
Prawdziwy poszukiwacz przygód nie może obok takiej tabliczki przejść obojętnie! Niestety wtedy mogą pojawić się kłopoty, bo zazwyczaj takie ostrzeżenia nie są bezpodstawne ;)
Istnieje na mapie tibii kilka takich miejsc, z których wyjście może sprawić nam niemało kłopotów. Czasami bowiem okazuje się, że nie da się stamtąd wydostać tą samą drogą, którą się przyszło. Postaram się więc pokazać Wam kilka dobrych sposobów na powrót do 'domu' :)
Poprzedni przedstawiony przeze mnie sposób na wyjście z hellgate przestał działać po ostatniej zimowej aktualizacji. Stało się tak przez pewnie zmiany cipsoftu - odtąd wszystkie potwory powracają na miejsce respawnu po straceniu swojego celu. Ta zmiana przyniosła jednak nowe możliwości, o których w dużej części jest ten artykuł ;>
UWAGA! Wiele sposobów przedstawionych poniżej opiera się na zastosowaniu tzw teleportu, który według regulaminu Tibii jest nielegalny!
Spis treści:
1.Hellgate
2.Outlaw Camp (Bright Sword Quest)
3.Deep Fibula
4.Draconia
5.Mintwalin
1. Hellgate
Pozwoliłem sobie usunąć poprzedni poradnik o wychodzeniu z Hellgate - wszystkie sposoby wychodzenia z tego miejsca pozostawię w tym temacie.
- Teleport na bugach - sposób najłatwiejszy i najszybszy.
Droga od wejścia do Hellgate:
Doszliśmy do miejsca, w którym jest respawn kilkunastu Bugów. Teleport na nich jest prosty: jeśli w miejscu naszego zalogowania oraz w najbliższym otoczeniu będą stały Bugi, to nasza postać nie będzie się miała gdzie pojawić. Efektem tego będzie przeteleportowanie nas do świątyni miasta, którego jest się mieszkańcem ;)
Przed wejściem do dziury z bugami zauważymy kilka krzeseł i stół - zabieramy je wszystkie na dół i przesuwamy na południe jaskini, by ostatecznie ułożyć je w ten sposób:
Teraz pora na teleport: wyłączamy tibię (czyli klikamy przycisk exit, nie próbujemy się wylogować) i po minucie postać sama zostanie wylogowana. Dobrze jest jednak poczekać dodatkowe pół minuty, by mieć pewność, że robak zejdzie z krzesła i wszystkie zajmą powierzchnię przy ścianie. Wykorzystujemy tu bowiem nowe zachowanie potworów - po straceniu swojego celu próbują one wrócić do miejsca respawnu, więc poruszają się. Po tym czasie wystarczy się zalogować, by pojawić się w świątyni swojego miasta :)
Pomysł sponsoruje użytkownik ciniex, o tu. Opisany przeze mnie wcześniej sposób z poison wallami był faktycznie nieco niepraktyczny ;)
- Wyjście przez waspy - sposób dłuższy, ale tańszy i legalny
Wymagania: 6 parceli/skrzynek/itp
Naturalnie o parcele należy zadbać przed wejściem do Hellgate ;> Często jednak ktoś zostawia w hellgate swoje parcele, ale wchodząc tam nie jesteśmy tego pewni - lepiej więc zabrać swoje (lub po prostu skorzystać z pierwszego sposobu).
Tutaj skorzystam z map z artykułu o Hellgate:
Dojście do hellgate (do poziomu z beholderami)
Wyjście (od poziomu z beholderami)
Mapa jest w dwóch częściach i jest trochę sporawa, dlatego podaję ją w linkach.
- Wyjście przez Draconię - najdłuższy i najtrudniejszy sposób
Wymagania: klucz do hellgate (o wartości 5k) lub white mushroom (można znaleźć po drodze) + zabicie/przetrwanie kilku hitów Dragon Lorda
Jest to opcja dla desperatów, dlatego polecam (pomimo braku parceli) sprawdzić wyjście w sposobie drugim - być może ktoś zostawił tam parcele i będzie się dało wyjść. Jeśli nie: najpierw należy zdobyć white mushrooma (chyba, że nie chcesz stawać twarzą w twarz z DLem i wolisz poświęcić klucz, wtedy od razu idź na Draconię). Można go znaleźć w jaskiniach przy elfach (patrz:pierwszy sposób wyjścia->mapka numer 4-> jaskinia na północy i na południu) - jest tam resp około 40 grzybków oraz quest (wielokrotny!) na jednego grzybka (należy 'użyć' atrapę dziury).
Następnie za pomocą tej mapy dochodzimy do Draconii, spotykając po drodze beholdery, ghoule, demon skeletony i inne, słabsze potwory. Idziemy na północ wyspy do najwyższej wieży, wchodząc na jej szczyt:
Wystarczy przywitać się z npc An Old Dragonlord, by dostać Dragonfetish. Przedmiot ten (lub klucz) kładziemy na ołtarzu we wschodniej jaskini ze smokiem (zaznaczone na mapie jako 'teleport') i wchodzimy do teleportu.
2. Outlaw Camp (Bright Sword Quest)
Od niedawna Outlaw Camp zrobił się bardziej popularny, więc bramka levelowa z tajemniczą tabliczą może kusić wielu graczy.

Po wejściu w dziurę, widoczną na obrazku niżej, trafiamy do jaskini z różnymi insektami, w tym dwoma Giant Spiderami.

Ich respawn jest jednak trochę oddalony od miejsca, w którym się pojawiamy:

Jeśli więc nie jesteś w stanie zabić giant spidera (jest tam tunel na 1 sqm szerokości, więc nie będziesz walczył z dwoma na raz) to najlepiej nie ruszaj się z miejsca i poproś kogoś o pomoc. Natomiast jeśli zabiłeś pająki, ale nie masz przy sobie parceli, to możesz znaleźć 3 skrzynki na małej wysepce zaznaczonej na mapie. Respią się one w jednym z suchych drzew:

Zrzucamy je piętro niżej i schodzimy po nich w miejscu zaznaczonym na mapie.

Trzeba zrobić to dosyć szybko, ponieważ niżej chodzi kilka orków berserkerów, które mogą te parcele/skrzynki przesunąć. Po zejściu na dół idziemy na wschód i wchodzimy do dziury - stamtąd czeka nas już krótka droga na powierzchnię ;)
3.Deep Fibula
- Wyjście bez klucza - teleport
Wymagania: destroy field rune(?)
Wyjście bez klucza wcale nie jest takie ciężkie, ale wymagany jest do tego destroy field (być może da się to zrobić bez tej runy, jednak nie odkryłem w jakim miejscu). Ten sposób jest też dobry dla osób, które chcą poexpić trochę na smokach, ale wolą nie zbliżać się do 2 DLi na raz, lub po prostu chcą szybciej wrócić do miasta.
Na początku powinniśmy się przejść po dwóch pomieszczeniach widocznych na mapie (na południu, oczywiście przed drzwiami) i zebrać 6 pojemników, przez które nie mogą przechodzić minotaury (beczki, skrzynki). Kilka takich pojemników jest również w pomieszczeniu przy kluczu. Przynosimy je do miejsca zaznaczonego na mapie i używamy destroy fielda na przeszkadzającym nam ogniu (nie zrobiłem fotki ognia, ale na screenach niżej zauważycie którego brakuje). Następnie lurujemy 2 zwykłe minotaury i przygotowujemy się do teleportu. Dla bezpieczeństwa można jeszcze przejść się po okolicznych respach mino guardów i magów, by pozbyć się zagrożenia, ale bez lurowania potwory te nie mają prawa podejść.
Za pomocą beczek 'przesuwamy' drugiego minotaura, by oba te potwory były tuż przy nas. Ważnym jest, by ostatecznie drugi minotaur stał na jakimś parcelu/skrzynce/beczce. Ustawiając się w ten sposób wyłączamy tibię, wyloguje nas po minucie. Warto jednak poczekać z półtora minuty, by minotaury przesunęły się o 1 sqm w lewo. Wtedy logujemy się i pojawiamy w świątyni.
- Wyjście z kluczem
Wymagania: klucz ;), zabicie (lub przynajmniej ominięcie) wielu Dragonów i przynajmniej 3 Dragon Lordów
Co tu dużo mówić - ten sposób polega na wykonaniu Deeper Fibula Quest. Nie każdy jednak ma możliwość otwarcia drzwi/zabicia smoków, więc warto wtedy skorzystać z pierwszego sposobu :)
4.Draconia
- Użycie Dragonfetish(wymaga ominięcia/zabicia DLa) lub klucza(5k) - patrz:3. punkt sposobów wyjścia z Hellgate
- Teleport na rotwormach naturalnie :)
Wymagania: 4-6 parceli (im więcej, tym lepiej), lub 2-3 fire fieldy + 2-3 parcele: można kombinować ;>
Ta sama zasada, co w punktach wyżej: teleportujemy się blokując potwory przy sobie tak, by po naszym wylogowaniu przesunęły się i uniemożliwiły pojawienie się naszej postaci na tej wyspie.
Dla osób, które nie czytały punktów wyżej: parcele są nam potrzebne, by blokować drugiego rotworma (rzucamy je za niego, by nie mógł uciec). Ostatecznie ma to wyglądać jak na screenie wyżej: drugi rot stoi na parcelu, pierwszy atakuje nas - wtedy wyłączamy tibię i po minucie-półtorej minuty logujemy się ponownie, ale tym razem w świątyni naszego miasta.
5.Mintwalin
Wprawdzie wyjście z miasta minotaurów nie powinno nikomu sprawiać problemów, to jednak każdy chyba przyzna, że jest to dosyć nużąca wędrówka ;)
Przedstawiam więc szybszy sposób na wydostanie się z tego expowiska. Zaznaczam jednak, że najbezpieczniej jest stosować tą metodę tylko, gdy nie ma w mintwalin nikogo poza nami. Inaczej ktoś mógłby zlurować na nas minotaury podczas gdy my będziemy exitować.
Udajemy się do spiżarni i wychodzimy jej południowymi drzwiami (poradnik, gdyby ktoś nie wiedział gdzie to jest :P). Przy okazji lurujemy sobie 2 minotaury (z muru albo sali tronowej). Warto też zadbać o to, by zamknąć za sobą drzwi do sali tronowej (a dla większego bezpieczeństwa można wybić wszystkie przebywające tam minotaury). Ze spiżarni zabieramy 8 skrzynek i zabieramy się do dzieła:

Po ustawieniu się w ten sposób wyłączamy tibię, zostajemy automatycznie wylogowani po minucie i wtedy logujemy się ponownie - tym razem pojawiając się już w mieście. Sposób ten wygląda nieco skomplikowanie, ale w praktyce zajmuje z dwie minuty :)
______________________________________
Cóż, więcej miejscówek tego typu nie przychodzi mi do głowy. Mam jednak nadzieję, że zwróciliście uwagę na nowe możliwości po zimowym update - skoro odtąd potwory po exitowaniu nadal się ruszają, to przy odpowiednim kombinowaniu wejdą w miejsce naszego zalogowania i zapewnią nam teleport do miasta ;)
Zakładki