Wstęp:
Jako że nie zauważyłem poradnika dostosowanego do najnowszego świata gry, postanowiłem go sam napisać
Po kolejnych updatach w świecie tibii druid stał się bardzo silną profesją,
mogącą efektywnie zdobywać doświadczenie samemu jak i w zespole.
Jeśli lubisz ryzyko i ciekawą grę Druid to profesja dla ciebie.
Spis treści:
1.Ogólnie o druidzie
2.+ oraz - zostania druidem
3.Poziom magiczny - co i jak
4.Runy
5.Hokus pokus... Czyli trochę o magii
6.Ekwipunek - W co najlepiej się ubrać na daną okazję
7.Broń druida - Nie samymi różdzkami żyje
8.Expimyyy, czyli gdzie zdobywać doświadczenie/zarabiać
9.Inne - czyli co nie pasuje wyżej
10. Druid a PvP
1. Druid- Niegdyś w starszych wersjach gry, druid był postacią bardzo upośledzoną poprzez brak
jakichkolwiek sensownych zaklęć ofensywnych. Jedynie co było dobre to leczenie rycerzy lub innych
członków drużyny. Teraz gdy gra zaczęła się zmieniać Druid dostał całą masę czarów ofensywnych.
Potrafi z powodzeniem expić tak jak sorcerer jeśli nie lepiej.
2.
+Leczenie przyjaciół/drużyny
+szybki przyrost many (2 Mana na 3 sekundy , po wykupieniu promocji - 2 Mana na 2 sekundy)
+możliwość produkcji run m.in icycle/avalanche - na mniejszych lvlach daje ładny zarobek,
a na większych sami z nich korzystamy
+Druid zawsze jest chętnie brany na wspólne wyprawy
-Wolna regeneracja życia
-Mało życia
-mała ilość capa
3.
Prosto i bez ogródek, Im większy mamy poziom magiczny, tym lepiej się leczymy, mocniejsze są
nasze hity z czarów i run. Do około 50 lvla magic powinien być ten sam lub minimalnie gorszy,
dzięki temu później nie musimy aż tak dużo trenować.
Najlepiej jest go trenować podczas tworzenia run. Najlepsze jedzenie to Dragon hamy - starczają na bardzo długo.
Wystarczy przebiec się po respawnie dragów żeby uzbierać ich kilka-kilkanaście-kilkadziesiąt (?)
Gdy nie mamy wystarczającego levela lub kumpla który by nam ich nazbierał, powinnyśmy zaopatrzyć się w wędkę i robaki. Jajka też nie są złym rozwiązaniem, mało ważą i nie są drogie (200gp-100). Grzybki(broown mushroomy)
zalecane są tylko na expa, chociaż jak ma się pieniądze to nie przeszkadza i ich używać
Również gdy chodzimy expić z knightem i musimy dużo razy go leczyć - magic rośnie w miarę, lecz wtedy lecą potiony.
4.
Runy
Runy dla druida są ważna rzeczą, bardzo pomagają podczas expienia a jeśli na dodatek runy zrobiliśmy
sami, wtedy waste jest o wiele mniejsze. Druid jako jedyny potrafi robić (a w niektórych przypadkach
używac) bardzo przydatne runy. M.in:


potwórów, lub jeśli biegami z dużą ilością potworów.

możemy strzelać oraz leczyć.


biegać z nim do okoła tejże runy, stworzymy mu przeszkodę której nie przejdzie. Od niedawna na światach no-pvp
te runy nie znikają po kilku sekundach, tym lepiej dla graczy.
5.
Czary, Czary.. potęga druida.
Nie będę opisywał ich wszystkich, wymienie i opisze te najpotrzebniejsze.
Żywioły używane w walce, to ziemia i lód.
Utevo Lux- Pierwszy czar który dostanie na wyspie przeznaczenia, wytwarza niewielki krąg światła wokół nas
Find Person- Czar przydatny gdy chcemy kogoś szybko znaleźć - w szczególności na światach pvp
Light Healing- Obowiązkowy czar. Leczy nas z lekkich obrażeń, przydatny na małym jak i dużym poziomie.
Magic Rope (Pacc) - jeśli zapomnimy liny wystarczy użyc tego czaru
Cure Poison - Leczenie z zatrucia.
Energy/Terra/Flame/Ice/Physical Strike (Pacc) - Wszystkie czary atakujące jednego potwora. bardzo potrzebne, ustawiamy
w hotkeyach w zależności od potworów na które idziemy
Levitate (Pacc) - bardzo przydatny - percele jednak trochę ważą.
Haste (Pacc) - Mniejsze przyspieszenie.
Magic Shield - magiczna tarcza, dzięki niej pierw tracimy punkty many a potem życia.
Heal Friend (Pacc) - Czyli popularny Sioch, każdy szanujący się druid musi mieć ten czar w swoim arsenale
Ice wave - Wystrzela na kilka kratek wzdłóż i wszerz kryształki lodu
Intense Healing - Mocniejsze leczenie, Niezbędny
Strong Haste (Pacc) - Mocne przyspieszenie. Gdy chcemy skądś lub komuś uciec
Summon Creature - Możność przyzwania podwładnego nam potwora. Sprawdza się podczas pekowania
Cure Burning (Pacc) - Coś jak exana pox tylko że tracimy podpalenie
Ultimate Healing - Bardzo mocne leczenie, chyba nie było przypadku że nie wyleczyło do pełna.
Invisible - Czar niewidzialności. A niektóre potwory niewidzą niewidzialnych ;)
Mass Healing (Pacc) - leczy wszystkich w zasięgu ok. 30 sqm
Terra Wave - W tą strone która potrzymy zostaje wystrzelony długi i dosyć wąski (3 sqm) czar
który zadaje obrażenia od ziemi - przydatne na potwory wrażliwe na ten żywioł
Strong Ice Wave (Pacc) - Mocno ulepszona wersja ice wave - koszt to tylko 170 many a potwora mocno wrażliwego
wchodzą naprawde przeogromne hity
Envenom (pacc) - Dobry jeśli expimy na warlockach. "poisonuje je" dzięki czemu jak znikną zaraz pojawią
się spowrotem
Eternal Winter (pacc) - Lodowe Ue druida, używane gdy jest naprawdę gorąco
Strong Terra Strike (pacc) - wzmocniony terra strike
Strong Ice Strike (pacc) - wzmocniony Ice strike
Ultimate Ice Strike (pacc) - Bardzo mocno wzmocniony ice strike
6. Ekwipunek.
Jest on zależny od rodzaju co w danym momencie będziemy robić.
Teraz przytoczę pare przykładów.
-Jeśli idziemy expić samemu, to przyda się tarcza aniżeli książka dodająca poziom magiczny.
Dzięki niej hity będą mniejsze. Dobrze jest też zaopatrzyć się w zao/dwarfen legi - Do wyboru. oba są dobre. Nie mówię tu o np: dwarfen helmecie itp.
-Jeśli idziemy expić z blokerem, zakładamy ekwipunek który zmaksymilizuje nasz Poziom magiczny
większe hity, większe leczenie.
-Jeszcze jest kwestia setów odpornościowych. Np na Dragony warto wziąć choćby same magma legi, zawsze te kilka
% potrafią uratować skórę. Nie mówię tu o ubieraniu całego setu, bo np. lepiej wziąśc tego focus cape zamiast magma coata.
7.
Oczywiście Druid kojarzy się wszystkim z różdzkami. Opiszę je oczywiście Lecz nie tylko nimi
Druid się posługuje.

8-13lvl, używa żywiołu ziemi aby zranić przeciwnika. Ma zasięg 3SQM, jednorazowo zużywa 2MP.

13-19lvl, używa żywiołu lodu aby zranić przeciwnika. Ma zasięg 3SQM, jednorazowo zużywa 3MP

19-26lvl, używa żywiołu śmierci aby zranić przeciwnika. Ma zasięg 3SQM jednorazowo zużywa 5MP

26-33lvl Używa żywiołu ziemi aby zranić przeciwnika. Ma zasięg 3SQM jednorazowo zużywa 8MP

33-999 lvl, używa żywiołu lodu aby zranić przeciwnika. Ma zasięg 3SQM jednorazowo zużywa 13MP.
"Dodatkowe Różdzki"



Ale, Czy nie lepiej wziąść na samodzielnego expa np Magic sworda


Wiele razy gdy mnie przylagowało lub potwory do mnie dobiegły to właśnie te 20 deffa więcej
ratowało moją osobę przed oglądaniem białych ścian światyni. Tych dwóch mieczy co wymieniłem
może używać każda profesja, jednocześnie mają bardzo duża obrone.
8.
To już jest tak naprawdę sprawa bardzo sporna.
Na mniejszych poziomach, oczywiście standardowo trole,orki,rotwormy.
Lecz później możliwośc wyboru expowiska jest ogromna. Można iśc na Dragony, mutated humany,Quary,poi sale, inq sale/bossy,
Banuta,goroma, robić taski - mutated raty, tarantule, water elementale.
Czy to expić szybko ale z waste, czy wolniej ale zarabiać. To już zależy od skłonnosći Czlowieka który tą postacią gra.
Jeśli lubisz adrenalinke nie patrząc na kase, to taką postacią magiczną masz ją zapewnioną :)
Oczywiście robiąc runy i je sprzedawać, expić na słabszych ale dających ładne pieniądze potworkach - tak możemy zarobić ,a później
zrobić ostrą jadke !
Szybkie expienie + waste na grimach

Używanie własnoręcznie wyprodukowanych run

@Edit: Gdzie expić - troszkę więcej
8-13 lvl
Trole, Orki, Rotwormy,Gobliny,
Facc- Ancient temple,Bagna Venore,Femour Hills, Ab'dendriel pod miastem,Część zamku ab,
prawa strona Thais,
Można próbować też cyklopy- uciekając i bijąc z różdzki
Pacc- Gobliny Edron, rotwormy edron, Rotwormy darashia,
13-40 lvl
Facc- to samo tylko dochodzą cyklopy, facc tomb, minosy(np. mintwalin) część poha, Kopalnie
Kazordoon
Pacc- Larvy,Scaraby, pojedyncze respy dragów, mutated humany, dark magicany. niektóre tomby na ankrahmun. Darashia mino tower ( na niższe piętra przydatny stealth ring - mniejsze waste)
50-90lvl
Facc- dochodzi nam cały poh, venore dragon lair, thais dragon lair, Orc Fortess
Pacc- Dragi, Dragon lordy, wyrmy, water elementale, mutated raty, Quary,
hydry(z teamem), demony(z teamem) ,necromacery, hero, wszystkie tomby na ankrahmun (bez bossów ofc.)
90lvl+
Facc- nic nowego nie dochodzi = to nie jest profesja na darmowe konto.
Pacc- Z teamem można bić wszystko - Hellspawny (które na powierzchni możemy bić sami od 90 poziomu)
, kopalnie svargrond, poi,inq, Destroyery,bog raidery i całą game innych potworów/miejscówek.
9. Inne
Potiony:



Najoptymalniejsze jest używanie Strong Mana Potionów (SMP) gdyż z małymi potionami nie wyrobilibyśmy się
10. Druid podczas akcji
Druid jest przydatną profesją na warach a w rękach porządnego szefa(czyt. commandera) jest śmiertelnie zabójczy.
Potrafi sparaliżować innego gracza, w między czasie członkowie dobiegną - 99% równa się śmierć.
Umie posługiwać się runami SD więc można odliczyć niezłe combo.
Może postawić krzaczki (wild growth) i przez nie celowac w przeciwników. jeden minus - Można ściąć je maczetą lub odpowiednikiem.
Plecak Druida który idzie na wojne powinien wyglądać tak:

Runy:




Ringi:



Amulety:


Odliczanie Comba na warze:

Na razie tylę, proszę o oceny i komentarze.
Krytykę konstruktywną którą nie będzie "ale hójowe" Itp.
Zakaz kopiowania poradnika bez mojej wiedzy!
@Edit : poprawione niektóre błędy.
@Edit2: Gdzie expić.
@Edit3: Dodano dodatkowe różdżki, poprawiono niektóre literówki
Zakładki