To jest poradnik o kalkulacji def i dmg w tibii. Jest to mój pierwszy poradnik wiec proszę o wyrozumiałość.
PANCERZE
Jak wiadomo każdy pancerz w tibii ma określoną wartość obrony np.
12:27 You see a dragon scale mail (Arm:15). It can only be wielded properly by knights and paladins. It weighs 114.00 oz.
Jak widać dsm posiada 15 punktów obrony. Co to znaczy? Najlepiej pokazać to na przykładzie. Każdy potworek ma określoną wartość ataku. Przypuśćmy ze staliśmy przy zwykłym dwarfie przez pewien czas CAŁKOWICE nadzy (znaczy się bez eq :P). Jego maksymalne obrażenia wynosiły 28 hp. (Czyli ze dwarf walnął nam za 28hp np. 5x i liczba ta się nie powiększała tzn. że jego maksymalny hit wynosi 28). W takim wypadku gdybyśmy na całkowicie nagusieńkiego naszego chara założyli dsm jego maksymalny hit wynosiłby 13. Dlaczego? Ponieważ dsm posiada 15 arma a maksymalny hit dwarfa wynosi 28 wiec nasza zbroja blokuje 15hp co nam daje 13hp. (28 – 15 = 13) Gdybyśmy założyli kolejno crush helmet (8def) knight Amor (12def) plate legs (7def) leather boots (1def) nawet gdybyśmy nie posiadali shielda i tak dwarf nie mógłby nas trafić ponieważ jego maksymalny hit wynosi 28 a wartość obrony powyższego eq wynosi 28 (8 + 12 + 7 +1 = 28).
SHIELDING
Niestety, dokładne określenie tego kalkulatora jest niemożliwe gdyż byśmy musieli znać konkretną liczbę szansy trafienia w nas potworka. Tu nie da się określić tej liczby (tak jak się dało określić maksymalny hit dwarfa) gdyż jest ona zapisana głęboko w pamięci serwerów CipSoft’u. Mogę jednak powiedzieć że np. TAKI AVENGER MIMO ŻE JEST DWURĘCZNY NIE BRONI JAKO SHIELD GORZEJ NIŻ MMS!!! Każda broń posiada również def (avenger atk:50 def:38) a mms również posiada 37 def’a. Tzn. że avengerem będziemy się LEPIEJ BRONIĆ! Ba! Gdybyśmy posiadali nightmare blade i mms’a bronilibyśmy się O WIELE GORZEJ niż samym avengerem gdyż nightmare blade posiada ujemną wartość dodatnią do shielda (czyli te ‘’+’’ i ‘’-‘’) obok defa. Nightmare blade posiada defa 23-3 tzn. ze odejmuje 3 defa od wartości defensywy mms’a czyli mms posiada wtedy TYLKO 34 defa (37 – 3 = 34). Oczywiście noszenie samego avengera ma wielkiego minusa. Mimo że avenger bardzo dobrze nas broni podczas expienia nim NIE ROŚNIE NAM SHIELDING. Mimo że używa on naszego skila shieldinga to nie znaczy że go trenuje .
Warto podkreślić że liczba tematów SOV/JS vs AVENGER chyba już dawno przekroczyła liczbe 100 milionów -.- .
1)JS vs Avenger
JS posiada 47 ataku i 24+3 obrony.
Avenger posiada 50 ataku i 38 obrony.
Przypuśćmy że przy JS posiadamy mms’a.
JS – 47 + 37 + 3 = 87
Avenger – 50 + 38 = 88
Czyli avengerem zyskujemy 3 punkty ataku a tracimy 2 punkty obrony.
ZWYCIĘŻA AVENGER
2)SOV vs Avenger
SOV posiada 48 ataku i 35 + 3 obrony.
Avenger -- | | --
Przypuścimy -- | | --
SOV – 48 + 37 +3 = 88
Avenger – 50 + 38 = 88
CZYLI MAMY REMIS.
Od was zależy czy wolicie więcej walić czy lepiej się bronić.
Powiem również że gdy mamy już lvl i pieniądze żeby decydować SOV czy avenger expimy już już na potworach na których których i tak mimo kilku punktów obrony i tak blokniemy
1/5 hitów a większość potworów wali z magii (frosty, wrl, demony, dl’e itd.) a więcej ataku da się odczuć i ma duży wpływ procentowy na czar Blood Rage (utito tempo) który na baaaaardzo wysokich lvl’ach staje się podstawą expienia. A gdy mamy skile ~90/90 nawet przy wbiciu lvl’a od 134 do 162 wpadło mi 1,5 skila czyli nie mówicie w tematach SOV/JS vs avenger że przy avengerze zrobiła się wam luka 15 skilów a sami nigdy nie wbiliście 50 lvl’a a jeżli to pewnie nie knightem -.- .
WYGRYWA AVENGER!!!
I jeszcze jedno! SHIELDING TYLKO BLOKUJE HIT’y NIE ZMNIEJSZA ICH OBRAŻEŃ!
OBRAŻENIA
Czyli ile możemy walić. Nie ulega wątpliwości że największe hity wc hodzą w potwory typu slime/dragon/bog raider. To znaczy że wysokość naszego dmg zależy również od defa.
Gdy miałem jeszcze 78 skila w clubie i war hammera w moje urodziny ( ^.^ ) walnąłem hita za 298 w draga. Wtedy był to mój best hit :P. Nie raz trafiało mi się trafić za 282, 279, 290. Więc wychodzi na to że była to około maksymalne hity jakie potrafiłem wyrządzić. Przez wszystkie obserwacje, wastowanie, testowanie zauważyłem że nasze max hity będą wynosić w zależności od trybu walki kolejno: defensive , balance , offensive fighting.
1)Defensive: atak broni + skil
np. fire sword i 62 skila
35 + 62 = 97 – maksymalny hit na full defie
2)Balance: (atak broni + skil) x 2
np. hellforged axe i 97 skila
(51 + 97) x 2 = 296 – maksymalny hit na balance
3)Offensive: (atak broni + skil) x 3
np. war hammer i 78 skila
(45 + 78) x 3 = 369 – maksymalny hit na full ataku
Biorąc pod uwagę powyższy przypadek z moim best hitem można wywnioskować że dragon ma około 70 deafa.
UWAGI!
1) ZASTRZEGAM SOBIE PRAWO BŁĘDU! Tzn że prawdopodobnie NIGDY nie powstanie 100%-towo poprawny kalkulator tibijski. Poradnik powstawał bardzo długo i włożyłem w niego sporo pracy i trochę pieniędzy tibijskich. Ale całkowicie można się na nim sugerować.
2) Być może dla niektórych będzie on nie zrozumiały. Ale ci bardziej kumaci nie będą mieli z nim problemu. W każdym razie jeżeli go nie zrozumiałeś nie pisz o tym (proszę…)
3) Być może nawet ze dwarf gdy macie full eq walnąć nawet za 20! Dlaczego? Ponieważ potwory też skilują. (Np. po godzinie skilowania na slimach matka-slim będzie nam walić nawet po 100! Pare razy mi się tak zdażyło gdy nie chciało mi się czekać na rep next slim’a xD)
Prosiłbym także żebyście oceniając mój poradnik napisali wasze bronie, skile i best hity. (Błagam bez 12-to letnich exportów którzy wkręcą ze swoim 234 ek walnęli 579 w demona) Podczas up’a oczywiście poprawie ewentualnie kalkulator. Oceńcie go. Jeżli się spodobał napisze kolejne 4 o palku, sorku, knighcie i druidzie bo te co są teraz są uhm… kijowe
Zakładki