Reklama
Strona 1 z 2 12 OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 1 do 15 z 25

Temat: [Poradnik] [Poradnik] - obrażenia i obrona! Sprawdz po ile bijesz i jak się bronisz!

  1. #1
    Avatar Li Il'Il
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Bogatynia
    Posty
    183
    Siła reputacji
    18

    Domyślny [Poradnik] - obrażenia i obrona! Sprawdz po ile bijesz i jak się bronisz!

    To jest poradnik o kalkulacji def i dmg w tibii. Jest to mój pierwszy poradnik wiec proszę o wyrozumiałość. 

    PANCERZE
    Jak wiadomo każdy pancerz w tibii ma określoną wartość obrony np.
    12:27 You see a dragon scale mail (Arm:15). It can only be wielded properly by knights and paladins. It weighs 114.00 oz.
    Jak widać dsm posiada 15 punktów obrony. Co to znaczy? Najlepiej pokazać to na przykładzie. Każdy potworek ma określoną wartość ataku. Przypuśćmy ze staliśmy przy zwykłym dwarfie przez pewien czas CAŁKOWICE nadzy (znaczy się bez eq :P). Jego maksymalne obrażenia wynosiły 28 hp. (Czyli ze dwarf walnął nam za 28hp np. 5x i liczba ta się nie powiększała tzn. że jego maksymalny hit wynosi 28). W takim wypadku gdybyśmy na całkowicie nagusieńkiego naszego chara założyli dsm jego maksymalny hit wynosiłby 13. Dlaczego? Ponieważ dsm posiada 15 arma a maksymalny hit dwarfa wynosi 28 wiec nasza zbroja blokuje 15hp co nam daje 13hp. (28 – 15 = 13) Gdybyśmy założyli kolejno crush helmet (8def) knight Amor (12def) plate legs (7def) leather boots (1def) nawet gdybyśmy nie posiadali shielda i tak dwarf nie mógłby nas trafić ponieważ jego maksymalny hit wynosi 28 a wartość obrony powyższego eq wynosi 28 (8 + 12 + 7 +1 = 28).

    SHIELDING
    Niestety, dokładne określenie tego kalkulatora jest niemożliwe gdyż byśmy musieli znać konkretną liczbę szansy trafienia w nas potworka. Tu nie da się określić tej liczby (tak jak się dało określić maksymalny hit dwarfa) gdyż jest ona zapisana głęboko w pamięci serwerów CipSoft’u. Mogę jednak powiedzieć że np. TAKI AVENGER MIMO ŻE JEST DWURĘCZNY NIE BRONI JAKO SHIELD GORZEJ NIŻ MMS!!! Każda broń posiada również def (avenger atk:50 def:38) a mms również posiada 37 def’a. Tzn. że avengerem będziemy się LEPIEJ BRONIĆ! Ba! Gdybyśmy posiadali nightmare blade i mms’a bronilibyśmy się O WIELE GORZEJ niż samym avengerem gdyż nightmare blade posiada ujemną wartość dodatnią do shielda (czyli te ‘’+’’ i ‘’-‘’) obok defa. Nightmare blade posiada defa 23-3 tzn. ze odejmuje 3 defa od wartości defensywy mms’a czyli mms posiada wtedy TYLKO 34 defa (37 – 3 = 34). Oczywiście noszenie samego avengera ma wielkiego minusa. Mimo że avenger bardzo dobrze nas broni podczas expienia nim NIE ROŚNIE NAM SHIELDING. Mimo że używa on naszego skila shieldinga to nie znaczy że go trenuje .
    Warto podkreślić że liczba tematów SOV/JS vs AVENGER chyba już dawno przekroczyła liczbe 100 milionów -.- .
    1)JS vs Avenger
    JS posiada 47 ataku i 24+3 obrony.
    Avenger posiada 50 ataku i 38 obrony.
    Przypuśćmy że przy JS posiadamy mms’a.
    JS – 47 + 37 + 3 = 87
    Avenger – 50 + 38 = 88
    Czyli avengerem zyskujemy 3 punkty ataku a tracimy 2 punkty obrony.
    ZWYCIĘŻA AVENGER

    2)SOV vs Avenger
    SOV posiada 48 ataku i 35 + 3 obrony.
    Avenger -- | | --
    Przypuścimy -- | | --
    SOV – 48 + 37 +3 = 88
    Avenger – 50 + 38 = 88
    CZYLI MAMY REMIS.
    Od was zależy czy wolicie więcej walić czy lepiej się bronić.
    Powiem również że gdy mamy już lvl i pieniądze żeby decydować SOV czy avenger expimy już już na potworach na których których i tak mimo kilku punktów obrony i tak blokniemy
    1/5 hitów a większość potworów wali z magii (frosty, wrl, demony, dl’e itd.) a więcej ataku da się odczuć i ma duży wpływ procentowy na czar Blood Rage (utito tempo) który na baaaaardzo wysokich lvl’ach staje się podstawą expienia. A gdy mamy skile ~90/90 nawet przy wbiciu lvl’a od 134 do 162 wpadło mi 1,5 skila czyli nie mówicie w tematach SOV/JS vs avenger że przy avengerze zrobiła się wam luka 15 skilów a sami nigdy nie wbiliście 50 lvl’a a jeżli to pewnie nie knightem -.- .
    WYGRYWA AVENGER!!!

    I jeszcze jedno! SHIELDING TYLKO BLOKUJE HIT’y NIE ZMNIEJSZA ICH OBRAŻEŃ!


    OBRAŻENIA
    Czyli ile możemy walić. Nie ulega wątpliwości że największe hity wc hodzą w potwory typu slime/dragon/bog raider. To znaczy że wysokość naszego dmg zależy również od defa.
    Gdy miałem jeszcze 78 skila w clubie i war hammera w moje urodziny ( ^.^ ) walnąłem hita za 298 w draga. Wtedy był to mój best hit :P. Nie raz trafiało mi się trafić za 282, 279, 290. Więc wychodzi na to że była to około maksymalne hity jakie potrafiłem wyrządzić. Przez wszystkie obserwacje, wastowanie, testowanie zauważyłem że nasze max hity będą wynosić w zależności od trybu walki kolejno: defensive , balance , offensive fighting.
    1)Defensive: atak broni + skil
    np. fire sword i 62 skila
    35 + 62 = 97 – maksymalny hit na full defie

    2)Balance: (atak broni + skil) x 2
    np. hellforged axe i 97 skila
    (51 + 97) x 2 = 296 – maksymalny hit na balance

    3)Offensive: (atak broni + skil) x 3
    np. war hammer i 78 skila
    (45 + 78) x 3 = 369 – maksymalny hit na full ataku

    Biorąc pod uwagę powyższy przypadek z moim best hitem można wywnioskować że dragon ma około 70 deafa.


    UWAGI!
    1) ZASTRZEGAM SOBIE PRAWO BŁĘDU! Tzn że prawdopodobnie NIGDY nie powstanie 100%-towo poprawny kalkulator tibijski. Poradnik powstawał bardzo długo i włożyłem w niego sporo pracy i trochę pieniędzy tibijskich. Ale całkowicie można się na nim sugerować.

    2) Być może dla niektórych będzie on nie zrozumiały. Ale ci bardziej kumaci nie będą mieli z nim problemu. W każdym razie jeżeli go nie zrozumiałeś nie pisz o tym (proszę…)

    3) Być może nawet ze dwarf gdy macie full eq walnąć nawet za 20! Dlaczego? Ponieważ potwory też skilują. (Np. po godzinie skilowania na slimach matka-slim będzie nam walić nawet po 100! Pare razy mi się tak zdażyło gdy nie chciało mi się czekać na rep next slim’a xD)


    Prosiłbym także żebyście oceniając mój poradnik napisali wasze bronie, skile i best hity. (Błagam bez 12-to letnich exportów którzy wkręcą ze swoim 234 ek walnęli 579 w demona) Podczas up’a oczywiście poprawie ewentualnie kalkulator. Oceńcie go. Jeżli się spodobał napisze kolejne 4 o palku, sorku, knighcie i druidzie bo te co są teraz są uhm… kijowe



  2. #2
    Avatar Maras
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    33
    Posty
    256
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Im wyzszy lvl tez mocniej bijesz, co 5 lvl dostajesz 'bonusa' co do hita. Przynajmniej tak pisali w przeciekach przed update 8.0. I wcale nie wiem czy jeden punkt DEF'a zmniejsza dmg o 1hp. Duzo tu spekulacji, nic faktami podparte nie jest. ;/ Lipa troszku, ale musze docenic pomyslowosc i dobre oko w obserwacjach hitow.; d

  3. #3
    Avatar dright
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Płock
    Wiek
    33
    Posty
    1,582
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    No nie wiem. Dziwny poradnik :/ Tak jak i ty napisałeś. Nie da się wyliczyć w 100% procentach ile wynosić będzie nasz hit.
    Ale czy uwzględniłeś ostatnie update? Bo piszesz, że poradnik powstaje już spory kawałek czasu! A przecież wcale nie tak dawno rycerz zaczął walić ogromne hity!
    Poza tym, czy w uderzenia nie wlicza się też po troszku poziom postaci?
    No i z tą wytrzymałością zbroi! Robiłeś może takie testy, że zakładałeś sam Jacket, żeby sprawdzić, czy potworek zada 1 punkt obrażenia mniej??
    Ostatnio zmieniony przez dright : 31-01-2009, 02:13

  4. Reklama
  5. #4
    Avatar flepix
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Na stole
    Posty
    90
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Poradnik mi się podoba, troszkę jestem zaskoczony niektórymi informacjami, widać że się napracowałeś tylko właśnie co z tym poziomem lvlu przy obrażeniach?

    Bardzo proszę o poradnik dla palla, i gorąco na niego czekam. Pozdro
    wychodzilem z rooka miesiac a orc spearman byl dzisiejszym takim orshabaalem ;] (na rooku)
    :D :D :D

  6. #5
    Avatar Blus
    Data rejestracji
    2008
    Posty
    1,775
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    gdyż nightmare blade posiada ujemną wartość dodatnią
    Fajne zdanko :)
    2. A gdzie w obrażeniach uwzględniony jest lvl?
    3. Ten 'kalkulator' obrażeń działa dla paladyna?
    Ostatnio zmieniony przez Blus : 12-04-2009, 17:14

  7. #6
    Error_Demon

    Domyślny

    Co do obrażen to ja przeliczałem to sposobem:
    Skill x atak broni x 9,5 /100= xxx
    np:
    80 x 50 x 9,5 /100= 380
    Przy czym na balance zmianiamy 9,5 na 7,5 a na defence na 5,5.
    Hity wychodza mniej więcej o 20 za duże więc powinno się jeszcze odjąć 20 czyli:
    (Skill x atak broni x 9,5 /100) -20 = xxx
    np:
    (80 x 50 x 9,5 /100) -20 = 360
    Wydaje mi się że taki przelicznik jest nieco dokładniejszy, tyle że on oblicza max hit nie biorąc pod uwagę defa potwora ale czy komuś robi rożnicę hit 360 a 350?

    Sądzę że teorie obrony i pancerza są dobre, ale tego nie potrafię obliczyć.

  8. Reklama
  9. #7
    maciom2

    Domyślny

    no no moze to prawda, ale nie jestem pewien.

    Czy to znaczy, ze jak mam skile 69axe i dwarven axe (31 atk) to walne w potwora bez obrony 300?

    nie wiem

  10. #8
    Avatar Li Il'Il
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Bogatynia
    Posty
    183
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Marasdwa napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Im wyzszy lvl tez mocniej bijesz, co 5 lvl dostajesz 'bonusa' co do hita.
    Nie, gdyż przy moim 163 lvlu nawet ze zwykłego short sworda nie moge trafic solda choicażby za 1 ^^ (a bynajmniej trudno)

    Cytuj maciom2 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Czy to znaczy, ze jak mam skile 69axe i dwarven axe (31 atk) to walne w potwora bez obrony 300?
    Gdyby istniał taki potwór miałbyś szansę walnąć takiego hita ale jak wyżej opisałem gdy np. taki drag posiada ~70 def'a to masz szansę walnąć mu za ~230. Oczywiście to zależy od szczęścia :)



  11. #9
    Popek

    Domyślny

    Cytuj Li Il'Il napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    To jest poradnik o kalkulacji def i dmg w tibii. Jest to mój pierwszy poradnik wiec proszę o wyrozumiałość. 

    PANCERZE
    Jak wiadomo każdy pancerz w tibii ma określoną wartość obrony np.
    12:27 You see a dragon scale mail (Arm:15). It can only be wielded properly by knights and paladins. It weighs 114.00 oz.
    Jak widać dsm posiada 15 punktów obrony. Co to znaczy? Najlepiej pokazać to na przykładzie. Każdy potworek ma określoną wartość ataku. Przypuśćmy ze staliśmy przy zwykłym dwarfie przez pewien czas CAŁKOWICE nadzy (znaczy się bez eq :P). Jego maksymalne obrażenia wynosiły 28 hp. (Czyli ze dwarf walnął nam za 28hp np. 5x i liczba ta się nie powiększała tzn. że jego maksymalny hit wynosi 28). W takim wypadku gdybyśmy na całkowicie nagusieńkiego naszego chara założyli dsm jego maksymalny hit wynosiłby 13. Dlaczego? Ponieważ dsm posiada 15 arma a maksymalny hit dwarfa wynosi 28 wiec nasza zbroja blokuje 15hp co nam daje 13hp. (28 – 15 = 13) Gdybyśmy założyli kolejno crush helmet (8def) knight Amor (12def) plate legs (7def) leather boots (1def) nawet gdybyśmy nie posiadali shielda i tak dwarf nie mógłby nas trafić ponieważ jego maksymalny hit wynosi 28 a wartość obrony powyższego eq wynosi 28 (8 + 12 + 7 +1 = 28).
    po 1. Nie da sie nosic k arma i dsm na raz xD
    a po 2. to itemki "nie-z-rak" (tzn. nie shield i bron xd) nie maja defa tylko arma :P

  12. Reklama
  13. #10
    Brando BAN!

    Domyślny

    Cytuj Li Il'Il napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    PANCERZE
    Jak wiadomo każdy pancerz w tibii ma określoną wartość obrony np.
    12:27 You see a dragon scale mail (Arm:15). It can only be wielded properly by knights and paladins. It weighs 114.00 oz.
    Jak widać dsm posiada 15 punktów obrony. Co to znaczy? Najlepiej pokazać to na przykładzie. Każdy potworek ma określoną wartość ataku. Przypuśćmy ze staliśmy przy zwykłym dwarfie przez pewien czas CAŁKOWICE nadzy (znaczy się bez eq :P). Jego maksymalne obrażenia wynosiły 28 hp. (Czyli ze dwarf walnął nam za 28hp np. 5x i liczba ta się nie powiększała tzn. że jego maksymalny hit wynosi 28). W takim wypadku gdybyśmy na całkowicie nagusieńkiego naszego chara założyli dsm jego maksymalny hit wynosiłby 13. Dlaczego? Ponieważ dsm posiada 15 arma a maksymalny hit dwarfa wynosi 28 wiec nasza zbroja blokuje 15hp co nam daje 13hp. (28 – 15 = 13) Gdybyśmy założyli kolejno crush helmet (8def) knight Amor (12def) plate legs (7def) leather boots (1def) nawet gdybyśmy nie posiadali shielda i tak dwarf nie mógłby nas trafić ponieważ jego maksymalny hit wynosi 28 a wartość obrony powyższego eq wynosi 28 (8 + 12 + 7 +1 = 28).
    To napewno nie jest prawda. 1 punkt Arma nie przeklada sie na 1 punkt hp na 123213123123%


    Cytuj Li Il'Il napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    1)Defensive: atak broni + skil
    np. fire sword i 62 skila
    35 + 62 = 97 – maksymalny hit na full defie

    2)Balance: (atak broni + skil) x 2
    np. hellforged axe i 97 skila
    (51 + 97) x 2 = 296 – maksymalny hit na balance

    3)Offensive: (atak broni + skil) x 3
    np. war hammer i 78 skila
    (45 + 78) x 3 = 369 – maksymalny hit na full ataku
    Te wzory tez nie sa prawdziwe. Widzialem kiedys wzory na dmg, nie potrafie ich teraz znalesc, ale napewno nie wygladaly tak. Sa duzo bardziej skomplikowane i uwzgledniaja lvl.

    Przykladowo majac sca (50) i 90 skila powinno walic sie (50+90)x3= 420 (wedlug twojego wzoru)

    Wedlug tabelki na wiki wali sie za 412 (bez modyfikatorow) majac dopiero 100 skila

    Majac 100 skila wali sie wedlug twojego wzoru 450. Na 10 skila roznica 30 hp? I dont think so.

  14. #11
    Masterrossi

    Domyślny

    1)Defensive: atak broni + skil
    np. fire sword i 62 skila
    35 + 62 = 97 – maksymalny hit na full defie


    ^^
    EPHIC PHAIL
    small stone - 5 atk
    dist 70
    hity po 75 na 70 dista?
    ponoc slimy nie maja defa - cos sie nie zgadza=]

  15. #12
    Avatar Qbee
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    W dużym kartonie Posty: 784
    Posty
    75
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    http://tibia.wikia.com/wiki/Formula

    Tu macie wszystkie obliczenia, siłę czarów, dmg itepe

  16. Reklama
  17. #13
    Avatar Li Il'Il
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Bogatynia
    Posty
    183
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Masterrossi napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ponoc slimy nie maja defa - cos sie nie zgadza=]
    GM ci powiedział że nie mają arma? Może mają 50 arma i z tąd hity po 20.

    Cytuj Brando BAN! napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Przykladowo majac sca (50) i 90 skila powinno walic sie (50+90)x3= 420 (wedlug twojego wzoru)

    Wedlug tabelki na wiki wali sie za 412 (bez modyfikatorow) majac dopiero 100 skila
    Ale oni obliczyli już z defem.



  18. #14
    Avatar Blus
    Data rejestracji
    2008
    Posty
    1,775
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Niemożliwe jest, aby 1 pkt arm przekładał się na 1hp.
    Wtedy żaden knight nie zmieniłby DSM na MPA aby dostać 1 hp mniej a zapłacić ~300k ;M

  19. #15

    Data rejestracji
    2009
    Posty
    23
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    35+98 * 3 = 396. Czyli z rs'a walne prawie 400 ciekawe... Nie uwzględniłeś jeszcze lvl'a w swoich obliczeniach.

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-05-2012, 19:38
  2. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 30-05-2010, 14:33
  3. [7.92][C++] Inventory item odbija obrażenia
    Przez Balnarus w dziale Skrypty i technika
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 25-06-2009, 22:35
  4. Czy UE ma na każdej kratce takie same obrażenia ?
    Przez Shaolin Drex w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 28-02-2007, 16:54

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •