Na tym małym poziomie doświadczenia zachęcam zabijać Bug'i oraz Troll'e w podziemiach Carlin.

-
Troll. Trolle to podobna ludziom rasa żyjąca w małych plemionach zamieszkujących jaskinie i podziemia. Polują na zwierzęta i zbierają skarby, których bacznie strzegą. To słabi i głupi wojownicy, lecz w grupie rzeczy potrafią być niebezpieczni.
HP: 50
Exp: 20
Loot: 0-12 gp, Meat, Bag, Spear , Hand Axe, Leather Boots, Leather Helmet, Wooden Shield, Rope, Studded Club, Bunch of Troll Hair, Silver Amulet
(bardzo rzadko)

-
Bug. Żuki żyją w lasach całej Tibii. Pojedynczo nie są niebezpieczne, ale kiedy występują w gromadzie mogą stanowić zagrożenie dla słabo wyposażonych podróżników. Dobre do zdobywania doświadczenia, ponieważ mają słabą obronę. Na Rookgaardzie potrafią jednak zabrać sporo hp graczowi ze słabym ekwipunkiem.
HP: 29
Exp: 18
Loot: 0-6 gp, 0-3 Cherry (
rzadko)
Polecany Exp - Ghostland.


-
Scorpion. Skorpiony zamieszkują pustynie tibijskie i moczary. Zazwyczaj polują na małe zwierzęta, ale gdy są pobudzone moga atakować także ludzi. Ich niezwykle trujący kolec przebija nawet najgrubszy pancerz, więc mogą być bardzo groźne kiedy atakuja z zaskoczenia. Słabo się bronia, więc atakujcie jako pierwsi.
HP: 45
Exp: 45
Loot: Scorpion Tail

-
Skeleton. Szkielety to umarłe potwory które żyją w podziemiach Tibii. Uważa się że są to ciała martwych podróżników, wskrzeszone przez jakieś złe moce. Pojawiają się w grupach, czasami towarzyszą im inni umarli jak Ghule. Chętnie przybywają z pomocą Bonelordom. Są dosyć niewygodnymi wrogami, zwłaszcza że potrafią wysysać witalną energię ze swoich przeciwników.
HP: 50
Exp: 35
Loot: 0-10 gp, Bag, Bone, Torch, Sword, Hatchet, Mace, Brass Shield, Viking Helmet, Pelvis Bone (
rzadko)

-
Skeleton Warrior. Groźniejsza i silniejsza wersja zwykłego kościotrupa.
HP: 65
Exp: 45
Loot: 0-15 gp, 0-3 White Mushroom, Bone, Mace, Brown Mushroom, Brass Shield, Bag, Sword

-
Ghoul. Ghule to nieumarłe potwory, żyjące w podziemiach Tibii. Są nadzwyczaj silne i niebezpieczne jeśli występują w gromadzie. Przyczajone w mroku wyczekują na nieostrożnych podróżników by wyssać z nich siły witalne.
HP: 100
Exp: 85
Loot: 0-30 gp, 0-6 Worm, Torch, Scale Armor, Brass Helmet, Viking Helmet, Skull, Rotten Piece of Cloth, Ghoul Snack, Pile of Grave Earth (
rzadko), Brown Piece of Cloth (
rzadko), Life Ring (
bardzo rzadko)

-
Slime. Szlam to dosyć groźny przeciwnik. Mnożą się, a do tego początkującym graczom zabierają całkiem sporo życia. Szlam nie jest prawdziwym potworem, to dziwna istota występująca w podziemiach Tibii. Ulubioną taktyką szlamu jest otoczenie przeciwnika uniemożliwiając mu ucieczkę. Ma silny atak lecz słabą obronę. Gdy zginie pozostawia chmurę trującego gazu. Nie jest do pokonania dla niedoświadczonego Druida, gdyż ma różdżkę zadającą obrażenia od ziemi.
HP: 150
Exp: 160
Loot: Brak, ponieważ po śmierci zamienia się w chmurę gazu.
Zamek koło Ab'Dendriel


-
Orc. Orkowie to prastara rasa, która niegdyś królowała na całym kontynencie. Później zostali oni jednak wypędzeni z powierzchni przez inne rasy i po dziś dzień żyją w lochach Tibii. Trochę przypominają ludzi, a do tego są bardzo przebiegli. Ten potwór jest najsłabszy ze swojej rodziny. Bardzo łatwy do zabicia, choć na Rookgaardzie jest jednym z mocniejszych stworzeń. Na głównym kontynencie występuje wraz ze swoimi mocniejszymi braćmi.
HP: 70
Exp: 25
Loot: 0-20 gp, 0-2 Meat, Studded Armor, Studded Shield, Studded Helmet, Sabre, Axe, Orc Tooth (
rzadko), Orc Leather

-
Orc Warrior. Orc Warrior jest zwykłym żołnierzem wśród orków. W walce posługuje się mieczem i chroni się tarczą, co dodatkowo utrudnia ciosy. Zazwyczaj występuje w pierwszej linii, ochraniając swoich braci.
HP: 125
Exp: 50
Loot: 0-15 gp, Meat, Orc Leather, Broken Helmet, Chain Armor, Skull Belt (
rzadko), Orc Tooth (
rzadko), Copper Shield (
rzadko), Poison Dagger (
bardzo rzadko)

-
Minotaur. Krzyżówka byka i człowieka. Występują w jaskiniach. Często w obstawie innych minotaurów. Drugi poważny potwór do treningu po rotwormie (nie ucieka). Na Rookgaardzie stanowi poważne zagrożenie, ale na Mainlandzie nie powinien być problemem. Można na nim użyć Obsidian Knife i zdobyć (choć nie zawsze) Minotaur Leather. Najlepszy regularnie respiący się potwór na Rookgaardzie.
HP: 100
Exp: 50
Loot: 0-28 gp, 0-2 Minotaur Horn, Meat, Bag, Sword, Mace, Axe, Chain Armor, Chain Helmet, Brass Helmet, Leather Legs, Plate Shield, Shovel, Minotaur Leather (
rzadko), Bronze Amulet (
bardzo rzadko)

-
Minotaur Guard. Gwardziści to ciężkie oddziały pośród armii minotaurów. To twardzi wojownicy w zwarciu, lecz słabi przeciw broni dystansowej i magii. Stanowią duże zagrożenie dla mało doświadczonych graczy.
HP: 185
Exp: 160
Loot: 0-20 gp, 0-2 Minotaur Horn, Meat, Piece of Warrior Armor, Brass Armor, Chain Armor, Battle Shield, Minotaur Leather (
rzadko), Fishing Rod (
rzadko), Double Axe (
bardzo rzadko), Health Potion (
bardzo rzadko), Minotaur Trophy (
bardzo rzadko)

-
Minotaur Archer. Zajmuje drugą pozycję w hierarchii społecznej minotaurów. Kształtuje on bowiem pierwsze oddziały artylerii w owej rasie. Używa do walki kuszy, z której mocno strzela bełtami. Zazwyczaj występuje wśród swoich braci i wtedy jest niebezpieczny.
HP: 100
Exp: 65
Loot: 0-28 gp, 0-20 Bolt, 0-4 Piercing Bolt, 0-2 Minotaur Horn, Meat, Broken Crossbow, Piece of Archer Armor, Minotaur Leather, Brass Armor (
rzadko), Crossbow (
rzadko), Scale Armor (
bardzo rzadko).

-
Orc Berserker. Orkowie berserkerzy to najwytrwalsi wojownicy wśród orków. Ich ulubioną taktyką jest szarża, przy której pędzą z niesamowitą szybkością i halabardą w rękach, by zabić ofiarę jednym ciosem. Jeżeli jednak przetrwałeś ich atak, uważaj na innych orków, którzy często im towarzyszą.
HP: 210
Exp: 195
Loot: 0-15 gp, 0-2 Hunting Spear, Ham, Orcish Gear, Lamp, Meat, Bag, Chain Armor, Chain Helmet, Battle Axe, Orc Tooth, Halberd (
rzadko)

-
Orc Spearman. Orc Spearman to kolejny potwór z rodziny Orków. Występuje jako wsparcie piechoty i jest doskonale wyćwiczony w walce na dystans - rzuca ostrymi oszczepami, które mogą przeciąć niejeden pancerz. Na wyspie Rookgaard jest postrachem graczy, na głównym kontynencie nikt nie powinien z nim mieć problemów.
HP: 105
Exp: 38
Loot: 0-10 gp, Studded Legs, Spear, Machete, Meat, Studded Helmet, Dirty Fur, Orc Tooth (
rzadko)

-
Elf. Elfy to starożytna rasa podobna ludziom. Są one wysokiego wzrostu i kształtnej postury. W dawnych czasach podróżowały po całej Tibii, teraz przeniosły się w północne zakątki kontynentu, gdzie żyją mieszkając pośród kwitnących drzew. Niektóre z nich są gościnne, lecz inne pozostają nieufne wobec obcych, których odstraszają ostrzeliwując ich z łuków. Mają długą, bogata historię. Elfy są bardzo biegłe w posługiwaniu się magią i prawie każdy z nich zna jakieś Czary.
HP: 100
Exp: 42
Loot: 0-30 gp, 0-2 Red Apple, 0-2 Plum, 0-6 Arrow, Studded Armor, Plate Shield, Studded Armor, Brass Shield, Water Skin, Leather Boots, Longsword, Sandals, Bow (
rzadko), Elvish Talisman (
bardzo rzadko), Heaven Blossom (
rzadko)

-
Troll. Trolle to podobna ludziom rasa żyjąca w małych plemionach zamieszkujących jaskinie i podziemia. Polują na zwierzęta i zbierają skarby, których bacznie strzegą. To słabi i głupi wojownicy, lecz w grupie rzeczy potrafią być niebezpieczni.
HP: 50
Exp: 20
Loot: 0-12 gp, Meat, Bag, Spear , Hand Axe, Leather Boots, Leather Helmet, Wooden Shield, Rope, Studded Club, Bunch of Troll Hair, Silver Amulet
(bardzo rzadko)

-
Hunter. Łowcy to bandyci wyjęci spod prawa, zamieszkują lasy na terenie całej Tibii. Nie polują tylko na zwierzęta, lecz także na podróżników i poszukiwaczy przygód. Nie są zbyt potężni, ale dzięki swej szybkości i precyzji w posługiwaniu się łukiem są wyjątkowo niebezpieczni.
HP: 150
Exp: 150
Loot: 0-24 Arrow, 0-2 Poison Arrow, 0-2 Orange, Hunter's Quiver, 0-2 Roll, Torch, Bag, Brass Armor, Leather Helmet, Leather Legs, Bow, Brass Helmet, 0-3 Burst Arrow (rzadko), Dragon Necklace (
rzadko), Deer Trophy (
rzadko), Lion Trophy (
bardzo rzadko), Wolf Trophy (
bardzo rzadko), Small Ruby (
bardzo rzadko), Sniper Gloves (
bardzo rzadko)
Wzgórza koło Ab'Dendriel

-
Cyklops. Cyklopy są rasą podobną ludziom, lecz mają tylko jedno oko, są większe i głupsze. Posługują się językiem zbliżonym do ludzkiego. Żyją w jaskiniach, gdzie poszukują złota i innych metali. Jest to świetny potwór do zdobywania doświadczenia dla każdej profesji powyżej 15-20 poziomu.
HP: 260
Exp: 150
Loot: 0-46 gp, 0-3 Meat, 0-4 Ham, Short Sword, Plate Shield, Cyclops Toe, Battle Shield, Health Potion (rzadko), Halberd (rzadko), Wolf Tooth Chain (
rzadko), Club Ring (
bardzo rzadko), Dark Helmet (
bardzo rzadko), Cyclops Trophy (
bardzo rzadko)

-
Demon Skeleton. Demon Skeletony to nieumarłe potwory żyjące w najgłębszych podziemiach Tibii. Nikt nie wie, skąd te stwory się wzięły. Są o wiele silniejsze i posiadają taką samą prędkość jak zwykłe szkieletory, od których różnią się z wyglądu tylko kolorem. Podobnie jak one, potrafią wysysać energią życiową ze swoich przeciwników. Jeden z najczęściej summonowanych potworów w grze - to prawda, tzw. ds doskonale sprawują się blokując potwora(np. Hydrę), a druidzi i sorcererzy uderzają z dystansu. DS służą za blokerów kiedy nie ma odpowiedniego knighta. Potrafią przesuwać skrzynie i parcele co uniemożliwia zablokowanie ich. Uwaga na lurowane na Fibuli i Ghostlandzie jak i innych miejscach.
HP: 400
Exp: 240
Loot: 0-42 gp, Torch, 0-3 Throwing Star, Battle Hammer, Battle Shield, Iron Helmet, Demonic Skeletal Hand, Mana Potion (
rzadko), Mind Stone (
rzadko), Mysterious Fetish (
rzadko), Guardian Shield (
bardzo rzadko).

-
Goblin. Gobliny to rasa podobna nieco do ludzi, żyje w małych plemionach w centrum Tibii. To brzydkie i śmierdzące istoty. Są słabymi ale przebiegłymi wojownikami, robią zasadzki i czatują na podróżników.
HP: 50
Exp: 25
Loot: 0-9 gp, Small Stone, Fish, Mouldy Cheese, Bag, Short Sword, Small Axe, Dagger, Leather Armor, Leather Helmet, Bone, Bone Club

-
Hunter. Łowcy to bandyci wyjęci spod prawa, zamieszkują lasy na terenie całej Tibii. Nie polują tylko na zwierzęta, lecz także na podróżników i poszukiwaczy przygód. Nie są zbyt potężni, ale dzięki swej szybkości i precyzji w posługiwaniu się łukiem są wyjątkowo niebezpieczni.
HP: 150
Exp: 150
Loot: 0-24 Arrow, 0-2 Poison Arrow, 0-2 Orange, Hunter's Quiver, 0-2 Roll, Torch, Bag, Brass Armor, Leather Helmet, Leather Legs, Bow, Brass Helmet, 0-3 Burst Arrow (rzadko), Dragon Necklace (
rzadko), Deer Trophy (
rzadko), Lion Trophy (
bardzo rzadko), Wolf Trophy (
bardzo rzadko), Small Ruby (
bardzo rzadko), Sniper Gloves (
bardzo rzadko)

-
Goblin Assassin. Gobliny zabójcy są mistrzami w podkradaniu i szybkim mordowaniu swoich ofiar.
HP: 75
Exp: 52
Loot: 0-9 gp, 0-3 Small Stone, Fish, Dagger, Bone Club, Mouldy Cheese, Leather Helmet, Leather Armor, Bone, Short Sword, Small Axe

-
Goblin Scavanger. Goblin Scavenger czyli goblin wygrzebywacz to wojownik wśród goblinów. Zamiast kamieniami rzuca włócznią, zna magię śmierci oraz potrafi się leczyć.
HP: 60
Exp: 37
Loot: 0-9 gp, 0-3 Small Stone, Fish, Leather Helmet, Mouldy Cheese, Dagger, Short Sword, Leather Armor, Bone Club, Bone, Small Axe
Mount Sternum i podziemia w drodze do thais.

-
Cyklops. Cyklopy są rasą podobną ludziom, lecz mają tylko jedno oko, są większe i głupsze. Posługują się językiem zbliżonym do ludzkiego. Żyją w jaskiniach, gdzie poszukują złota i innych metali. Jest to świetny potwór do zdobywania doświadczenia dla każdej profesji powyżej 15-20 poziomu.
HP: 260
Exp: 150
Loot: 0-46 gp, 0-3 Meat, 0-4 Ham, Short Sword, Plate Shield, Cyclops Toe, Battle Shield, Health Potion (rzadko), Halberd (rzadko), Wolf Tooth Chain (
rzadko), Club Ring (
bardzo rzadko), Dark Helmet (
bardzo rzadko), Cyclops Trophy (
bardzo rzadko)

-
Cyclops Drone. Robotnicy cyklopów ciężko pracują by utrzymać swoją rasę. Zwykle wykonują swoją mozolną pracę, jednak potrafią zabić kogoś, kto im w tym przeszkodzi. Natura obdarzyła ich dodatkową parą kończyn, dzięki czemu, choć bardziej głupi, są niebezpieczniejsi od zwykłych cyklopów.
HP: 325
Exp: 200
Loot: 0-24 gp, 0-2 Meat, 0-2 Ham, Bag, Short Sword, Plate Shield, Battle Shield, Halberd (
rzadko), Dark Helmet (
rzadko), Cyclops Toe (
rzadko), Strong Health Potion (
bardzo rzadko), Cyclops Trophy (
bardzo rzadko)

-
Cyklops Smith. Kowale cyklopów są znani w całej Tibii ze swoich broni i pancerzy najlepszej jakości. Żyją wraz z innymi cyklopami. Dzięki temu, że od lat używają swych narzędzi i opanowali uderzanie młotem kowalskim do perfekcji, potrafią być niesamowicie niebezpieczni. Dodatkowo potrafią rzucać swoją bronią i upijać, przez co niełatwo obronić się przed ich atakami.
HP: 435
Exp: 255
Loot: 0-70 gp, 0-2 Meat, 0-2 Ham, Heavy Machete, Plate Shield, Battle Shield, Battle Hammer, Battle Axe, Double Axe, Club Ring (
rzadko), Strong Health Potion (
rzadko), Dark Helmet (
rzadko), Cyclops Toe (
rzadko), Cyclops Trophy (
rzadko), Spiked Squelcher (
bardzo rzadko)

-
Ghoul. Ghule to nieumarłe potwory, żyjące w podziemiach Tibii. Są nadzwyczaj silne i niebezpieczne jeśli występują w gromadzie. Przyczajone w mroku wyczekują na nieostrożnych podróżników by wyssać z nich siły witalne.
HP: 100
Exp: 85
Loot: 0-30 gp, 0-6 Worm, Torch, Scale Armor, Brass Helmet, Viking Helmet, Skull, Rotten Piece of Cloth, Ghoul Snack, Pile of Grave Earth (
rzadko), Brown Piece of Cloth (
rzadko), Life Ring (
bardzo rzadko)

-
Skeleton. Szkielety to umarłe potwory które żyją w podziemiach Tibii. Uważa się że są to ciała martwych podróżników, wskrzeszone przez jakieś złe moce. Pojawiają się w grupach, czasami towarzyszą im inni umarli jak Ghule. Chętnie przybywają z pomocą Bonelordom. Są dosyć niewygodnymi wrogami, zwłaszcza że potrafią wysysać witalną energię ze swoich przeciwników.
HP: 50
Exp: 35
Loot: 0-10 gp, Bag, Bone, Torch, Sword, Hatchet, Mace, Brass Shield, Viking Helmet, Pelvis Bone (
rzadko)

-
Skeleton Warrior. Groźniejsza i silniejsza wersja zwykłego kościotrupa.
HP: 65
Exp: 45
Loot: 0-15 gp, 0-3 White Mushroom, Bone, Mace, Brown Mushroom, Brass Shield, Bag, Sword

-
Ghost. Duchy zauważono najpierw w nawiedzonych ruinach Drefia na Daramie. Niektórzy twierdzą, że są to dusze dawnych mieszkańców, którzy zginęli w straszliwej katastrofie, która to zniszczyła to piękne miasto. Z pewnością, na swój sposób, są istotami nadnaturalnymi, gdyż nie istnieje materialna broń, która może je zranić, a ich przeszyty dreszczem dotyk powoduje u wrogów utratę sił witalnych.
HP: 150
Exp: 120
Loot: Sandals, Shadow Herb, Cape, Morning Star, Combat Knife, Orange Book (
rzadko), Ghostly Tissue (
rzadko), White Piece of Cloth (
rzadko), Ancient Shield (
rzadko), Stealth Ring (
bardzo rzadko)

-
Crypt Shambler. Walka z Crypt Shamblerem to już nie igraszki. Zadaje bardzo duże obrażenia. Profesjom magicznym wystarczy czar Intense Healing, Magic Shield i runy. Paladyn musi mieć co najmniej 55 Distance Fighting i Magic Shield w pogotowiu, oczywiście da się go zabić na 10 poziomie z dystansem wynoszącym 40, lecz będziesz go bić zbyt długo. Dla Rycerza jest to zabójczy przeciwnik, nawet na 55 poziomie będzie zabierał nam dużo hp, dlatego zawsze należy mieć przy sobie mikstury lecznicze. Jest to dobry potwór do zarabiania poprzez zdobywanie Two Handed Swordów. Niekiedy występuje razem z Mummy.
HP: 330
Exp: 195
Loot: 0-55 gp, 0-10 Worm, 0-3 Throwing Star, Bone, Rotten Meat, Bone Shield, Bone Sword, Iron Helmet, Half-Digested Piece of Meat (
rzadko), Two Handed Sword (
rzadko), 0-2 Small Diamond (
bardzo rzadko)

-
Mummy. Mumie to nieumarłe potwory, można je znaleźć w starożytnych piramidach i ruinach na północy Tibii oraz w podziemiach Mount Sternum. Nikt nie wie, skąd się wzięły. Są strażnikami grobowców i atakują każdego poszukiwacza przygód próbującego wykraść legendarne skarby. Ich przerażający wzrok paraliżuje nawet najdzielniejszych wojowników, ponadto potrafią wysysać energię życiową ze swych ofiar. Musicie wiedzieć o ich zatrutych sztyletach i zmyśle wyczuwania niewidzialnych.
HP: 240
Exp: 150
Loot: 0-91 gp, 0-3 Worm, Short Sword, Magic Light Wand, Gauze Bandage, Strange Talisman, Silver Brooch, Poison Dagger, Flask of Embalming Fluid, Crystal Ring (
rzadko), Black Pearl (
rzadko), Silver Amulet (rzadko), Yellow Piece of Cloth (
rzadko), Black Shield (
bardzo rzadko), Mini Mummy (
niezwykle rzadko).

-
Bonerold. Beholdery to galaretowate potwory z mackami, żyjące głęboko w podziemiach Tibii. Gdy tylko kogoś zobaczą, atakują potężnymi, magicznymi pociskami. Oprócz tego potrafią przywoływać szkielety, które dodatkowo otaczają ofiarę. Po jesiennej łatce w 2010 roku zamieniono je na bonelord.
HP: 260
Exp: 170
Loot: 0-60 gp, Bag, Longsword, Small Flask of Eyedrops, Morning Star, Spellbook, Steel Shield, Wooden Shield, Two Handed Sword, Bonelord Eye (
rzadko), Terra Rod (
rzadko), Mana Potion (
bardzo rzadko), Bonelord Shield (
bardzo rzadko)

-
Dwarf. Krasnoludy są prastarą rasą podobną ludziom. Niegdyś były znane na świecie ze swych zdolności rzemieślniczych, lecz od czasu Wojny po Stworzeniu świata, ukrywają się w swych twierdzach pod górami, zerwawszy wszelki kontakt z ludźmi. Krasnoludy są bardzo nieufne wobec wszelkich intruzów i stanowczo będą starały się pozbyć nieproszonych gości.
HP: 90
Exp: 45
Loot: 0-8 gp, 0-2 White Mushroom, Axe, Pick, Hatchet, Shovel, Studded Armor, Copper Shield, Leather Legs, Dwarven Ring (
rzadko), Letter (
rzadko), Iron Ore (
bardzo rzadko)

-
Dwarf Soldier. Żołnierze - to formacja krasnoludzkiej armii. Są bardzo dobrymi wojownikami i dobrze wiedzą jak wykorzystać właściwości terenu dla własnych potrzeb. Świetnie znają górskie zakamarki, skąd ze swych kusz atakują niczego nie spodziewających się podróżnych.
HP: 135
Exp: 70
Loot: 0-15 gp, 0-7 Bolt, 0-3 White Mushroom, Soldier Helmet, Battle Axe, Shovel, Leather Boots, Chain Armor, 0-3 Piercing Bolts (
rzadko), Crossbow (
rzadko), Dwarven Shield (
rzadko), Dwarven Ring (
rzadko), Axe Ring (
bardzo rzadko), Iron Ore (
bardzo rzadko)

-
Dwarf Guard. Krasnoludzcy Gwardziści są w pewnym rodzaju policją wśród Krasnoludów. Są to bardzo przebiegli, silni oraz jak na swoją wagę dość szybcy wojownicy, znający doskonale swoje otoczenie. Ich strategia to zwabianie małych grup intruzów w pułapki, co do których budowy mają predyspozycje.
HP: 245
Exp: 165
Loot: 0-30 gp, 0-2 White Mushroom, Leather Boots, Scale Armor, Battle Shield, Battle Hammer, Steel Helmet (
rzadko), Iron Ore (
rzadko), Small Amethyst (
bardzo rzadko), Axe Ring (
bardzo rzadko), Health Potion (
bardzo rzadko), Double Axe (
bardzo rzadko).
Zakładki