Dziś dowiecie się co nieco o Kopalni Dwarfów o nazwie "Labirynt".
Zdecydowanym plusem jest tutaj to, że jest to miejscówka dla FACC.
Spis treści:
1. Opis miejsca, lokacji.
2. Jak dojść?
3. Potwory występujące w kopalni.
4. Wymagania co do expowiska.
5. Taktyka.
6. Loot.
7. Zarobek.
8. Zakończenie.
1. Opis miejsca, lokacji.
A więc lokacja.. No cóż nie ma tu wiele do powiedzenia, jeśli jesteśmy mieszkańcem wspaniałego miasta jakim jest Kazordoon to będziemy mieć z tamtąd zdecydowanie najkrótszą drogę, co nie znaczy, że będzie ona krótka :)
Zajmuje ona około 5-10 minut drogi, dla osoby doświadczonej, znającej drogę o lvlu około 35 bez żadnego przyspieszenia.
Jest to miejscówka rzadko odwiedzana przez noobów i złodziei ze względu na położenie.
Miejsce to uwierzcie mi wynagrodzi wam trudy podróży i inne niedogodności w czasie waszej drogi.
Albowiem exp na godzinę dochodzi tam nawet do 30k/h co daje wynik naprawdę zadowalający dla osób z poziomem 20-45. Pewnie teraz pomyślisz: 'Co z tego, że dobry exp jak na pewno waste jest ogromny'.
Powiem, że szansa waste jest taka jaka jest szansa, że ukradną Ci lootbaga po drodze.
Ale o tym później ponieważ i na złodziei na tej miejscówce jest metoda.
Postać na 30 lvlu z dobrymi skillami jest zdolna wynieść profit w wysokości 2-3k/h wliczając w to potiony!
Dodam jeszcze, że warto odwiedzić to expowisko nim zakupicie PACC, a jesteście poniżej 45 lvla.
Oczywiście jest to doskonałe miejsce do zarabiania także dla wyższych lvli (50-110), bo dajmy na to takim 50 knightem ze skillami 80/80 można nazbierać pełno wartościowych rzeczy i sprzedać je później, nie tracąc przy tym praktycznie potionów.
Zarobek dla takich postaci wynosi około 3-8k/h w loocie, a więc całkiem sporo jeśli zamierzamy posiedzieć kilka godzin.
2. Jak dojść?
Tutaj w tym podpunkcie dominować będą screeny z mapek.
Drogę pokazuję jak dojść z Carlin, Ab'Dendriel oraz Kazordoon, jednak nie od wyjścia z samych miast, a od wzgórz Femor Hills (w przypadku Carlin i Ab'Dendriel) oraz od zachodniego wyjścia z Kazordoon. No i od Venore.
Po drodze nie napotkamy żadnych niebezpieczeństw. Potwory, które zazwyczaj spotykamy to:
Snake, Poison Spider, Spider, Dwarf, Rotworm, Dwarf Soldier, Dwarf Guard

Dalej schodzimy cały czas według mapki:

I jesteśmy!
Będziemy expić na dwóch ostatnich poziomach labiryntu.
3. Potwory występujące w kopalni.
Potwory, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć to jedynie Dwarfy Guardy (na dwóch ostatnich poziomach kopalni) oraz Dwarfy Soldiery, jeśli zechcemy wyjść piętro wyżej.
Zamieszczam tutaj informacje dotyczące potworów na których zamierzamy zdobywać doświadczenie.
Dwarf Soldier

HP 135
EXP 70
Częściowo odporny na

Wrażliwy


Walka w zwarciu (0-70) oraz z dystansu, bełty (0-60)
Odgłosy Hail Durin!
Opis
Krasnoludzcy Żołnierze stanowią trzon armii. Są silnymi wojownikami i doskonale wiedzą jak wykorzystywać ukształtowanie terenu na swoją korzyść. Ponieważ są niskiego wzrostu, mogą korzystać z górskich przejść, którymi nikt inny nie mógłby się przedostać. Atakują przy pomocy kusz i toporów z ukrytych miejsc, na nieświadomych zagrożenia wędrowców.
Krasnoludzcy Żołnierze występują głównie w Dwarf Mines niedaleko Kazordoon, zwykle w towarzystwie zarówno zwykłych Dwarfów jak i dużo groźniejszych Dwarfów Guardów. Pojedyncze sztuki można zabijać już na 8 poziomie. Umiejętności rycerza powinny wynosić około 45/45, natomiast paladyna - 45/40. Ten potwór jest częściowo odporny na żywioł ziemi, dlatego druidowi zaleca się masowe polowania na te stworzenia dopiero od 13 poziomu doświadczenia, kiedy to dostępna jest już Moonlight Rod. Mag ma tu ułatwione zadanie - może spokojnie walczyć z tymi istotami używając Wand of Vortex. Kreatury te są bardzo popularne wśród graczy z poziomem wahającym się od 13 aż do 25. Dają dużo doświadczenia, a po śmierci pozostawiają cenny łup - m.in. Iron Ore, kupowany chętnie przez wiele osób.
Cormaya (podczas najazdów), Cyclopolis, Dwarf Bridge, Royal Hall w Kazordoon, Dwarf Mines, Mount Sternum, dziura na wschód od pojedyńczego spawnu Dragona w Kazordoon, Cormaya (Dwarven Cave)
Dwarf Guard

HP 245
EXP 165
Odporny na

Częściowo odporny na

Wrażliwy


Walka w zwarciu (0-140)
Opis
Krasnoludzcy Gwardziści są w pewnym rodzaju policją wśród Krasnoludów. To bardzo przebiegli i silni wojownicy, znający doskonale swoje otoczenie. Ich strategia to zwabianie małych grup intruzów w pułapki, co do których budowy mają predyspozycje.
Dwarfy Guardy należą do tego typu potworów, na które najlepsza jest broń dystansowa i runy. Z tego też powodu większość Knight'ów zniechęca do expienia na tych potworach zbyt duża strata UH, lecz jeśli masz dobre skille i silną dwuręczną broń, expienie na nich może się stać naprawdę miłe i korzystne. Warto też zadbać o to, aby atakowało cię jak najmniej Dwarf Guardów na raz.
Co do reszty profesji (Paladin, Druid i Sorcerer), Dwarfy Guardy są bardzo opłacalne. Wystarczą bolty/runy i szybki exp i dobry loot gwarantowany. Jedyne o co musisz się martwić, to to, aby Cię nie dogoniły. Co do hunt'ów dla kilku osób zdecydowanie nieopłacalne. Zbyt słaby loot i exp.
Co do reszty profesji (Paladin, Druid i Sorcerer), Dwarfy Guardy są bardzo opłacalne. Wystarczą bolty/runy i szybki exp i dobry loot gwarantowany. Jedyne o co musisz się martwić, to to, aby Cię nie dogoniły. Co do hunt'ów dla kilku osób zdecydowanie nieopłacalne. Zbyt słaby loot i exp.
Kazordoon Dwarf Caves, Dwacatra prison isle, Cyclopolis, Mount Sternum Undead Cave, nora na wschód od Kazordoon pojedynczego Dragona, Stonehome Rotworm cave, mały obóz dwarfów na północny zachód od Hyder, Maze of Lost Souls, Cormaya Dwarven Cave.
4. Wymagania co do expowiska.
Minimalne wymagania:
Knight - 30 lvl 70/70
Paladin - 20 lvl 70/45
Sorcerer - 27 lvl
Druid - 27 lvl
Zalecane wymagania:
Knight - 40 lvl 75/75
Paladin - 30 lvl 75/50
Sorcerer - 35 lvl
Druid - 35 lvl
Na minimalnych wymaganiach jest wysokie ryzyko waste'a w przypadku Knighta oraz ryzyko śmierci w przypadku pozostałych profesji.
Ekwipunek:
Knight - Knight Set, Vampire Shield, broń od 30 lvla, Crusader/Warrior Helmet
Paladin - Royal Speary, Dragon Shield, P set, Bohy
Sorcerer, Druid - przywdziewają jak najlżejsze przedmioty, najlepiej + do mlvla, Bohy, Sorc używa Draconii, potem Wand of Inferno, natomiast Drut bije z Northwinda, a następnie z Hailstorm Roda
5. Taktyka.
O taktyce nie ma co wiele mówić. Jedynie wytyczę kilka rad.
1. Nigdy nie bądź nieostrożny, a zwłaszcza na ostatnim poziomie kopalni, gdzie mogą wyjść nawet 3 Dwarfy Guardy.
2. Nie dawaj się zapędzić w kozi róg.
3. Na wejściu staraj się ropać i zabijać pojedyńczo potwory, ograniczając przy tym straty mikstur.
4. Lootbaga chowaj zawsze na najniższym poziomie kopalni gdzieś na końcu kopalni i dla bezpieczeństwa przykrywaj go stertą ciał, bagów, butów itp.
5. Warto kompletować małe lootbagi i odnosić do większego, bowiem zdarza się, że przyjdzie większy lvl/pk team i zabierze nam całego lootbaga, przez co mamy waste.
Rycerz - zawsze staraj się by bił Cię 1 Dwarf Guard i po tyle staraj się lurować, najwięcej 2.
Nigdy nie stój drętwo w miejscu i stawaj na ukos od potwora, bowiem wtedy trafiasz częściej.
Paladyn, Mag, Druid - uważaj na to by nie zostać otoczonym.
Zachowaj odstęp 3 kratki, aby móc uderzać.
Oczywiście uciekaj przed potworem, ale w kółko, żeby nie nalurować sobie zbyt wielu.
Magiem i Druidem można summonować 2 monki dla lepszej kasy (problem większości 30-55 profesji magicznych).
6. Loot.
Loot jest wspaniały.
Zamieszczam oczywiście cały drop.
Przedmioty, które należy zbierać zostały wypisane poniżej.
Dwarf Soldier:
Battle Axe (Rzadko), Chain Armor (Normalnie), Soldier Helmet (Normalnie), Dwarven Shield (Rzadko), Axe ring (Bardzo rzadko), Shovel (Normalnie), Crossbow (Rzadko), 0-7 Bolt (Normalnie), Iron Ore (Bardzo rzadko), 0-3 White Mushroom (Normalnie), 0-3 Piercing Bolt (Normalnie), 0-15 gp
Battle hammer (Normalnie), Double Axe (Bardzo rzadko), Scale Armor (Normalnie), Leather Boots (Normalnie), Steel Helmet (Bardzo rzadko), Battle Shield (Normalnie), Axe ring (Bardzo rzadko), Health Potion (Bardzo rzadko), Small Amethyst (Bardzo rzadko), Iron Ore (Bardzo rzadko), 0-2 White Mushroom (Normalnie), 0-30 gp
PS. Zostały podane najwyższe ceny sprzedaży w miastach FACC!
Loot można odnosić na 2 sposoby:
1. Wracamy tą drogą, którą przyszliśmy i tachamy po ziemii.
2. Bezpieczniejszy. Wychodzimy z kopalni normalnie, idziemy tą drogą i loota przerzucamy za rzeczkę. Idziemy z drugiej strony rzeki. Tachamy loota na najbliższy oddział poczty (domek nieopodal tej rzeki), kupujemy parcela i wysyłamy do miejsca zamieszkania.
Mapka:

7. Zarobek.
Tak jak pisałem, kasę głównie trzepiemy na lootbagu.
Część sprzedajemy w Kazordoon (Steel Helmety i Dwarven Shieldy), część na Outlaw Camp (Scale Armory), także na Fibuli (Crossbows) i część w innych miastach np. Ab'dendriel (Chain Armory, Battle Axe, Battle Hammery itp.).
Zloocimy także bolty i piercing bolty.
Możemy je sprzedawać ludziom po 2-3k za bp. Ale ważne jest zbieranie Iron Ores, bo 1 jest warte 500 gp na większości światów co daje znakomity zarobek.
W kasie jest mniej, ale też wcale niemało.
Zarobek wynosi w zależności od postaci 0-8k/h lub na minus jeśli expimy rycerzem z niskimi skillami lub poziomem doświadczenia.
Zwiększymy go Magiem lub Druidem jeśli przywołamy 2 monki do pomocy.
8. Zakończenie.
Dziękuję za przeczytanie mojego artykułu.
Pomysł wziął się z tego, że często tam przebywałem/przebywam, a zachęcił mnie do tego konkurs zoorganizowany przez ekipę TORGa.
Informacje na temat potworów i dropu zapożyczone z serwisów tibia.pl oraz tibia.wikia.com.
Mapka kopalni zapożyczona od 2Fast4You.
Reszta jest mojego autorstwa.
Jeśli podobają się moje informacje i/lub screeny proszę się ze mną skontaktować przed skopiowaniem ich.
Dziękuję, życzę miłego expienia i jeśli poradnik ten ujrzy światło dzienne w postaci awansu do działu Artykuły to jestem gotów go reaktywować i napisać kilka innych jeśli zajdzie taka potrzeba.
Pozdrawiam, Mortress.
Zakładki