angriffswelle ------------------- #
################################################## ############
# Ort: Im Dragon Lair in den Plains of Havoc, unterste Höhle
# Monster: Demodras (besonderer Dragon Lord)
Delay = 0
Position = [32774,32292,10]
Spread = 1
Race = 204
Count = (1,1)
Lifetime = 14400
# Ort: Im Dragon Lair in den Plains of Havoc, unterste Höhle
# Monster: 2 Dragon Lords
Delay = 0
Position = [32774,32292,10]
Spread = 3
Race = 39
Count = (2,2)
Lifetime = 14400
Myślę, że race to ID raidu, a count to po prostu minimalna i maksymalna ilość potworków, które się pojawią. W tym przykładzie zawsze podczas raidu zrespi się demodras i 2 DLe. Natomiast delay to odstęp czasu od wystąpienia raidu do zrespienia potworków.
@Gracjan Prastacki ;
Po innych raidach w plikach i doświadczeniu z wyglądu raidów w Tibii.
Tutaj już sam komentarz piszącego kod zdradza nam przeznaczenie Count. Dalej delay, gdzie przy niektórych raidach rzeczywiście jest pewne opóźnienie między danym komunikatem, a zrespieniem się bossa/potworków.Cytuj:
# Ort: Steinkreis im Norden von Edron
# Monster: 4-10 Fire Elementals
Delay = 1
Position = [33118,31700,7]
Spread = 5
Race = 49
Count = (4,10)
Na sam koniec race powtarza się podczas respienia tych samych potworków w różnych raidach, więc to będzie swego rodzaju ID raidu ze względu na respione potwory. Tylko tego jednego nie jestem do końca pewny.
Race to jest ID danego potwora - '49' na ten przykład jest fire elementalem a zarazem jego outfitem. Porównajcie sobie z innymi potworkami to zobaczycie.
Spread to jest prawdopodobnie radius czyli, żeby potwory nie respiły się jeden na drugim. Spread 5 by oznaczało areał równy runie GFB.
no tak, u nich 1 outfit to 1 mob, tak samo z itemami
mam pytanie
a co chodzi z plikiem human.mon
przecież nie ma takiego potwora. o chuj chodzi?
Może jakaś reprezentacja każdego gracza.
W pierwszej chwili myślałem, że jest to potwór eventowy taki jak np Gamemaster:
jednak Human ma dosyć ciekawie zdefiniowane skille (różniące się od innych mobów) i posiada "SummonCost", czyli hipotetycznie można go przywołać jednak flaga NoSummon nam to uniemożliwi:Cytuj:
# Tibia - graphical Multi-User-Dungeon
# MonsterRace File
# 2005/10/12 - 16:37:51
RaceNumber = 75
Name = "Gamemaster"
Article = "a"
Outfit = (75, 0-0-0-0)
Corpse = 4240
Blood = Blood
Experience = 0
SummonCost = 0
FleeThreshold = 20
Attack = 299
Defend = 199
Armor = 199
Poison = 0
LoseTarget = 0
Strategy = (100, 0, 0, 0)
Flags = {KickBoxes,
KickCreatures,
SeeInvisible,
Unpushable,
NoSummon,
NoIllusion,
NoConvince,
NoBurning,
NoPoison,
NoEnergy,
NoHit,
NoLifeDrain}
Skills = {(HitPoints, 8200, 0, 8200, 0, 0, 0),
(GoStrength, 199, 0, 199, 0, 0, 0),
(CarryStrength, 800, 0, 800, 0, 0, 0),
(FistFighting, 599, 599, 599, 50, 1000, 25)}
Spells = {Actor (13) -> Healing (6000, 1500) : 2,
Victim (1, 0, 0) -> Damage (256, 2000, 150) : 3,
Victim (7, 0, 0) -> Damage (512, 999, 30) : 4,
Angle (0, 1, 12) -> Damage (8, 2000, 250) : 5}
Talk = {"Watch the rules!",
"Hey, you! I've seen that!",
"Are you AFK or what?",
"Does your mother know what you are doing?"}
Być może był to mob, który miał symulować gracza i był wykorzystywany do testów.Cytuj:
RaceNumber = 1
Name = "human"
Article = "a"
Outfit = (1, 0-0-0-0)
Corpses = 4240, 4247
Blood = Blood
Experience = 50
SummonCost = 350
FleeThreshold = 20
Attack = 7
Defend = 5
Armor = 0
Poison = 0
LoseTarget = 0
Strategy = (100, 0, 0, 0)
Flags = {NoSummon,
NoIllusion}
Skills = {(Level, 1, 1, 0, 100, 0, 1),
(MagicLevel, 0, 0, 0, 1600, 3000, 0),
(HitPoints, 150, 0, 150, 0, 0, 5),
(Mana, 0, 0, 0, 0, 0, 5),
(GoStrength, 70, 0, 70, 0, 0, 1),
(CarryStrength, 400, 0, 400, 0, 0, 10),
(Shielding, 10, 10, 0, 100, 1500, 0),
(DistanceFighting, 10, 10, 0, 30, 2000, 0),
(SwordFighting, 10, 10, 0, 50, 2000, 0),
(ClubFighting, 10, 10, 0, 50, 2000, 0),
(AxeFighting, 10, 10, 0, 50, 2000, 0),
(FistFighting, 10, 10, 0, 50, 1500, 0),
(Fishing, 10, 10, 0, 20, 1100, 0),
(Eating, 0, 0, 1200, 0, 0, 0),
(SoulPoints, 100, 0, 100, 0, 0, 0)}
[...]
Wypadało z niego (lub posiadał przy sobie): Backpack, chleb, ser, GP, leather armor, leather helmet, mięso i Sword
to mógł być mob do testów pvp tak mi przyszło na myśl
Jedyne co mi przyszło do głowy to że to miało reprezentować klasę, z której miał dziedziczyć gracz. Patrząc po skillach. Ale to wydaje mi się trochę bez sensu. Chuj ich tam wie.
Co do SummonCost i flagi NoSummon, to nie ma flagi NoConvince, więc teoretycznie można by go wziąć na convince. Tak samo jak np. huntera nie da się przywołać, ale można convincować.
Corpses w tym humanie to są ciała męskie i żeńskie, a outfit... cusz...
https://i.imgur.com/HQfeNOU.jpg
(aczkolwiek wzięte z .spr i .dat innej wersji, 7.8 lub 7.9, a nie 7.7, nie mam 7.7 pod ręką)
A propos huntera, to widać po nim, że ataki dystansowe były zakodowane jako spelle. Stąd we wcześniejszych wersjach, gdy moby nie miały "exhausta" na spelle, huntery, mino archery itp. były takie groźne, bo mogły walnąć spam strzał/boltów. Ale w 7.7 już chyba tego nie było.
Też powszechnie się mówi, że dist ignoruje defa, ale mało kto pamięta, że ataki dystansowe potworów można było blokować tarczą.
Jeszcze ciekawe jest, że w skillach czwarta wartość to chyba ilość ticków potrzebna do awansu na następny poziom skilla, więc można by dokładnie policzyć jak moby trenowały. Pamiętam jak w czasach 7.2~ - gdy nie trzeba było walić bloodhitów, żeby trenować - był filmik w .rec jak typy trenując prawie od ss do ss wytrenowały spidera tak, że bił po 50.