Dziś 2Fast ma zamiar pokazać Wam jak dość szybko i łatwo można wykonywać zadania Killing in the name of quest'u aby dość szybkim czasie zdobyć wymarzoną rangę Elite Hunter'a
W związku z tym poradnik przeznaczony jest głównie dla postaci w przedziale 50-89 poziom, lecz nie tylko ;) Nawet jeśli nie mamy możliwości wykonywania tzw taska miejscówki te w większości przypadków pozostają dobrymi i, o dziwo, rzadko uczęszczanym miejscami.
W późniejszym czasie (być może) dodam także opisy silniejszych wersji żywiołaków na które także możemy polować w ramach questu.
__________________
So let's go!
Spis:
1. Fire Elementale
a) lokacje
b) exp
c) loot
d) podsumowanie
2. Earth Elementale
a) lokacje
b) exp
c) loot
d) podsumowanie
3. Water Elementale
a) lokacje
b) exp
c) loot
d) podsumowanie
4. Energy Elementale
a) lokacje
b) exp
c) loot
d) podsumowanie
5. Przydatne przedmioty
1. Fire Elementale

a)
Najlepszym i chyba jedynym miejscem nadającym się do wykonywania tego zadania jest wnętrze wulkanu na wyspie Goroma.
Aby dostać się do wnętrza góry potrzeba nam będzie kilkunastu parceli bądź też czaru levitate.

b)
Exp jest tu zaskakująco dobry, bo dochodzi nawet do 60k/h gdyż prócz żywiołaków przyjdzie nam się także mierzyć z ognistymi diabłami oraz kamiennymi golemami.
Jeśli gramy druidem bądź magiem używamy tutaj oczywiście czarów bazujących na żywiole lodu gdyż właśnie na ten żywioł fire elementale są najbardziej podatne. Przydatny także okazuje się Magma Set.
Grając rycerzem zaopatrujemy się w najlepszą dostępną dla nas broń dwuręczną oraz spory zapas mana potionów.
Natomiast najlepszym wyjście dla paladina są enchanted speary.
c)
Niestety loot jest tutaj ogromnym mankamentem. Jako, że po śmierci Fire Elemental staje w płomieniach z każdego huntu wracamy z pustymi rękoma.
d)
Metoda dobra tylko jeśli chcemy zrobić możliwie jak najwięcej misji zdobywając jak najmniej poziomów. Dzieje się tak dlatego iż to fire elemental daje najmniej doświadczenia z wszystkich żywiołaków na które możemy polować. Niestety kompletny brak loota może w dość krótkim czasie doprowadzić nas do finansowego dołka.
2. Earth Elementale

a)
Tutaj mamy do wyboru dwie lokacje. Jedna z nich to wzgórza nieopodal miasta Liberty Bay:

Niestety tutaj na przeszkodzie staje nam bramka doświadczenia (60 poziom) oraz biegające wraz z żywiołakami inne stwory m.in. nightstalkery
Natomiast drugie miejsce jest bardzo spokojne. Biega tu chyba najwięcej earth elementali w całej tibii.

Natomiast tak wygląda sama jaskinia:

b)
Miejsce przeznaczone tylko i wyłącznie dla postaci magicznych. Dzieje się tak ze względu na spory bonus odpornościowy tych ziemnych stworów na obrażenia fizyczne (aż 50%!).
Grając magiem w pełni używamy żywiołu ognia (wand+strike) natomiast grając druidem używamy tylko i wyłącznie ognistych pocisków. Exp może tutaj sięgać 60-70k/h. Warto także zaopatrzyć się w Terra Set.
Dla zdesperowanych rycerzy poleca się broń enchantowaną żywiołem ognia lecz stanowczo odradzam wypraw na te stwory tą profesją.
c)
Spore ilości złota które spadają z tych stworów pozwala nam na dość dobry exp bez zbytnich strat. Do tego dochodzą kamienie które chować możemy w różnych zakamarkach jaskini a następnie znosić do DP.
d)
Miejscówka na Edron jest szczególnie dobra do zwykłego expa na niższych poziomach (33+). Możemy tam bez większego problemu dość szybko zdobyć spore ilości doświadczenia. Po 50 poziomie w zasadzie nic się nie zmienia, nadal miejsce to jest dobre do zdobywania doświadczenia, pieniędzy oraz wykonywania zadań.
3. Water Elementale

a)
Moje ulubione :)
W zasadzie spory resp jest tylko jeden w całej Tibii. Lecz nie wiedzieć czemu jest on niezwykle rzadko uczęszczany. Owszem zdarz się iż często jest zajęty lecz zawsze przez te same osoby. Bardzo rzadko zdarza się aby miejsce było bardzo oblegane.

Natomiast sama jaskinia wygląda tak:

Przed wejściem przyjdzie nam pokonać bramkę doświadczenia (50 poziom)
b)
Dla wszystkich profesji! Zanim wybierzemy się w to miejsce warto zaopatrzyć się w Helmet of the Deep (blokujący najsilniejsze ataki żywiołaków) oraz wędkę aby móc wydobyć loot
Kolejne bardzo dobre miejsce dla postaci magicznych. Bazując na żywiole energii magmoże beż problemu używać pełnej siły (wand+strike). Natomiast dla druida polecam używanie samego strike'u. Dla obu klas magicznych przydaje się tutaj Glacier Set.
A teraz coś dla paladinów jako, że water elementale są w 70% odporne na obrażenia fizyczne zalecam biegać tutaj z Composite Hornbowem oraz flash arrowsami. Metoda ta jest dużo lepsza niż bieganie w tym miejscu nawet z assassin starami (!).
Exp sięga tutaj nawet 110k/h (!)
Niestety rycerze po raz kolejny są tutaj skazani na niepowodzenia.
c)
Jak już wspomniałem należy zaopatrzyć się wędkę aby po zabiciu żywiołaka być w stanie wyłowić coś z kałuży która powstanie.
Wyłowić możemy rzeczy takie jak: Gold Coin, Platinum Coin, Sword, Steel Shield, Worn Leather Boots, Fishbone, Strong Health Potion, Strong Mana Potion, Rusty Legs, Rusty Armor, Life Ring, Small Emerald, Small Sapphire, Energy Ring, Giant Shimmering Pearl, Goldfish Bowl, Leviathan's Amulet
d)
Bardzo dobre miejsce jeśli chodzi o zdobywanie doświadczenia. Postacią magicznym jest tu ciężej wyjść na '+' lecz wcale nie jest to niemożliwe. Natomiast grając paladinem możemy bardzo łatwo zarobić w tym miejscu zużywając jedynie wyłowione poty.
4. Energy Elementale

a)
Dość skromny resp lecz bardzo rzadko zajęty. Znajduje się on między Darashią a Ankrahmun, na szczycie gór oddzielających te dwa miasta:

b)
W końcu coś dla rycerzy. Te stwory jako jedyne żywiołaki nadają się dla rycerzy. Metoda polowań na nie jest dowolna, to do was zależy jaką broń wybierzecie (dwu czy też jedno ręczną). Jedyne o czym musicie pamiętać to spory zapas mana potionów.
Grając paladinem należy wziąć pod uwagę fakt iż miejsce w których występują te potwory jest dość małe co uniemożliwia nam manewrowanie i naraża na silne ataki.
Polowanie postaciami magicznymi w tym miejscu jest dość trudne. Bardzo łatwo zginąć już przy dwóch żywiołakach. Bardzo ułatwić sprawę może jednak użycie Lightning Set który odpowiednio skompletowany da nam aż 43% odporności na obrażenia od energii.
c)
Stosunkowo dobry loot, bardzo często rycerz ma tutaj profit. Zloocić możemy rzeczy takie jak:
0-170 gp, Bag, 0-5 Throwing Stars, 0-10 Flash Arrow, 0-3 Small Amethysts, Mana Potion, Obsidian Lance, Strong Mana Potion, Crystal Sword, Silver Amulet, Crystal Ring, Energy Ring, Guardian Shield, Wand of Cosmic Energy.
d)
Jak już wspomniałem - najlepsza opcja wykonywania tasków dla rycerza. Przy odpowiednim poziomie możemy tutaj także sporo zarobić gdyż żywiołaki gubią spore ilości złota.
5. Przydatne przedmioty
Prócz tego, że w wypadku profesji magicznych bardzo przydatne okazują się tzn elemental sety (zwłaszcza przy polowaniach na energy oraz earth elementale) to pozostaje jeszcze kwestia innych przedmiotów.
Przeważnie zapewniają one dodatkowe 10% ochrony od danego żywiołu (czyli więcej niż jakakolwiek inna pojedyncza część seta). Mowa tutaj o zwykłych amuletach. Każdy z nich kosztuje zaledwie 100 gp a w krytycznych sytuacjach potrafi uratować nam skórę.
Mianowicie mowa tutaj o:

Strange talisman zapewniający 10% lub 20% ochrony przed obrażeniami od żywiołu energii, kupić go można od Zielonych Djinów lub zloocić z mumii lub zmutowanego człowieka.

Możemy także używać trochę droższego amuletu, który zapewnia aż 20% dodatkowej odporności - Lightning Pendant. Od ludzi zazwyczaj możemy go kupić za około 2k.

Silver amulet zapewnia 10% odporności na obrażenia od żywiołu ziemi. Kupić go możemy, podobnie jak strange talisman, za 100gp od Zielonych Djinów.

Terra amulet - podobnie jak lightning pendant zapewnia 20% dodatkowej ochrony przed żywiołem ziemi. Niestety ten jest dużo trudniejszy do zdobycia a co za tym idzie jego cena także jest wyższa.
__________________
Jeśli jest coś o czym zapomniałem lub coś co chcielibyście tutaj zobaczyć - śmiało piszcie :)
Wytykajcie również wszystkie błędy ;)
Zakładki