Załącznik 200240
(niektóre obrazki brałem z netu i nie są moje)
(niektóre obrazki brałem z netu i nie są moje)
Coś o sorcu
Sorcerer to taki zwierzak, że ciężko nim grać bez PACCa. Jeśli masz go od 1lvla da Ci to ogromne korzyści w przyszłości. Na początku również jest bardzo ciężko o kasę, więc nieraz trzeba latać z cimson swordem po minotaurach i robić lootbagi... Po 40 Levelu bez PACC nie ma gdzie już expić, choć myślę, że sorc ma na FACC większe możliwości niż druid (GEB, En-Wave, SD etc.). Po 40 Levelu na PACC zaczyna się taka zabawa, że hej. Hydry, bog raidery, earth elementale i wiele więcej. Poza tym na FACC jest mnóstwo PK i łatwo wdać się w kłótnie, dlatego też polecam unikać FACC Depositów, no chyba, że nie masz PACC to jesteś na nie skazany :( Myślę, że tym najspokojniejszym jest Ab'Dendriel.
Załącznik 200232
Plusy i minusy
Plusy
Napewno OGROMNA ilość many. Coś ok. 40 Levela jest jej już ponad 1000.
- Wielkie DMG. Już na 38 Levelu z En-Wave można bez wiekszych problemów trzasnąć za 300.
- Zawsze trafiamy. Różdżką nigdy nie zdaży się zadać słabego hita czy nie trafić.
- Bardzo szybki exp. Wiele razy widziałem magów z expem ponad 1 000 000 na godzinę (!).
- Bardzo szybkie wbijanie mLevelu.
- Bardzo szybka regeneracja many (już bez promocji jest to 2many/3sec, natomiast z promocją - 2many/2sec)
- Tworzenie run SD. Wielkie DMG, a na światach Open-PvP bardzo chętnie kupowane. Nieraz wysokie levele biorą takich sorców pod ochronę, żeby mieć stałego providera.
Minusy
- Bardzo mało życia. Zdarza się nawet paść na smoku na 30 Levelu.
- Bardzo mało CAPa. Trzeba bardzo często wracać się do depo, aby odłożyć itemy, a na wysokim levelu misimy zrezygnować ze zbierania gp jeśli chcemy dłużej posiedzieć na danym expowisku.
- Problemy z kasą. Zanim będziemy mogli opłacalnie huncic mocniejsze potwory, z kasą jest bardzo ciężko.
- Bez PACCa nie da się grać. Po 40 Levelu mamy do dyspozycji jedynie Guardy i Dragi...
Ekwipunek
Dobry ekwipunek dla maga jest zbędny. Ostatnie aktualizacje wdrożyły wiele zmian w grze i dla maga przedmioty typu Golden Armor czy Royal Helmet stały się kompletnie bezużyteczne. Dzisiaj priorytetem jest lekkie EQ dodające poziom magiczny. Na 40 Levelu mag leczy zaklęciem Light Healing ok. 100 życia, więc nie jest ważne jest czy dostanie za 50 czy za 80. Tak więc drogie EQ posiadające wiele punktów obrony nie jest potrzebne.
Po wyjściu na IoD zabieramy ekwipunek, koniecznie! I kupujemy szalik u Rafaela. Po wyjściu z rooka warto mieć np. brass, plate lub nawet copper shield. Spellbook daje jedynie 14 obrony, a jest to tyle co najsłabszy w grze Wooden Shield. Po wyjściu na maina próbujemy bezzwłocznie kupić Dwarven Shield i Plate Legs, ale nie siedząc w depo tylko expiąc i pisząc na kanale Trade.
Do 20 poziomu powinno być tak:
- Magician’s Robe
- Magician’s Hat
- Plate Legs
- Dwarven Shield
- Scarf
- Leather Boots
Magician’s Robe > Spirit Cloak (1k)/Ethno Coat(600gp)
Magician’s Hat > Hat of the Mad (3k)
Resztę pieniędzy przeznaczamy na exp oraz czary. Kiedy tylko nadarzy się okazja zmieniamy
- Dwarven Shield (100gp) (nie ma potrzeby wydawać pieniędzy na lepsze tarcze; ta w zupełności wystarczy do momentu, aż będzie nas stać na demonkę) > Demon Shield (35k) > Mastermind Shield (60k) (dopiero na wyższym poziomie, kiedy ilość CAP nie będzie tak uciążliwa)
- Scarf > Platinum Amulet (4k – 5k) > AoL (50k) (jeśli wartość większości części Twojego ekwipunku jest warta powyżej 50k – np. MMS, Softy - i nie masz wszystkich blessów)
- Spirit Cloak > Focus Cape (6k)
- Plate Legs > Blue Legs (Blue Legs Quest na 40 Lvl)
- Hat of the Mad > Yalahari Mask (dopiero na 80 Levelu, z Yalahar Questa)
- Leather Boots > Boots of Haste (30k – 35k) + Soft Boots (300k – 500k zależnie od świada, na Celeście da się je kupić za 250k, z kolei na Candii ciężko kupić za mniej niż 400k jak powiedział Pan Ryba) (należy mieć obydwie pary i zmieniać je zależnie od okazji; aczkolwiek pierwszym zakupem na pewno będą BoH’y)
Kiedy tylko masz pieniądze, koniecznie zakup tzw. Elemental sety (Armor + Legi + Helmet, buty sobie odpuść). Pozwalają one na efektywniejsze i bezpieczniejsze zabijanie potworów takich jak Hellfire Fightery, Ancient Scaraby, czy Dragon Lordy.
Załącznik 200231
Na śwatach PvP, szczególnie dla osób, które często padają w zupełności wystarczy takie eq:
Załącznik 200230
- HOTM
- Ethno Coat
- Plate Legs
- BOH
- Dwarven Shield
- Różdżka
Jeśli mamy RSa możemy w sumie chodzić z samym bpkiem, tarczą i różdżką. Największym bólem jest wtedy brak BOHów.
Plecak
W plecaku 45. Maga powinny znaleźć się:
Lina, łopata, maczeta, a najlepiej scyzoryk jeśli mamy blessy, do tego 3 – 4 runki Magic Wall, ze 3 runki Fire Bomb, kilka run Sudden Death, ew. 1 sztuka Stone Skin Amulet, Time Ring i Life Ring, klucze do rzadko odwiedzanych miejsc (np. Hellgate, BK Villa, Dom Wydy na bagnach). Do tego mana potiony, również kilka health potionów, można również mieć jakiegoś bright sworda, chociaż dla większości bedzie to tylko strata capa ;p
Magic Wall doskonale blokują drogę, kiedy uciekamy w wąskim przejściu wystarczy rzucić Magic Walla i zyskujemy 20 dodatkowych sekund aby uciec. Mają również wiele innych zastosowań takich jak PK (trapy). Magic Walle nie robią PZ. Runy fire bomb są odpowiednikiem Fire Fieldów, z taką różnicą, że tworzą kwardat pól ognia 3x3. Runy Sudden Death są niezwykle silne i jeśli ktoś, kto Ciebie zaatakował ucieka z czerwonym życiem wystarczy puścić mu SDka pod nogi - padnie jak kaczka ^^ Stone Skin Amulet jest świetny podczas ataku PK, dostajemy wtedy jedynie 10% obrażeń nam zadanych za pomocą run Sudden Death, ataku Death Strike czy obrażeń fizycznych (z broni białej). Amulet ten ma jedynie taką wadę, że wystarczy 5 uderzeń aby znikł. Time Ring przyspiesza naszą postać podobnie jak BoH, jednak działa 10min. Przydaje się podczas ucieczki. Life Ring szybko regeneruje manę, co może okazać się przydatne kiedy skończą się potiony. Za pomocą kluczy można uciec do żadko odwiedzanego miejsca podczas ataku PK. Na 80% nie będą posiadać klucza, aby otworzyć drzwi. Bright sword jest dobry jeśli otoczą nas jakieś śmieciowate stworki pokroju snaków, spiderów itp. wtedy nie tracimy many na różdżkę.
Blessy
Po ostatnich updatach to świetna inwestycja i warto je kupić jeszcze przed 20 Levelem, gdzie kosztują 10k za wszystkie 5.
Po więcej zapraszam tutaj:
http://tibia.wikia.com/wiki/Blessings
Czary
Zapraszam tutaj:
http://tibia-wiki.net/wiki/Czary_Sorcerera
Praktycznie wszystkie mogą się przydać, tutaj lista czarów które są do niczego:
- Great Light
- Ultimate Light
- Light Magic Missile
- Animate Dead
- Poison/Fire/Energy Wall
Coś o UE: do normalnego expienia miej wykupione Rage of the Skies (mas vis), jeśli idziesz na wojnę, pk lub coś w podobie wtedy zamień ROTS na silniejszy czar jakim jest Hell's Core (mas flam).
Coś o Enchant Staff:
Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
Magic Level
Każdy ma jaki chce. Do ok. 45 Levela powinien iść na równi z levelem, później stopniowo spadać. Najlepiej i najszybciej magic level idzie na zwracających huntach! Do tego sorcerer powinien być cały czas najedzony! Dzięki czemu cały czas regeneruje się mana. Kiedy jest pełna należy rzucić jakiś czar, np. exurę, wtedy mlvl nie stoi w miejscu.
Regeneracja many
Jak już napisałem sorc regeneruje manę bardzo szybko (z resztą tak samo jak druid). Poza tym mamy jeszcze do dyspozycji przeróżne suppliesy:
Potiony
Mikstury zużywające się po jednym użyciu i dające natychmiastowy efekt:
Mana Potion - 50gp - regeneruje ok. 100 many. Najopłacalniejsze ze wszystkich, przed 50 levelem sorc nie może się bez nich obejść.
Strong Mana Potion (50 Level) - 80 gp - regeneruje ok. 150 many. Podstawowe potiony średnio- a nawet wysokopowiomowych magów.
Great Mana Potion (80 Level) - 120 gp - regeneruje 170 - 230 many. Używane głównie na wojnach i silniejszych potworach, oraz przez magów z bardzo wysokim poziomem. Expienie z nimi jest dość mało opłacalne.
Itemy
Przeróżne itemy przyspieszające regenerację many:
Soft Boots - cena 300 - 500k (zależnie od świata) - działają 4h, odnowienie kosztuje 10k. Dają 3hp i 12 many/6 sec. Razem dają 7200 punktów życia i 28800 punktów many. Doskonałe do wszystkiego - szczególnie dla sorca. Expienie na nich znacznie zmniejsza waste.
Life Ring - cena 500 - 800gp - działa 20 minut, daje 1hp i 4mp/4 sec. Razem dają 400 punktów życia i 1600 punktów many. Również dobre do expienia, jeśli uda nam się je kupić za 500gp są nawet trochę bardziej opłacalne od softów, jednak jest to mało wykonywalne i raczej nikt nie sprzeda ich taniej niż 700gp.
Ring of Healing - cena 800 - 1k gp - działa 8 minut, daje 1hp i 4mp/sec. Razem daje 480 punktów życia i 1920 punktów many. Mocniejsza wersja life ringa, jednak droższa i mniej dostępna.
Regeneracja życia & leczenie
Sorc z wielu mikstur leczących ma tylko dwie:
Small Health Potion - 20gp - leczy ok. 70hp. Dostępne tylko na rookgaardzie. Praktycznie nieużywane.
Health Potion - 45gp - leczy ok. 150hp. Dobre dla niskopoziomowych magów. Potrafią uratować życie!
A teraz coś o leczeniu. Utamo Vita to czar stworzony tylko do hardkorowych sytuacji, wojen, bossów. Expienie na nim zwykle kończy się waste, gdyż jeśli np. dostaniesz od smoka za 100, tyle hp uleczysz exurką, która żre 20 many, na utamie zje Ci 100 many i w sumie już trzeba użyć manasa. Tak więc - utame wrzucaj tylko w wyjątkowych sytuacjach.
Expienie
8 - 21 Level
Wszelkie Trolle, Rotwormy, Dark Pyramid (mino tower) czy Dwarfy w Kazordoon.
22 - 32 Level
Na 22 Levelu dostajemy możliwość używania Wand of Draconia, która jest bardzo dobra na tomby. Na naszym Levelu chodzimy raczej po -1 (http://tibia.wikia.com/wiki/Tombs). Można również dalej siedzieć na rotach, ew. schodzić w podziemia na mino tower. Można spróbować sił na Termitach na Zao, ale należy wziąć ze sobą sporo jedzonka, termity zostawiają je dość rzadko. Jeśli chodzi o FACC to dalej Dwarfy+Soldy, można próbować guardy, albo dalej latać po rotach. Można też odwiedzić Cyklopy na Mt. Sternum lub PoH, czy wpaść na FACC Tomb.

33 - 41 Level
Na 33 Levelu mamy WoI, więc jeśli mamy sporo kasy, możemy bić earth elementale, raczej z samej różdżki (woi), jeśli wyskoczą 2 to pomagać sobie należy exori flamem. Na tombach -2 (nie za tp) również damy radę, jednak nie wiem, jak z kasą. Dalej możemy czyścić mino tower. Można też z powodzeniem latać na mutated raty (woi + flam), exp niekiepski a i kasy można zarobić. Na FACC dalej guardy, Mt. Sternum i FACC Tomb.

42 - 59 Level
42 Level = Wand of Voodoo + Wand of Starstorm. Co oznacza dragi (wand of voodoo + exori frigo) i water elementale (exori vis + wand of starstorm). DLi nie opłaca się bić na utamie a bez niej grozi śmiercią. Earth Elementy dalej są dobrym źródłem expa. Do tego dochodzi podstawowe expowisko msa - Ancient Scaraby (exori flam + woi). Na 40 Levelu zaczynają być b. opłacalne, poza tym na nich sporo się zarabia nawet jak na maga. Te expowiska możemy oblegać bardzo długo, ew. zmieniamy dragon lairy, choć ancienty są lepszym źródłem doświadczenia. Tyle, że szkraby są o wiele silniejsze, najwięcej walą łapą, więc jeśli trzymamy dystans powinno być ok. Jeśli cię sparaliżuje to rzucaj najlepiej gran hura. Darashia Dragon lair jest bardzo dobrym expowiskiem ale bardzo oblęganym. Co tam jeszcze mamy, piraty, po zrobieniu Laguna Islands mamy dostęp właśnie do Nargor gdzie roi się od piratów, ładnie exp idzie no i sporo kasy. FACC dalej to samo, ew. dragi pod FACC Tombem, Draconia, Veno Dlair (uwaga na DL). Ogólnie wszelkie dragi.

60 - 79 Level
Expimy na tym co wyżej, ale: dochodza nam Djinny na Yalahar (bijemy z Wand of Decay, Wand of Voodoo robi waste, można pomagać sobie exori mortem) do tego możemy próbować na Worker Golemach (wand of starstorm + exori vis lub pg mode [vis hur]), gdzie po update jest marny loot i waste, ale nadal doskonały exp. Jest jeszcze BoneBeast Island (Bonebeasty, exori flam + woi) gdzie ciągniemy BARDZO dużo expa (~150k/h bez staminy) ale loot jest marny i nie będzie się na 100% zwracać. Na 60 Levelu możemy robić już taski na mutated raty, które są bardzo opłacalne. Nic nowego na FACC.
Załącznik 200241
80 - 99 Level
Hmm, na pewno dochodzą DLe, o fenrock słyszałem sporo dobrych rzeczy, ale nie wiem, czy dasz tam radę, w każdym razie DLe na Darashia DLair czy Ank DLair będą dobrym expowiskiem. Do tego mamy GS Island, gdzie raczej słabo się expi, łatwo zlurować sobie kilka gsów na głowę, wtedy warto uciec do jednej z dziur i powybijać szybko quary mas visem. No i mamy Frost Dragony - exp znakomity jednak z kasą róznie. Tereny typu MOLTS czy Hellgate nigdy nie były moją stroną, więc nie mogę Wam powiedzieć jak tam się expi i czy się da (proszę o info :d), ale myślę, że eldery i WRL z ekipą będą ok. Do tego DLe na Veno D lair, GSy na POHu.

100+ Level
DLe na PoI, DLe na Fenrock, Frosty, WRL z SD, HFF z Ava. Raczej nie ma co się rozpisywać, jeśli udało Ci się osiągnąć tak wysoki Level to na pewno znasz już taktyki i miejscówki. Na FACC MOLTS WRL, Dle na D lair, GSy na POHu.

Sorc a PvP
Sorcerer wymiata jeśli chodzi o PvP. Ogromne DMG i wielkie ilości hp które potrafi uleczyć czynią go maszynką do zabijania. Jeśli musisz zabić jakiegoś noobka, poczekaj na niego przed expem z dwoma FE, jak przyjdzie zblocz go mwallami, skatuj SD, jeśli będzie na redzie przyspamuj mas flamem. Na wojnach jest głownie SDkerem. Ale gra sorcem to nie jest tylko wciskanie F1, F2 itp. tu trzeba patrzeć się cały czas na poziom many i życia, ile mamy suppliesów i nie dać się trapnąć! Sorc w trapie pada w moment, dlatego warto mieć to na uwadze.

Taski
Po jednym z update w Port Hope pojawił się ulubiony przez wielu graczy NPC. To on rozdaje zadania na zabicie określonych ilości potworów. W nagrodę dostajemy exp i pieniądze, a w niektórych taskach mamy też możliwość zabicia bossa. Również sorc znajdzie kilka zadań, które są szczególnie dla niego dobre. Na razie rozpisuję te zadania od Grizzly'ego Adamsa, z czasem rozpiszę też wszystkie inne.
- Level 13 - 30: Krokodyle (300) - loot z bossa: 0-194 gp, 0-5 Health Potions, Plate Armor, Plate Legs, Crocodile Boots, Knight Armor (bardzo rzadko), Life Ring (zawsze). Exp za skończenie taska: 800
- Level 30 - 49: Tarantule (300) - loot z bossa: 0-5 Platinum Coin, Steel Helmet, Terra Hood, Knight Legs, Time Ring, Spider Silk. Exp za skończenie taska: 1500
- Level 50 - 89 (exp): Water/Earth Elementale (70) - loot z bossa: brak. Exp za skończenie taska: 7000 (Watery), 10000 (Earthy)
- Level 50 - 89 (kasa): Mutated Raty (200) - loot z bossa: 0-145 gp, 0-4 Platinum Coins, Mutated Rat Tail, Skull, Ring of Healing (zawsze), Halberd, Knight Armor, Epee, Tower Shield, Terra Mantle (rzadko)
Domek
Grając magiem na niskim poziomie raczej nie kupuj go. Nie ma po co tracić pieniędzy, skoro i tak nie będzie co tam trzymać. W sumie i tak każda kasa idzie na exp. Jeśli jednak masz pieniądze i nieco wyższy level nie ma problemu, domek ma również wiele zalet przydatnych magowi.
Domek ma taką zaletę, że można mieć w nim łóżko. Więc jeżeli zależy Ci na pełnej manie rano, również możesz go kupić. Można schować się w nim również jeśli gonią cię PK. Pod warunkiem, że akurat znajdujesz się niedaleko niego, inaczej nic z tego nie będzie. No i można robić przed nim runki w ciszy i spokoju. Można w nim schować jedzenie i puste runy, a w razie ataku wystarczy wcisnąć guzik i o! jesteś w PZ.
Najlepszy domek to spokojny domek. Najlepiej koło wody. Polecam osadę Greenshore lub Northoport, praktycznie nikt tam nie chodzi, chyba, że nie masz zamiaru afkować, to wtedy jest to raczej nie ważne. Osobiście znam kilka osób, m. in. pewną panią, która na 60 Levelu jako ED posiada już 70 magic level. Wszystko od afkowania i robienia run, przy czy dodam, że ma cały czas PACC.
Przeczytałeś? Nie, nie klikaj wstecz, odpowiedz i oceń, te 20 sec Cię nie zbawi ^^
Poradnik jest moją własnością, jeśli chcesz go skopiować na inną stronę, poinformuj mnie o tym i podaj autora.
Proszę o sugestie, co powinienem jeszcze rozwinąć/poprawić/zmienić
Zakładki