Wstęp


Kupiłeś PACCa? Masz mały level? Chcesz przetestować swoje umiejętności? Musisz poskillować?
Zapraszam do mojego poradnika, tutaj każdy znajdzie coś dla siebie.
Darashia i okolice- potwory
Darama to kontynent, który mieści się na południowo-wschodniej części Tibii. Znajdują się tam pustynne miasto Darashia i Ankrahmun - miasto piramid, z odrębną kulturą i historią.
Opiszę tutaj tylko północną część Darmy, czyli Darashie i jej okolice.

Rotwormy - Gigantyczne Robaki
Niedaleko Darashii znajdują się jaskinie zamieszkane przez czerwie. Opiszę je tutaj troszeczkę:

Rotworm
65 Hp
40 Exp
Summon/Convince: ---/305
Specjalne: Brak
W całości odporny na: -
Częściowo odporny na: -
Wrażliwy na: -
Sposób ataku: W zwarciu
Zachowanie: Walczy do końca.
Loot: 0-40 gp, 0-5 Worm,0-2 Ham,0-2 Meat, Bag, Mace, Sword, Legion Helmet, Copper Shield (rzadko), Katana (rzadko)

Carrion Worm
145 Hp
70 Exp
Specjalne: Brak
W całości odporny na: -
Częściowo odporny na: [Energia], [Ziemia]
Wrażliwy na: [Lód], [Ogień]
Sposób ataku: W zwarciu
Zachowanie: Walczy do końca.
Loot: 0-45 gp, 0-2 Meat, 0-5 Worm, Mace, Sword, Katana, Copper Shield, Plate Armor (bardzo rzadko)

Podzieliłem ich jaskinie na 4 części.
(Przejścia i wyjścia między poziomami zaznaczone czerwonymi strzałkami)

Zgodnie z sugestią dodaje jeszcze mapę (wejścia - zielone w dół):

Wyrmy - Smokojaszczury

Wyrm
1825 Hp
1450 Exp
Specjalne: Energy Berserk (1-?hp), Energy Wave (1-125?hp), Energy Hit (?-120hp), Leczy się, Widzi Niewidzialnych, Nie można go sparaliżować
W całości odporny na: [Energia]
Częściowo odporny na: [Ogień], [Ziemia]
Wrażliwy na:[Śmierć], [Lód]
Odgłosy: "GRROARR"; "GRRR"
Sposób ataku: W zwarciu (0-200hp)
Zachowanie: Ucieka, gdy ma mało hp.
Taktyki: Najlepiej stać na skos aby uniknąć fali.
Loot: 0-220 gp, 0-10 Burst Arrow, 0-3 Dragon Ham, Steel Helmet, Mace, Crossbow, Longsword, Steel Shield, Short Sword, Double Axe, Small Diamond (rzadko), Plate Legs (rzadko), Strong Health Potion (rzadko), Focus Cape (rzadko), Wand of Draconia (rzadko), Serpent Sword (rzadko), Dragonbone Staff (rzadko), Ornamented Axe (bardzo rzadko)

Wyrm
1825 Hp
1450 Exp
Specjalne: Energy Berserk (1-?hp), Energy Wave (1-125?hp), Energy Hit (?-120hp), Leczy się, Widzi Niewidzialnych, Nie można go sparaliżować
W całości odporny na: [Energia]
Częściowo odporny na: [Ogień], [Ziemia]
Wrażliwy na:[Śmierć], [Lód]
Odgłosy: "GRROARR"; "GRRR"
Sposób ataku: W zwarciu (0-200hp)
Zachowanie: Ucieka, gdy ma mało hp.
Taktyki: Najlepiej stać na skos aby uniknąć fali.
Loot: 0-220 gp, 0-10 Burst Arrow, 0-3 Dragon Ham, Steel Helmet, Mace, Crossbow, Longsword, Steel Shield, Short Sword, Double Axe, Small Diamond (rzadko), Plate Legs (rzadko), Strong Health Potion (rzadko), Focus Cape (rzadko), Wand of Draconia (rzadko), Serpent Sword (rzadko), Dragonbone Staff (rzadko), Ornamented Axe (bardzo rzadko)
Na północnym wzgórzu Wyrmy respią się na poziomie +2 a na +1 znajduję się grota z 5 lwami, w sam raz, aby uzbierać troszkę fooda.
To właśnie na tej skale jest możliwość zrobienia z parceli dwóch wejść w sam raz aby zastosować poniższą taktykę.
Taktyka:
Paladyn nr 1 wchodzi wejściem po parcelach ułożonych na samym południowym końcu skały. Atakuje. Gdy Wyrm będzie blisko zeskakuje a Wyrm udaje się do palladyna nr 2 który po parcelach na północy skały wszedł na górę. W tym momencie Pall 1 wchodzi i od drugiej strony atakuje Wyrma. Pall 2 schodzi a Wyrm idzie do Palla 1...
Paladyn nr 1 wchodzi wejściem po parcelach ułożonych na samym południowym końcu skały. Atakuje. Gdy Wyrm będzie blisko zeskakuje a Wyrm udaje się do palladyna nr 2 który po parcelach na północy skały wszedł na górę. W tym momencie Pall 1 wchodzi i od drugiej strony atakuje Wyrma. Pall 2 schodzi a Wyrm idzie do Palla 1...
Oraz 2 film, tym razem z Drefii, autorstwa użytkownika "juanchonsboca":

Wyrm na skale mniej wysuniętej na północ.
Giant Spider - Wielki, szybki i mocny

Giant Spider
1300 Hp
900 Exp
Specjalne: Używa Haste i rzuca Poison Fieldy, Przywołuje do 2 Poison Spiderów, Zatruwa, Widzi Niewidzialnych
W całości odporny na: [Ziemia]
Częściowo odporny na: [Lód], [Energia]
Wrażliwy na: [Ogień]
Sposób ataku: W zwarciu (0-235 hp), Na dystans ziemią (40-70 hp)
Zachowanie: Nie ucieka, jak ma mało hp. Zabija słabsze stworki tarasujące mu drogę do celu.
Opis: Olbrzymie pająki zamieszkują jamy i góry Tibii. Należą do grupy najsilniejszych potworów i są tak szybkie, że ucieczka przed nimi jest niemal niemożliwa. Potrafią przyzywać trujące pająki i pluć chmurami trucizny.
Loot: 0-115 gp, 0-13 Poison Arrow, Bag, Brass Legs, Steel Helmet, Plate Armor, Strong Health Potion, Giant Spider Silk (rzadko), Knight Armor (bardzo rzadko), Time Ring (rzadko), Knight Legs (bardzo rzadko), Platinum Amulet (bardzo rzadko), Lightning Headband (bardzo rzadko)

Giant Spider
1300 Hp
900 Exp
Specjalne: Używa Haste i rzuca Poison Fieldy, Przywołuje do 2 Poison Spiderów, Zatruwa, Widzi Niewidzialnych
W całości odporny na: [Ziemia]
Częściowo odporny na: [Lód], [Energia]
Wrażliwy na: [Ogień]
Sposób ataku: W zwarciu (0-235 hp), Na dystans ziemią (40-70 hp)
Zachowanie: Nie ucieka, jak ma mało hp. Zabija słabsze stworki tarasujące mu drogę do celu.
Opis: Olbrzymie pająki zamieszkują jamy i góry Tibii. Należą do grupy najsilniejszych potworów i są tak szybkie, że ucieczka przed nimi jest niemal niemożliwa. Potrafią przyzywać trujące pająki i pluć chmurami trucizny.
Loot: 0-115 gp, 0-13 Poison Arrow, Bag, Brass Legs, Steel Helmet, Plate Armor, Strong Health Potion, Giant Spider Silk (rzadko), Knight Armor (bardzo rzadko), Time Ring (rzadko), Knight Legs (bardzo rzadko), Platinum Amulet (bardzo rzadko), Lightning Headband (bardzo rzadko)

Zdjęcie wielkiego pająka na skale.
~

Nomadzi - "prawdziwi synowie pustyni"

Nomad
160 Hp
60 Exp
Summon/Convince: 420/420
W całości odporny na: -
Częściowo odporny na: [Ogień], [Świętość],
Wrażliwy na: [Lód], [Śmierć], [Fizyczne],
Odgłosy: "Your riches will be mine!", "We are as swift as the wind of the desert!", "I will leave your remains to the vultures!", "We are the true sons of the desert!"
Sposób ataku: W zwarciu
Zachowanie: Ucieka, jak ma mało hp.
Opis: Nomadzi czasem atakują Ankrahmun
Występowanie: Na pustyni w okolicach Darashii i Ankrahmun
Loot: 0-32 gp, 0-3 Meat, Bag, Axe, Brass Shield, Leather Legs, Steel Shield, Brass Armor, Mace, War Hammer (rzadko), Iron Helmet (rzadko), Iron Hammer (rzadko), Nomad's Deathlist (bardzo rzadko)
Waspy - drapieżne owady

Wasp
35 Hp
24 Exp
Summon/Convince: 280/280
Specjalne: Zatruwa, kiedy przebije się przez tarczę (1 hp co turę, łącznie zabiera ok. 20 hp).
W całości odporny na: [Ziemia]
Częściowo odporny na: -
Wrażliwy na: [Ogień]
Odgłosy: "Bssssss"
Sposób ataku: W zwarciu
Zachowanie: Często zmienia cel ataku i nie ucieka, jak ma mało hp.
Loot: Honeycomb (rzadko)

Wasp
35 Hp
24 Exp
Summon/Convince: 280/280
Specjalne: Zatruwa, kiedy przebije się przez tarczę (1 hp co turę, łącznie zabiera ok. 20 hp).
W całości odporny na: [Ziemia]
Częściowo odporny na: -
Wrażliwy na: [Ogień]
Odgłosy: "Bssssss"
Sposób ataku: W zwarciu
Zachowanie: Często zmienia cel ataku i nie ucieka, jak ma mało hp.
Loot: Honeycomb (rzadko)
Są to jedne z popularniejszych, niemożna powiedzieć expowisk, ponieważ tutaj zbiera się przeważnie Honeycomby potrzebne do Barbarian test Questu i Addonu Citizena (Cena jednego combu około 100gp).
Darashia i okolice- inne miejsca i ciekawostki
Darashia - miasto wśród piasków pustyni

Transport i usługi
Do Darshii możemy dopłynąć z:
* - Cena po Postman Quest
• - Tylko po dodtkowych misjach In Service of Yalahar Quest
Uwaga! Płynąc z Venore do Darashii możemy trafić na "Ghostship" - Statek Widmo. Aby się z niego wydostać należy przejść na drugi statek, wejść na góre i wejsć do tp który jest broniony przez 1 Ducha. Na dole można zrobić Quest na Plate Armor. Są tam potwory takie jak Ghost, Demon Skeleton, Vampire oraz czasami, boss - Captain Jones.
Drugim środkiem transportu jest latający dywan. Chemar może nas dowieść do:
-Edron 40/30* gp
-Femor Hills 60/50* gp
* - Cena po wykoniu Postman Quest
Jeśli chodzi o jedzenie na pustyni ceny są wygórowane:
Ham – 8gp
Meat – 5gp
Ser – 6gp
Chleb – 4gp
Woda – 1gp
Piwo – 2gp
Wino – 3gp
Lemoniada – 2gp
Ja już nie będę się rozpisywał co i gdzie można kupić, ale zainteresowanych odsyłam tutaj.
Do Darshii możemy dopłynąć z:
- Ankrahmun = 100gp/90gp*
- Port Hope = 180gp/170gp*
- Venore = 60gp/50gp*
- Venore = 60gp/50gp*
- Yalahar = 200gp/190gp•
* - Cena po Postman Quest
• - Tylko po dodtkowych misjach In Service of Yalahar Quest
Uwaga! Płynąc z Venore do Darashii możemy trafić na "Ghostship" - Statek Widmo. Aby się z niego wydostać należy przejść na drugi statek, wejść na góre i wejsć do tp który jest broniony przez 1 Ducha. Na dole można zrobić Quest na Plate Armor. Są tam potwory takie jak Ghost, Demon Skeleton, Vampire oraz czasami, boss - Captain Jones.
Drugim środkiem transportu jest latający dywan. Chemar może nas dowieść do:
-Edron 40/30* gp
-Femor Hills 60/50* gp
* - Cena po wykoniu Postman Quest
Jeśli chodzi o jedzenie na pustyni ceny są wygórowane:
Ham – 8gp
Meat – 5gp
Ser – 6gp
Chleb – 4gp
Woda – 1gp
Piwo – 2gp
Wino – 3gp
Lemoniada – 2gp
Ja już nie będę się rozpisywał co i gdzie można kupić, ale zainteresowanych odsyłam tutaj.

Atak
Na Darashie jest jeden atak - Atak Nieumarłych z Drefii.
("Sightings of undead, west of Darashia! Imminent invasion is suspected!",
"The undead are attacking Darashia!")
Potwory atakujące:
Przeżycie utrudnia to że Darashia nie ma murów obronnych.

Zdjęcia z miasta
Są tutaj zdjęcia z różnych części miasta.
1) Świątynia. Jedno piętro niżej jest portal obywatelstwa.Na poziomie -1 jest depozyt.

2) Łaźnia. W miejscu zaznaczonym kwadratem jest jedna z części amuletu Koshei'ego.

3) Rynek. Wokół niego rozstawione są stoiska (sklepy).

4) Bar. W piątek można tam spotkać kupca, Rashida.

5) Ulica i największy dom.

6) Depozyt. Znajduje się pod ziemią.


Dark Pyramid
Dark Pyramid jest piramidą wybudą przez beholdery, potocznie nazywana "Mino Pyramid" z powodu iż zamieszkują ją minotaury. Jest to bardzo dobre miejsce do skillowania. (od skilli 35/35) Na mapie zaznaczona brązowym krzyżem.
Respawn w Mino Pyramid.
Respawn w Mino Piramid
Legenda:

2)

1)

0)

-1)

-2)

-3)

-4)


Krypta
Krypta znajduję sie zaraz na wschód do miasta (Zaznaczona czaszką). Można tam wykonać Koshei the Deathless Quest .

Plague Spike
Wejście zaznaczone czerwoną strzałką do góry na głównej mapie.
Znajdują się tam skorpiony, kilka nomadów i wyverna. Wykonuje się tam ostatnią misię " What a foolish Quest ".
Mieszka tam też Samir - pustelnik, który kiedyś trenował zabójców.

Dragon Lair
Czerwona Kropeczka na północy:

Tego nie będe opisywał. Zrobił to PIĘKNIE LesPaul.
Link:
http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=330462

Drefia
Miasto nieumarłych zasypane przez Malora podczas wojen dżinów. Obecnie nieumarli mieszkają pod ziemią. Znajduję się też tam duży resp Wyrmów. Przejście na Drefię to zejście zaznaczone czerwoną strzałką w dół. W podziemnym przejściu można spotkać Węże, Szkielety i ich mocniejszych kuzynów - Szkieletów Wojowników.

Dalej, i już w zasypanym mieście można spotkać potwory takie jak:
- Snake
- Hyaena
- Scorpion
- Skeleton
- Stalker
- Skeleton Warrior
- Pirate Skeleton
- Ghoul
- Pirate Ghost
- Mummy
- Beholder
- Demon Skeleton
- Vampire
- Necromancer
- Wyrm
- Grim Reaper
Mapa Respawnu Na Drefii by 2Fast4You

Jaskinia Wyrmów
Jest to nawet duża jaksinia. Respawn jest tam dostć szybki więc nie ma problemów z czekaniem.
Mapa respawnu (na czerwono to ile Wyrmów na górze, a białe to pojedyncze Wyrmy na dole).
O Wyrmach można też poczytać wyżej.

Mapa respawnu.

Questy*
- Oriental Addons Quest
- Plate Armor Quest (dokładnie to Ghost Ship)
- Appease the Mighty Quest
- Koshei the Deathless Quest
- Life Ring Quest (dokładnie to Dragon Lair)
W części:
- Blessed Wooden Stake Quest
- Explorer Society Quest
- The Travelling Trader Quest
- In Service of Yalahar Quest (misje dodatkowe)
* - Jeśli na wiki będzie atak, wycofajcie edycje a zobaczycie. ; d

Ciekawe miejsca
Do takich miejsc można zaliczyć:
/*/ - Kąpielisko (zaznaczone złotą gwiazdką)
/*/ - Fatamorgana (zaznaczone kłódką)
Zakończenie
A więc to już koniec. Mam nadzieje że poradnik się podobał. Proszę wytykać każdy błąd, który znajdziecie.
Źródła:"Moje Doświadczenie Tibijskie" oraz www.tibia-wiki.net
Update:
#13.03.2009
#26.03.2009
#28.03.2009
#10.07.2009
Darmanian Blessing,
Zipper
Zakazuje umieszczać tego poradnika na innych forach bez mojej zgody!
Wszystkie mapy są zrobione przeze mnie i są moją własnością! Jeśli wstawisz mapę bez pytania będzie to kradzież!
/Moontesa poświęcił swojego posta [']
Zakładki