Shire napisał
Tibia, czyli „gdzie realizm?”
1.Podziękowania.
Przede wszystkim chciałbym podziękować użytkownikowi „Set” za propozycje napisania tego artykułu, wszystkim, którzy pisali w temacie ” Piętnujemy debilizmy w itemach tibii!” szczególnie „juniorowi”, który dość wyczerpująco wypowiadał się i napisał wiele mądrych rzeczy w temacie. I samemu „Killavusovi”, który założył ten temat.
2. Uzbrojenie.
Grając w tibie nie zauważamy różnic między realistycznym ekwipunkiem, a ekwipunkiem „tibijskim”, jednak kiedy głębiej zastanowimy się widzimy, że większości przedmiotów nie założylibyśmy na żadną walkę, a nawet nie bylibyśmy w stanie założyć niektórych nie których nich. Tutaj pokaże kilka przykładów:
Blue robe- przedmiot bardzo lekki co akurat jest prawdą, ale jak taki lekki przedmiot, który jest wykonany z tkanin jest wstanie nas przed czymś obronić? Raczej mało możliwe, oczywiście można mówić, że jest to przedmiot magiczny, ale nawet magia czasem nie ułatwia nam wyobrażenia sobie jak ktoś nie jest w stanie ostrym jak brzytwa mieczem przeciąć kawałka materiału, i tutaj zbliżamy się do mieczy…
Katana, a bright sword- Chyba każdy słyszał o katanie mieczu używanym przez Samurajów na dalekim wschodziei chyba każdy gracz Tibii słyszał to bright swordzie, który jest jednym z potężniejszych mieczy w Tibii. Prawda jest taka, że tak cienkie ostrze jakie posiada bright sword w starciu z niesamowicie ostrą kataną nie miałoby najmniejszych szans, jednak ekipa CipSoftu ma dla nas jeszcze wiele niemile zaskakujących niespodzianek.
Golden Armor- I znów rzecz niemile zaskakująca, ale złoto jest naprawdę bardzo miękkim kruszcem i po zetknięciu naprzykład z najzwyklejszym w Tibii toporem, taka zbroja szybko rozleciałaby się. Jednak żeby nie dołować tym brakiem realizmu powiem, że przecież złoto jest uważane za coś niezwykle cennego i szlachetnego to może być powód dla, którego golder armor jest dość potężną zbroją, której niepowstydziłby się zapewne żaden gracz.
Boots of Haste- Tym razem też nie musze przypominać, że te buty są po to by biegać szybciej, ale tak naprawdę nie istnieją buty, który bez silników umiałyby nas przyspieszyć.
3. Atrybuty magiczne.
W Tibii jest dostępne wiele atrybutów magicznych takich jak amulety, czy pierścienie, polepszają one nasze umiejętności, szybkość etc. W mitologii pojawiają się również takie jak złote runo, czy puszka Pandory, też są one w jakiś sposób zaczarowane i posiadają w sobie magie.
Platinum amulet- Przedmiot ten jest amuletem i możemy usprawiedliwić jego zwiększanie obrony, ale jakby było w rzeczywistości? Nijak porostu taki amulet nic by nie dał, nawet jeżeli miałby być magiczny to trudno sobie wyobrazić jakby niby miał pomóc.
Scarf- Szalik w sumie nie jest magiczny, bo wiadomo, że to jest tylko szalik, a jednak w Tibii to coś więcej niż szalik, ponieważ chroni nas przed jednym uderzeniem mniej. W praktyce uderzenie w szyje z szalikiem jest mniej bolesne i niebezpieczne niż bez, ale czy CipSoft po to wprowadził szalik? Nie wiem, może spytajcie się ich sami.
4. Wnioski.
Można by wywnioskować, że w Tibii wszystko jest nierealistyczne i bez sensu, nie zawsze, ale przyznam, że jeżeli przyjrzeć się bliżej to jest tutaj dużo bezsensownych rzeczy, chociażby waga przedmiotów Szczur waży ponad 60oz., a mace ponad 40oz. Czy mace jest lżejszy od szczura?!
Największą porażką CipSoftu jest katana, która jest jedna z najsłabszych broni, a w rzeczywistości jest potężnym mieczem, która przecina metal i bez problemu człowieka. Gdyby przedmioty byłyby realistyczne katana mogłaby być nawet na drugim, czy trzecim miejscu wśród mieczy.
Na koniec powiem tylko, że nie wszystko trzeba brać do siebie i równie dobrze, można nie zwracać na to uwagi, ale dla kogoś kto interesuje się starą bronią tego typu błędy mogą być przynajmniej denerwujące. Kolejnym sposobem jest uzasadnianie wszystkiego magią.
Shire All rights reserved!
Zakładki