Wiem ze mialem wrzucic to juz dawno, ale lepiej pozno niz wcale, na poczatek info z mapeditora:
<!-- Items from ID 4328 to ID 4393 are all blank -->
<!-- Item id 4841 is blank -->
<!-- Item id 4844 is blank -->
<!-- Item id 5090 is blank --> itp...
My skupimy sie na
ID 4328 to ID 4393, czyli wszystkich starych questach/skryptach (do tibii 7.5 oraz pare otwartych pozniej)
Jak przypuszczalem wczesniej kazdy skrypt w Tibii ma inny nr (wzorujac sie na ots gdzie kazdy ma inny Action ID), jednak w tibii zrobione jest to inaczej, kazde pole "skryptowe" to pole o niespotykanym ID (nie mylic z action ID ;P), niestety po samym numerze "pola" nie jestesmy w stanie okreslic jak dziala dany skrypt. Teraz pare przykladow ID:
4328 - plama oleju, tile na shadowthorn, stare poi, ogrod hoogla, znikanie SS na rooku (w takim razie chodzi o
dirt)
4329 - oba miejsca do rozkopania kilofem na Spike Sword quest, silver brooch quest,
pickhole
4343 - scarab/scarab coin tile (
sand)
4360 - klucz kolo zerkow (key 4009) (jesli dobrze pamietam tutaj byl
box a nie chest ;p)
4361 -
kawalek trumny na silver brooch quest
4363 - Amazon camp, Desert quest final room, BS quest, panpipe quest (wyraznie chodzi o
Chest)
4368 - voodoo doll quest, niedaleko wydy (
box ale inny niz wyzej)
4369 - klucz na BK, bloodherb quest (a tutaj o
dead tree)
4374 - spike sword quest,
dead skeleton (32568,32085,12)
4377 -
trumna pod domkiem Wydy
4378 -
beczka na giantsmith hammer quescie
4379 - klucz do panpipe quest (
kamien z ID:1290) (32652,32107,7)
4392 -
inventory tree, outlaw camp
4626~4631 - jeziorko niedaleko domku Wydy, woda pod BK house, jezioro na fermour hills,
jakas specjalna woda?
Jak widac np. 4363 to chest zwrocony w strone poludniowa, mimo ze wszystkie maja ten sam nr. to nagroda z kazdego jest inna.
Tak samo jest z plama oleju (a wlasciwie wazna jest tylko gleba pod nia),
taki sam nr. ID skrypt ma np. znikajacy spike (trzeba nadepnac 3 "pola" w okreslonym czasie) i ogrod hoogla (tu wystarczy poprostu nadepnac). Mozna po tym wnioskowac ze na plamie oleju trzeba stanac (raczej w 99% trzeba wykonac cos wczesniej), ale tez nie koniecznie, moze trzeba cos tam postawic, rozlac.
Jedyna podpowiedzia jest to ze na tym polu nie pojawi sie teleport poniewaz tylko "przyczyny zdarzenia" sa oskryptowane, natomiast ich koncowy efekt (miejsce gdzie ma pojawic sie rzekomy portal) wygladaja jak kazde inne. Wyjatkiem w skryptach sa np. kamienne przelaczniki i drzwignie, rowniez drzwi maja ukryte, nawet dla tej mapki akcje ;)
Wiec teoria z otwieraniem drzwi, deptaniem po przelacznikach moze byc trafna ale plama oleju dalej pozostaje tajemnica.
Edit: Dodam taka ciekawostke ze Cipsoft Action ID uzyl tylko w miejscach wejsc na tomby, w sumie niewiadomo dlaczego xD
Mozliwe ze jesli kazdy "przezroczysty sprite" z tibia.spr podmieni sie na cos wyraznie widocznego to pomoze to w znalezieniu wszystkich "skryptow" jakie sa na tej mapie ;)
Wystarczy zedytowana tibia.dat :P
Żadnego wymuszania reputacji! - Aqualek
Zakładki