Tym razem jednak nie będzie to suche opisanie opcji jak w przypadku
poradnika do Elfbota.
Tym razem oprócz w/w suchego opisu dodam (w swoim czasie) zbiór lekcji np. "Jak
ustawić Healera", "Jak prawidłowo ustawić Cavebot'a" itp.
Neobot- Jeden z najnowszych botów i jedyny który tak naprawdę jest
niewykrywalny przez system Cipsoftu. Stworzony przez twórcę Elfbota i
współtwórcę Tibia Bot NG - Ekx'a. Neobot jest aktualnie najbardziej
zaawansowanym botem do Tibii który posiada tyle samo opcji co stary dobry
Elfbot.
Niestety ma on swoją cenę - koszt najkrótszej i najtańszej wersji Neobota (30
dniowa licencja bez możliwości przedłużenia jej) to niecałe 24zł (wg. cennnika
usługi DaoPay). Zapewniam was, że jeżeli będziecie się nim umiejętnie
posługiwać to nie będą to pieniądze "wywalone w błoto".
Aby ułatwić sobię pracę przestawiłem Neobota na Język polski, wszystkie funkcje
są ustawione analogicznie w wersji angielskiej bota.

Spis treści:
1. Panel główny Neobota
2. Panel Ustawień Neobota
3. Alarmy
4. Leczenie
5. Hotkeye
6. Wyświetlacz czyli HUD
7. Sterowanie
8. Cavebot
9. Atakowanie
10. Przypisy
11. Hotkeys Tutorial
12.Healing Tutorial
1.Panel główny Neobota

Plik - Tutaj posiadamy do wyboru trzy opcje, są to:

Ustawienia- Tutaj znajdują się najważniejsze opcje bota
takie jak Cavebot, Healer. Więcej o tym panelu w punkcie 2
Mapa- Tutaj wyświetla nam się mapa Tibii, trzeba dodać że
pojawią się tylko odkryte przez nas tereny, identycznie jak na MiniMapie w
kliencie Tibii.
Wyjście- Wyłącza bota.
Widok - Tutaj znajdują się trzy opcje

Stan silników - Stany zaznaczone krzyżykiem pokazują nam
które z opcji Neobota są aktualnie aktywne. Odznaczając je wyłączamy daną
opcję.

HUD - Opcje zaznaczone krzyżykiem pokazują nam jakie
opcje z panelu HUD (pl. Wyświetlacz) są aktualnie włączone. Odznaczając je
wyłączamy daną opcję.

Dodawanie Waypointów - Opcja bardzo przydatna gdy robimy
waypointy do Cavebot'a. Mamy tutaj do wyboru wszystkie możliwe waypointy jak i
kierunek w którym ma poruszać się bot. Np. ustawienie waypointa Walk-North
spowoduje że bot od pozycji oznaczonej waypointem pójdzie na północ, jest to
szczególnie przydatne przy wchodzeniu na schody, schodzeniu w dół po drabinie.

Opcje

Język - Tutaj możemy wybrać język w którym będzie
pracował Neobot.
Zatrzymaj funkcje bota - Kliknięcie powoduje zatrzymanie
wszystkich funkcji bota.
Zatrzymaj sterowanie - Kliknięcie powoduje zatrzymanie
opcji Sterowanie Neobota.
Pokaż klient Tibii - Wyświetli się nam klient Tibii do
którego aktualnie przypisany jest bot.
Resetuj licznik Exp/h - Kliknięie spowoduje zresetowanie
licznika Exp/h Neobot'a.
Znajdź nowego klienta - Kliknięcie spowoduje przypisanie
bota do innego klienta Tibii.
Zamknij bota wraz z klientem - Zaznaczenie tej opcji
spowoduje to, że klient Tibii zamknie się wraz z przypisanym do niej Neobot'em.
Pluginy - Tutaj możemy włączyć/wyłączyć skórki które
zmieniają wygląd Neobot'a.
Http settings - Umożliwia dosep do plików w folderze
/neofiles/ z dowolnej przeglądarki. Wymaga odblokowanego portu w routerze i/lub
zewnętrznego IP.

News - Po wybraniu tej pocji ukaże się nam okienko z
Newsami dotyczącymi Neobot'a.
Updates - Wybranie tej opcji spowoduje wyszukanie przez
bota dostępnych aktualizacji. Opcja ta jest domyślnie włączona, możemy ją
wyłączyć odznaczając 'ptaszka' koło nazwy Nofity of new updates.
Czat - Tutaj znajduje się chat dla wszystkich
użytkowników Neobota. Wymagane jest założenie nowego, darmowego konta. Do
komunikacji używany jest zewnętrzny klient.
Czat obecnie jest wyłączony.

Pomoc - Tutaj znajdziemy poradniki na różne tematy
dotyczące Neobota.

2.Panel Ustawień Neobota

Tutaj mamy okienko z najważniejszymi opcjami Neobota m.in Cavebot'em i
Healer'em.
Na początek zapoznamy się z przyciskami w górnej części panelu.
Plik

Tutaj mamy do wyboru trzy opcje:
Załaduj - Załaduje zapisany profil (ustawienia) postaci z
którą w danym momencie pracuje bot. Tłumacząc inaczej jest to opcja Load
z Elfbota.
Zamknij - Zamyka panel ustawień Neobota.
Zapisz - Bot zapisze profil (ustawienia) postaci z którą
w danym momencie pracuje bot. Tłumacząc inaczej jest to opcja Save z
Elfbota.
Sloty Pojawi nam się okienko z różnymi profilami
między którymi możemy "przeskakiwać" w dowolnym momencie.

Wymiana - Tutaj mamy do wyboru parę opcji.

Eksportuj zaznaczone do pliku - Po wybraniu tej opcji
będziemy mogli zapisać w dowolnym miejscu na dysku zaznaczone przez nas stany z
panelu ustawień Neobota. (np. takie jak alarmy, healing, atakowanie).
Eksportuj zaznaczone do schowka - Wybrane przez nas stany
z panelu ustawień neobota zostaną skopiowane. Możemy je wkleić np. do notatnika
za pomocą opcji Wklej lub do panelu ustawień Neobota za pomocą opcji
Importuj ze schowka.
Importuj z pliku - Za pomocą tej opcji możemy wczytać
ustawienia stanów Neobota (takie jak alarmy, leczenie, cavebot).
Importuj ze schowka - Bot załaduje ustawienia które są
aktualnie przypisane do Windowsowej opcji Wklej.
Importuj z pliku elfc - Umożliwia wczytanie waypointów z
odpowiedniego skryptu napisanego w Elfbocie.
Importuj z pliku elft - Umożliwia wczytanie targetingu z
odpowiedniego skryptu napisanego w Elfbocie.
Przykłady

Tutaj znajdziemy wiele przydatnych skryptów, hotkey'ów, skryptów typu action
które zostały stworzone przez najbardziej aktywnych skrypterów z forum.
Aktualnie dostępne są biblioteki autorstwa:
Lucas'a Terry
Hardek'a
Drathus'a
Skrypty (które czasem będziemy musieli sami odpowiednio skonfigurować) będziemy
musieli skopiować i wkleić je w odpowiednim miejscu w naszym skrypcie (w
przypadku skryptów do Cavebot'a), pojawią się one w zakładce Hotkeye.
Może zdarzyć się rownież sytuacja gdzie gotowy skrypt Action pojawi się
w miejscu nowego waypointa w zakładce Cavebot->Waypointy.
Wyczyść

Tutaj możemy wybrać które z zakładek panelu ustawień Neobota mają zostać
wyczyszczone. Pamiętaj aby przed wgraniem nowego skryptu wyszyścić wszystkie
zakładki ze starych ustawień za pomocą opcji Wyczyść wszystko.
3.Alarmy

Do czego służą alarmy chyba każdy botter wie, często są one jedynym ratunkiem
gdy spimy a akurat jakiś zły pan postanowi nas zaatakować - alarmy są
najskuteczniejszym sposobem zwrócenia uwagi na naszą postać gdy dzieje się z
nią coś złego podczas "słodkiej sennej nocy na waterach".
3a Rodzaje alarmowania

Odtworz Dźwięk - Gdy z naszą postacią zacznie się dziać
coś niemiłego bot zakomunikuje to nam odtwarzając charakterystyczny dźwięk.
Migaj Klientem - Gdy z naszą postacią zacznie się dziać
coś niemiłego bot zakomunikuje nam to poprzez "miganie" odpowiednim klientem
Tibii na pasku zadań.
Zatrzymaj bota - Gdy z naszą postacią zacznie się dziać
coś niemiłego bot zatrzyma wszystkie wykonywane przez niego akcje. (Wyjątek to
Healing i aktywowane manualnie Hotkey'e, zostaną zatrzymane takie opcje jak
Cavebot, Targeting).
Rozłącz - Gdy z naszą postacią zacznie się dziać coś
niemiłego bot wyloguje się z gry, zupełnie tak jakby w tym samym momencie
został wyrzucony z gry.
Biała lista - Jeśli postać z białej listy zaatakuje
np. zaatakuje naszą postać bot zignoruje to w związku z czym nie zostaniemy o
tym w żaden sposób powiadomieni.
3b Rodzaje alarmów
Gracz na ekranie - Dany typ ostrzegania zostanie
załączony gdy gracz spoza białej listy pojawi się na ekranie.
Gracz atakuje - Dany typ ostrzegania zostanie załączony
jeśli gracz spoza białej listy nas zaatakuje Uwaga - Bot nie zakomunikuje
nas o tym, że gracz nas zaznaczył póki nie otrzymamy od niego obrażeń.
Wiadomosć na Default - Dany typ ostrzegania zostanie
załączony gdy gracz spoza białej listy napisze na głównym czacie jakąkolwiek
wiadomość.
Wiadomość Prywatna - Dany typ ostrzegania zostanie
załączony gdy gracz spoza białej listy wyśle nam wiadomość na prywatnym czacie.
Wykryto GM - Dany typ ostrzegania zostanie załączony gdy
na ekranie pojawi się GameMaster. Mimo że zostali oni usunięci z gry dalej
pozycja Community Managera - gdy owa osoba pojawi się na ekranie zostaniemy o
tym poinformowani. Osobiście polecam ustawiać ostrzeganie przed GM, system
Cipsoftu nie działa najlepiej nigdy nie wiadomo czy nagle Cm'y nie zaczną
biegać i banować "ręcznie". Bezpieczeństwa nigdy za wiele :)
Rozłączono - Dany typ ostrzegania zostanie załączony gdy
nasza postać zostanie wyrzucona z gry.
AwarieFreeze - Dany typ ostrzegania zostanie załączony
gdy bot odnotuje freez'a lub laga.
Uwaga - Wymagane jest ustawienie opcji Czas Freeza, czas podany jest
w ms (1000ms = 1sekunda). Domyślnie czas po którym bot ma nas ostrzec to 3000ms
czyli 3 sekundy. Proszę pamiętać, że gdy botujemy w bardzo niebezpiecznym
miejscu 3 sekundy może oznaczać powrót do temple.
4.Leczenie

Leczenie, tutaj chyba tak samo jak w przypadku alarmów każdy wie o co chodzi,
za pomocą tej opcji w bocie nasza postać będzie
leczyła się sama, jest to bardzo ważna opcja w bocie :)
Więcej o konfiguracji Healera już niedługo.
Uwaga - Należy pamiętać, że Neobot leczy się za pomocą Hotkey'ów takich samych
jak normalny gracz (F1-F12) w związku z czym
wszyskie czary za pomocą których bot ma się leczyć, wszystkie potiony/runy
których używać ma bot powinny być ustawione na Hotkeyach.
Kolejność nie ma znaczenia.
4a - Reguły leczenia

W tej podzakładce ustawiamy wszystkie opcje dotyczące healowania się naszej
postaci. Radzę pamiętać o tym aby umieszczać zasady healowania w drabince - na
samej górze Healowanie najmocniejszym czarem/potionem, na samym dole Mana
Potiony i najsłabsze czary lub potiony.
Zasada jest taka sama jak w Elfbocie - bot skanuje wszystkie opcje od góry
listy i stosuje tą która w danym momencie jest najwłasciwsza.
NewRule
Oczywiście nazwę NewRule możemy zastąpić dowolną nazwą, najlepiej taką która
będzie nas informowała o metodzie leczenia ktora będzie stosowana w danym
przypadku. Trzeba dbać o przejrzystość skryptów aby się nie pogubić :)
Jest to nasza nowo utworzona zasada leczenia. Do wyboru mamy parę opcji:
Zakres HP - Jest to zakres HP w którym ma zostać użyta
dany potion/czar/runa. W przykładzie mamy podany zakres 1-500 oznacza to że bot
będzie uzywał danego czaru gdy ma równo lub więcej niż 1hp ale nie użyje go gdy
jego punkty zdrowia będą wynosiły więcej niż 500.
Zakres Many - Jest to zakres many w którym bot ma używać
danego czaru. Osobiście w pierwszym okienku wpisuję ilość many potrzebną do
użycia czaru (np. 20 w przypadku czaru Light Healing-Exura) a w drugim okienku
pozostawiam liczbę domyślną czyli 0. Oznacza to że bot będzie próbował uleczyć
się tym czarem mając 20 lub więcej jednostek many.
Metoda Leczenia - Tutaj z listy wybieramy
runę/potiona/czar za pomocą którego bot ma się leczyć w danej sytuacji, w tym
przypadku jest to czar Light Healing czyli popularna Exura.
Dodatkowe Warunki - Z listy możemy wybrać dodatkowy
warunek przy którym zostanie użyty czar. Zaznaczając którąś z opcji należy
pamiętać, że bot będzie jej używał tylko wtedy gdy zostanie spełniony podany
przez nas warunek w związku z czym leczenie i uleczanie z paraliżu ustawiamy w
oddzielnych zasadach leczenia.
Szybkość spamu - Jest to czas (podany w ms, 1000ms =
1sekunda) w jakim bot ma "klikać hotkey'a" w celu uleczenia.
Priorytet metody

Tutaj ustawiamy w jakim stopniu dana metoda leczenia ma być ważniejsza niż
inne, jest to tak jakby uzupełnienie drabinki leczenia podanej przeze mnie
wcześniej.
Priorytet - Im większą liczbę tu podamy tym ważniejsza
będzie wybrana metoda leczenia.
Przejęcie priorytetu - Im większa liczba tym szybciej
metoda "przejmie inicjatywę" w leczeniu tym samym uleczy nas szybciej.
Czas wygaśnięcia - Jest to czas (wyrażony w ms, 1000ms =
1sekunda) po którym priorytet tej metody ma wrócic do normalnego stanu.
Czas życia Czas (wyrażony w ms, 1000ms = 1sekunda) po
którym użycie metody po przejęciu inicjatywy w przypadku nieużycia tej metody
leczenia wygaśnie.
Typ Wydarzenia - Gdy wybierzemy "Pilne Wydarzenie"
dodatkowo doda to priorytet w użyciu tej metody leczenia w ciężkiej sytuacji.
4b - Trening Mana

Jest to chyba znany wszystkim mana trainer, również opiera się on na hotkey'ach
więc dobrze jest mieć na hotkey'u czar za pomocą którego bot będzie trenował
magic level. Inaczej bot będzie wpisywał go ręcznie, jednak nie ma to tak
dużego znaczenia jak w przypadku Leczenia.
Mana do FUll - Tu podajemy liczby do full many przy
których bot ma używać czaru do trenowania magicznego poziomu. Przykładowe 4 i
30 oznacza, że bot będzie castował czar mając od 30 do 4 punktów many
brakującego nam do pełnej many.
Trenuj Czar - Z listy wybieramy czar za pomocą którego
bot będzie trenował magiczny poziom. W przykładzie mamy ustawiony czar Light
Healing czyli Exure.
Szybkość Spamu - Jest to częstotliwość (podana w ms,
1000ms = 1sekunda) z jaką bot będzie "naciskał hotkey" czyli castował czar do
trenowania many.
Uruchomiony - Po prostu włącza (gdy tak) lub wyłącza (gdy
nie) opcję Trening Mana
Priorytet czaru

Tutaj ustawiamy priorytety spell castera, ważne jest aby był on ustawiony tak
bay był mniej ważny od Leczenia.
Priorytet - Im wyższa liczba tym wyższy priorytet w
akcjach podejmowanych przez bota ma czar do trenowania poziomu magicznego.
Przejęcie priorytetu - Im większa liczba tym szybciej
trening many przejmie priorytet nad innymi akcjami (np. Leczeniem)
Czas wygaśnięcia - Jest to czas (wyrażony w ms, 1000ms =
1sekunda) po którym priorytet tej metody ma wrócic do normalnego stanu.
Czas życia Czas (wyrażony w ms, 1000ms = 1sekunda) po
którym użycie metody po przejęciu inicjatywy w przypadku nieużycia tej metody
leczenia wygaśnie.
Typ Wydarzenia - Gdy wybierzemy "Pilne Wydarzenie"
dodatkowo doda to priorytet w użyciu czaru do trenowania poziomu magicznego.
4c - Ustawienia
Tutaj do wyboru mamy tylko opcję, z własnych testów zauważyłem że jest to coś w
rodzaju "zachowania bezpieczeństwa przy większym pingu". Liczba ta jest
wyrażona w procentach, jeśli np. nasz ping wynosi 100, 30 oznaczać będzie ze
akcja leczenia zostanie podjęta o 30ms szybciej)
4d - Leczenie Uruchomione
Co tu opisywać, jeśli mamy zaznaczoną opcję "Tak" opcja Leczenia będzie
włączona, jeśli mamy włączoną opcję "Nie" Leczenie nie będzie uruchomione.
5.Hotkeye

Tutaj nie ma co za dużo mówić, o skryptowaniu można się rozpisać na kilkanaście
stron. Hotkeye są to wszystkie skrypty (np. takie jak automatyczne zakładanie
amuletów, zamiana soft bootsów z bohami gdy np. 300 many itd.).
Lista Hotkey - Tutaj znajdują się wszystkie Hotkeye które
będziemy musieli aktywować dowolnym klawiszem gdyż inaczej nie zostaną one
aktywowane.
Lista Stałych - Tutaj znajdują się wszystkie Hotkeye
które zostaną uruchomione automatycznie, bez potrzeby włączania ich.
Lista Cavebot - Tutaj znajdują się wszystkie Hotkeye
które zostaną aktywowane wraz z aktywacją Cavebot'a.
Aby nasz Hotkey działał mamy parę okienek do wypełnienia:
Skrypt - W tym miejscu wklejamy po prostu skrypt do
Hotkey'a którego chcemy używać. Przykładowy skrypt wygląda tak:
Kod PHP:
auto(200, 1000) manashield()
Klawisz główny - Jest to klawisz za pomocą którego
włączymy/wyłączymy dany Hotkey.
Klawisz combo - Jest to drugi klawisz który będzie
dodatkowo wymagany do włączenia/wyłączenia danego Hotkey'a.
Typ Combo - Określa czy klawisz combo musi być
przytrzymany lub nie podczas aktywacji Hotkey'a.
Uruchomiony - Określa czy w danej chwili Hotkey ma być
włączony (gdy tak) lub wyłączony (gdy nie).
Opcja ta jest dostępna tylko w przypadku Hotkey'ów Stałych i Cavebot
Warunki Hotkey - Określa czy klient Tibii musi być 'na
wierzchu' aby móc aktywować/dezaktywować Hotkeye za pomocą klawiszy.
Domyślny Priorytet Wydarzenia
Tutaj określamy w jakim stopniu funkcje które działają za pomocą Hotkey'ów mają
być ważniejsze niż inne funkcje bota.
Priorytet - Im większą liczbę tu podamy tym ważniejsza
będzie wybrana metoda leczenia.
Przejęcie priorytetu - Im większa liczba tym szybciej
metoda "przejmie inicjatywę" w leczeniu tym samym uleczy nas szybciej.
Czas wygaśnięcia - Jest to czas (wyrażony w ms, 1000ms =
1sekunda) po którym priorytet tej metody ma wrócic do normalnego stanu.
Czas życia Czas (wyrażony w ms, 1000ms = 1sekunda) po
którym użycie metody po przejęciu inicjatywy w przypadku nieużycia tej metody
leczenia wygaśnie.
Typ Wydarzenia - Gdy wybierzemy "Pilne Wydarzenie"
dodatkowo doda to priorytet w użyciu tej metody leczenia w ciężkiej sytuacji.
6.Wyświetlacz czyli HUD

Tutaj możemy ustawić różne informacje które mają być wyświetlane w formie np.
tabeli na ekranie.
Lista Wyświetlaczy - Tutaj mamy listę aktualnie dodanych
przez Nas opcji HUD.
Skrypt - W tym miejscu wklejamy skrypt dla danej opcji
HUD. Przykładowy skrypt wygląda tak:
Kod PHP:
local fontsize = 10
local fontspacing = fontsize+2
setposition($clientwin.x+155, $clientwin.y+10)
setfontstyle("Tahoma", fontsize, 0x888888)
setfontweight(75)
addtext("Ping: " .. $pingaverage, 0, 0)
addtext("Xp\\h: " .. num($exphour), 80, 0)
addtext("Next: " .. num(exptolevel()), 190, 0)
addtext("Time: " .. time(timetolevel()), 300, 0)
Częstotliwość Odświeżania - Określa czas (podany w ms,
1000ms = 1 sekunda) co jaki odświeżane mają być informacje z danej opcji HUD.
Uruchomiony - Określa czy dana opcja HUD ma być
uruchomiona (gdy tak) czy wyłączona (gdy nie).
Polityka Wyświetlaczy - Określa czy i kiedy mają być
pokazywane opcje HUD.
Pokaż jeżeli skupiony - Opcje HUD będą wyświetlane tylko
gdy dany klient Tibii jest akurat 'na wierzchu'.
Ukryj wyświetlacze - Opcje HUD nie będą wyświetlane.
Pokaż wyświetlacze - Opcje HUD bedą widoczne bez względu
na to czy na pierwszym planie mamy aktualnie włączonego klienta Tibii czy np.
przeglądarkę.
7.Sterowanie

W tej kategorii posiadamy opcje które dotyczą kontrolowania przez bota
klawiatury i myszy, Neobot posiada bowiem zdolność sterowania postacią
idencztycznie jak gracz.
Klawiatura - Tutaj mamy do wyboru opcje dotyczące
sterowania klawiaturą.
Tryb Klawiatury - Opcja Kontroluj klawiaturę
spowoduje, że bot będzie sterował klawiaturą identycznie jak normalny gracz
natomiast opcja Symuluj klawiaturę powoduje, że bot symuluje ruchy
wykonywane przez klawiaturę.
Uwaga - Gdy mamy ustawioną opcję "Kontroluj klawiaturę" trzeba pamiętać o
tym, że aby bot działał klient Tibii musi być "na wierzchu" w związku z czym
nie możemy w czasie botowania przeglądać internetu/grać w inne gry itp.
Polityka Ctrl Shift - Odpowiada za "puszczanie" przez
bota klawiszy Ctrl i Shift i za czas przez który klawisz ten ma być wciśnięty.
Bot używa tych klawiszy do różnych funkcji.
(zauważyłem, że gdy gram np. w Team Fortress 2 to co jakiś czas kucam co
świadczy o tym, że bot właśnie kliknął/zasymulował wciskanie klawisza Ctrl)
Czas Oczekiwania Pisanie - Jest to czasowa przerwa
pomiędzy wpisywaniem kolejnych liter w przypadku rozmowy z Npc.
(opcja ta dotyczy tylko i wyłącznie Cavebot'a i ew. respondera)
Czas Oczekiwania Wciskanie - Jest to czasowa przerwa
pomiędzy 'klikaniem' przez bota hotkey'ów lub innych klawiszy.
Mysz - Tutaj mamy do wyboru opcje dotyczące sterowania
myszką.
Tryb Myszy - Gdy mamy ustawioną opcję "Kontroluj
mysz/zezwól" bot będzie kontrolował myszką jak każdy normalny gracz lecz gdy
użytkownik bota nią poruszy bot się nie sprzeciwi i zaczeka aż wykona on to co
chciał zrobić, opcja "Kontroluj mysz/odmów" różni się od poprzedniej tym, że
gdy użytkownik bota poruszy muszą bot będzie mu uporczywie sprzeciwiał i
próbował wykonać swoją powinność. Opcja "Symuluj mysz" odpowiada za symulowanie
pracy myszy (identycznie jak w przypadku klawiatury).
Tryb przewijania - Opcja ta odpowiada za to jak bot ma
przewijać plecak (od góry do dołu i na odwrót) by np. zjeść jedzenie/użyć liny.
Polityka kliknięcia - Identycznie jak w przypadku
sterowania klawiaturą, opcja ta odpowiada za klikanie przez bota przycisków
myszy i zwalnianiu ich.
Szybkość poruszania - Jest to szybkość z jaką ma działać
tryb kontrolowania i wykonywania przeróżnych akcji myszką.
Czas Oczekiwania kliknięcie - Jest to odstęp czasowy jaki
bot ma zachować pomiędzy kolejnymi kliknięciami.
Polityka Pokaż Klient - Określa czy bot ma zmusić system
do przełączenia klienta Tibii na pierwszy plan w przypadku różnych akcji
wykonywanych przez bota.
Polityka Otwarcie Menu - Określa czy bot ma zamykać
pojawiające się czasem menu (np. okienka intruktażowe na Tutorial Island).
8.Cavebot

Tutaj chyba nie trzeba nic nikomu tłumaczyć. Cavebot w Neobocie składa się z
dwóch części - Części Chodzenie+Lootowanie które należą do zakładki Cavebot i
części Atakowanie ktora znajduje się w zakładce o nazwie (a to ci
niespodzianka) Atakowanie.
8a Lootowanie

Ta zakładka odpowiada za Lootowanie przeróżnych itemków, zaczynając od Gold
Coin kończąc na Golden Boots, nie ma limitów !
Lista przedmiotów - Tutaj mamy listę przedmiotów które
bot ma lootować/wyrzucać pod siebie.
New Item - Podwójne kliknięcie spowoduje edycję nazwy
danego przedmiotu
Id Przedmiotu - Jest to id przedmiotu (tj. nazwa
przedmiotu odczytywana przez grę), zostanie on dodany automatycznie po
poprawnym wpisaniu nazwy przedmiotu.
Przeznaczenie - Tutaj podajemy nazwę (np. red backpack),
oznaczenie (np. 01 oznacza pierwszy bp otwarty zaraz po main bp itd.) lub
pozostawiamy pole puste (bot dany przedmiot do pierwszego lepszego plecaka).
Do pojemnika - Np. gdy w plecaku mamy powiedzmy present
box i wpiszemy tutaj "present box" to bot włoży ten przedmiot do właśnie tego
pojemnika.
Włącz alarm - Bot zaalarmuje nas za pomocą dźwięku gdy
zostanie spełniony jeden z warunków:
-Bez alarmu - bot nie będzie odtwarzał alarmu
-Ogłoszony loot - bot zaalarmuje nas gdy zlooci dany przedmiot
-Nie mógł zlootować - bot zaalarmuje nas gdy nie będzie mógł podnieść danego
przedmiotu
Priorytet Otwierania Ciał - Tutaj ustawiamy o ile
ważniejsze jest otwieranie ciał od innych czynnośći wykonywanych przez bota.
Priorytet - Im większą liczbę tu podamy tym ważniejsza
będzie funkcja otwierania ciał przez bota.
Przejęcie priorytetu - Im większa liczba tym szybciej
metoda "przejmie inicjatywę" w otwieraniu ciał potworów.
Czas wygaśnięcia - Jest to czas (wyrażony w ms, 1000ms =
1sekunda) po którym priorytet tej metody ma wrócic do normalnego stanu.
Czas życia Czas (wyrażony w ms, 1000ms = 1sekunda) po
którym użycie metody po przejęciu inicjatywy w przypadku nieużycia tej metody
leczenia wygaśnie.
Typ Wydarzenia - Gdy wybierzemy "Pilne Wydarzenie"
dodatkowo doda to priorytet w otwieraniu ciał potworów w ciężkiej sytuacji.
Priorytet Lootowania Ciał - Tutaj ustawiamy o ile
ważniejsze jest podnoszenie przedmiotów od innych funkcji które wykonuje bot.
Priorytet - Im większą liczbę tu podamy tym ważniejsza
będzie funkcja podnoszenia przedmiotów przez bota.
Przejęcie priorytetu - Im większa liczba tym szybciej
metoda "przejmie inicjatywę" w podnoszeniu przedmiotów.
Czas wygaśnięcia - Jest to czas (wyrażony w ms, 1000ms =
1sekunda) po którym priorytet tej metody ma wrócic do normalnego stanu.
Czas życia Czas (wyrażony w ms, 1000ms = 1sekunda) po
którym użycie metody po przejęciu inicjatywy w przypadku nieużycia tej metody
leczenia wygaśnie.
Typ Wydarzenia - Gdy wybierzemy "Pilne Wydarzenie"
dodatkowo doda to priorytet w podnoszeniu przedmiotów w ciężkiej sytuacji.
Przenieś przedmioty Szybko - Gdy tak bot będzie
przerzucał przedmioty z ciała potworka szybciej niż gdy jest ustawiona funkcja
nie.
Czas Otwarcia Ciał - Czas (podany w ms,1000ms - 1
sekunda) po jakim bot powinien odczekać przy ciele potworka zanim od niego
odejdzie.
Lootowanie Warunek - Określa jakie ciała potworków mają
być otwieranie przez bota:
-Otwórz wszystkie ciała - Bot będzie otwierał wszystkie ciała, nawet te po
potworkach które zabił ktoś inny
-Otwórz atakowane ciała - Bot będzie otwierał tylko ciała potworków które
zostały zabite tylko przez niego
-Otwórz ciała z przedmiotami - Bot będzie otwierał tylko ciała w których
znajduje się choć jeden przedmiot podany w Liście Przedmiotów
Lootowanie Polityka - Tutaj możemy ustawić kiedy bot ma
otwierać ciała potworków, mamy do wyboru opcje:
-Lootuj po zabiciu zwarciu - Bot otworzy ciało po zabitym potworku zaraz po
jego śmierci
-Lootuj jak wszystko zabite - Bot otworzy ciało po zabitym potworku gdy na
ekranie nie znajduje się żaden inny potwór
Lootowanie Mrugać Alarm - Określa czy bot ma migać ikonką
Tibii na pasku zadań gdy zostanie aktywowany któryś z alarmów lootowania.
Lootowanie Zakres - Określa ilość sqm przy których bot ma
podchodzić do ciała potworka.
Lootowanie Jedzenie - Określa czy bot ma zjadać jedzenie
które spadnie z potworka (tak/nie)
Lootowanie Włącz - Określa czy funkcja Lootowanie jest
włączona (tak/nie)
8b Waypointy
Waypointy są to punkty na mapie po których porusza się nasz bot, przy
Waypointach mamy do wyboru parę różnych typów waypointów i wszystkie dostępne
kierunki świata.
Typy Waypointów:
Stand - Sprawi, że bot zatrzyma się w miejscu na parę sekund (około 2/3 sekund)
Node - Sprawi, że bot w przypadku pominięcia tego waypointa (np. gdy pominął go
w pogoni za potworkiem) bot nie wróci się do niego tylko uda się do
najbliższego z kolejnych waypointów.
Walk - Chyba najczęściej używany, sprawi że bot uda się do danego punktu na
mapie.
Rope - Sprawi, że bot na danym sqm użyje liny.
Shovel - Sprawi, że bot na danym sqm użyje łopaty.
Ladder - Sprawi, że bot na danym sqm użyje drabiny.
Use - Sprawi, że bot "użyje" danego sqm (przydatne w przypadku schodzenia na
dół przez kratki do szczurów na Rookgaardzie).
Lure - Sprawi, że bot zluruje danego potworka do tego sqm. Aktualnie testuję
tą funkcję, więcej o tym typie waypointa dowiecie się z lekcji dotyczącej
pierwszego skryptu Cavebot.
Action - Tutaj możemy wpisać odpowiedni skrypt który wykona ściśle określoną
przez skrypt akcję (np. sprawdzenie stanu potionów czy rozmowa z npc), skrypt
używany głównie w skryptach full afk.
Kierunki waypointów:
Moja Pozycja - Jest to pozycja na której aktualnie znajduje się bot
Reszty chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć.
Warto dodać, że kierunki waypointów łączą się z typami waypointów i tak np.:
a)Gdy ustawimy waypointa Walk>North spowoduje to, że bot pójdzie kratkę na
północ od miejsca w którym został ustawiony waypoint
b)Gdy ustawimy waypointa Shovel>North spowoduje to, że bot użyje łopaty na
północ od miejsca w którym został ustawiony waypoint
Muszę też dodać, że dla bezpieczeństwa warto przed typami skryptów
Ladder,Rope,Shovel,Use,Action dodawać waypoint stand, zapobiegnie to
ewentualnemu przewinięciu się waypointów gdy bot na chwilę się zatnie.
8c Odnajdywanie Drogi

Specjalne Miejsca - Są to szczególne miejsca w których
bot powinien zachwywać się inaczej niż ustawiliśmy to w standardowych
ustawieniach.
Współrzędne - Są to współrzędne miejsca szczególnego zachowania.
Wymiary - Jest to obszar w którym obowiązuje miejsce szczególnego zachowania
(środkiem takiej 'figury' jest miejsce podane w zakładce Współrzędne).
Unikanie - Jest to ilość sqm które bot może maksymalnie przejść w celu
ominięcia tego miejsca
Czas Oczekiwania - Jak długo bot ma czekać po wejściu na każdą kratkę ze strefy
szczególnego miejsca zachowania.
Rozważany Przez - Która z opcji bota powinna być brana szczególnie pod uwagę w
tym obszarze.
Przechodzenie Przez Graczy - Dotyczy wyłącznie graczy na
serwerach Optional-Pvp (Non-Pvp), określa czy bot ma przechodzić przez graczy
(tak/nie)
Sposób Chodzenia - Określa sposób w jaki bot ma 'udawać'
że się porusza, do wyboru mamy opcje poruszania się za pomocą strzałek i map-
clicków.
Odległość Kliknięć - (Tylko w przypadku wybrania Sposobu
Chodzenia za pomocą Map-Clicków), określa jaki dystans bot będzie przemierzać
po jednym kliknięciu na minimapę.
Czas Pamiętania Stworzenia - Określa czasowo (w ms,
1000ms - 1 sekunda) po jakim czasie bot ma zapomnieć, że dany potwór stał nam
na drodze/blokował przejście w miejscu w którym go ostatnio widział.
Unikanie pól:
Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć co to Energia/Ogień więc napiszę tylko że
liczby podane koło danej opcji są to dodatkowe odległości (podane w sqm) jakie
bot może dodatkowo przejść w celu ominięcia tych pól. Ustawienie tych liczb
spowoduje, że bot zignoruje pola i przejdzie po nich tak jakby ich nie było.
Można Chodzić ID - Są to ID przedmiotów po których bot
jest w stanie przejść. (Podane są chyba wszystkie możliwe ID przedmiotów po
których gracz i bot jest w stanie chodzić więc w przypadku gry na Real Tibii
nic nie trzeba zmieniać).
8d Ustawienia

Używana Lina - Tutaj mamy do wyboru linę której używamy.
(możemy również wybrać scyzoryk)
Używana Łopata - Tutaj możemy wybrać łopatę której
używamy. (możemy również wybrać scyzoryk)
Node odległość - Jest to odległość (podana w sqm) po
której bot nie wróci się do waypointa typu Node tylko uda się do następnego z
kolei.
Otwórz Kolejny Plecak - Tutaj możemy wybrać czy bot ma
otwierać następny plecak z kolei. Opcja "Jeżeli Cavebot Włączony" spowoduje to,
że plecaki będą przewijane tylko wtedy gdy uruchomiony jest cavebot.
Otwórz Plecaki po Zalogowaniu - Tutaj możemy ustawić czy
bot ma otwierać plecaki po zalogowaniu, może je również zmniejszyć do minimum
lub zminimalizować do małego paska.
Pause bot on Death - Tutaj możemy ustawić czy bot ma
zatrzymać swoją pracę w sytuacji gdy postać zostanie zabita. (tak/nie)
Przeładowanie Amunicji - Tutaj możemy ustalić czy i przy
jakiej liczbie i do jakiej liczby amunicji bot ma ją regenerować.
Pierwsza liczba to stan przy którym bot ma dołożyć sobie amunicji, druga liczba
natomiast to ilość amunicji do której bot ma ją zregenerować.
8e Priorytet Cavebota
Priorytet - Im większą liczbę tu podamy tym ważniejsze
bedą funkcje wykonywane przez Cavebota.
Przejęcie priorytetu - Im większa liczba tym szybciej
metoda "przejmie inicjatywę" w akcjach wykonywanych przez Cavebota.
Czas wygaśnięcia - Jest to czas (wyrażony w ms, 1000ms =
1sekunda) po którym priorytet tej metody ma wrócic do normalnego stanu.
Czas życia Czas (wyrażony w ms, 1000ms = 1sekunda) po
którym użycie metody po przejęciu inicjatywy w przypadku nieużycia opcji
Cavebota opcja ta wygaśnie.
Typ Wydarzenia - Gdy wybierzemy "Pilne Wydarzenie"
dodatkowo doda to priorytet działaniu Cavebota w ciężkiej sytuacji.
Cavebot Włączony - Określa czy w danej chwili opcja
Cavebot jest włączona. (tak/nie)
9 Atakowanie

Atakowanie, tutaj chyba nie trzeba niczego wyjaśniać - opcja ta służy do
atakowania potworów dodanych do listy, trzeba pamiętać o tym, że potwory
niedodane do listy będą ignorowane.
9a Potwory

Tutaj znajduje się lista potworów które bot ma atakować/wykonywać inną akcję.
Nazwa - Tutaj wpisujemy nazwę danego potwora
Kategorie - Tutaj wpisujemy kategorię danego potwora,
dodawanie kategorii jest zabiegiem bardziej kosmetycznym niż fukncjonalnym.
Wypełnianie tej zakładki nie jest obowiązkowe.
Liczba - Jest to liczba potworów przy których bot ma się
zachować inaczej niż w przypadku np. jednego potwora. Any oznacza dowolną ilośc
potworów jednego rodzaju.
Setting 1,2,3,4 Tutaj mamy do wyboru zakres funkcji
atakowania,czarowania,uciekania itp.
Zakres HP - (podany w procentach) Jest to zakres HP potwora w którym będzie
stosowane dane ustawienie.
Niebezpieczeństwo - Samodzielnie wpisujemy dowolną liczbę która będzie
zachowywała hierarchiczność najbardziej niebezpiecznych potworów i tych
najsłabszych.
Im mniejsza liczba tym potwór mniej groźny dla bota, im większa tym potwór
będzie uznawany za groźniejszego dla bota.
Atak Potwora - Tutaj możemy ustawić opcję unikania specjalnych ataków potwora
takich jak Beam (np. Vis Lux używany przez Demona) lub Wave (np. Flam Hur
stosowany przez Dragona).
Pożądana postawa - Tutaj wybieramy postawę jaką bot ma zachować przy danym
typie potworka. Wszystkie z nich mamy podane po Polsku więc podaruję sobię
opis.
Własna Odległość - Tutaj możemy wybrać odległość (podaną w sqm, opcja ta będzie
stosowana tylko w przypadku dystansowych opcji walczenia z potworkiem) jaką ma
zachować bot w oddaleniu od potworka.
Pożądany Atak - Tutaj możemy wybrać czy bot ma zaatakować potworka (funcja
Attack) czy ma za nim podążać (funcja Follow).
First/Second/Third/Fourth Spell - Są to czary których w kolejności (jeden po
drugim po wygaśnięciu Cooldown'a) będzie stosował bot w walce z danym typem
potworka. Mamy do wyboru wszystkie możliwe czary ofensywne dla każdej z
profesji.
Częstotliwość Czaru - (podana w ms, 1000ms - 1 sekunda) Jest to czas co jaki
bot ma próbować uderzyć potworka czarem.
Synchronizuj Czar - Określa czy bot ma synchronizować czar z uderzeniem z
różdżki/bronii melee/broni dystansowej (tak/nie)
Tryb Ataku - Określa czy w przypadku walki z danym typem potworka ma być
zmieniony tryb ataku (np z offensive na defensive)
Lootuj Potwora - Określa czy ciało danego typu potworka
ma być przez bota otwierane.
Musi mnie zaatakować - Określa czy bot ma atakować
potworki które atakują tylko i wyłącznie naszą postać (gdy tak) czy ma atakować
wszystkie potworki w zasięgu wzroku (gdy nie).
Only If Trapped - Określa czy bot ma atakować dany typ
potworka tylko gdy zostanie strapowany tzn. nie będzie mógł się poruszyć w
żadnym z kierunków.
Włącz alarm - Określa czy bot w przypadku walki z danym
typem potworka ma włączyć alarm. (tak/nie)
9b Opcje Postawy

Ruch ukośny - Określa czy bot w przypadku atakowania
danego potworka może się poruszać ruchem ukośnym czy też nie. (tak/nie) Z
własnego doświadczenia polecam włączać tą opcję, miałem przypadek, że bot przez
około 30 minut próbował zabić Elfa który znajdował się na skos od niego ale z
powodu wyłączonej funkcji nie mógł tego zrobić :)
Wybór Celu - Tutaj ustawiamy priorytety w wyboru celu
potencjalnie najbardziej zagrażającemu naszej postaci. Domyślne ustawienia są
na tyle dobre i myślę że nie trzeba ich zmieniać.
Priorytet Walki
Priorytet - Im większą liczbę tu podamy tym ważniejsze
bedą funkcje wykonywane przez funkcję Atakowania.
Przejęcie priorytetu - Im większa liczba tym szybciej
metoda "przejmie inicjatywę" w akcjach wykonywanych przez funkcję Atakowanie.
Czas wygaśnięcia - Jest to czas (wyrażony w ms, 1000ms =
1sekunda) po którym priorytet tej metody ma wrócic do normalnego stanu.
Czas życia Czas (wyrażony w ms, 1000ms = 1sekunda) po
którym użycie metody po przejęciu inicjatywy w przypadku nieużycia opcji
Atakowania opcja ta wygaśnie.
Typ Wydarzenia - Gdy wybierzemy "Pilne Wydarzenie"
dodatkowo doda to priorytet działaniu Atakowania w ciężkiej sytuacji.
Walka Uruchomiona - Określa czy w danym momencie funkcja
Atakowania ma być włączona. (tak/nie)
10 Przypisy
Oficjalna strona Neobota: Klik
Oficjalne forum Neobota: Klik
Wspieranie przez ElvenSoft Polskie forum Neobota:
Klik
Lista skryptów typu cavebot na oficjalnym forum Neobota: Klik
Lista Hotkey'ów na oficjalnym forum Neobota: Klik
Changelog:
-3.02.2011 Ukończenie poradnika
-4.02.2011 Poprawki stylistyczne, dodanie screenów, poprawienie kolorów tekstu
-15.04.2011 Dodanie poradnika dotyczącego Hotkey'ów
-22/23.04.2011 Dodanie poradnika dotyczącego Healingu
W przygotowaniu:
-Zbiór lekcji dotyczących ustawień pierwszych skryptów cavebota,healera itp.
Podziękowania:
-W zasadzie to tylko dla Tomixa i reszty kadry za zmotywowanie mnie do ukończenia tego poradnika który miał wyjść już parę miesięcy temu
-W sumie na podziękowania zasługuje też Darq de Rook aka Matek któremu dziękuję za wprowadzenie mnie w świat botów, bez niego ten i poprzedni poradnik do Elfbota na pewno by się nie ukazał :)
Poradnik napisany przez użytkownika Bartek111 dla Tibia.org.pl

Zakładki